برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
جالبه توی سایت خود 80plus پاور گرین اصلا معرفی نشده و جزء پاورهایی که این استاندارد رو گرفتن نیست و اصلا اسمی ازش نی.مده. اونوقت توی این تصویر یه لیبل راحت چسبوندن روش!!!
جنسی که توی ایران تولید بشه و یا توسط تجار ایرانی بدون نظارت وارد بشه آخر و عاقبتش بهتر از این نمیشه.
خبر در مورد کیس هست .در مورد پاورش بارها صحبت شده .
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
آقا رضا با این نظرت موافق نیستم شاید برند گرین در حد برندهای مطرحی چون اینرمکس و کورسایر نباشه ولی پاورهای 80 PLUS در مدلهای متفاوت داره:
http://www.green-case.com/catalog/view/greencatalog.pdf
عزیز گرین برند نیست. مجتبی جان مهم این نیست که سایت ایرانی گرین چی مینویسه. عزیز شما که می فرمائید قبول ندارید میشه بفرمائید استاندارد 80plus چیه و چگونه به یک پاور اعطا میشه و از کجا اعطا میشه و اینکه چگونه میشه فهمید که یک پاور واقعا این استاندارد رو داره یا خیر (نه بر اساس یک لیبل)؟ پاوری که در حال حاضر در استان قم (سلفچگان) تولید میشه.
 
Last edited:

mojtaba2600

Registered User
تاریخ عضویت
17 دسامبر 2012
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
285
نه داداش رضا نمیدونم اگه ممکنه توضیح بدی ممنون میشم؟
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
آقا رضا با این نظرت موافق نیستم شاید برند گرین در حد برندهای مطرحی چون اینرمکس و کورسایر نباشه ولی پاورهای 80 PLUS در مدلهای متفاوت داره:
http://www.green-case.com/catalog/view/greencatalog.pdf
حيفم اومد ساير كاربران از اين تحليل خلاصه بي نصيب بمونن. پس همينجا مي زارمش.
از كليه خوانندگان محترم كه قصد بحث يا اظهار نظر دارن خواهش مي كنم قبلش كامل اين پست و زيرمجموعه هاش رو كه معرفي كردم رو بخونن و اگر نظر خاصي دارند با مدرك معتبر از سايتهاي معتبر جهاني بحث كنند. نه بر اساس شنيده ها و معيارهاي سطحي. متشكرم.

اول خواهشم اينه كه اين تاپيك رو كامل بخونيد:
http://forum.persiantools.com/threads/خرید-کارت-گرافیک-تا-6-میلیون-تومان.601697/#post-10098094

خيلي چيزها اگر تاپيك رو بخونيد دستگيرتون ميشه. حالا اينو بخونيد:
http://www.plugloadsolutions.com/About.aspx

اگر بتونيد اين لينك رو بخونيد كاملا متوجه ميشيد كه 80plus يك آزمايشگاه و مرجع جهاني هستش كه انواع برندهاي پاور رو طي شرايط خاص(زير بار كاري در شرايط مختلف)تست مي كنه و اگر داراي يك حداقل استانداردهاي لازم باشه عنوان 80plus رو به اون برند و مدل پاور ميده.
اينم لينك اصلي سايت:
www.80plus.com

اينكه به هر برندي چه مدالي توسط اين مرجع جهاني داده ميشه هم اينجا:
http://www.plugloadsolutions.com/80PlusPowerSupplies.aspx

توي اين صفحه روي گزينه test protocol رفته و فايل رو دانلود كنيد و بخونيد. دقيقا روال تست شرح داده شده.
هر برندي بايد واقعا محصولي با كيفيت توليد كنه كه از آزمايشات اين مرجع سربلند بيرون بياد. به همين دليل هر پاوري كه روش اين عنوان باشه (بسته به كيفيت هم مدالهاي مختلف ميده) نشان از كيفيتشه و هر پاوري كه اين عنوان رو نداشته باشه نشان از عدم كيفيتش هستش.
در همون لينك بالا شما ليست پاورهايي كه اين نشان رو دارن رو مي بينيد. اصلا green وجود ندارد.
دوما بنده به اتفاق جناب AMD.Power در آزمايشگاه و كارگاهي كه شركت آينده سيما(نمايندگي وارد كردن اين پاور حدود 8 سال پيش) راه اندازي كرد شركت كرديم و واقعا بد بودن اين پاور رو علي رغم ماست ماليهاي مهندس آن شركت(آقاي مهندس جواد عمراني) ديديم و كلا جو و نحوه قياس كاملا غيرمنطقي بود.(جالبه بنده به قيد قرعه به سبب تحليل پاور سبز ، يك پاور 430 وات گرين برنده شدم!!!)
اون زمان تازه پاور در چين با كيفيت بهتر توليد مي شد و قيمتش نصف برندهاي مطرح داراي عنوان 80plus بود. الان كه قيمتش در حد پاورهاي برند و حتي گرونتر(خيلي اينش ديگه مسخرست) و توي سلفچگان قم با كيفيت افتضاح(نسبت به قبل) توليد ميشه.
شما توي هيچ سايت مطرح دنيا اسمي از اين پاور نخواهيد ديد. تمام سايتهاي معتبر دنيا از جمله تامزهاردور صرفا پاروهايي كه نشان 80plus رو دارند مقايسه مي كنند و بر اساس آزمايش صورت گرفته نتايج رو ارائه مي دن:
http://www.tomshardware.com/charts/230v-desktop-power-supplies/benchmarks,118.html

اينم لينك مقايسه در تامز هاردور:
http://www.tomshardware.com/charts/...Efficiency-80-PLUS-Testing-100-Load,2568.html

اينم لينك از سايت معروف آناند تچ:
http://www.anandtech.com/tag/psu

اصلا گرين عددي نيست كه بخواد توسط سايتهاي متعبر دنيا تست بشه. پاوري كه توي سلفچگان(استان قم) توليد ميشه و با قيمت برند بخاطر تعصبات مردم و نداشتن اطلاعات كافي به فروش ميرسه.
اميدوارم ملت به جايي برسن كه هميشه قبل از خريد هر كالا يك تحقيق سطحي تو اينترنت در سايتهاي معتبر جهاني انجام بدن و نه اينكه بر اساس شنيده ها در اين مملكتي كه در بازارش دروغ غوغا مي كنه خريد كنند.

عنوان 80plus هم همونطور كه ديديد اين پاور نداره و كاملا متقلبانه و در كمال بي وجداني براي گول زدن ملت ميچسبونن روش و چون نظارتي نيست آب از آب تكون نمي خوره.
 
Last edited:

mojtaba2600

Registered User
تاریخ عضویت
17 دسامبر 2012
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
285
آقا رضا سپاس گذارم که خیلی دقیق و مو شکافانه توضیح دادید.
من خودمم زیاد با گرین حال نکردم ولی خواستم اطلاعاتم کامل بشه.
ممنونم
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
ESC آخرین Mini PC خود را معرفی کرد: LIVA X
Elitegroup Computer System یا ECS کمپانی تایوانی سازنده انواع کامپیوتر و سخت افزار مرتبط در مراسم اختصاصی روز 15 ژانویه آخرین نسل Mini PC خود ملقب به LIVA X را رونمایی کرد. محصول جدید ECS یک دستگاه بدون فن و بی صدا بوده و به نسبت کارایی خود توان بسیار کمی در حد 15 وات مصرف می کند.

LIVA X ادامه دهنده نسل موفق Mini PC های کمپانی ECS است که از یک چیپست نسل Bay Trail M اینتل استفاده می کند. این چیپست یک پردازنده 64 بیتی دو هسته ای را در درون خود جای داده است و از 4 گیگابایت رم DDR3 به همراه 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی eMMC برخوردار است.
2038.JPG


همانند مدل پیشین LIVA X از بلوتوث و Wi-Fi برخوردار است و اینبار از اسلات mSATA هم برای افزایش ظرفیت فضای ذخیره سازی بهره مند است. بکار گیری پورت USB 3.0 در کنار دو پورت USB 2.0 قابلیت افزایش کارایی را بیش از پیش کرده است و می توانید انواع ابزارها را به آن متصل نموده و استفاده نمایید.

2039.JPG


LIVA X با سیستم عامل های Windows 7, Windows 8, Windows 8.1, Linux Ubuntu سازگار است و همانطور که گفته شد توان مصرفی بسیار پایینی داشته و تنها یک دهم کامپیوترهای دسکتاپ معمولی برق مصرف می کند.
منبع شهر سخت افزار
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
معرفی نوت بوک گیمینگ Aorus X5



  • Aorus یکی از برند های خوش نام متعلق به کمپانی گیگابایت بوده که به تولید نوت بوک می پردازد و این کمپانی در نمایشگاه CES 2015 از نوت بوک گیمینگ قدرتمند خود با نام Aorus X5 رونمایی کرد. این نوت بوک دو تراشه گرافیکی Nvidia Geforce GTX 965M را در دل خود جای داده و از صفحه نمایش UHD پانزده و شش اینچی با دقت تصویر 4k و فناوری IGZO کمپانی شارپ بهره مند می باشد. این نوت بوک جدید به نسل جدید پردازنده های سری Core اینتل همراه با حافظه های سریع DDR3 و یک درایو جامد SSD نیز مجهز می باشد. نوت بوک Aorus X5 به صورت SLI دارای دو تراشه گرافیکی Nvidia Geforce GTX 965M می باشد که نسبت به نوت بوک مشابه ای با یک تراشه گرافیکی قدرتمند Nvidia Geforce GTX 980M پانزده درصد عملکرد بهتری ارائه می دهد، قابل ذکر است GTX 980M در حال حاضر برترین تراشه گرافیکی در مارکت نوت بوک می باشد.

    متاسفانه هنوز مشخصات دقیقی از Aorus X5 اعلام نشده است اما می توان انتظار داشت به راحتی امتیاز P12000 را در بنچمارک 3DMark11 کسب کند، از این رو می توان کارایی تراشه گرافیکی Nvidia Geforce GTX 965M را برابر با کارت گرافیک Nvidia Geforce GTX 660Ti دانست. یکی از ویژگی های کلیدی Aorus X5 صفحه نمایش 15.6 اینچی UHD آن می باشد که توسط کمپانی شارپ ساخته شده و از رزولوشن 3840×2160 بهره می برد. از این رو Aorus X5 نخستین نوت بوک گیمینگ 15.6 اینچی با دقت تصویر 4k خواهد بود. ضخامت نوت بوک گیمینگ Aorus X5 تنها 22.9 میلی متر بوده و وزنش نیز 2.5 کیلوگرم می باشد و در نیمه دوم سال 2015 با قیمت 2500 دلار عرضه خواهد شد.



    Aorus-X5.jpg

 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
DS115 یک درایو NAS ساده از شرکت Synology
c51186f7f6186766248f18bbb5eb8d45_L.jpg


شرکت synology که در تولید درایوهای ذخیره سازی مخصوص شبکه معروف است، اخیرا یک درایو NAS ساده و ارزان قیمت را جهت استفاده در شبکه های ساده معرفی کرده است. مدل این درایو DS115 بوده و از ویژگی های سخت افزاری آن میتوان به پردازنده 800 مگاهرتزی مدل Marvell Armada 375، حافظه 512 مگابایتی ، یک عدد پورت شبکه از نوع گیگابیتی، یک عدد پورت یو اس بی 2، یک عدد پورت یو اس بی 3 به همراه یک عدد پورت eSATA و یک عدد جایگاه جهت، نصب هارد، اشاره کرد.

این محصول مجهز به سیستم عامل DSM ورژن 5.1 است و قابلیت های متنوعی از جمله آپلود عکس، فیلم و آهنگ در فضاهای ذخیره سازی Cloud، دسترسی به تنظیمات درایو با استفاده از اپلیکیشن ها، قابلیت تبدیل شدن به یک DLNA server، تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات به صورت زمان بندی شده و یکسان سازی اطلاعات به صورت بلادرنگ با سایت هایی نظیر Google Drive و Drop Box، را در اختیار ما قرار میدهد. قیمت این محصول 130 دلار تعیین شده است.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
صفحه کلید گیمینگ 200K، محصولی خوش قیمت از COUGAR
f8918f6ca04ec2baaa305b5b254ce4f1_L.jpg


در این مطلب قصد داریم شما را با صفحه کلیدی آشنا کنیم که مطمئنا با توجه به ابعاد جمع و جور و طراحی مقاوم خود برای قشر بزرگی از گیمرها بهترین انتخاب خواهد بود. صفحه کلید 200K که محصول شرکت COUGAR است یک صفحه کلید غیر مکانیکی است که کیفیت ارائه شده در آن کمتر در این رده از محصولات دیده شده است. در این محصول از فناوری anti-ghosting در 19 دکمه آن که بیشترین کاربرد را در بازی کردن دارند، استفاده شده تا گیمرها را از نهایت دقت و عملکرد در بازی مطمئن کند. همچنین پیاده سازی عملکرد های اضافی مانند کنترل چند رسانه ای، تنظیمات روشنایی و ... به صورت غیر مزاحم و کاربردی از دیگر موارد مربوط به K200 است. یک ویژگی جالب دیگر این صفحه کلید این است که به کاربران اجازه می دهد تا عملکرد کلید های WASD را با کلید های جهت دار (بالا، پایین، چپ و راست) عوض کنند. این قابلیت به خصوص برای افراد چپ دست و یا هر فردی که دوست دارد از این چیدمان استفاده کند، مناسب است.



tasvir1.jpg


قابلیت تنظیم سرعت تکرار فشردن یک کلیک هم در نوع خودش جالب به نظر می رسد که می تواند در بازی هایی که لازم است شما یک دکمه خاص را به سرعت و پشت سرهم فشار دهید، مفید واقع شود. از این موارد که بگذریم، باید گفت استحکام و کیفیت ساخت بالای K200 و پلاستیک ضد لغزش به کار رفته در بدنه آن احساس بسیار خوبی را هنگام کار کردن با آن منتقل می کند. تمامی این ویژگی های عنوان شده توسط COUGAR در یک طراحی ساده استاندارد ولی در عین حال جذاب جمع آوری شده که در کنار آن قابلیت استفاده از هفت رنگ مختلف قابل تنظیم برای نور پس زمینه دکمه ها و همینطور نور نوار جلویی K200‌ ، جلوه ای فوق العاده را به ان بخشیده است. همچنین گیمرها می توانند بنا به سلیقه خود از جلوه های نوری مختلف برای این صفحه کلید استفاده کنند. صفحه کلید 200K در حال حاضر با قیمت 30 دلار وارد بازارهای فروش شده است.

tasvir2.jpg
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
معرفی خنک کننده پردازنده Cooler Master Hyper 612 Ver.2


  • کولرمستر یکی از کمپانی های پیشرو در زمینه تجهیزات کامپیوتری بوده که در حوزه خنک‌کننده‌ها جزء نام‌های شناخته شده بازار است. در این خبر با خنک‌کننده Cooler Master Hyper 612 Ver.2 و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا می‌شویم. کولر Hyper 612 و نسخه دوم آن، به شما کمک می‌کند تا خنک کردن پردازنده خود را با سر و صدایی بسیار کم انجام دهید. این کولر در بالاترین حد، تنها 20 دسی‌بل نویز ایجاد می‌کند. از دیگر ویژگی‌های برجسته این خنک‌کننده می‌توان به استفاده از فناوری انحصاری کولرمستر با نام CDC اشاره کرد که با افزایش فاصله بین پره‌ها، کارایی خنک‌کننده را بالا می‌برد. این محصول با داشتن پره‌های خمیده و بزرگ، جریان هوا را به بهترین شکل کنترل می‌کند و بازدهی دفع حرارت را به حداکثر می‌رساند.



    CoolerMaster-Hyper-612-Ver.2-01.jpg




    فناوری دیگری که در این کولر به کار رفته است، X-Vent است که شامل دریچه‌هایی در اطراف هر لوله حرارتی است که با زاویه 45 درجه قرار گرفته است. این دریچه‌ها با ایجاد فضای بادخوری، به جریان بهتر هوا کمک می‌کنند و عمل خنک‌کنندگی را بهبود می‌دهند.



    CoolerMaster-Hyper-612-Ver.2-02.jpg




    این خنک‌کننده از اغلب پردازنده‌های AMD و Intel با سوکت‌های مختلف (از جمله سوکت Intel LGA 2011-3) پشتیبانی می‌کند. در مواردی که حرارت تولیدی پردازنده کم است، این امکان وجود دارد که این کولر را بدون فن (به صورت Passive) استفاده کرد تا هیچ نویزی ایجاد نشود. مقدار پیشنهادی کولرمستر برای استفاده از کولر به صورت پسیو، برای پردازنده‌هایی با TDP حداکثر 95 وات است .



    CoolerMaster-Hyper-612-Ver.2-03.jpg




    در موارد لازم می‌توان از فن PWM که به همراه محصول عرضه می‌شود استفاده نمود. نصب این فن به واسطه طراحی خاص آن، بسیار راحت است. حتی طراحی بهینه این محصول، مانعی برای نصب رم‌های خاص با سایز بزرگ نیست. گفتنی است که محصولات کولرمستر شامل انواع خنک‌کننده‌ها و طیف وسیعی از پاورها، توسط آواژنگ در ایران عرضه و ضمانت می‌شوند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
Intel پردازنده هایی با 18 هسته پردازشی عرضه می کند!

ردازنده های Xeon . پردازنده هایی که چیزهای زیادی از آنها شنیده ایم و می دانیم که جزو بهترین تولیدات اینتل به شمار می روند. حال به نظر می رسد
که باید منتظر سری جدیدی از این پردازنده ها باشیم که دارای 18 هسته پردازشی هستند!
به استناد خبرهای منتشر شده، نسل جدیدی که از قرار معلوم در سه ماهه دوم سال جاری میلادی عرضه خواهند شد دارای 18 هسته و در مجموع 36 رشته پردازشی خواهند بود و این در شرایطی است که تمامی آنها از معماری Haswell و از سری Xeon E5-4600 v3 هستند.
فرکانس این پرازنده ها از 1.7 گیگاهرتز تا 2.9 گیگاهرتز متفاوت است و هسته ها نیز از 10 تا 18 هسته متغیر می باشد. یکی دیگر از نکات جالب توجه در خصوص آنها این است که می توان 4 عدد از آنها را بر روی یک بورد مورد استفاده قرار داد.

در جدول زیر می توانید اطلاعاتی در خصوص این سری بدست بیاورید.

00-Capture-xeon.JPG



منبع شهر سخت افزار
 

jefrium

Registered User
تاریخ عضویت
30 نوامبر 2013
نوشته‌ها
715
لایک‌ها
304
محل سکونت
رباط کریم-پرند-شهریار
GTX 960 پردازنده گرافیکی برای دسکتاپ به قیمت 200 الی 250 دلاراست که به قدری قوی است که می‌توانید بازی‌هایی مانند واچ داگز و Assassin's Creed: Unity را با رزولوشن 1080 پیکسل در بالاترین ستینگ با وضوح بالا و تصویر نرم 60 فریم بر ثانیه انجام دهید.

به جای کپلر، از مکسول در ساخت محصول استفاده‌شده است و بازی‌هایی شبیه 4K روی نمایشگرهایی با رزولوشن 1080 پیکسل و با همان کیفیت انجام می‌شود. 1024 هسته کودا که نصف هسته‌های تعریف‌شده سری 980 است، و کلاک اسپید 1.1 گیگاهرتز که تا 1.5 گیگ ارتقا می‌یابد در این مدل تعریف‌شده است.
specsnvidiajpg-c41c03_610w.jpg

gb960jpg-c41c04_610w.jpg

strix-gtx960-dc2oc-2gd5box-vgapng-56e6d9_610w.png
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
مایکروسافت در کنفرانس خود از سخت‌افزاری جدید و البته غول‌پیکر با نام سرفیس هاب رونمایی کرد. این دستگاه لذت کار با ویندوز 10 را در قالب صفحه‌نمایشی 84 اینچی در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

سرفیس هاب که بیشتر با اهداف آموزشی و تجاری تولید شده در حقیقت یک all-in-one غول‌پیکر است که از صفحه‌نمایش 84 اینچی با رزولوشن 4K در کنار قلم و دو دوربین بهره می‌برد. با استفاده از قلم دیجیتال در نظر گرفته شده، به سادگی می‌توان به نوشتن متون بر روی صفحه پرداخت و ویندوز 10 نیز به لطف رابط کاربری منعطف خود به بهترین شکل بر روی نمایشگر بزرگ قابل دسترس خواهد بود.

microsoft-windows-10-live-verge-_1290.jpg


نمونه‌های اولیه‌ی این محصول تا کنون چندین بار مشاهده شده است که در زمان معرفی ویندوز 8، استیو بالمر نیز یکی از این نمونه‌های اولیه را بر روی دیوار دفتر خود قرار داده بود. حال مایکروسافت این محصول را به تکامل رسانده و در قالب یک محصول تجاری روانه‌ی بازار خواهد کرد. اگرچه این کمپانی ادعا می‌کند در تولید چنین محصولی پیشگام بوده، اما در نمایشگاه CES امسال شاهد تلویزیون‌های اندرویدی غول‌پیکر با پشتیبانی از قلم و لمس صفجه بودیم که تا حدودی به این دستگاه شباهت داشتند.

سرفیس هاب به انواع سنسورها، ان‌اف‌سی، وای‌فای، میکروفون، اسپیکر و دوربین مجهز شده است و مایکروسافت تصمیم دارد آن را به مرکز محیط‌های کاری روانه کند.

microsoft-windows-10-live-verge-_1266.jpg


این تلویزیون از امکانات مختلفی مانند جلسه‌های چند نفره پشتیبانی می‌کند. تردیدی نیست که مخاطب این محصول ادارات، سازمان‌های بزرگ، مراکز آموزشی و اماکن عمومی است. از قابلیت‌های بسیار کاربردی سرفیس هاب، قابلیت پخش محتوای موجود بر روی هر دستگاهی از طریق آن است. سرفیس‌هاب بصورت پیش‌فرض از اسکایپ برای کنفرانس‌های ویدیویی استفاده خواهد کرد. همچنین سرفیس هاب به امکانی مجهز شده که با استفاده از آن، اسناد پروژه پس از کنفرانس بصورت خودکار میان شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشته خوهد شد. هدف مایکروسافت از ارائه‌ی سرفیس هاب، کمک به بهبود بهره‌وری جلسات و برنامه‌های مختلف مراکز تجاری و آموزشی بوده است.

مایکروسافت هنوز صحبتی در خصوص قیمت و زمان عرضه‌ی سرفیس هاب به میان نیاورده است.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
کارت گرافیگ Strix GTX 960 جغد جدید ایسوس!
بر اساس اعلام رسمی انویدیا از روز گذشته معرفی و عرضه کارت های گرافیک GTX 960 آغاز شده و شاهد هستیم شرکای تجاری انویدیا در حال رونمایی از محصولات خود می باشند. شرکت ایسوس هم بعنوان یکی از پیشرو ها در صنعت قطعات سخت افزاری، کارت گرافیک GTX 960 را در سری گیمینگ خود یعنی Strix با قابلیت هایی عالی معرفی کرد. کارت گرافیک Strix GTX 960 این شرکت از تمامی ویژگی ها و فناوری های سطح بالای گیمینگ مانند سیستم خنک کننده DirectCU II، عملکرد سریع، خنک و بی صدا در بازی های سنگین و همینطور سیستم کاملا بی صدای فن (صفر دسی بل) برای بی صدایی کامل بهره مند شده است. این محصول جدید به ویژگی منحصر به فرد ایسوس در زمینه اجزاء پاور ساخته شده از جنس سوپر آلیاژ به منظور بهبود استحکام و خنک کنندگی مجهز شده و همچنین در کنار آن از XSplit Gamecaster هم برای تقویت عملکرد پردازنده گرافیکی برای اورکلاکینگ ساده و استریم آنلاین منعطف استفاده کرده است.



tasvir1.jpg


کارت گرافیک Strix GTX 960 به پورت DisplayPort مجهز شده تا قابلیت اتصال برای به نمایش گذاشتن محتوای 4K و Ultar HD را برای کاربران فراهم کند. این کارت گرافیک همانند دیگر محصولات سری Strix از اورکلاک کارخانه بهره مند شده و فرکانس پایه آن بر روی 1291 مگاهرتز و فرکانس بوست آن بر روی 1317 مگاهرتز تنظیم شده است. این اورکلاک در کنار دیگر ویژگی های کارت Strix GTX 960 باعث شده عملکرد آن در مقایسه با مدل رفرنس بهبود چشمگیری داشته باشد به طوریکه در بازی های Assassin's Creed Unity و Battlefield 4 حدودا 12 درصد سریعتر و در بنچ مارک نرم افزار 3DMark 11 Extreme و در دقت تصویر فول اچ دی 6.5 درصد سریعتر ظاهر شده است. این محصول همچنین به دو گیگابایت حافظه رم GDDR5 با فرکانس تقویت شده 7200 مگاهرتزی مجهز می باشد.

tasvir2.jpg


سیستم خنک کننده DirectCU II این کارت 30 درصد خنک تر و سه برابر بی صدا تر از مدل رفرنس انجام وظیفه می کند. سیستم 5 فازی سوپر آلیاژی قطعات پاور این کارت امکانات خوبی از لجاظ اورکلاک را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. هنوز قیمت این کارت مشخص نشده اما با توجه به قیمت مدل رفرنس که 200 دلار تعیین شده، این محصول هم با در صدی بالاتر در این محدوده به فروش خواهد رسید.
منبع:سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
گیگابایت معرفی کرد، 3 کارت گرافیک جدید بر پایه GeForce GTX 960

گیگابایت به تازگی سه کارت گرافیک جدید که بر پایه کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 960 طراحی شده اند را معرفی کرده است. این سه کارت گرافیک که به صورت پیشفرض اورکلاک شده اند از سیستم های خنک کننده اختصاصی هم بهره می برند.

Gigabyte%20new2.jpg


این سری از محصولات با معرفی کارت گرافیک GV-N960IXOC-2GD آغاز شد. این کارت یک مدل جمع و جور از کارت گرافیک GTX 960 است و از خنک کننده ای که از یک فن تشکیل شده است بهره می برد. هسته به صورت پیش فرض، با استفاده از فناوری GPU Boost و مموری این کارت گرافیک، به ترتیب با سرعت های 1165 و 1228 و 7012 مگاهرتز عمل می کنند. این در حالی است که سرعت پایه کارت گرافیک 1127 و 1178 و 7012 مگاهرتز است. GV-N960IXOC-2GD همچنین از دو پورت DVI، یک پورت HDMI 2.0 و یک اتصال DisplayPort 1.2 هم برخوردار است.

Gigabyte%20new3.jpg


کارت گرافیک بعدی GV-N960WF2OC-2GD نام دارد. این کارت کمی بزرگتر از مدل قبلی طراحی شده است و از سیستم خنک کننده WindForce 2X با دو فن مجزا بهره می برد. هسته به صورت پیش فرض، با استفاده از فناوری GPU Boost و مموری این کارت گرافیک به ترتیب دارای سرعت های 1216 و 1279 و 7012 مگاهرتز است. این کارت همچنین دارای دو پورت DVI، یک پورت HDMI 2.0 و سه DisplayPort 1.2 است.

Gigabyte%20new4.jpg


و بالاخره سومین کارت گرافیک این سری GV-N960G1 GAMING-2GD یا همان GTX 960 G1.Gaming است که بالاترین سرعت کلاک این مجموعه را به نمایش می گذارد. سرعت هسته این پردازنده 1241 مگاهرتز است که با استفاده از فناوری GPU Boost به 1304 مگاهرتز هم می رسد. سرعت مموری این کارت هم بر روی 7012 مگاهرتز تنظیم شده است. سیستم خنک کننده WindForce 3X همراه با 3 فن قدرتمند وظیفه هدایت گرمای تولید شده توسط این کارت گرافیک را برعهده دارد. مشابه با کارت GTX 970 G1.Gaming سیستم خنک کننده WindForce 3X تا زمانی که دمای این کارت گرافیک از میزان مشخصی (دمای آستانه) فراتر نرود، آغاز به کار نمی کند. پورت های ورودی و خروجی در این کارت مشابه با کارت GV-N960WF2OC-2GD که در بالا عنوان شد، طراحی شده است.
منبع شهر سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
مانیتور منحنی 34 اینچ گیمینگ XR341CK ایسر (محصولی فوق عریض و مجهز به فناوری G-sync انویدیا )
شرکت ایسر قرار است تا اواخر سال 2015 میلادی، مانیتور گیمینگ صفحه منحنی 34 اینچ خود که از نسبت تصویر فوق عریض 21 به 9 و قابلیت G-sync انویدیا بهره برده را روانه بازار کند. این مانیتور که XR341CK نام دارد قرار است به دقت تصویر 3440 در 1440 پیکسل مجهز شود. براساس اطلاعات محدودی که منتشر شده اینطور به نظر می رسد که ایسر از نرخ بروزرسانی تصویر 144 هرتز در این مانیتور استفاده کرده و اینکه قرار است در دو مدل یکی مجهز به فناوری G-sync و دیگری فاقد این قابلیت عرضه شود.

هنوز اطلاعاتی در مورد فناوری به کار رفته شده در ساخت پنل این محصول وجود ندارد چون گفته می شود فعلا مشخصات این مانیتور در مرحله نهایی شدن قرار دارد. منابعی که این خبر را منتشر نموده اند به مدل دیگری از این مانیتور با دقت تصویر پایینتر یعنی 2560 در 1080 هم اشاره کرده اند که نمی توان خیلی با اطمینان به آن استناد نمود. اما مواردی که قطعی شده و می توان به دقیق بودن آنها اطمینان داشت، صفحه نمایش 34 اینچی منحنی با دقت تصویر 3440 در 1440 پیکسل، نرخ به روز رسانی تصویر 144 هرتز و همچنین پشتیبانی از فناوری G-sync می باشد. احتمال می رود این مانیتور در نیمه دوم سال 2015 وارد فاز تولید انبوه شود و در اواخر همین سال در بازار های جهانی به فروش برسد
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
Radeon R9 290X Tri-X، اعجوبه Sapphire وارد می شود
در بحبوحه عرضه کارت جنجالی و میان رده کمپانی انویدیا، GeForce GTX 960، توسط کمپانی های مختلف، سافایر طبق معمول برخلاف این رویه حرکت کرده است و کارت گرافیکی قدرتمند و فوق العاده حرفه ای را از سری محصولات استثنایی کمپانی AMD روانه بازار کرده است.
sapphire-zoom-url.jpg


محصول جدید این کمپانی که Radeon R9 290X Tri-X نام گرفته است، پس از کارت Vapor-X جدیدترین محصول Sapphire به همراه 8 گیگابایت حافظه می باشد که با وجود فرکانس کاری بالا و قدرت کاری مضاعف، کاربرانی با بودجه متوسط را مورد هدف قرار خواهد داد.

چیپ گرافیکی قرار گرفته در قلب تپنده Tri-X، براساس آخرین نسل از تکنولوژی GCN، به همراه 2816 پردازنده جریانی به تولید رسیده و با کلاکی معادل 1020 مگاهرتز و کمی بالاتر، به پردازش داده های گرافیکی می پردازد؛ همانطور که گفته شد، هشت گیگابایت حافظه رم GDDR5 با فرکانس موثر 5.5 گیگاهرتز نیز به همراه رابط حافظه ای 512 بیتی نیز برای این کارت قدرتمند در نظر گرفته شده تا کارایی آن را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

Sapphire در تولید این محصول از بوردی اختصاصی و مدار تغذیه ای قدرتمند با 6 فاز بهره گرفته است تا نیروی گرفته شده از دو کانکتور 8 پین را به چیپ گرافیکی رسانده و در فشار کاری بالا و یا در حین اوکلاک، نیروی مورد نیاز این غول انرژی را به خوبی تامین کند.

این کمپانی همچنین در تولید این محصول از خنک کننده اختصاصی خود یعنی Tri-X نیز بهره گرفته تا کارایی و بهره وری این کارت را برای حرفه ای ها به غایت برساند.

این خنک کننده، که دارای سه فن بی صدا با پره هایی متفاوت تحت عنوان Airofoil برای انتقال بهتر و حجم بیشتری از هوا است، درون خود مجموعا 5 لوله انتقال حرارت را نیز جا داده است تا حرارت دفع شده توسط چیپ گرافیکی را به نحوی اثربخش به هیت سینک ها منتقل کند.

saphire-neardd-url.jpg


کارت گرافیکی Radeon R9 290X Tri-X از PCI-Express نسخه سوم برای ارتباط با سیستم کاربر خود بهره خواهد گرفت؛ ناگفته نماند با وجود تکنولوژی بهره گرفته شده در تولید این کارت، می توان حتی بدون اعمال پل کراسفایر، محصولاتی از این نوع را به راحتی و در پیکربندی چندگانه قرار داد و از نهایت توان آن ها بهره لازم را برد؛ گذشته از این موارد، وجود دو بایوس UEFI و Legacy و همچنین LED ای برای اعلام وضعیت کارایی کارت نیز از دیگر مزیت های این کارت محسوب می شود.

همچنین پشتیبانی از رزولوشن بالای 4K یا به عبارتی آلترا اچ دی، فناوری Eyefinity و قابلیت تصویر گرفتن از این کارت برای چندین مانیتور و همچنین پشتیبانی از فناوری صوتی AMD TrueAudio به مدد وجود چیپ مجزای صوتی برروی بورد اختصاصی این محصول را نیز به قابلیت های آن اضافه کنید تا به قدرت واقعی این کارت استثنایی پی ببرید.

این کارت که به گفته سافایر قیمتی معقول و مناسب خواهد داشت، قطعا به هنگام عرضه به یکی از گزینه های روی میز کاربران علاقمند به گیم و بازی های کامپیوتری و همچنین حرفه ای های دوست دار AMD، برای خرید تبدیل خواهد شد.
منبع شهر سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
GTX 960 G1 Gaming: پرچم انویدیا در دست گیگابایت
L81.jpg


چندی پیش شرکت nVIDIA اقدام به معرفی اولین کارت گرافیک میان رده خود از سری Maxwell نمود. این کارت جدید که GTX 960 نام دارد قرار است ادامه دهنده حضور موفق کارت های میان رده انویدیا در بازار باشد. همزمان با معرفی این تراشه گرافیکی، شرکت گیگابایت نیز به عنوان پیشرو در عرصه کارت‌های گرافیک، محصولی با نام GIGABYTE GTX 960 G1 Gaming را معرفی کرده است که قرار است پرچمدار انویدیا در موفق ترین و پرفروش ترین رده محصولی خود باشد.
ظاهر کارت گرافیک GIGABYTE GTX 960 G1 Gaming به گونه‌ای است که در نگاه اول به نظر می‌رسد با یک کارت بالارده روبرو هستیم. هیت‌سینک‌های بزرگ و سه فن قوی که بر اساس فناوری WindForce گیگابایت طراحی شده‌ است، علاوه بر ایجاد ظاهری مناسب برای کارت، عمل خنک‌سازی را نیز به بهترین شکل انجام می‌دهد. با وجود اینکه این مدل تا حد زیادی نسبت به فرکانس مرجع انویدیا اورکلاک شده است، این سیستم خنک کننده به راحتی از پس کار بر آمده و دما را در حد ایده‌آل نگاه می دارد. نکته مهم دیگر این است که عملکرد این فن‌ها تقریبا بی صداست و نویز آزاردهنده‌ای ایجاد نمی‌کند.
کلاک پایه GPU در مدل مرجع، برابر با 1126 مگاهرتز است که در مدل گیگابایت، این مقدار به 1241 مگاهرتز افزایش یافته است. همچنین باید توجه داشت که با استفاده از NVIDIA GPU Boost 2.0، امکان افزایش بیشتر کلاک GPU نیز میسر است.
علاوه بر این، GeForce GTX 960 دارای 1024 هسته CUDA و همچنین دو کنترل کننده حافظه 64 بیتی (در مجموع 128 بیتی) است. حافظه این کارت نیز از نوع GDDR5 با حجم 2GB است. همانند GTX 980، کارت GTX 960 نیز از دقت تصویر 5K با حداکثر 4 نمایشگر همزمان، پشتیبانی می‌کند. همچنین این کارت از رابط HDMI 2.0 نیز پشتیبانی می‌کند.
مدار تغذیه کارت گیگابایت GTX 960 G1 Gaming نیز نسبت به مدل مرجع بهبود قابل توجهی یافته است. این کارت از مدار تغذیه 6 فاز بهره می‌برد. این در حالی است که مدل مرجع از مدار تغذیه 3 فاز استفاده می‌کند.
همچنین گیگابایت از فن آوری Fan Stop Mode در کارت G1 Gaming خود بهره برده است که به واسطه آن زمانی که بار کاری هسته کارت گرافیک زیاد نیست و دمای آن کمتر از 43 درجه سانتیگراد می باشد، فن ها خاموش می شوند تا علاوه بر افزایش طول عمر فن ها، هیچ صدایی توسط کارت گرافیک تولید نشود. بین دماهای کاری 43 تا 62 درجه نیز فن ها با کمترین سرعت ممکن کار می کنند و با افزایش دما از 62 درجه به بعد، سرعت چرخش فن ها نیز به نسبت افزایش پیدا می کند. این یکی از هوشمندانه ترین فن آوری ها برای سیستم خنک کننده کارت های گرافیکی است که باعث کاهش مصرف انرژی، طول عمر بیشتر و افزایش راندمان می شود.
قابل ذکر است که گیگابایت به جهت رفع نیاز تمام کاربران از رده‌های مختلف، سری GTX 960 را علاوه بر مدل G1 Gaming، در قالب کارت‌های WF2OC (با کلاک پایه 1216MHz) و مدل IXOC (با کلاک پایه 1165MHz) با قیمتی پایین‌تر نیز عرضه کرده است.
گفتنی است که محصولات گیگابایت در ایران، از جمله کارت‌های گرافیکی این شرکت، با گارانتی آواژنگ عرضه می‌شوند.
 
بالا