آلماني‌ با رنو - نيسان‌ فرانسوي‌ به‌ توافق‌ نرسيد لوگان‌ متوقف‌ شد

شروع موضوع توسط fozool ‏20 جولای 2004 در انجمن گفتگوی آزاد

  1. fozool

    fozool Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏29 می 2004
    نوشته ها:
    894
    تشکر شده:
    35
    محل سکونت:
    تهران
    صنعت‌ و معدن‌: در حالي‌ كه‌ روز گذشته‌ در خبرها از زبان‌ رضا ويسه‌ رييس‌ سازمان‌ گسترش‌ و نوسازي‌ صنايع‌ كشور خوانديد كه‌ قرار است‌ در زمان‌ ورود محصولات‌ ال‌ 90 به‌ بازار و به‌ دليل‌ مصرف‌ سوخت‌ و آلودگي‌ بسيار پايين‌ اين‌ خودرو و قيمت‌ ارزان‌ آن‌، خودروي‌ رنو لوگان‌ جايگزين‌ خودروهاي‌ فرسوده‌ شود، روز گذشته‌ خبري‌ به‌ روي‌ سايت‌هاي‌ خبرگزاري‌ منعكس‌ شد مبني‌ بر اينكه‌ طرف‌ آلماني‌ هنوز با رنونيسان‌ براي‌ توليد لوگان‌ در ايران‌ به‌ توافق‌ نهايي‌ نرسيده‌ است‌. بر اين‌ اساس‌ مي‌توان‌ گفت‌ نه‌ تنها طرح‌ جايگزيني‌ خودروهاي‌ فرسوده‌ تبديل‌ به‌ يك‌ سوژه‌ كهنه‌، دستاويز توليدكنندگان‌ خودروهاي‌ لوكس‌ در كشور شده‌ است‌، بلكه‌ هنوز شركت‌هاي‌ خودروساز داخلي‌ از خلف‌ وعده‌ طرف‌هاي‌ خارجي‌ خود نظير آلماني‌ و فرانسوي‌ گويا درس‌ عبرتي‌ نگرفته‌اند. به‌ هر حال‌ قائم‌ مقام‌ zfآلمان‌ در ايران‌ روز گذشته‌ به‌ ايسنا گفت‌: شركت‌ قطعه‌سازي‌ zfآلمان‌ هنوز به‌ همراه‌ همكار خود در ايران‌ با شركت‌ رنو نيسان‌ براي‌ توليد قطعات‌ جلوبندي‌ لوگان‌ به‌ توافق‌ نرسيده‌اند. دكتر واكرز ـ قائم‌ مقام‌ شركت‌ قطعه‌سازي‌zf آلمان‌ با بيان‌ اين‌ مطلب‌ افزود: »همكاري‌zf آلمان‌ براي‌ ساخت‌ قطعات‌ جلوبندي‌ با شريك‌ ايراني‌ خود »شناپ‌« براي‌ توليد جلوبندي‌ پژو 206، زانتيا و محصولات‌ جديد در ايران‌ همكاري‌ خواهد كرد و در آينده‌ نزديك‌ب‌ژ در ساخت‌ جلوبندي‌ خودرو در ايران‌ سرمايه‌گذاري‌ مشترك‌ خواهد كرد.«
    فارسيان‌ عضو هيات‌ مديره‌ »شناپ‌« نيز گفت‌: »جلوبندي‌ تمام‌ محصولات‌ جديد در ايران‌ را توليد خواهيم‌ كرد و مذاكراتي‌ نيز براي‌ توليد قطعات‌ جلوبندي‌ ال‌90 داشته‌ايم‌ كه‌ هنوز به‌ نتيجه‌ نرسيده‌ايم‌.«
    واكرز همچنين‌ گفت‌:» تمام‌ قطعات‌ جلوبندي‌ فولكس‌ گل‌ در برزيل‌ توسط‌zf آلمان‌ تامين‌ مي‌شود. در اين‌ زمينه‌ بستر لازم‌ براي‌ همكاري‌ با خودروسازان‌ بم‌ نيز وجود دارد.«
    وي‌ در پاسخ‌ به‌ اين‌ سوال‌ كه‌ چون‌ اغلب‌ شركت‌هاي‌ آلماني‌ به‌ دليل‌ فشار تحريم‌هاي‌ امريكا يا سهامدار بودن‌ امريكايي‌هاي‌ در شركت‌هاي‌ آلماني‌ در ايران‌ كار سرمايه‌گذاري‌ و انتقال‌ دانش‌ فني‌ انجام‌ نمي‌دهند آيا در خصوص‌ شركت‌ شما نيز اين‌گونه‌ است‌؟ تاكيد كرد:» فشار امريكا بر روي‌ ب‌ژ تاثيري‌ ندارد. ما در گام‌ اول‌ همكاري‌ را با امضاي‌ دانش‌ فني‌ با شريك‌ ايراني‌ خود شروع‌ كرديم‌ و در سال‌ آينده‌ اميدواريم‌ سرمايه‌گذاري‌ مشترك‌ در اين‌ شركت‌ انجام‌ دهيم‌أ ما استاندارد و كيفيت‌ محصولاتي‌ كه‌ تحت‌ كلاس‌ ما توليد شود را تضمين‌ و در آن‌ نظارت‌ دقيق‌ داريم‌ و در اين‌ راستا انتقال‌ دانش‌ فني‌ مي‌دهيم‌ به‌ همين‌ دليل‌ نيز كالاي‌ توليدي‌ ما در برزيل‌ يا آلمان‌ فرقي‌ با كالاي‌ توليدي‌ در ايران‌ نخواهد داشت‌.«
    او ادامه‌ داد:» براي‌ ما بازار ايران‌ مهم‌ است‌ نه‌ سياست‌ دولت‌ ها.«وي‌ در مورد اهميت‌ صادرات‌ از ايران‌ براي‌ شركت‌ب‌ژ ، گفت‌:» اگر محصولات‌ خودرويي‌ ايران‌ صادر شود ما بر روي‌ صادرات‌ قطعات‌ كار خواهيم‌ كرد و در غير اين‌ صورت‌ خير.«
    وي‌ در پاسخ‌ به‌ اين‌ سوال‌ كه‌ علت‌ حضور كم‌رنگ‌ قطعه‌سازان‌ آلماني‌ در ايران‌ چيست‌ و آيا از فرانسوي‌ها عقب‌ نيفتاده‌ايد؟ گفت‌:» با حضور خودروسازان‌ آلماني‌ در ايران‌، قطعه‌سازان‌ آلماني‌ نيز بطور فعال‌ وارد ايران‌ مي‌شوند.« وي‌ مدت‌ قرارداد با طرف‌ ايراني‌ را 10 سال‌ دانست‌ كه‌ قابل‌ تمديد خواهد بود.
    فارسيان‌ ـ عضو هيات‌ مديره‌ شركت‌ شناپ‌ (همكارzf در ايران‌ براي‌ توليد جلوبندي‌ خودرو) نيز گفت‌: »در زمينه‌ جلوبندي‌ خودرو قرارداد باب‌ژ و توليد تحت‌ ليسانس‌، اولين‌ همكاري‌ خارجي‌ است‌ كه‌ در زمينه‌ ساخت‌ جلوبندي‌ خورو توسط‌zfآلمان‌ دانش‌ فني‌ به‌ ايران‌ انتقال‌ مي‌يابد.«
    وي‌ قراردادهاي‌ مشابه‌ با شركت‌هاي‌ خارجي‌ را سبب‌ به‌ روز شدن‌ تجهيزات‌ و علوم‌ و تكنولوژي‌ ساخت‌ داخل‌ دانست‌ و گفت‌:» براي‌ انجام‌ همكاري‌ مشترك‌ با شركت‌ آلماني‌ ابتدا تحت‌ كلاس‌ توليد مي‌كنيم‌ و درصورت‌ رضايت‌ شركت‌ طرف‌ قرارداد، سرمايه‌گذاري‌ مشترك‌ توليد انجام‌ مي‌شود.«
    وي‌ افزايش‌ دانش‌ فني‌ و كيفيت‌ ساخت‌ قطعات‌ و مطابق‌ استاندارد توليد كردن‌ را نتيجه‌ انتقال‌ دانش‌ فني‌ در همكاري‌ با شركت‌ خارجي‌ و توليد تحت‌ ليسانس‌ يا همكاري‌ مشترك‌ عنوان‌ كرد.
     
  2. خرید بک لینکبازدیدیار - افزایش بازدید سایت و سیگنال های برند
  3. Persia

    Persia Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏2 نوامبر 2003
    نوشته ها:
    637
    تشکر شده:
    7
    ولي من فكر مي كنم تيتر خبر اشتباه باشه. عدم همكاري ZF آلمان و شناپ‌ در توليد قطعات جلوبندي لوگان که باعث توقف پروژه نميشه.
    خوب يه سازنده ديگه جلو بندي رو مي سازه!
     
  4. faridbahal

    faridbahal Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏22 دسامبر 2002
    نوشته ها:
    1,504
    تشکر شده:
    14
    محل سکونت:
    تهران بــــــــــــزرگ
    هر چي اقا مهندس بگه درسته
     
  5. Persia

    Persia Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏2 نوامبر 2003
    نوشته ها:
    637
    تشکر شده:
    7
    ما مخلصيم آقا فريد باحال :rolleyes:
     
  6. faridbahal

    faridbahal Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏22 دسامبر 2002
    نوشته ها:
    1,504
    تشکر شده:
    14
    محل سکونت:
    تهران بــــــــــــزرگ
    اقا مهندس فكر نميكني سال 2006 يه ذره براي توليد اين ماشين دير باشه؟
    مثلا ميخوايم ماشين روز توليد كنيم اما ميشه ماشين 2-3 سال قبل كه شايد تا اون موقع فقط ايران باشه كه اين مدل رو ميخواد مونتاژ كنه اونم فقط و فقط مونتاژ
     
  7. SherlockHolmes

    SherlockHolmes کاربر قدیمی پرشین تولز

    تاریخ عضویت:
    ‏15 می 2004
    نوشته ها:
    3,019
    تشکر شده:
    844
    ديدي موافق نبودي :D :D :D
    ولي بايد بگم كه هرچي باشه بهتر از پژو مدل 89 كه
    كه تازه بهترين ماشين ايران هم هست
     
  8. fozool

    fozool Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏29 می 2004
    نوشته ها:
    894
    تشکر شده:
    35
    محل سکونت:
    تهران
    بازم راه بيفته باعث نون خوردن يه عده اي ميشه و كلي اشتغال زاي واسه ممكلت ايجا د ميكنه
    تازه اخبار ديشب ميگفت شرمت رنو پارس امروز افتتاح ميشه
     
  9. Persia

    Persia Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏2 نوامبر 2003
    نوشته ها:
    637
    تشکر شده:
    7
    الآن نون ما (خودمو مي گم) از صنعت خودرو داره در مياد و در نتيجه نسبت به اين صنعت علاقه و يا شايد تعصب خاصي دارم.
    اما به نظر من سال 82 سال اوج صنعت خودرو بود و همواره بعد از اوج، دوران افول فرا ميرسه و كم كم داره نشانه هاي افول اين صتعت نمايان ميشه.
    چاره اي كه براي جلوگيري از اين افول و تقويت اين صنعتدر آينده توسط آقاي ويسه(رئيس هيئت عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران) و همفكران ايشون انديشيده شده، همكاري با خودروسازان بزرگ دنياست كه قرار داد L90 در همين چارچوب منعقد شده.
    ولي با به قدرت رسيدن جناح راست در مجلس، حرفهاي زيادي مبني بر غير اقتصادي بودن اين قرارداد مطرح شده.
    نظر شخصي من اينه كه اگه جناح راست دولت رو در دست بگيره، نمي ذاره L90 به سر انجام برسه.(به دلايل مختلف)
    حتما ميدونيد كه چند سال روي انتخاب شريك خارجي و عقد قرارداد L90 وقت صرف شده تا به اينجا رسيده. اگه اين پروژه هم به نتيجه نرسه خودروسازي ايران با مشكل جدي مواجه ميشه.
    بازم نظر شخصي من اينه: اگه L90 به سر انجام نرسه، خودروسازان با مشكلات زيادي مواجه مي‌شوند و تنها اين را باقي مي‌ماند:
    *** خصوصي سازي شركتهاي خودروساز ***
    به دلايل مختلف، خريد شركتهاي خودروسازي، براي افراد حقيقي و حقوقي داخلي صرفه اقتصادي نخواهد داشت. در نتيجه تنها يك راه باقي مي‌ماند:
    *** فروش شركتهاي خودروساز داخلي، به خودروسازان بزرگ خارجي ***
    اين موضوع پيامدهاي زيادي خواهد داشت كه به نظر من بررسي آنها براي افراد فعال در اين صنعت لازم و واجب است.

    اينا تمام نظرات شخصي من بود و ممكنه تمام يا بخشي از آنها اشتباه باشه.

    :)
     
عسل طبیعی و گرده گل ایرانیخدمات پی پال، وسترن یونیون