M.Ghadamyari
Registered User
سلام
من چند ساله از شرکت های مختلف سرویس داشتم.
آخرین شون هم شاتل / صبانت بودن که بدلیل پورت شیر از اون ها استفاده می کردم تا سرعت دانلود بالا باشه.
در این مدت در شاتل سرعت دانلود من از 50 بالاتر نمی رفت و قطعی هم زیاد بود فکر می کردم از شیر بودن خط هست.
ولی یه مدت قطعی خط من دیگه بالا رفت و کفرم به شدت در آمد و چند هفته ای پیگیر جریان شدم تا اوضاع درست بشه و درست هم شد ! الان حدود یک ماهه که یک ثانیه قطعی هم نداشتم و سرعت دانلود من در شاتل در ساعات عادی روزانه تا 210 کیلوبایت بر ثانیه هم رسیده و واقعا از همه چیز راضی هستم الان !!!!!!!!!
حالا می خوام این مطلب رو به دوستان بگم تا شاید به کار اونها هم بیاد.
مشکل ما اینجا بود که سیگنال ADSL به دلیل نویز شبکه داخلی کم می شد و باعث کند شدن خط و قطعی و ... می شد.
اما چطور مشکل رو رفع کنیم ؟
توی منزل وارد تنظیمات مودم بشید ، برای مودم من در 192.168.1.1 در قسمت status نویز و سیگنال خط رو میگه، قبلا برای من :
SNR Margin : 6 بود ( همون سیگنال )
Line Attenuation :58 ( نویز ) 58 بود.
اگه مودم تون موارد فوق رو نشون نمیده زنگ بزنید به پشتیبانی ADSL می تونه نویز و سیگنال رو بگه بهتون.
نویز 58 بالایه اما خوب مربوط به مخابراته و کاریش نمی شه کرد.
اگه سیگنال شما بالای 12 هست که یعنی سیگنال کافی رو دارین. هرچه بیشتر باشه بهتر است. درواقع باید Max rate که مودم نشون میده به Data rate برسه یا از اون بیشتر باشه.
خلاصه اومدیم مودم رو دم در حیاط مستقیم وصل کردیم به خط و وضعیت رو چک کردیم ، سیگنال دم در به 14 رسید.
دیگه رفتیم سیم مفتولی + لوله خرطومی گرفتیم و از دم در حیاط تا اتاق مستقیم خط رو آوردیم تو اسپلیتر ، بعد اسپلیتر هم به هر یک از تلفن های موجود در خانه کابل مستقیم از زیر فرش رد کردیم و شبکه داخلی رو اصلا استفاده نکردیم.
با این کار الان 1 ماه هست که 100% راضی هستم از سرویس دهنده شاتل ! در صورتیکه قبلا کلی سر و کله زده بودم باهاشون و قصد تعویض ISP رو داشتم.
این رو نوشتم شاید به کار شما هم بیاد.
من چند ساله از شرکت های مختلف سرویس داشتم.
آخرین شون هم شاتل / صبانت بودن که بدلیل پورت شیر از اون ها استفاده می کردم تا سرعت دانلود بالا باشه.
در این مدت در شاتل سرعت دانلود من از 50 بالاتر نمی رفت و قطعی هم زیاد بود فکر می کردم از شیر بودن خط هست.
ولی یه مدت قطعی خط من دیگه بالا رفت و کفرم به شدت در آمد و چند هفته ای پیگیر جریان شدم تا اوضاع درست بشه و درست هم شد ! الان حدود یک ماهه که یک ثانیه قطعی هم نداشتم و سرعت دانلود من در شاتل در ساعات عادی روزانه تا 210 کیلوبایت بر ثانیه هم رسیده و واقعا از همه چیز راضی هستم الان !!!!!!!!!
حالا می خوام این مطلب رو به دوستان بگم تا شاید به کار اونها هم بیاد.
مشکل ما اینجا بود که سیگنال ADSL به دلیل نویز شبکه داخلی کم می شد و باعث کند شدن خط و قطعی و ... می شد.
اما چطور مشکل رو رفع کنیم ؟
توی منزل وارد تنظیمات مودم بشید ، برای مودم من در 192.168.1.1 در قسمت status نویز و سیگنال خط رو میگه، قبلا برای من :
SNR Margin : 6 بود ( همون سیگنال )
Line Attenuation :58 ( نویز ) 58 بود.
اگه مودم تون موارد فوق رو نشون نمیده زنگ بزنید به پشتیبانی ADSL می تونه نویز و سیگنال رو بگه بهتون.
نویز 58 بالایه اما خوب مربوط به مخابراته و کاریش نمی شه کرد.
اگه سیگنال شما بالای 12 هست که یعنی سیگنال کافی رو دارین. هرچه بیشتر باشه بهتر است. درواقع باید Max rate که مودم نشون میده به Data rate برسه یا از اون بیشتر باشه.
خلاصه اومدیم مودم رو دم در حیاط مستقیم وصل کردیم به خط و وضعیت رو چک کردیم ، سیگنال دم در به 14 رسید.
دیگه رفتیم سیم مفتولی + لوله خرطومی گرفتیم و از دم در حیاط تا اتاق مستقیم خط رو آوردیم تو اسپلیتر ، بعد اسپلیتر هم به هر یک از تلفن های موجود در خانه کابل مستقیم از زیر فرش رد کردیم و شبکه داخلی رو اصلا استفاده نکردیم.
با این کار الان 1 ماه هست که 100% راضی هستم از سرویس دهنده شاتل ! در صورتیکه قبلا کلی سر و کله زده بودم باهاشون و قصد تعویض ISP رو داشتم.
این رو نوشتم شاید به کار شما هم بیاد.
Last edited: