برگزیده های پرشین تولز

آموزش طرز تهیه و پخت همبرگر خوشمزه در منزل

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
hamburger-min.jpg
همبرگر یکی از غذاهای فست فودی خوشمزه و معروف است که به راحتی تهیه و پخته می شود و امروزه در بیشتر رستوران ها موجود می باشد. با توجه به اینکه همبرگر در میان مردم و به خصوص کودکان و نوجوانان بسیار پرطرفدار است، پس چه بهتر که خودمان در منزل همبرگر خانگی با مواد اولیه سالم درست کنیم.

درست کردن یک همبرگر خانگی بسیار راحت و آسان است که با کمی حوصله و سلیقه می توان یه همبرگر حرفه ای و رستورانی در منزل تهیه کرد. همبرگر انواع مختلفی دارد. از جمله چیزبرگر، همبرگر گوشت، همبرگر با پودر سویا و ...

همبرگر را می توان همراه با سالاد کاهو، خیارشور و گوجه فرنگی و به شکل ساندویچی با نان باگت یا لواش سرو کرد. همچنین همبرگر با چاشنی هایی مانند سس کچاپ، سس خردل و ...خوشمزه و دلپذیرتر می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه همبرگر آشنایی ندارید، ما در این آموزش ساده آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه همبرگر را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این همبرگر خانگی خوشمزه را به صورت بازاری و مرحله به مرحله درست کنید.
مواد لازم تهیه همبرگر 4 نفر
گوشت چرخ کرده کم چرب 500 گرم
پیاز 1 عدد
تخم مرغ 1 عدد
سیر 2 حبه
آرد سوخاری 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
مراحل تهیه و درست کردن همبرگر خانگی

1. برای شروع، ابتدا پیاز و سیر را پوست می گیریم و به کمک رنده دستی آنها را خیلی ریز رنده می کنیم و در یک صافی آب اضافی اش را می گیریم.

2. سپس گوشت را روی سطح صاف مثل تخته گوشت پهن می کنیم و پیاز و سیر رنده شده، تخم مرغ، نمک و فلفل را روی گوشت پهن شده می ریزیم.

3. بعد از اضافه کردن مواد، اطراف گوشت را به طرف مرکز جمع می کنیم و شروع به ورز دادن گوشت می کنیم. گوشت را به خوبی ورز می دهیم تا بافت بهتری داشته باشد، تا جایی که احساس کنیم مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شده باشد.

4. بعد از ورز دادن، دوباره گوشت را روی تخته پهن می کنیم و آرد سوخاری را روی گوشت می پاشیم و دوباره خوب ورز می دهیم تا گوشت بافت نرمی داشته باشد و از حالت چسبندگی در بیاید.

5. هنگام اضافه کردن آرد سوخاری، باید پس از پاشیدن مقداری آرد، گوشت را چند دقیقه ورز دهید، اگر گوشت بافت نرم و خوبی دارد، پس آرد کافی است، اما اگر گوشت کمی شل و بد فرم بود، می توانید مقداری هم آرد به آن اضافه کنید. فقط مراقب باشید که زیاد آرد نریزید تا گوشت پس از پخت خشک نشود.

6. حالا گوشت آماده شده را به 4 قسمت تقسیم می کنیم و هر قسمت را روی نایلون فریزر صاف می کنیم تا به شکل یک دایره دربیاید. بعد روی همبرگر های آماده شده را کاغذ روغنی یا کیسه فریزر قرار می دهیم و به مدت یک ساعت درون یخچال می گذاریم تا استراحت کند.

7. بعد از یک ساعت همبرگرها را از یخچال در می آوریم و در یک تابه مقداری روغن را داغ کرده و دو طرف همبرگرها را با حرارت ملایم در آن سرخ می کنیم.

8. وقتی همه همبرگرها سرخ شد، میتوانید آن را به همراه کاهو، خیارشور و گوجه فرنگی خرد شده داخل نان ساندویچ بگذارید و با سس کچاپ، سس خردل و یا هر سس دلخواه دیگر که دوست داشتید سرو نمایید. امیدواریم از خوردن این همبرگر خانگی خوشمزه لذت ببرید.
نکات پخت همبرگر خانگی
نوع گوشت همبرگر

اصولا همبرگر را با گوشت گوساله که چربی کمتری نسبت به گوشت گوسفندی دارد، درست می کنند. اما کسانی که مشکل چربی خون یا کبد ندارند، برای خوشمزه شدن همبرگر می توانند مقدار کمی هم گوشت گوسفندی مخلوط کنند.

نکات نگهداری

می توانید همبرگرها را به صورتی که گفته شد، لای کاغذ روغنی یا کیسه فریزر بگذارید و درون فریز منجمد کنید و به تدریج از آنها استفاده کنید.
 
بالا