chizgonde
کاربر تازه وارد
- تاریخ عضویت
- 19 فوریه 2012
- نوشتهها
- 137
- لایکها
- 48
توی یه تاپیکام به این اشاره کردم که قصابها آدمای خوبین و براش دلیل آوردم ولی بعضیا مخالفت داشتن و قانع نشدن به خاطر اینکه بحث قصاب از شکارچی جداس و اون تاپیکو برای سرزنش چیزی که همه سرش اتفاق داشتیم زده بودم از طرفی قصابی هم مستقیماً جزو مشاغل مربوط به تغذیه هست بحث قصابی رو به اینجا منتقل کردم و اینجا جواب دوستان رو میدم اینم پستهایی بود که در این رابطه زده شده بود:
دوست عزیز این اطلاعات غلط و خنده دار درباره آناتومی اصلی انسان رو از کی شنیدید ؟! :blink:
شما مستند غارنشینها رو از شبکه بی بی سی دیدین که اینطوری این مطالب بی معنارو درباره انسانها و اجداد خدابیامرزشون میگید ؟!!!! شما اولین نفر تو فروم نیستید که اینو میگید البته شایدم خودشید و آیدی تغییر دادید چون عیناً همین حرفای خنده دارم هادی جان زدن :دی همون گیاهخوار متواضع و دوست داشتنی
ممنون از مذمتی که درباره اون کار زشت شکار کردید ولی بعدش حسابی خرابش کردید و من واقعاً این اتهامات به صنف قصاب رو توهین زشتی میدونم چون اونا دارن غذای مارو تأمین میکنن و گیاهخواریه که انحرافه و به خاطر علائق عجیب اونها نه گوشتخواری گناه میشه نه کشتن حیوانات برای تأمین غذا
بحث ساده تر از اینه که بخواهیم بهش کش بدیم منتها اگر قانع نشدید باز هم ازتون میخوام برید اطلاعات اشتباه خودتونو تصحیح کنید چون همه شواهد از گوشتخوار بودن انسان اولیه و اجدادش حاکی هستن
دوست عزیز این اطلاعات غلط و خنده دار درباره آناتومی اصلی انسان رو از کی شنیدید ؟! :blink:
شما مستند غارنشینها رو از شبکه بی بی سی دیدین که اینطوری این مطالب بی معنارو درباره انسانها و اجداد خدابیامرزشون میگید ؟!!!! شما اولین نفر تو فروم نیستید که اینو میگید البته شایدم خودشید و آیدی تغییر دادید چون عیناً همین حرفای خنده دارم هادی جان زدن :دی همون گیاهخوار متواضع و دوست داشتنی
ممنون از مذمتی که درباره اون کار زشت شکار کردید ولی بعدش حسابی خرابش کردید و من واقعاً این اتهامات به صنف قصاب رو توهین زشتی میدونم توهین به خودشون و مشتریاشون که اکثر قریب به اتفاق انسانها هستن (یادتون باشه شما یه اقلیت هستید) و از جمله این مشتریها دوتا گربه من هستن که باید هر روز نصف یه مرغو بخورن پس شما در واقع به خود حیوانات هم با این عقایدتون ظلم میکنید که این دور باطل نتیجه چیزی جز عقاید منحرف نیست همیشه عقاید منحرف اول از همه به خود فرد ضرر میزنه که در این موردم گیاهخواری به جسمو روح خود گیاهخوار لطمه میزنه ولی سماجتو تعصب بیجاش که به خیال خودش لطف به حیوانات هست در واقع اینطور نیست و همونطور که میبینید با نبود قصابها غیر مستقیم به گربه های من هم ظلم میشه قصابها شغلشون بسیار شریفه چون باعث بقای آدما میشن چون جلوی ضعف جسمی و روحی بشر رو میگیرن ... چون اونا دارن غذای مارو تأمین میکنن و گیاهخواریه که انحرافه و به خاطر علائق عجیب اونها نه گوشتخواری گناه میشه نه کشتن حیوانات برای تأمین غذا
بحث ساده تر از اینه که بخواهیم بهش کش بدیم منتها اگر قانع نشدید باز هم ازتون میخوام برید اطلاعات اشتباه خودتونو تصحیح کنید چون همه شواهد از گوشتخوار بودن انسان اولیه و اجدادش حاکی هستن
این مطالب که شما میگذاریدو قبلاً هادی هم تو تاپیک گیاهخواری گذاشته بود اینا دلیل نمیشه ما از چیزی که بهش نیاز داریم محروم بشیم طبیعت ما گوشتخواریه و اگر نخوریم به خودمون ظلم کردیم شما میگید به خاطر یه متن ادبی که فقط دل ادمو از سرنوشت حیوانات به درد میاره البته واقعاً هم مرگ حیوونا آدمو باید ناراحت کنه ولی میگید به خاطر این نوشته ها ما باید خودمون و سلامتی خودمونو فدای دیگران بکنیم ؟؟؟ چیزی که بدیهیه آدم اول سلامتی خودشو باید در نظر بگیره بعد دیگری رو حالا چه آدم باشه چه حیوان . بر فرض اگر از گرسنگی در حال موت باشه میتونه حتی همنوعشم بکشه و بخوره حیوانات هم همینطورن و گیاه جای گوشت رو نمیگیره این یه واقعیته و باید واقعیت رو قبول کنیم
چه شرافتي تو شغل قصابي وجود داره ميشه توضيح بديد ؟!
شما از شكارچيا گلگي ميكنيد بعد قصابي رو شريف ميدونيد ؟!
قصابا کار بدی نمیکنن مایحتاج مارو تأمین میکنن و اگر کسی گوشت نفروشه تغذیه مردم میلنگه اینکه علاقه به این شغل دارن به خودشون مربوطه ولی اینو بدون دوست عزیز اونا برای سرگرمی و کار بیهوده حیوانات رو نمیکشن و انسان باید گوشت بخوره و اینم شغل اونهاست و در خارج از حیطه شغلشون حیوانات رو نمیکشن و اتفاقاً بعضیاشونو میشناسم که خیلی هم حیوانات رو دوست دارن و باهاشون ارتباطی دوستانه و محبت آمیز دارن و کمتر قصابی دیدم که جرمو جنایت کرده باشه یا آدم بیرحمی باشه اتفاقاً برعکسه در مورد پزشکای قانونی و کالبدشکافا هم همینطوره ...
كار خودتون رو با دفاع از شرافت قصاب و قصابي توجيه نكنيد خواهشا.
انسان نه گوشت خواره نه همه چيز خوار و اين بازيا همگي از رو كج روي، خودخواهي و شكم پرستيه.
دلايلش رو اينجا توضيح دادم : http://forum.persiantools.com/t242394-page4.html
تكليف شكارچي كه روشنه.
شكارچي از دور ميكشه قصاب از نزديك. شكارچي معمولا با يه تير حيوون رو خلاص ميكنه. (مرگ تند).
قصاب با چاقو گردن حيوون رو پاره ميكنه (مرگ كند) كه خيلي دردناكه و خودتون هم ديديد كه گاو يا گوسفند يا خوك چه تقلايي ميكنن. خوك كه جيغ هم ميزنه واقعا با اعصاب آدم بازي ميكنه.
گوشه اي از كتاب فوايد گياه خواري صادق هدايت :
ما با حيوانات چه مي کنيم
صادق هدایت در کتاب فوائد گیاهخواری با قلم توانای خود تصویر قابل توجهی از وضعیت حیواناتی که برای کشته شدن به سلاخ خانه فرستاده می شوند ارائه می دهد - « گله های حیوانات از شهرهای دور دست در مدت پانزده یا سی روز بضرب چوب و تازیانه رانده می شوند اگر بین راه از خستگی بیافتند با سیخک بلندشان می کنند و گاهی چندین روز بدون خوراک زیر تابش آفتاب سوزان یا در آغل های چرک و متعفن بسر می برند. بعضی از آنها می میرند و هرگاه یکی از آنها در بین راه زائید برای اینکه از کاروان عقب نماند بچه او را جلو چشم مادرش سر می برند، هنوز حیوانات بیچاره از خستگی راه نیاسوده اند که با تازیانه بسوی سلاخ خانه روانه می شوند. بمحض ورود در این ساختمان کثیف غم انگیز بوی خونی که خفقان قلب می آورد، زمین نمناک، خون تازه ای که از هر سو روان است، فریادهای جانگداز حیوانات، جسدهائی که بخون خود آغشته شده و با تشنج میلرزند. اسبهای لاغر نیمه جان که دو طرف آنها لاشه آویخته اند و قصابهائی که برای خرید لش مرده، آمد و رفت می کنند و از طرف دیگر ناله گوسفندان و همهمه صدای دشنام و داد و فریاد آدمیان، حیوانات بیچاره از این منظره چرکین و بوی گوشت گندیده و خون برادرانشان پیش بینی سرگذشت هولناک خود را می نمایند.
پذیرائی کنندگان آنها با چهره های درنده و طماع جلو آمده هر کدام کارد و ساطور خونین بدست دارد و روی پیش دامنی آنها از خون بسته شده ی سیاه رنگ و چربی برق می زند سپس آنها را بزحمت از همدیگر جدا کرده کشان کشان به گوشه ای می برند بعد دستها و پاهای حیوان را گرفته تا می کنند و اگر خواست استقامت بماید با لگد و زور ورزی او را زمین می زنند. حیوان دیوانه وار کوشش می کند تا خودش را از زیر دست دژخیم رها بنماید اما سر او را پیچ داده گلویش را با کارد پاره می کند. آنوقت خون فوران می زند هر دفعه که هوا از ریه های او بیرون می آید صدای خشکی تولید کرده خون به اطراف پاشیده می شود. پس از آن مدتی دست و پا زده در خون خودش غوطه می خورد و هنوز جانش بیرون نرفته که سر او را جدا نموده بادش می کنند. چشمهای سیاه و درخشان حیوان که تا چند دقیقه پیش، از زندگی سرشار بود غبار مرگ پرده ای روی آن را می پوشاند و زبان از دهانش با کف خونین بیرون می آید بعد از آن شکمش را شکافته دل و روده حیوان را بیرون می کشند. بوی پشگل و بخاری که در هوا پراکنده می شود و خون غلیظ گندیده که مگس و پشه روی آن پرواز می کنند منظره ای چرکین و مهیبی را نمایان می سازد .
قصابها تا بازوی خودشان را در روده و خون حیوان فرو میبرند پس از آن پوست او را جدا می کنند و بعد آن لاشه های لرزان حیوانات را با سرهای بریده و شقیقه های کبود و شکم های پاره شده و جگرهای سرخ که اغلب داغ چوب و تازیانه ای که پیش از کشتن بحیوان زده اند روی گوشت او نمودار است در گاری به چنگ آویخته و یا روی اسب انداخته به دکانهای قصابی می فرستند. آنها این لاشه ها را گرفته تکه تکه نموده دستها و پیش بند خود را از نو خون آلود می نمایند و این تکه های گوشت کشته شده فروخته می شود.
مردم شکم خودشان را پر از این گوشت مردار کرده در همه خانه ها هنگام خوراک بوی دل بهم زدن عضلات سرخ کرده و پخته شده با هزار گونه آب و تاب رنگرزی پیرایش کرده اند بلند می شود- بچه، زن، مرد از این تکه ها می خورند و اینها همان مردمانی هستند که لاف تربیت و ظرافت اخلاق و پاکدامنی و پرهیزکاری و مهربانی می زنند .»
-----
در حرص انسان
شیر و ببر و خرس و کفتار و پلنگ
گر شکاری را همی آرد به چنگ
بهر سد جوع باشد در کفاف
نی برای جمع کردن بر گزاف
گر خورش از بهر قوت زندگیست
مرغ و کبک و ماهی ای مسرف به چیست؟
خوان خود از هر رقم رنگین کنی
معده را از این و آن سنگین کنی
از شکار ار ببر چنگ خود بهشت
او ندارد دست اندر زرع و کشت
تو نبات و جانور باهم خوری
همچنین عرض شرافت می بری
در مسلمانی نه خود اسراف نیست؟
گر مسلمانی پس این اسراف چیست؟
مهدی قلیخان هدایت
سعدی در این ابیات درندگی انسان را سرزنش نموده و او را همپایه و همکار گرگ معرفی می کند:
شنیدم گوسفندی را بزرگی
رهانید از دهان و چنگ گرگی
شبانگه کارد بر حلقش بمالید
روان گوسفند از وی بنالید :
گر از چنگال گرگم در ربودی
بدیدم عاقبت گرگم تو بودی
در اینکه شکار بسیار ظالمانه ست شکی نیست...اما به نظر من قصاب هم صیاد است!!! تازه بیشتر هم میکشه
بخاطر لذتی که گوشت حیوان داره نمیشه گفت گه گوشتخواری خوبه شکار بد...
فکرشو بکن اگه آتش نبود کی گوشت میخورد؟؟؟انسان یک موجود فطرتا گوشت نخوار هست اما بمرور زمان عادتش عوض شده...شکل دندان های انسان،شکل دستگاه گوارش انسان شاهد گوشتنخوار بودن هست...امیدوارم روزی بیاد که غذای باکیفیت اینقدر زیاد بشه که دست از گوشتخواری برداریم...
کشتن حیوان به هر قصدی (پزشکی،خوراک،تفریح،لباس،کسب و کار و ...)ظالمانست!!!
در اینکه شکار بسیار ظالمانه ست شکی نیست...اما به نظر من قصاب هم صیاد است!!! تازه بیشتر هم میکشه
بخاطر لذتی که گوشت حیوان داره نمیشه گفت گه گوشتخواری خوبه شکار بد...
فکرشو بکن اگه آتش نبود کی گوشت میخورد؟؟؟انسان یک موجود فطرتا گوشت نخوار هست اما بمرور زمان عادتش عوض شده...شکل دندان های انسان،شکل دستگاه گوارش انسان شاهد گوشتنخوار بودن هست...امیدوارم روزی بیاد که غذای باکیفیت اینقدر زیاد بشه که دست از گوشتخواری برداریم...
کشتن حیوان به هر قصدی (پزشکی،خوراک،تفریح،لباس،کسب و کار و ...)ظالمانست!!!...
دوست عزیز این اطلاعات غلط و خنده دار درباره آناتومی اصلی انسان رو از کی شنیدید ؟! :blink:
شما مستند غارنشینها رو از شبکه بی بی سی دیدین که اینطوری این مطالب بی معنارو درباره انسانها و اجداد خدابیامرزشون میگید ؟!!!! شما اولین نفر تو فروم نیستید که اینو میگید البته شایدم خودشید و آیدی تغییر دادید چون عیناً همین حرفای خنده دارم هادی جان زدن :دی همون گیاهخوار متواضع و دوست داشتنی
ممنون از مذمتی که درباره اون کار زشت شکار کردید ولی بعدش حسابی خرابش کردید و من واقعاً این اتهامات به صنف قصاب رو توهین زشتی میدونم چون اونا دارن غذای مارو تأمین میکنن و گیاهخواریه که انحرافه و به خاطر علائق عجیب اونها نه گوشتخواری گناه میشه نه کشتن حیوانات برای تأمین غذا
بحث ساده تر از اینه که بخواهیم بهش کش بدیم منتها اگر قانع نشدید باز هم ازتون میخوام برید اطلاعات اشتباه خودتونو تصحیح کنید چون همه شواهد از گوشتخوار بودن انسان اولیه و اجدادش حاکی هستن
در اینکه شکار بسیار ظالمانه ست شکی نیست...اما به نظر من قصاب هم صیاد است!!! تازه بیشتر هم میکشه
بخاطر لذتی که گوشت حیوان داره نمیشه گفت گه گوشتخواری خوبه شکار بد...
فکرشو بکن اگه آتش نبود کی گوشت میخورد؟؟؟انسان یک موجود فطرتا گوشت نخوار هست اما بمرور زمان عادتش عوض شده...شکل دندان های انسان،شکل دستگاه گوارش انسان شاهد گوشتنخوار بودن هست...امیدوارم روزی بیاد که غذای باکیفیت اینقدر زیاد بشه که دست از گوشتخواری برداریم...
کشتن حیوان به هر قصدی (پزشکی،خوراک،تفریح،لباس،کسب و کار و ...)ظالمانست!!!...
دوست عزیز این اطلاعات غلط و خنده دار درباره آناتومی اصلی انسان رو از کی شنیدید ؟! :blink:
شما مستند غارنشینها رو از شبکه بی بی سی دیدین که اینطوری این مطالب بی معنارو درباره انسانها و اجداد خدابیامرزشون میگید ؟!!!! شما اولین نفر تو فروم نیستید که اینو میگید البته شایدم خودشید و آیدی تغییر دادید چون عیناً همین حرفای خنده دارم هادی جان زدن :دی همون گیاهخوار متواضع و دوست داشتنی
ممنون از مذمتی که درباره اون کار زشت شکار کردید ولی بعدش حسابی خرابش کردید و من واقعاً این اتهامات به صنف قصاب رو توهین زشتی میدونم توهین به خودشون و مشتریاشون که اکثر قریب به اتفاق انسانها هستن (یادتون باشه شما یه اقلیت هستید) و از جمله این مشتریها دوتا گربه من هستن که باید هر روز نصف یه مرغو بخورن پس شما در واقع به خود حیوانات هم با این عقایدتون ظلم میکنید که این دور باطل نتیجه چیزی جز عقاید منحرف نیست همیشه عقاید منحرف اول از همه به خود فرد ضرر میزنه که در این موردم گیاهخواری به جسمو روح خود گیاهخوار لطمه میزنه ولی سماجتو تعصب بیجاش که به خیال خودش لطف به حیوانات هست در واقع اینطور نیست و همونطور که میبینید با نبود قصابها غیر مستقیم به گربه های من هم ظلم میشه قصابها شغلشون بسیار شریفه چون باعث بقای آدما میشن چون جلوی ضعف جسمی و روحی بشر رو میگیرن ... چون اونا دارن غذای مارو تأمین میکنن و گیاهخواریه که انحرافه و به خاطر علائق عجیب اونها نه گوشتخواری گناه میشه نه کشتن حیوانات برای تأمین غذا
بحث ساده تر از اینه که بخواهیم بهش کش بدیم منتها اگر قانع نشدید باز هم ازتون میخوام برید اطلاعات اشتباه خودتونو تصحیح کنید چون همه شواهد از گوشتخوار بودن انسان اولیه و اجدادش حاکی هستن
ما با حيوانات چه مي کنيم
صادق هدایت در کتاب فوائد گیاهخواری با قلم توانای خود تصویر قابل توجهی از وضعیت حیواناتی که برای کشته شدن به سلاخ خانه فرستاده می شوند ارائه می دهد - « گله های حیوانات از شهرهای دور دست در مدت پانزده یا سی روز بضرب چوب و تازیانه رانده می شوند اگر بین راه از خستگی بیافتند با سیخک بلندشان می کنند و گاهی چندین روز بدون خوراک زیر تابش آفتاب سوزان یا در آغل های چرک و متعفن بسر می برند. بعضی از آنها می میرند و هرگاه یکی از آنها در بین راه زائید برای اینکه از کاروان عقب نماند بچه او را جلو چشم مادرش سر می برند، هنوز حیوانات بیچاره از خستگی راه نیاسوده اند که با تازیانه بسوی سلاخ خانه روانه می شوند. بمحض ورود در این ساختمان کثیف غم انگیز بوی خونی که خفقان قلب می آورد، زمین نمناک، خون تازه ای که از هر سو روان است، فریادهای جانگداز حیوانات، جسدهائی که بخون خود آغشته شده و با تشنج میلرزند. اسبهای لاغر نیمه جان که دو طرف آنها لاشه آویخته اند و قصابهائی که برای خرید لش مرده، آمد و رفت می کنند و از طرف دیگر ناله گوسفندان و همهمه صدای دشنام و داد و فریاد آدمیان، حیوانات بیچاره از این منظره چرکین و بوی گوشت گندیده و خون برادرانشان پیش بینی سرگذشت هولناک خود را می نمایند.
پذیرائی کنندگان آنها با چهره های درنده و طماع جلو آمده هر کدام کارد و ساطور خونین بدست دارد و روی پیش دامنی آنها از خون بسته شده ی سیاه رنگ و چربی برق می زند سپس آنها را بزحمت از همدیگر جدا کرده کشان کشان به گوشه ای می برند بعد دستها و پاهای حیوان را گرفته تا می کنند و اگر خواست استقامت بماید با لگد و زور ورزی او را زمین می زنند. حیوان دیوانه وار کوشش می کند تا خودش را از زیر دست دژخیم رها بنماید اما سر او را پیچ داده گلویش را با کارد پاره می کند. آنوقت خون فوران می زند هر دفعه که هوا از ریه های او بیرون می آید صدای خشکی تولید کرده خون به اطراف پاشیده می شود. پس از آن مدتی دست و پا زده در خون خودش غوطه می خورد و هنوز جانش بیرون نرفته که سر او را جدا نموده بادش می کنند. چشمهای سیاه و درخشان حیوان که تا چند دقیقه پیش، از زندگی سرشار بود غبار مرگ پرده ای روی آن را می پوشاند و زبان از دهانش با کف خونین بیرون می آید بعد از آن شکمش را شکافته دل و روده حیوان را بیرون می کشند. بوی پشگل و بخاری که در هوا پراکنده می شود و خون غلیظ گندیده که مگس و پشه روی آن پرواز می کنند منظره ای چرکین و مهیبی را نمایان می سازد .
قصابها تا بازوی خودشان را در روده و خون حیوان فرو میبرند پس از آن پوست او را جدا می کنند و بعد آن لاشه های لرزان حیوانات را با سرهای بریده و شقیقه های کبود و شکم های پاره شده و جگرهای سرخ که اغلب داغ چوب و تازیانه ای که پیش از کشتن بحیوان زده اند روی گوشت او نمودار است در گاری به چنگ آویخته و یا روی اسب انداخته به دکانهای قصابی می فرستند. آنها این لاشه ها را گرفته تکه تکه نموده دستها و پیش بند خود را از نو خون آلود می نمایند و این تکه های گوشت کشته شده فروخته می شود.
مردم شکم خودشان را پر از این گوشت مردار کرده در همه خانه ها هنگام خوراک بوی دل بهم زدن عضلات سرخ کرده و پخته شده با هزار گونه آب و تاب رنگرزی پیرایش کرده اند بلند می شود- بچه، زن، مرد از این تکه ها می خورند و اینها همان مردمانی هستند که لاف تربیت و ظرافت اخلاق و پاکدامنی و پرهیزکاری و مهربانی می زنند .»
-----
در حرص انسان
شیر و ببر و خرس و کفتار و پلنگ
گر شکاری را همی آرد به چنگ
بهر سد جوع باشد در کفاف
نی برای جمع کردن بر گزاف
گر خورش از بهر قوت زندگیست
مرغ و کبک و ماهی ای مسرف به چیست؟
خوان خود از هر رقم رنگین کنی
معده را از این و آن سنگین کنی
از شکار ار ببر چنگ خود بهشت
او ندارد دست اندر زرع و کشت
تو نبات و جانور باهم خوری
همچنین عرض شرافت می بری
در مسلمانی نه خود اسراف نیست؟
گر مسلمانی پس این اسراف چیست؟
مهدی قلیخان هدایت
سعدی در این ابیات درندگی انسان را سرزنش نموده و او را همپایه و همکار گرگ معرفی می کند:
شنیدم گوسفندی را بزرگی
رهانید از دهان و چنگ گرگی
شبانگه کارد بر حلقش بمالید
روان گوسفند از وی بنالید :
گر از چنگال گرگم در ربودی
بدیدم عاقبت گرگم تو بودی
این مطالب که شما میگذاریدو قبلاً هادی هم تو تاپیک گیاهخواری گذاشته بود اینا دلیل نمیشه ما از چیزی که بهش نیاز داریم محروم بشیم طبیعت ما گوشتخواریه و اگر نخوریم به خودمون ظلم کردیم شما میگید به خاطر یه متن ادبی که فقط دل ادمو از سرنوشت حیوانات به درد میاره البته واقعاً هم مرگ حیوونا آدمو باید ناراحت کنه ولی میگید به خاطر این نوشته ها ما باید خودمون و سلامتی خودمونو فدای دیگران بکنیم ؟؟؟ چیزی که بدیهیه آدم اول سلامتی خودشو باید در نظر بگیره بعد دیگری رو حالا چه آدم باشه چه حیوان . بر فرض اگر از گرسنگی در حال موت باشه میتونه حتی همنوعشم بکشه و بخوره حیوانات هم همینطورن و گیاه جای گوشت رو نمیگیره این یه واقعیته و باید واقعیت رو قبول کنیم
Last edited: