آشنایی با الگوریتم پاندا گوگل

hamyardev

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 جولای 2019
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
1
سن
24
محل سکونت
تهران
یکی از مهم ترین، تاثیرگذارترین و البته یکی از پرخطرترین الگوریتم های گوگل، الگوریتم پاندا است که بسیاری از افرادی که آن را جدی نگرفتند، اکنون در تله و زندان گوگل گیر گرده اند و بسیار از کار خود پشیمان هستند.

اصولا تمام تمرکز الگوریتم پاندا بر روی محتوای وبسایت ها می باشد. این پاندای الگوریتمی هرگاه که می بیند یک وبسایت، مطلب سایت دیگری را کپی کرده است یا این که مطلبش ضعیف و بی کیفیت است ناراحت و در برخی موارد هم بسیار خشمگین می شود.

تمامیت الگوریتم پاندا هنوز برای افراد شناخته شده نیست چون بهرحال گوگل همه رمز و راز خود را فاش نمی کند. ما تا جایی که می شود سعی می کنیم تا این الگوریتم را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

چرایی پیدایش الگوریتم پاندا گوگل
پیش از آن که این پاندای جالب وارد گوگل شود(قبل از سال 2011) ، الگوریتمی به نام کافئین در گوگل وجود داشت که شعارش "هر چه محتوا بیشتر بهتر" بود(البته این شعار هیچ گاه توسط گوگل تایید و حتی تکذیب نشد و صرفا یک حدس تجربی است). با وجود این الگوریتم، فضای اینترنت پر از محتواهای زیاد و بی کیفیت بود و بازار اسپم ساز ها هم بسیار داغ شده بود(اسپمر ها ربات هایی هستند که برای کسب رتبه بهتر در گوگل محتواها می سازند و بیشتر این محتواها بی کیفیت و بدردنخور هستند).

مدت کوتاهی بیشتر نگذشت که بانک اطلاعاتی گوگل پر شد و بسیاری از این اطلاعات و مطالب هم بی کیفیت بودند. این اتفاق باعث شده بود تا مدیریت صفحات و محتوایشان برای گوگل دشوار شود. به همین دلیل گوگل، الگوریتم پاندا را به کار گرفت تا به این مشکلات پایان دهد.

هدف الگوریتم پاندا تولید محتوای با کیفیت و جلوگیری از منتشر شدن محتواهای بی کیفیت بود. این الگوریتم توانست محبوبیت گوگل را از قبل بیشتر کند چون با وجود محتواهای باکیفیت و مناسب، حالا دیگر افراد بیشتری برای رفع نیازهای خود به سراغ گوگل می آمدند و از سویی دیگر کار ربات های گوگل هم برای ساماندهی صفحات راحت تر شده بود.

الگوریتم پاندا گوگل با چه کسانی دشمنی دارد؟




الگوریتم پاندا گوگل با چه کسانی دشمنی دارد؟
پاندا گوگل ممکن است با هر کدام از ما برخورد کند و برای این کار خود هم دلایلی دارد. برای فهمیدن این دلایل مطلب زیر به شما کمک خواهد کرد.

در زیر به برخی از مواردی که پاندا گوگل ممکن است با آنها برخورد شدید کند آمده است:

  • اگر دوست ندارید که پانداگوگل را حسابی عصبانی کنید پس مطلب دیگر وبسایت ها را در صفحه خود کپی نکنید. پاندای دوست داشتنی گوگل از این کار متنفر است.
  • بازنشر یک مطلب در یک سایت ممنوع می باشد( یعنی نباید یک مطلب را دو بار در یک سایت منتشر کنیم).
  • مقاله بدون کامنت رتبه پایین تری دارد(گوگل دوست دارد تا افراد پس از خواندن یک مطلب نظر خود را بیان کنند بنابراین رتبه مقالاتی که دارای کامنت های بیشتری هستند بالاتر است).
  • استفاده بیش از حد از تبلیغات ممنوع می باشد( تبلیغات نباید فردی را که در حال بازدید یک وبسایت است زده کند و فراری دهد. تبلیغات باید به اندازه و مناسب باشند).
  • باید مطالب قدیمی را آپدیت و بروز کرد( منظور از بروز کردن اطلاعات، اطلاعاتی است که حالا مشخص شده منسوخ شده هستند و نمی توان به درستی آنها اطمینان کرد).
هدف الگوریتم پاندا گوگل چیست؟


هدف الگوریتم پاندا گوگل چیست؟
هدف نهایی این پاندای مهربان، تولید محتوای باکیفیت است. در گوگل درباره همه چیز مطلب و محتوا وجود دارد و تا چند سال دیگر می توان با اطمینان کامل گفت که هیچ موضوعی نیست که درباره آن در گوگل مطلبی وجود نداشته باشد. تا چند سال دیگر در گوگل، اکثر وبسایت ها کیفیت محتوای متوسطی دارند و در این میان وبسایت هایی رتبه های برتر را خواهند داشت که محتواهای خاص و باکیفیت تر تولید می کنند.

چرایی پیدایش الگوریتم پاندا گوگل


نتیجه گیری
اگر می خواهیم در گوگل و رتبه بندی آن موفق باشیم باید برایش وقت صرف کنیم. سئو و تولید محتواهای باکیفیت نیازمند صرف هزینه و وقت است و برای داشتن یک وبسایت خوب با ترافیک بالا ، محتوایتان باید هم با کیفیت و هم متنوع و مرتبط با نیاز افراد باشد(البته به جز کیفیت، چیزهای دیگری هم در رتبه بندی بهتر یک وبسایت تاثیر دارند).
 

faraseo.net

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 اکتبر 2020
نوشته‌ها
72
لایک‌ها
61
سن
35
محل سکونت
گلستان
اطلاعات تکمیلی:

الگوریتم ‌گوگل ‌پاندا

گوگل پاندا نام رسمی بروزرسانی الگوریتم گوگل است، که برای ‌نظارت ‌بر کیفیت محتوای ‌تولید ‌شده به وجود آمده و با محتوای تکراری ، کپی ، اسپم و یا ضعیف مبارزه می کند.


این الگوریتم ‌به ‌منظور ‌کاهش ‌شيوع ‌محتواي ‌بی ‌کيفيت ‌و ‌اسپم ‌در ‌نتايج ‌جستجو ساخته شده و ‌سايتهايي ‌که ‌اسپم ‌هستند ‌را ‌مورد ‌هدف ‌قرار ‌مي ‌دهد.


تاريخ ‌انتشار ‌اوليه الگوریتم‌پاندا ‌‌23 ‌فوريه ‌2011 بوده در حدود 25 آپدیت برای آن، در طی سال های 2011 الی 2015 انتشار یافته است. نام این الگوریتم زمانی که‌ ‌براي ‌اولين ‌بار استفاده شده بود فاش نگردید ‌و ‌خیلی ‌از ‌متخصصین ‌سئو ‌آن ‌را ‌به ‌عنوان ‌به ‌روزرساني ‌‌”Farmer” ‌نامگذاري ‌کردند ‌، ‌چون ‌به ‌نظر ‌مي ‌رسید ‌بر روی ‌مزارع ‌محتوا ‌تأثير خواهد گذاشت. ‌


در ‌زمان ‌راه ‌اندازي ‌پاندا ‌، ‌شکايات ‌کاربران ‌درباره ‌انتشار ‌محتوای ‌بی ‌کیفیت در نتایج ‌و ‌نارضایتی ‌آنها ‌از وجود ‌محتوای ‌بیهوده ‌و ‌اسپم ‌زیاد ‌شده ‌بود.





1603900088368.png


‌وظایف ‌الگوریتم ‌گوگل ‌پاندا

1- بر روی ‌محتوای ‌تولید ‌شده ‌نظارت ‌کرده ‌و ‌صفحات ‌را ‌بر ‌اساس ‌کیفیت ‌طبقه ‌بندی ‌میکند.


2- ‌‌با محتواي ‌تکراري ‌، ‌محتواي ‌کپي ‌شده ، ‌محتوای ‌ضعیف ، کوتاه ‌و ‌بی‌ارزش ‌ازنظر ‌خوانندگان ‌انسانی ‌به شدت مبارزه خواهد کرد.


3- ‌مبارزه ‌با ‌مزرعه ‌محتوا ‌و ‌صفحات ‌با ‌کيفيت ‌پايين ‌که ‌بیشتر ‌محتوا ‌را ‌از ‌ساير ‌وب ‌سايت ‌ها ‌جمع ‌آوری ‌ميکنند.


4- ‌مبارزه ‌با ‌جستجوي ‌عدم ‌تطابق ‌محتوا ‌، ‌یعنی ‌برای ‌صفحاتي ‌که ‌محتوای آن، ‌با ‌درخواست ‌کاربر ‌در ‌نتایج ‌جستجو ‌مطابقت ‌ندارد.


5- ‌حصول اطمينان ‌از ‌اينکه ‌محتواي ‌يک ‌صفحه ‌معين ‌با ‌درخواست ‌کاربر ‌مطابقت ‌دارد ‌یا خیر! ‌




‌‌اهداف ‌گوگل ‌پاندا

1- شانس نمایش محتوای بی کیفیت ، کوتاه و بی ارزش را در نتایج جستجو کاهش داده و به محتوای با کیفیت ، جذاب و منحصر به فرد جایگاه بهتری در نتایج جستجو خواهد داد.


2- ‌ارتقا ‌رتبه ‌سایت ‌های ‌با ‌کیفیت ‌بالا ‌و ‌کاهش ‌رتبه ‌سایت ‌های ‌با ‌کیفیت ‌پایین ‌در ‌نتایج ‌جستجو.
 

faraseo.net

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 اکتبر 2020
نوشته‌ها
72
لایک‌ها
61
سن
35
محل سکونت
گلستان
اطلاعات تکمیلی:

الگوریتم ‌گوگل ‌پاندا

گوگل پاندا نام رسمی بروزرسانی الگوریتم گوگل است، که برای ‌نظارت ‌بر کیفیت محتوای ‌تولید ‌شده به وجود آمده و با محتوای تکراری ، کپی ، اسپم و یا ضعیف مبارزه می کند.


این الگوریتم ‌به ‌منظور ‌
کاهش ‌شيوع ‌محتواي ‌بی ‌کيفيت ‌و ‌اسپم ‌در ‌نتايج ‌جستجو ساخته شده و ‌سايتهايي ‌که ‌اسپم ‌هستند ‌را ‌مورد ‌هدف ‌قرار ‌مي ‌دهد.


تاريخ ‌انتشار ‌اوليه
الگوریتم‌پاندا ‌‌23 ‌فوريه ‌2011 بوده در حدود 25 آپدیت برای آن، در طی سال های 2011 الی 2015 انتشار یافته است. نام این الگوریتم زمانی که‌ ‌براي ‌اولين ‌بار استفاده شده بود فاش نگردید ‌و ‌خیلی ‌از ‌متخصصین ‌سئو ‌آن ‌را ‌به ‌عنوان ‌به ‌روزرساني ‌‌”Farmer” ‌نامگذاري ‌کردند ‌، ‌چون ‌به ‌نظر ‌مي ‌رسید ‌بر روی ‌مزارع ‌محتوا ‌تأثير خواهد گذاشت. ‌


در ‌زمان ‌راه ‌اندازي ‌پاندا ‌، ‌شکايات ‌کاربران ‌درباره ‌انتشار ‌محتوای ‌بی ‌کیفیت در نتایج ‌و ‌نارضایتی ‌آنها ‌از وجود ‌محتوای ‌بیهوده ‌و ‌اسپم ‌زیاد ‌شده ‌بود.





مشاهده پیوست 1204744


‌وظایف ‌الگوریتم ‌گوگل ‌پاندا

1- بر روی ‌محتوای ‌تولید ‌شده ‌نظارت ‌کرده ‌و ‌صفحات ‌را ‌بر ‌اساس ‌کیفیت ‌طبقه ‌بندی ‌میکند.


2- ‌‌با محتواي ‌تکراري ‌، ‌محتواي ‌کپي ‌شده ، ‌محتوای ‌ضعیف ، کوتاه ‌و ‌بی‌ارزش ‌ازنظر ‌خوانندگان ‌انسانی ‌به شدت مبارزه خواهد کرد.


3- ‌مبارزه ‌با ‌مزرعه ‌محتوا ‌و ‌صفحات ‌با ‌کيفيت ‌پايين ‌که ‌بیشتر ‌محتوا ‌را ‌از ‌ساير ‌وب ‌سايت ‌ها ‌جمع ‌آوری ‌ميکنند.


4- ‌مبارزه ‌با ‌جستجوي ‌عدم ‌تطابق ‌محتوا ‌، ‌یعنی ‌برای ‌صفحاتي ‌که ‌محتوای آن، ‌با ‌درخواست ‌کاربر ‌در ‌نتایج ‌جستجو ‌مطابقت ‌ندارد.


5- ‌حصول اطمينان ‌از ‌اينکه ‌محتواي ‌يک ‌صفحه ‌معين ‌با ‌درخواست ‌کاربر ‌مطابقت ‌دارد ‌یا خیر! ‌




‌‌اهداف ‌گوگل ‌پاندا

1- شانس نمایش محتوای بی کیفیت ، کوتاه و بی ارزش را در نتایج جستجو کاهش داده و به محتوای با کیفیت ، جذاب و منحصر به فرد جایگاه بهتری در نتایج جستجو خواهد داد.


2- ‌ارتقا ‌رتبه ‌سایت ‌های ‌با ‌کیفیت ‌بالا ‌و ‌کاهش ‌رتبه ‌سایت ‌های ‌با ‌کیفیت ‌پایین ‌در ‌نتایج ‌جستجو.

کاملترین مقاله آموزش الگوریتم های گوگل که در حال بروزرسانی نیز می باشد رو میتونید در سایت فرا سئو مطالعه کنید.

سپاس
 
بالا