برگزیده های پرشین تولز

آخرین عکسی که گرفتم - نسخه تصاویر موبایل

lilyrose

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
4,270
لایک‌ها
8,207
محل سکونت
My Sweet Home
با توجه به این که خیلی از ماها بیشتر با دوربین موبایل هامون عکس میگیریم (بلاخره همیشه و همه جا همراهمونه!)

گفتم این تاپیک رو ایجاد کنم تا دوستان در مورد تجربیات خودشون در رابطه با عکاسی با این وسیله در اختیار هم قرار بدن.

اگر هم توی نت مطلب جالبی پیدا کردید حتما اینجا قرارش بدین .

ادیت:


با مشورتی که با دوست نازنینم Kasandra داشتم و با توجه به پست اول این تاپیک ،قرار بر این شد که دوستان عزیز ،

عکس هایی رو که با موبایل می گیرن رو در این تاپیک قرار بدن و تاپیک آخرین عکسی که گرفتم هم روال سابق خودش رو طی کنه.

_____________________

مهم


: حداکثر حجم مجاز برای گذاشتن عکس ها 600 کیلوبایت می باشد.

جهت اطلاعات بیشتر از این تاپیک استفاده بفرمایید : http://forum.persiantools.com/t285380.html

سپاس
 
Last edited by a moderator:

lilyrose

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
4,270
لایک‌ها
8,207
محل سکونت
My Sweet Home
10 نکته برای عکاسی بهتر با تلفن همراه

شاید پیش از این هم در زمان عکاسی با دوربین های دیجیتال این تجربه را داشته اید که رنگ‌های عکس شما با رنگ‌های واقعی تصویر تفاوت پیدا کرده اند و یک لایه رنگی آبی یا نارنجی کل تصویر را پوشانده است. این اتفاق معمولاً در زمانی که نور محیط کافی نیست می‌افتد.

تلفن‌های دوربین دار در یک زمان کوتاه، مسیری طولانی را طی کرده‌اند و امروز سطح بالایی از امکانات و کیفیت را در اختیار کاربران می‌گذارند. اما هنوز هم عکس‌های خوبی با آن‌ها گرفته نمی‌شود و معمولاً عکس هایی که با تلفن ها گرفته می‌شود بی کیفیت و نا واضح هستند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از نارنجی، در اینجا به نکاتی می پردازیم که رعایت آن‌ها باعث تغییرات اساسی در کیفیت عکس هایی می شود که با تلفن خود می گیرید. فراموش نکنید که بهترین دوربین، دوربینی است که همراه شما است و این دوربین های همیشه همراه با کمی توجه عکس‌های خوبی برایتان می گیرند.

تلفن‌های دوربین دار انواع متفاوتی دارند و نرم‌افزارهایی با امکانات متفاوت از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. مهارت افراد هم در استفاده از آن‌ها متفاوت است. به همین دلیل در این مطلب به جزئیات نمی‌پردازیم و سراغ نکات کلی و مهمی میرویم که رعایت آن‌ها در تمامی موارد ضرورت دارد.

قوانین اولیه عکاسی را فراموش نکنید

ax-1.jpeg


موارد زیر اصول اولیه عکاسی هستند که در زمان استفاده از دوربین موبایل باید آن‌ها را در نظر بگیرید و بهتر است قبل از گرفتن هر عکس یک بار آن‌ها را در ذهن مرور کنید و دقت کنید که به درستی رعایت شده اند.


از نور محیط به درستی استفاده کنید:

توجه کنید که سوژه شما در بهترین نقطه تابش نور باشد و زاویه را به نحوی تنظیم کنید که خودتان و در مسیر این تابش نباشید و نور به سمت لنز دوربین شما تابیده نشود. بهترین حالت این است که نور از پشت دوربین مستقیما به صورت سوژه بتابد. حتماً با کمی جابه جایی به نقطه بهینه ای می‌رسید که بهترین زاویه تابش نور را دارید.

لنز دوربین را تمیز نگه دارید:

ax2.jpg


شاید بسیار ساده به نظر برسد ولی این نکته‌ معمولا درمورد لنز دوربین موبایل نادیده گرفته می شود. در مورد دوربین های عکاسی معمولاً دقت می‌کنیم که لنز را تمیز نگه داریم و با حساسیت بیشتری با آن‌ها برخورد می‌کنیم اما در دوربین های موبایل به خاطر ماهیت آن‌ها و تماس مکرر با دست، اغلب این نکته را نادیده می گیریم و البته بدون داشتن یک لنز تمیز رعایت بقیه نکات بی‌فایده خواهد بود.


از زوم دیجیتال خودداری کنید:

ax3.jpg


میلیون‌ها بار این نکته را شنیده‌اید والبته هرچه از بی مصرف بودن این امکان بگوییم، مبالغه نکرده ایم. اگر می‌خواهید از فاصله کمتری از یک سوژه عکاسی کنید راه‌های بهتری وجود دارد که باید از آن‌ها استفاده کنید. مثلاً می‌توانید عکس را کراپ کنید و این همان کاری است که زوم دیجیتال برای شما انجام می‌دهد اما با این تفاوت که کیفیت عکس شما را خراب می‌کند. بهتر است حتی المقدور به سوژه خود نزدیک شوید و از زوم دیجیتال استفاده نکنید.

به نور فلاش دقت کنید:

ax4.jpg


فلش های ال ای دی، امکانی هستند که شرکت ها بیشتر از آنچه باید، درمورد آن‌ها تبلیغ می‌کنند و این در حالی است که معمولاً تأثیرات نامطلوبی را بر روی عکس‌های شما می گذارند. البته در محیط هایی که شما با مشکل کمبود نور مواجه هستید به وظیفه خود عمل می‌کنند اما در بسیاری از موارد نیز بی مورد روشن می شوند و عکس شما را خراب می کنند. به همین دلیل در اغلب مواقع اگر آن را خاموش کنید، به مراتب عکس بهتری خواهید گرفت. در مواردی هم که نمی‌توانید تشخیص دهید که آیا نور محیط کافی است یا خیر، حتماً یک عکس با فلش و یکی هم با فلش خاموش بگیرید.

نرم‌افزار دوربین خود را ارتقا دهید:

ممکن است در قدم اول دایره عملکرد شما در نرم‌افزار دوربین، برای اعمال تنظیمات لازم بسیار کم باشد، ولی می‌توانید از نرم‌افزار های جانبی به عنوان مثال CameraZOOM FX برای سیستم عامل آندروید و یا +Camera برای iPhone استفاده کنید. نرم افزارهای جانبی که تعداد آن‌ها کم هم نیست، دایره عملکرد شما را به شدت توسعه می دهند.

کیفیت تصویر را کنترل کنید:

ax5.jpg


در مدل های مختلف، امکان عکاسی با رزولوشن های مختلف به شما داده شده است. تنها حسن عکاسی با کیفیت پایین، سرعت بالا در ذخیره سازی تصویر و سهولت در ارسال عکس است، پس در شرایطی که قصد ارسال تصویر را ندارید و یا با کمبود حافظه روبرو نیستید، تنظیمات دوربین را بر روی بالاترین سطح رزولوشن قرار دهید.



گزینه Stable Shot را روشن کنید:

ax6.jpg


یکی از مشکلات اساسی در عکاسی با دوربین موبایل، لرزش دست در هنگام عکاسی است و اینکه با توجه به اندازه صفحه نمایش موبایل، تشخیص اینکه تصویر تار شده است یا خیر، راحت نیست. شما می‌توانید به جای اینکه در زمان عکاسی مانند یک تک تیر انداز نفس تان را حبس کنید، گزینه Stable Shot را درون تنظیمات دوربین خود فعال کنید تا به کمک شما بیاید. با فعال کردن این امکان، دوربین تا زمانی که دست شما برای یک مدت کوتاه ثابت نشود ( معمولاً یک یا دو ثانیه)

عکس را ثبت نمی‌کند. همچنین شما این امکان را دارید که میزان حساسیت را نیز تنظیم کنید تا به حد مطلوب شما برسد.

تراز سفیدی (With Balance):

ax7.jpg


شاید پیش از این هم در زمان عکاسی با دوربین های دیجیتال این تجربه را داشته اید که رنگ‌های عکس شما با رنگ‌های واقعی تصویر تفاوت پیدا کرده اند و یک لایه رنگی آبی یا نارنجی کل تصویر را پوشانده است. این اتفاق معمولاً در زمانی که نور محیط کافی نیست می‌افتد.

مثلاً در زمانی که در هوای ابری عکاسی می‌کنید. یکی از مواردی که شما باید به آن توجه داشته باشید، وایت بالانس تصویر است. معمولاً دوربین ها در این زمینه به خوبی عمل می‌کنند اما همانطور که گفته شد در شرایطی که نور محیط مناسب نباشد یک لایه رنگی بر روی تصویر پدیدار می شود چرا که دوربین در تشخیص صحیح رنگ ها دچار اشتباه میشود.

اولین اقدام شما برای اصلاح این مورد این است که بلافاصله بعد از باز کردن درب دوربین عکس نگیرید و زمانی در حدود ۵ ثانیه به لنز دوربین فرصت دهید تا با نور محیط منطبق شود. اما در صورتی که پس از زمان داده شده، همچنان تصویر کدر به نظرمی رسید، لازم است در قسمت تنظیمات دوربین گزینه مناسب را به صورت دستی انتخاب کنید. معمولا گزینه های نور روز(daylight) و هوای ابری (cloudy) و یا فلورسنت (fluorescent) در بخش تنظیمات کمک خوبی هستند.

تنظیم میزان نور ورودی به لنز (Exposure):


ax8.jpg


یکی از ضعف‌های اساسی دوربین های موبایل در تشخیش میزان نوردهی مناسب است، مخصوصاً در زمان عکاسی در نور کم. اکسپوژر (Exposur) یکی از بهترین ابزارهایی است که شما برای تنظیم دوربین در نور کم در اختیار دارید. با استفاده از این گزینه می‌توانید میزان نوری که به لنز دوربین وارد می‌شود را افزایش دهید و معمولاً بعد از انجام این کار کیفیت عکس‌های شما به مراتب بهتر خواهد شد.

عکس‌های خود را باز هم بهتر کنید:

همیشه از روی صفحه مانیتور کامپیوتر بهتر می‌شود در مورد عکس قضاوت کرد و آن را اصلاح نمود. الان وقت آن است که عکس‌هایی را که گرفته‌اید به کامپیوترتان منتقل کنید و کمی با آن‌ها بازی کنید. برای اصلاح عکس لازم نیست که در کاربا فتوشاپ حرفه‌ای باشید و با نرم‌افزارهای مختلفی این کار قابل انجام است. Gimp ، Paint.net، و یا حتی iPhoto این کار را برایتان انجام می دهد.

البته بسیاری از نرم افزارهای موجود بر روی دوربین ها هم این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند ولی این کار روی کامپیوتر و صفحه مانیتور با کیفیت دیگری انجام می شود. کمی تغییر در سطح رنگ‌ها تصاویر شما را طبیعی تر می‌کند و گاهی هم تنها با سیاه وسفید کردن یک عکس آن را به یک عکس بسیار خوب تبدیل می کنید.

برای گرفتن عکس های خوب لازم نیست حتما یک دوربین حرفه ای داشته باشید. با رعایت نکات مهم و کمی تمرین می توانید با تلفن همراه تان هم عکس های فوق العاده ای بگیرید.

www.barsam.ir
 

lilyrose

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
4,270
لایک‌ها
8,207
محل سکونت
My Sweet Home
با توجه به این که پست اول این تاپیک رو ویرایش کردم ، گفتم اولین عکس رو هم خودم بذارم !

این عکس رو توی کیش گرفتم. حول و حوش غروب بود.

 

Cleeev

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,267
لایک‌ها
794
محل سکونت
on the edge of a super-massive black-hole
کاشان

SP_A0027.jpg


SP_A0038.jpg


جاده هراز / فیروزکوه

SPM_A0163.jpg


SPM_A0254.jpg


سواحل دریای خزر - ساری - فرح آباد

SPM_A0042.jpg


SPM_A0560.jpg
 
Last edited:

my7xN

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2009
نوشته‌ها
3,354
لایک‌ها
1,343
خیلی تاپیک خوبیه ، چرا من ندیده بودمش
جاش خالی بود :rolleyes:
چون معمولا حوصله ی دوربین رو خیلی ندارم
احتمالا خیلی این تاپیک به کار من میاد:happy:
اینم فعلا یه عکس:
030620112432.jpg
 

TURK_AVENGER

کاربر فعال عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 جولای 2009
نوشته‌ها
3,422
لایک‌ها
891
محل سکونت
in Bruges
و با تشکر از مسعود جان بابت قرار دادن تنها یه عکس تو یه پست و با تشکر از پردیس جان بابت گذاشتن عکس ریسایز شده . :D
 

Cleeev

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,267
لایک‌ها
794
محل سکونت
on the edge of a super-massive black-hole
و با تشکر از مسعود جان بابت قرار دادن تنها یه عکس تو یه پست و با تشکر از پردیس جان بابت گذاشتن عکس ریسایز شده . :D

با تشکر از معین عزیز ، من که عسکام کم حجمه چه فرقی میکنه یه عسک تو هر پست یا 5-6 تا :D


توجهتان را به ادامه برنامه جلب میکنم :p


Sunrise_enlighten-our-world_A0053.jpg


Sunrise_enlighten-our-dark-world_A0049.jpg


 

xboy2008

Registered User
تاریخ عضویت
6 جولای 2011
نوشته‌ها
348
لایک‌ها
179
محل سکونت
10.0.0.1
این عکسو تقریبا یه سال پیش توی صفحه نوکیا توی فیسبوک گزاشتم +300 تا +یکی توسط نوکیا لایک خورده بود :)

5e56d894e05356e2e1f8c8abb1610776.jpg


جای خاصی نیست... آسمونه :D


اینم طرفای روستای زیارت گرگان هست

0fbc64211e1af4e11138b56a27f54404.jpg



هر دو تا رو با ان95 گرفتم.
 

A R @ M

همکار بازنشسته خاطرات ، سینما و تلویزیون
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 جولای 2007
نوشته‌ها
6,356
لایک‌ها
5,482

Kasandra

کاربر افتخاری و فعال خاطرات
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
2,876
لایک‌ها
5,889
محل سکونت
Among the untrodden ways...
i456235_00111.JPG


درخت انار تو باغچه مون! :rolleyes:
 
Last edited:

Kasandra

کاربر افتخاری و فعال خاطرات
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
2,876
لایک‌ها
5,889
محل سکونت
Among the untrodden ways...
تقديم به لي لي رز عزيز و نازنين كه واقعا رنگ و بويي تازه به اين بخش بخشيده! :)


i456250_Picture25.jpg
 

Cleeev

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,267
لایک‌ها
794
محل سکونت
on the edge of a super-massive black-hole

A R @ M

همکار بازنشسته خاطرات ، سینما و تلویزیون
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 جولای 2007
نوشته‌ها
6,356
لایک‌ها
5,482
سپاس فراوان

عکسی که شما گذاشتید هم خیلی عالیه.

اصولاً عکس های همگی دوستان عالی هستند و من و این دوربین بی کیفیت گوشیم در این وسط فقط نقش پارازیت را داریم.

حالا گفتن شکسته نفسی
ولی دیگه نه تا این حد ..:D

http://myup.ir/images/83995732233562342775.jpg
 

lilyrose

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
4,270
لایک‌ها
8,207
محل سکونت
My Sweet Home
تقديم به لي لي رز عزيز و نازنين كه واقعا رنگ و بويي تازه به اين بخش بخشيده! :)

خواهش میکنم .کاری نکردم . امیدوارم حضور شما توی این بخش همیشگی باشه :happy:

_________________

این عکس رو توی کیش گرفتم. موقعی که از ساختمان مجاور محل زندگیمون برای لوکیشن یک

فیلم استفاده کرده بودن. از پنجره گرفتم. به همین خاطر کیفیتش خوب نیست. باید ببخشید !

 

lilyrose

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
4,270
لایک‌ها
8,207
محل سکونت
My Sweet Home
Last edited:

A R @ M

همکار بازنشسته خاطرات ، سینما و تلویزیون
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 جولای 2007
نوشته‌ها
6,356
لایک‌ها
5,482

lilyrose

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
4,270
لایک‌ها
8,207
محل سکونت
My Sweet Home
خب من نمیدونم شما چجوری اینجوری لینک میزارید:blush:
چشم ..

چشمت بی بلا :happy:

تو آپلود سنتری که عکست رو آپلود میکنی یه گزینه هست با عنوان Hotlink for forums یا لینک مستقیم برای انجمن ها. از همین لینک استفاده کن. معمولا لینک پنجم میشه.

ادیت ؛
میگم بلد بودی که خودت :لول:
 
Last edited:

Cleeev

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,267
لایک‌ها
794
محل سکونت
on the edge of a super-massive black-hole
حالا گفتن شکسته نفسی
ولی دیگه نه تا این حد ..:D

http://myup.ir/images/83995732233562342775.jpg

نه بابا اصلاً این کیفیت و جزئیات تصویر گوشی شما و اغلب دوستان رو من با این گوشی زپرتیم تو خوابم نمیبینم :D

خب من نمیدونم شما چجوری اینجوری لینک میزارید:blush:
چشم ..

برای این کار میتونی از دکمه Add Image بالای ادیتور استفاده کنی که یه مربع زرد هستش با عکس یه کوه و خورشید؛ روش بزنی پنجره کوچیکی باز میشه و ازت لینک عکس رو میخواد مثل عکس زیر :

i457408_772011125833PM.jpg


یا میتونی به صورت دستی تگ img رو بنویسی مثل نوشته زیر :

کد:
[ img]http://linke.aks/aks.jpg[/img]

خود سیستم فوروم بعد از ارسال پست این کدها رو شناسایی و ترجمه میکنه.


--------


SPM_A0443.jpg


SPM_A0451.jpg


 
بالا