برگزیده های پرشین تولز

آموزش استفاده مناسب از تگ عنوان h۱ , h۲ , h۳

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
تگ عنوان یا همون heading tags که بیشتر با h۱ , h۲ , h۳ و … اونها رو میشناسیم ، یکی از مهم ترین مسائلی است که یک وبمستر یا وبلاگ نویس حتما باید از آن آگاهی داشته باشد زیرا که عنوان ها و کلید واژه های بکار رفته در آنها میشه گفت یکی از مهم ترین مواردی هستند که موتور های جستجو و حتی بازدید کننده ها متوجه می شوند که نوشته ای که در ادامه آن می آید در چه رابطه هستش.همچنین یکی از مهم ترین موارد بهینه سازی سایت همین تگ های عناوین می باشد که در رابطه با نمایش مطلب در موتور های جستجو بسیار حائز اهمیت می باشند.



تگ عنوان (header tags , h۱ , h۲ , h۳) چیست ؟
این تگ های عناوین در واقع ارزش و درجه اهمیت عنوان ها رو می رسونند.این تگ ها بیشتر شامل h۱ , h۲ , h۳ , h۴, h۵ , h۶ می باشند که به ترتیب از بالا به پایین یعنی از h۱ به h۶ ارزش آنها کمتر می شود و گویای این مطلب هستند که مثلا مطلبی که تگ عنوان h۱ را دارد بسیار مهم و عنوانی که تگ h۶ را گرفته زیاد مهم نیست.

چگونه تگ های عنوان رو انتخاب کنیم ؟
همینطور که خودتون میبینید خوده منم عنوان ها رو ما بین تگ h قرار میدم ، البته Bold کردن و heading tags مثل h۱ , h۲ و … رو اشتباه نگیرین یه وقت !!

اگر از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس و … استفاده می کنید یا نه وبلاگ دارین مثل میهن بلاگ و بلاگفا و … داخل ادیتور گزینه ای وجود داره که متن عنوان ها را از داخل متن با موس انتخاب می کنید سپس با ادیتور تگ عنوان مورد نظر رو بهش میدین.شکل زیر مربوط میشه به ادیتور وردپرس.


اما اگر خودتون کد نویسی می کنید کافیه عبارت مورد نظرتونو برای مثال ما بین دو تگ <h۱> … </h۱> قرار بدید.

آموزش انتخاب تگ عنوان مناسب
طبق جدول زیر تگ های مناسب برای عنوان های خودتون برگزینید.سعی کنید جدول رو در ذهنتون داشته باشید مخصوصا برای h۱ , h۲ , h۳ که مهم تر هستند.

برای این که ظاهر مناسبی هم این تگ های عنوان داشته باشند شما باید تو شیوه نامه خودتون ویژگی هاشو تعریف کنید مثل اندازه فونت ، نوع فونت ، bold بودن و … . من مثلا خودم تگ h۱ رو با فونت B-yekan گذاشتم ( آموزشی هم قبلا در رابطه با بکاربردن فونت دلخواه در سایت گذاشته بودم ) .
استایل و ظاهر تگ های عنوان h۱ , h۲ , h۳

برای مثال من یک شیوه نامه در زیر آوردم که ببینید.

.single-post h۲ {line-height: ۲۰px;
font: ۲۰px BYekan, Tahoma, Geneva, sans-serif;
letter-spacing: .۳px;
margin: ۱۰px ۰ ۲۰px ۰;
clear: both;}
چند نکته در مورد تگ عنوان ها

۱-سعی کنید کلید واژه های اصلی رو داخل این عنوان جوری بگنجانید که هم خواننده رو جلب کنه ، هم بی ربط نباشه ، هم کلید واژه ای باشه که زیاد سرچ مشه !

۲-زیاده روی در استفاده از این تگ ها خوب نیست ! در جدول بالا یک حدود مناسبی از تعداد به کار بردن آوردم.
 
بالا