برگزیده های پرشین تولز

اخبار و تازه های اینترنت

وضعیت
موضوع بسته شده است.

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
ملک پرست به مهر خبر داد:
اتصال وزارت کشاورزی به اینترنت پرسرعت/ توسعه خدمات به صورت الکترونیک
مدیرکل تحقیق و توسعه شرکت فناوری اطلاعات از ایجاد بستر دسترسی اینترنت پرسرعت در 200 نقطه وزارت جهاد کشاورزی تا پایان تیر ماه خبر داد و گفت: این پروژه با هدف توسعه خدمات کشاورزی به صورت الکترونیکی و با تعامل وزارت ارتباطات و وزارت کشاورزی اجرایی می شود.

هادی ملک پرست در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه در مرحله پیاده سازی و نصب تجهیزات قرار دارد هدف از اجرای این پروژه را توسط شرکت فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساختها و امکانات لازم برای اتصال 200 نقطه در وزارت جهاد کشاورزی به شبکه دسترسی پرسرعت و نیز ایجاد شبکه وزارت جهاد کشاورزی با استفاده از بسترهای ارتباطات داده موجود در سطح کشور عنوان کرد.

وی ادامه داد: این طرح با استفاده از پروتکل IP و IP/MPLS پیاده سازی می شود و با استفاده از آن امکان ارائه سرویسهای مورد نیاز از قبیل تبادل داده بین ادارات، ادارات کل و مراکز ترویج، ارائه خدمات دولت الکترونیک، ایجاد پایگاههای داده اطلاعاتی کشاورزی، ایجاد **** عرضه و توزیع محصولات کشاورزی مبتنی بر فناوری اطلاعات در سطح کشور و سایر سرویسهای قابل ارائه بر روی شبکه های مبتنی بر IP میسر خواهد شد.

ملک پرست با بیان اینکه پروژه مذکور در دو فاز تعریف شده است اضافه کرد: 100 درصد تامین اعتبارات در فاز نخست طرح به عهده شرکت فناوری اطلاعات است و در فاز بعدی تامین 60 درصد اعتبارات این پروژه توسط وزارت جهاد کشاورزی و 40 درصد آن به عهده وزارت ارتباطات خواهد بود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
*مكمل سرعت‌سنج اينترنتي در راه است*
كارشناس شركت IT خبر داد:
اجراي آزمايش ظرفيت خطوط ارتباطي
فراهم‌شدن امكان اندازه‌گيري ظرفيت خط ارتباطي

كارشناس معاونت توسعه و مديريت شركت فن‌آوري اطلاعات از اجراي آزمايش ظرفيت در شركت فن‌آوري اطلاعات كه امكان اندازه‌گيري ظرفيت خط ارتباطي را فراهم مي‌كند، خبر داد.

محمدرضا توكلي در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: راه‌اندازي امكان اندازه‌گيري ظرفيت خط ارتباطي به‌ميزان استقبال كاربران از سرعت‌سنج اينترنت بستگي دارد كه در حال حاضر حتي برخي ISPها اين امكان را به كاربران خود اطلاع‌رساني نمي‌كنند. هرچند با اين وجود ميزان استفاده از سرعت‌سنج‌هاي موجود چندان كم نبوده است.

وي دربيان هدف راه‌اندازي اين نرم‌افزار گفت: كانالي را در نظر بگيريد؛ ميزان آبي كه در واحد زمان از اين كانال مي‌گذرد و نيز ظرفيت كلي كانال‌ با وجود اينكه مكمل هستند، هر دو به طور مجزا قابل اندازه‌گيري است. به اين ترتيب قصد فراهم كردن امكان اندازه‌گيري ظرفيت خطوط ارتباطي در عين اندازه‌گيري سرعت آن را داريم.

او با بيان اينكه ظرفيت حداكثر ارتباطي است كه مي‌توان برقرار كرد گفت: سرعت ميزان استفاده از پهناي باند است كه يك خط مي‌تواند در يك زمان از آن بهره‌مند شود. حداكثر سرعت پهناي باند به كيفيت سرويس كه كاربر دريافت مي‌كند، كمك خواهد كرد، پس هر قدر سرعت ارتباطي بيش‌تر باشد، ظرفيت كيفيت را بيان مي‌كند.

كارشناس معاونت توسعه و مديريت شركت فن‌آوري اطلاعات در پايان خاطر نشان كرد: بستر فني اين نرم‌افزار آماده است و براي اجرايي كردن تنها به فرصت مناسب نيازمنديم.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
سهم تجارت الکترونیکی از تولید ناخالص داخلی7/2 درصد است


مسئول کارگروه توسعه خدمات الکترونیکی شهروند مجازی گفت: در حال حاضر برآورد می‌شود حجم تجارت الکترونیکی در ایران 7/2 درصد از تولید ناخالص داخلی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر محمودی افزود: این مبادلات بیشتر در حوزه آموزش الکترونیکی، بلیط الکترونیکی، پرداخت‌ بهای خدمات دولتی، خرید کالا و خدمات توسط مصرف‌کنندگان و مبادله اسناد صورت می‌گیرد و بیشتر در بخش B2C رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه آگاه‌سازی یکی از راهبرد‌های مهم توسعه تجارت الکترونیکی در کشور بوده و یکی از محورهای فعالیت وزارت بازرگانی، آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی است گفت: در راستای ارتقای آگاهی فعالان اقتصادی از قبیل اصناف، مدیران شرکت‌های کوچک و متوسط، مدیران دولتی، رسانه‌ها، حقوقدانان و مدیران و کارشناسان شرکت‌های تخصصی خدمات تجارت الکترونیکی که بازیگران اصلی تجارت الکترونیکی هستند وزارت بازرگانی بسته‌های آموزشی هدفمند تهیه و در اختیار گروه‌های هدف در سراسر کشور قرار داده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی اضافه کرد: در عین حال به منظور توسعه تعامل با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، وزارت بازرگانی از پایان‌نامه‌های دانشجویی در محورهای پژوهشی تعیین شده حمایت مالی به عمل آورده است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
استفاده از بسامدهای تلویزیونی برای ارائه اینترنت بی سیم
کمیسیون اروپا با هدف توسعه پهنای باند بی سیم و کاهش شکاف دیجیتالی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارد با استفاده از بسامدهای تلویزیونی اینترنت ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اتحادیه اروپا به کشورهای عضو پیشنهاد داده است که اینترنت بی سیم را در بسامدهای مربوط به تلویزیونهای آنالوگ و رادیو ارائه دهند.

این بسامدهای آزاد در باند بین 790 تا 862 مگاهرتز می توانند میزبان سرویسهای ارتباطات الکترونیکی باشند به این ترتیب گسترش اتصالات بی سیم (وایمکس) و حضور شبکه در زندگی روزمره شهروندان بسیار آسان خواهد شد.

این روش مناسبی برای حفظ "حق مسلم استفاده از اینترنت" برای همه اروپا است.

در حقیقت هدف کمیسیون اروپا استانداردسازی فرستنده های در طیف 800 مگاهرتز در سطح قاره اروپا برای رسیدن به شبکه های "وای- فای" است با این استانداردسازی از تداخلهای احتمالی بسامدهای سرویسهای مختلف ارتباطی جلوگیری می شود.

براساس گزارش Cellular-News، با رشد ثابت تقاضای اتصالات موبایل و گسترش پهنای باند، استفاده از یک بسامد ثابت بی سیم یک ضرورت است.

ارزیابیهای کمیسیون اروپا نشان می دهد که اگر میزان بسامدهای آزاد به 80 درصد برسد رقم اطمینان از ارائه سرویسهای پهنای باند به 20 درصد می رسد.

همچنین زیرساختهای لازم برای اطمینان از پوشش پهنای باند موبایل با استفاده از بسامدهای 800 مگاهرتز حدود 70 درصد کمتر نسبت به بسامدهایی که درحال حاضر برای فناوریهای موبایل نسل سوم Umts استفاده می شوند هزینه خواهند داشت.

کشورهای اروپایی با یک سود اقتصادی 44 میلیارد یورویی تا پایان سال 2013 می توانند از خدمات پهنای باند پرسرعت بی سیم بهره مند شوند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
فناوریهای دیجیتالی؛ کلیدتوسعه/
حداقل دو مگابیت برثانیه؛ سرعت اینترنت خانه‌های اروپا در سال2015
قرن 21 عصر ارتباطات و دیجیتالی شدن است به طوری که از نخستین سالهای قرن جدید تحقیقات زیادی درباره توسعه بخش ICT انجام شده است. اکنون با ورود به دهه دوم این قرن به نظر می رسد که منطقه ای چون اروپا کلید موفقیت تمام بخشها را در توسعه فناوریهای دیجیتال می داند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش "چشم انداز 2020 ؛ برنامه ریز تبدیل برای عصر دیجیتال" اروپا نشان می دهد که فناوریهای دیجیتال یک عنصر کلیدی در رشد توسعه پذیری، نوآوری و اشتغال در اقتصاد اروپای امروز به شمار می رود.

برپایه این گزارش که "دیجیتال یوروپ" ارائه کرده است 40 درصد از رشد بهره وری در اروپا حاصل تعامل میان فناوری اطلاعات و توانایی برقراری ارتباط با فعالیتهای صنعتی، خدماتی و بخش عمومی است. این ارزش می تواند به روشی تشریحی با خروج تدریجی از بحران اقتصادی همراه شود.

بریژیت کازگریو مدیر کل دیجیتال یوروپ در این خصوص گفت: "فناوریهای دیجیتال یک نقش استراتژیک در ایجاد فرصتهای رشد در تبادلات میان داخل و خارج جامعه اروپا در بخش صنایع کارخانه ای، خدماتی، زیست محیطی و فرهنگی ایفا می کند."

وی افزود: "صنعت دیجیتال در حال کسب یک روش فوری فوق فعال برای شناسایی این فاکتورهای موفقیت است. این فاکتورها می توانند توانایی ما را در رقابت پذیری و توسعه پذیری حتی در سایر بخشهای اروپا نیز افزایش دهند."

در گزارش "دیجیتال یوروپ" در خصوص رقابت پذیری و شکوفایی اروپا در عصر جهانی سازی دیجیتالی نوشته شده است: رقابت پذیری به طور انکارناپذیری با یک بخش ICT پویا پیوند خورده است. این گزارش پیام روشن رهبران بخش فناوریهای برتر به تصمیم گیرندگان اتحادیه اروپا درباره عناصر اساسی رشد آینده رقابت پذیری اروپا است.

یکی از اهداف توسعه دیجیتالی شدن این است که تا سال 2015 تقریبا 100 درصد کشورهای عضو اتحادیه اروپا از زیرساختهای فیبر نوری بهره مند شوند و زیر پوشش خدمات پهنای باند قرار گیرند و بتوانند به کاربران خود اتصال حداقل با سرعت دو مگابیت برثانیه را ارائه کنند.

از سویی دیگر به منظور توسعه بخش ICT تا سال 2015 تمام کشورهای اتحادیه اروپا موظند حداقل سه درصد از تولید ناخالص ملی خود را به بخش تحقیقات و توسعه اختصاص دهند.

"بهداشت الکترونیک" (eHealth) یکی از موضوعات مهم در بخش ICT است که ارزش بازار آن بالغ بر 20 میلیارد یورو (20 درصد از هزینه بهداشت در اتحادیه اروپا) است.

از دیگر مقولات مهم، اثرات مثبت استفاده از ICT در بخش حمل و نقل است به طوری که اگر در تمام کشورهای اروپایی، شبکه حمل و نقلی ایجاد شود که از نظر فناوری کاملا پیشرفته باشد این سیستم می تواند منجر به کاهش 10 درصدی انتشار دی اکسید کربن تا سال 2015 شود.

از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا فنلاند با 4/36 درصد، آلمان با 3/20 درصد، فرانسه با 1/11 درصد و ایتالیا با 5/8 درصد چهار کشور پیشرفته در بخش صنایع سیستمهای مخابراتی هستند.

براساس گزارش سایت digitaleurope، بخش ICT در اروپا درحال حاضر بیش از شش میلیون شاغل دارد و پیش بینی می شود که تا سال 2015 بیش از 90 درصد از نیروی کار اروپا وابسته به تواناییهای ICT باشد.

همچنین ارزیابیهای کمیسیون اروپا نشان می دهد که ظرف پنج سال آینده در این بخش بیش از 300 هزار موقعیت شغلی جدید ایجاد شود.

مدیر کل دیجیتال یوروپ در این خصوص اظهار داشت: "با این ارقام می توان فهمید که نسل جوان ما برای کسب یک شغل مناسب به یک رقابت دیجیتالی نیاز دارد."
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
فیضی:
کندی سرعت اینترنت به دلیل مراجعه زیاد به سایتهای خارجی است
قم - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، مراجعه کاربران به سایتهای خارجی برای دریافت اطلاعات را موجب کاهش سرعت اینترنت در کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، صابر فیضی ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح همزمان 115 پروژه مخابراتی به مناسبت هفته ارتباطات در استان قم، با بیان این که پایین بودن سرعت اینترنت در کشور به دلیل بحث زیر ساختی نیست، بیان داشت: علت پایین بودن سرعت اینترنت در کشور به دلیل این است که کاربران برای دریافت اطلاعات در زمینه‌های مختلف عمدتا به سایت‌های خارج از کشور مراجعه می‌کنند.

وی کمبود محتوا در داخل کشور را علت اصلی مراجعه کاربران به سایت‌های خارج از کشور عنوان کرد و افزود: کاربران اینترنتی در داخل کشور برای دریافت اطلاعات مثلا در زمینه دارو و یا یک نوع گیاه عمتدا از سایت‌های خارجی استفاده می‌کنند و این امر باعث شده تا برقراری ارتباط اینترنتی برای دریافت اطلاعات با خارج از کشور پانصد برابر ارتباطات تلفنی با خارج از کشور باشد.

باید از ظرفیت علمی شهر قم استفاده شود

وی قم را به دلیل دارا بودن مراکز علمی و پژوهشی و استقرار حوزه علمیه، شهر محتوا نامید و ابراز داشت: باید از ظرفیت شهر قم استفاده کرد چرا که ارتباط با سازمان‌ها و نهاد‌ها و تبادل اطلاعاتی با آنان سبب افزایش محتوا خواهد شد و این می‌تواند بستر مناسبی برای نشر فرهنگ و ارزشهای اسلامی در جهان باشد.

افتتاح سه هزار پروژه در کشور در هفته ارتباطات

وی از افتتاح سه هزار پروژه در هفته ارتباطات در کشور خبر داد و گفت: کشور ما در زمینه زیر‌ساخت‌های الکترونیک و جایگاه آی تی، فاصله چندانی با کشور‌های پیشرفته دنیا ندارد و ما با غنی‌سازی محتوا در این حوزه می‌توانیم بحث آموزش از راه دور، تدریس خصوصی، تلویزیون زنده و ... را حتی از طریق شبکه تلفن ثابت در منازل داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با بیان این مطلب که فناوری اطلاعات می‌تواند در برقراری اصول یک زندگی بهتر موثر باشد، بر لزوم تعریف مشخص در زمینه نحوه استفاده از امکانات موجود در بحث آی تی و وجود مدیریت قوی در این زمینه تأکید کرد و افزود: هم اکنون در برخی از کشور‌ها همچون فرانسه و انگلیس در زمینه استفاده از امکانات و فناوری اطلاعات و ارتباطات تعریف مشخصی وجود ندارد و دولت این کشور‌ها از 2 سال قبل اقدام به ذخیره تمام ایمیل‌ها، اس ام اس، فاکس و تماس‌های تلفنی مشترکین کرده است و با استفاده از دوربین‌های مدار بسته هر لحظه زندگی آنان را حتی در منازل در کنترل خود درآورده است.

وی جایگزینی جنگ‌های سایبری به جای جنگ‌های فیزیکی و نظامی و استفاده از امواج به منظور انتقال انرژی‌های جایگزین را از مظاهر ایجاد یک تحول ارتباطاتی در جهان دانست و ادامه داد: با وجود توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات زمینه این نگرانی به وجود آمده تا نکند با استفاده از این توسعه ارتباطات، شکاف طبقاتی و تبعیض در بین جوامع بشری افزایش یابد و این نشان می‌دهد اگر ما به بحث مدیریت توجه نداشته باشیم دچار مشکلات فراوانی خواهیم شد.

فیضی در ادامه تقویت کیفیت شبکه اینترنت، ارائه سرویس‌های گوناگون با قیمت مناسب به مشترکین و غنی‌سازی محتوا را مهم‌ترین سیاست‌های شرکت مخابرات ایران در سال جاری عنوان کرد و بیان داشت: در سالی که به نام سال همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاری شده است تمام سازمان‌ها و ادارات باید زمینه ارائه سرویس دهی به مردم از طریق سرویس‌های اطلاعاتی را فراهم کنند که با انجام این کار، کل مراجعات یک شهر می‌تواند در منازل انجام شود.
 

MehdiOmnia

Registered User
تاریخ عضویت
14 می 2008
نوشته‌ها
2,434
لایک‌ها
215
محل سکونت
هتل كارتون
شَما فقط ريخت اين اقاي فيضي ببينيد خودتون مي فهميد همه چيزو
يادم باشه به جاري رفتن به سايتاي خارجي از فردا برم سايتهاي وزين ايراني مخصوصا اون سايتايي كه صفحه فيلترينگ معرفي كرده شايد سرعت اينترنت بياد بالا
 

dead_chatter

Registered User
تاریخ عضویت
8 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
3
کندی سرعت اینترنت ایران به دلیل محدودیتهای احمقانه برای سرعت اینترنت و دسترسی به آن است و هیچ دلیل دیگه ای مورد قبول نیست.
 

dead_chatter

Registered User
تاریخ عضویت
8 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
3
ای کاش مسئولان متوجه بودند که بالا بردن سرعت اینترنت و استفاده از فیبر نوری تماما سود، و یک بازی برد برد برای کاربران و مسئولان هست و تمامی هزینه ها رو کاهش میده...
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
با همکاری بانک مرکزی ایران؛
همایش پرداخت الکترونیک برگزار می‌شود


بانک مرکزی می‌تواند به عنوان تنظیم‌کننده **** پولی و اعتباری کشور راه‌کارهای عملی و موثری را جهت گسترش استفاده از خدمات بانک‌داری الکترونیکی در پیش گیرد.

ایلنا: همایش پرداخت الکترونیک توسط گروه علمی تحلیلی طیف و با همکاری بانک مرکزی ایران روز ۲۳ تیر ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.
به گزارش ايلنا، محمدحسین طاهری دبیر علمی این همایش ضمن بیان این مطلب افزود: تبیین وضعیت موجود ارایه سرویس‌های پرداخت الکترونیک در کشور، افزایش تعامل بدنه بانکی کشور با فعالان و ارایه‌دهندگان خدمات مخابراتی، زیرساخت‌های نوین تکنولوژیکی، امنیت در پرداخت الکترونیک، هم‌افزایی و همگرایی در تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های کلان در توسعه خدمات پرداخت الکترونیک بین تمامی فعالان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پرداخت الکترونیک الکترونیک از مهمترین موضوعات مطرح در این همایش است.
به گفته وی، بانک مرکزی می‌تواند به عنوان تنظیم کننده **** پولی و اعتباری کشور راه‌کارهای عملی و موثری را جهت گسترش استفاده از خدمات بانک‌داری الکترونیکی در پیش گیرد که این امر تنها با مساعدت دیگر سازمان‌های درگیر مانند دیگر موسسات مالی و اعتباری کشور و ارائه‌دهندگان خدمات مخابراتی صورت خواهد گرفت.
دبیر همایش پرداخت الکترونیک افزود: در این همایش یک روزه، با حضور سیاست‌گذاران و فعالان این عرصه وضعیت فعلی و روندهای گسترش پرداخت الکترونیک مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: شناخت چالش‌ها و موانع از یک سو و بررسی تجربیات جهانی از سوی دیگر به برنامه‌ریزان کمک خواهد کرد تا با دید واقع‌گرایانه، به برنامه‌ریزی برای گسترش پرداخت الکترونیک در کشور بپردازند.
وی در پایان افزود: حضور مدیران و کارشناسان ارشد حوزه بانکی و مخابراتی کشور در این همایش، می‌تواند بستر مناسبی را برای افزایش سطح تعاملات و همکاری‌‌ها ایجاد كند تا در آینده شاهد توسعه جزیره‌ای پرداخت الکترونیک در کشور نباشیم.
پايان پيام

bankda1eg.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
از سوي شركت زير ساخت انجام مي‌شود:
افزايش زیرساخت ظرفیت دو درگاه بین‌المللی در مزر ایران با ارمنستان و آذربایجان


این درگاه‌ها، از یک سو به شبکه کابل‌های بین‌المللی در اروپا متصل می‌شود و ازسوی دیگر از طریق شبکه فیبرنوری زیرساخت به کشورهای همسایه و سواحل خلیج فارس متصل می شود.

ایلنا: شرکت ارتباطات زیرساخت به دنبال امضای تفاهم نامه مخابراتی با شرکت روس تلکوم ظرفیت تجهیزات دو درگاه بین‌الملل در مزر ایران با ارمنستان و آذربایجان را افزایش می‌دهد.
به گزارش ايلنا، محمود خسروی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام این مطلب افزود :این شرکت از طریق این دو درگاه بین الملل علاوه بر تامین پهنای باند اینترنت کشورمان، امکان ترانزیت اینترنت را برای کشورهای خاورمیانه، بخصوص کشورهای حاشیه دریای خزر و همسایه فراهم خواهد کرد .
خسروی در ادامه توضیح داد: این درگاه‌ها، از یک سو به شبکه کابل‌های بین‌المللی در اروپا متصل می‌شود و ازسوی دیگر از طریق شبکه فیبرنوری زیرساخت به کشورهای همسایه و سواحل خلیج فارس متصل می شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: براساس این تفاهم نامه اجرای کابل در ایران تا مرز آذربایجان و ارمنستان بر عهده شرکت ارتباطات زیرساخت است و اجرای کابل در ارمنستان و آذربایجان تا نقطه مرزی این کشور ها با ایران، بر عهده روس تلکوم خواهد بود.
پايان پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
عضو هيئت مديره سازمان **** صنفي رايانه‌اي استان تهران:
الكامپ بايد اتاق فكر داشته باشد


ثروتي با انتقاد از شركت سهامي نمايشگاه‌ها به اين دليل كه در اجراي الكامپ نقش تولي‌گري را به جاي تسهيل به عهده گرفته، گفت: البته بحث سازمان **** صنفي رايانه‌اي، نه لزوما اجرا، بلكه مديريت، برنامه‌ريزي و طراحي است.

ایلنا: به عقيده عضو هيئت مديره سازمان **** صنفي رايانه‌اي استان تهران، برگزاري هدفمند نمايشگاه الكامپ يك كار تخصصي و نيازمند كانون فكر است؛ بنابراين سپردن برگزاري يا مديريت نمايشگاه به اهالي فن مي‌تواند بهترين راهكار باشد.
به گزارش ايلنا، محمد ثروتي عضو **** صنفي رايانه‌اي گفت: اگر بپذيريم كه نمايشگاه يكي از حلقه‌هاي اصلي زنجيره توسعه و رشد بازار و از عوامل تحريك تقاضا است، اذعان خواهيم داشت كه برگزاري نمايشگاه كاري تخصصي و نيازمند برنامه‌ريزي خلاق و سالانه، كانون فكر و در نهايت اجراي خوب است.
وي افزود: ما معتقديم نمايشگاه الكامپ آنقدر تخصصي است كه بايد اجراي آن در دست اهالي فن باشد و ما در سازمان **** صنفي رايانه‌اي به عنوان بزرگ‌ترين نهاد قانوني صنف فناوري اطلاعات با بيش از 4 هزار عضو بهترين جايگاه تخصصي فكري، مديريت و برنامه‌ريزي اين نمايشگاه را در اختيار داريم.
ثروتي با انتقاد از شركت سهامي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي به اين دليل كه در اجراي الكامپ نقش تولي‌گري را به جاي تسهيل به عهده گرفته، گفت: البته بحث سازمان **** صنفي رايانه‌اي، نه لزوما اجرا، بلكه مديريت، برنامه‌ريزي و طراحي است.
وي ادامه داد: **** صنفي رايانه‌اي در تمامي حوزه‌هاي تخصصي و دانشي فناوري اطلاعات داراي توان است و مي‌تواند وظيفه هدفمند و سفارشي سازي الكامپ را به عهده بگيرد.
به گفته وي، انتخاب زمينه‌هاي مناسب براي الكامپ به نحوي كه هم با رويكردهاي ملي تناسب داشته باشد و هم حضور گسترده شركت‌هاي خارجي را توجيه كند، ضرورت اين نمايشگاه و نيازمند برنامه‌ريزي است.
ثروتي افزود: انتقاد ما اين است كه شركت سهامي نمايشگاه‌ها فقط نمايشگاه‌داري مي‌كند و نقايص متعدد در برگزاري الكامپ همچون مشخص نبودن مخاطبان و اطلاع‌رساني نامناسب و ديرهنگام از جمله تبعات نگاه غيرتخصصي به الكامپ است.
پايان پيام
25-01.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
همكاري جهاني براي گسترش اتصالات پرسرعت آغاز شد


اولين جلسه كميسيون باند پهن در ماه جون ميلادي جاري در ژنو برگزار خواهد شد

ایلنا: اتحاديه جهاني مخابرات ITU و يونسكو UNESCO كميسيون ويژه باند پهن را با هدف توسعه ديجيتال در سطح جهان، ايجاد كردند.
به گزارش ايلنا، اتحاديه ITU به دنبال گسترش استفاده جهاني از شبكه‌هاي ارتباطي باند پهن و پرسرعت براي دستيابي هر چه سريعتر به اهداف اعلاميه جهاني هزاره MDGs است، لذا قرار است اعضاي اين كميسيون كه از پشتوانه همه‌جانبه بان كي مون دبيركل سازمان ملل و حمدون توره دبير كل اتحاديه جهاني مخابرات برخوردارند، در يك ليست نهايي كه شامل چهره‌هاي برجسته دولتي، تجاري، جامعه مدني و سازمان‌هاي بين‌المللي است، اعلام شوند.
بنا به گفته حمدون توره در قرن بيست و يكم ميلادي شبكه‌هاي باند پهن كم هزينه و همه جا حاضر نقش اساسي در شكوفائي و رونق اقتصادي و اجتماعي در فرايندهائي چون حمل و نقل عمومي، حفظ شرايط آب و هوائي و مصرف بهينه انرژي خواهند داشت.
اولين جلسه كميسيون باند پهن در ماه جون ميلادي جاري در ژنو برگزار خواهد شد و اين كميسيون در نظر دارد گزارشي در خصوص ميزان دستيابي به اهداف ارتباطي و مخابراتي اعلاميه هزاره در سال 2010 ارائه كند.
پايان پيام
pic.jpg_orig.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اتحاديه جهاني مخابرات:
مفهوم " شكاف ديجيتال " در حال تغيير است


كاربردي شدن زمينه هايي مثل e-business و e-payment در كشورهاي اروپاي غربي باعث ايجاد شكاف در ميزان استفاده از تكنولوژيهاي باند پهن در اين قاره شده است.

ایلنا: زمينه و مفهوم شكاف ديجيتال به علت رشد تكنولوژي‌هاي مرتبط با باند پهن در حال تغيير است.
به گزارش ايلنا، اتحاديه جهاني مخابرات ITU با تكيه بر تاكيد برخي از دولت‌هاي جهان بر روي ايجاد جامعه " دانش محور" اعلام كرده است كه اين عمل باعث تغيير مفهوم شكاف ديجيتال به شكاف باند پهن شده است.
كاربردي شدن زمينه‌هايي مثل e-business و e-payment در كشورهاي اروپاي غربي باعث ايجاد شكاف در ميزان استفاده از تكنولوژي‌هاي باند پهن در اين قاره شده است.
توسعه و رشد خيره كننده بهره‌مندي كشورهاي اروپاي غربي در استفاده از تكنولوژي‌هاي باند پهن سبب شده تا سواد ديجيتال مردم اين كشورها به نحو محسوسي بالاتر از ميزان سواد ديجيتال ساكنان كشورهاي اروپاي شرقي باشد.
شكاف ديجيتال به معناي فاصله ميان كشورهاي با دسترسي و بدون دسترسي به تكنولوژي‌هاي اطلاعاتي و ارتباطي است كه با روند جهاني توسعه باند پهن، در حال تبديل به شكاف باند پهن و به معناي فاصله ميان كشورهاي با تعداد كاربران كمتر و بيشتر بهره‌مند از مزاياي اين تكنولوژي است.
پايان پيام
17.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
در استان تهران:
**** صنفی کارگروه تجارت الکترونیکی تشکیل می‌دهد


وی از شرکت‌های فعال در این حوزه درخواست كرد تا با شرکت در این کارگروه از فرصت پیش آمده جهت تشکیل این کارگروه و ایجاد یک زبان واحد صنفی در تعاملات دولتی و خصوصی، کمال استفاده را كنند.

ایلنا: کمسیون رسانه‌های دیجیتال و نشر الکترونیک سازمان **** صنفی رایانه‌ای استان تهران در نظر دارد در راستای، شناخت، معرفی و سازماندهی شرکت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیکی، کارگاه تجارت‌الکترونیکی را تشکیل دهد.
به گزارش ايلنا، عطا خلیقی سیگارودی، مسؤول کارگروه تجارت الکترونیکی با بیان این خبر افزود: با توجه به رونق بیش از پیش وب سایت‌ها و تجارت‌های مبتنی بر وب و تجارت الکترونیکی و وجود زیرساخت‌های حداقلی این حوزه، سازمان **** صنفی رایانه‌ای لازم دید تا با تشکیل کارگروه تجارت الکترونیکی، در جهت رفع مشکلات پیش رو و همچنین گردهمایی شرکت‌های این حوزه جهت اخذ تصمیمات واحد گام بردارد.
در این راستا، کارگروه تجارت الکترونیکی سعی دارد تا با دعوت از کلیه شرکت‌هایی که در زمینه تولید نرم افزارهای تجارت الکترونیکی فعالیت دارند و همچنین شرکت‌هایی که دارای ایده‌های اجرا شده تجاری مبتنی بر وب است، به تعیین استانداردها، ضوابط، شناسنامه محصولات، رفع برخی مشکلات از طریق مشارکت همگانی، تعیین راه کارهایی جهت بازاریابی و معرفی محصولات تولید داخل و سایر اهدافی که در آینده توسط اعضای کارگروه پیشنهاد می‌شود، بپردازد.
وی از شرکت‌های فعال در این حوزه درخواست كرد تا با شرکت در این کارگروه از فرصت پیش آمده جهت تشکیل این کارگروه و ایجاد یک زبان واحد صنفی در تعاملات دولتی و خصوصی، کمال استفاده را كنند.
پايان پيام

1389/2/28
tele5.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
ميزان پهناي‌باند كشور كافي است؟
مدير كل مهندسي عمليات شبكه ديتا خبر داد:
افزايش ظرفيت پهناي‌باند در سال جاري
پاسخگويي به تقاضاي شركت‌هاي بزرگ سرويس‌دهنده




مدير كل مهندسي عمليات و هماهنگي شبكه ديتاي شركت ارتباطات زيرساخت گفت: جلساتي را با سرويس‌دهنده‌هاي بين‌المللي براي افزايش پهناي باند داشتيم كه قطعا افزايش پهناي باند‌مان را در سال جاري انجام و پي‌گيري خواهيم كرد تا بتوانيم به تقاضاهاي جديد به موقع جواب دهيم كه البته اكنون هم مشكلي نداريم.

حسن كريمي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه ظرفيت پهناي باند كشور در طول برنامه پنج ساله چهارم 11 برابر شد اظهار كرد: ظرفيت پهناي باندمان در سال 84، 12 خط STM1 و در پايان سال 87، 74 خط STM1 بود كه اين ظرفيت در پايان سال 88 به 137 خط STM1 رسيد.

وي افزود: هدف ديگر ما اين است كه بتوانيم ظرفيت‌هاي اضافي را براي خودمان ايجاد كنيم كه با قطعي‌هاي بين‌المللي مشكلات عمده برايمان بوجود نيايد، بنابراين امسال افزايش خوبي خواهيم داشت.

مدير كل مهندسي عمليات و هماهنگي شبكه ديتاي شركت ارتباطات زيرساخت تاكيد كرد: اكنون براي تقاضاهاي شركت‌هاي بزرگ سرويس‌دهنده كشورمان پاسخ‌گو هستيم و هيچ تقاضايي را بدون پاسخ نگذاشتيم.

او تصريح كرد: بنابراين در حال حاضر ميزان پهناي باند براي تقاضاهايمان كافي است اما بحثي كه براي افزايش ظرفيت داريم اين است كه ظرفيت‌هايمان را چنان افزايش دهيم كه موارد پيش‌بيني نشده و قطعي كابل بين‌المللي كه چندي پيش شاهد آن بوديم را هم پوشش دهيم كه البته كار بسيار مهم و بزرگي است كه در حال كار برروي آن هستيم.

كريمي با بيان اينكه هر STM1 درواقع ظرفيت پايه‌اي است كه ما خودمان را با آن مي‌سنجيم و هر STM1 حدود 5/155 مگ است گفت: ما در كشورمان مسيرهاي متعدد فيبر داريم و مسيرهاي جايگزين هم حداقل براي ظرفيت‌هاي فعلي‌مان و شايد بيش از آن ظرفيتي است كه اكنون در حال استفاده هستيم.

وي خاطرنشان كرد: اكنون درباره پهناي باند بين‌المللي بايد ظرفيت كشورهاي خارجي و شركت‌هاي بزرگ بين‌المللي جهان را بسنجيم و بينيم چه ظرفيت‌هايي دارند و چه مسيرهايي جايگزيني براي آن دارند.

به گزارش ايسنا كريمي پيش از اين نيز با بيان اين كه افزايش ظرفيت كه بايد از ارائه‌كنندگان پهناي باند بين‌المللي خريداري شود، طبق برنامه انجام خواهد شد و مشكلي در اين باره وجود ندارد، اظهار كرده بود: بخش اصلي اين پروژه نصب تجهيزات است كه تا پايان سال انجام خواهد شد كه به تدريج و با توجه به نياز، ظرفيت پهناي باند افزايش پيدا خواهد كرد. اما اين كه استفاده از ظرفيت در داخل كشور چه زمان به 20 برابر ظرفيت كنوني برسد، شايد تا پايان امسال هم تقاضا براي اين ظرفيت وجود نداشته باشد اما اين شركت آماده پاسخگويي به نياز مشتريان است.

او تصريح كرده بود: براي اين كه طبق برنامه‌هاي پيش‌بيني شده پيش برويم بايد هاب منطقه در حوزه ديتا باشيم كه در اين راستا پروژه بزرگ هسته ملي شبكه اينترنت (IP/MPLS ) را در درست اقدام داريم؛ سال گذشته برنده مناقصه هسته ملي شبكه اينترنت مشخص شد كه با اجرايي شدن اين پروژه پهناي باند قابل ارائه به متقاضيان، به ميزان قابل ملاحظه‌اي افزايش پيدا مي‌كند. اين افزايش در بخش بين‌المللي حدود 20 برابر ظرفيت پهناي باند كنوني خواهد بود و تمام اين پيشرفت‌ها برآوردن نياز كاربران را تا حد نياز آنان امكان‌پذير مي‌كند.

انتهاي پيام
Multimedia%5Cpics%5C1388%5C12%5CIT%5C6.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
وزیر ارتباطات:
محدودیت سرعت اینترنت تا شهریور برطرف می‌شود


تقی پور همچنین از فعالیت اپراتور سوم تلفن همراه تا پایان امسال در کشور خبر داد و گفت: اپراتور سوم، ارتباط تصویری مشترکان تلفن همراه را برقرار می‌کند.

ایلنا: محدودیت‌های سرعت اینترنت تا شهریور امسال برطرف می‌شود.
به گزارش ايلنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری‌های ایجاد شده، توسعه و تجهیز باندهای موجود در دستور کار قرار گرفت که نتیجه آن حذف محدودیت‌های سرعت اینترنت کشور خواهد بود.
تقی‌پور همچنین از فعالیت اپراتور سوم تلفن همراه تا پایان امسال در کشور خبر داد و گفت: اپراتور سوم، ارتباط تصویری مشترکان تلفن‌همراه را برقرار می‌کند.
وی به کاربرد ارزشمند این طرح مخابراتی اشاره کرد و افزود: بخش مهمی از ارزش افزوده این طرح برای خدمات الکترونیک از جمله پرداخت الکترونیکی در سامانه بانکی است.
توسعه اينترنت پرسرعت از جمله اولويت‌هاي پيشنهادي در برنامه وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بود.
پايان پيام
376adsl.jpg
 

dead_chatter

Registered User
تاریخ عضویت
8 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
3
یعنی میشه....؟ یعنی میشه ما هم اینترنت 2 مگی (همون 2 مگم کافیه :دی) داشته باشیم...؟:f34r: قلبم شروع کرده فرت فرت زدن :D

پ.ن. xms جان اگه میخوای تاپیکا بیننده داشته باشه انقد پشت سر هم نزن...
 

Mazi

* مدیر موبایل و اسمارت فون ها* مدیر پاتوق
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
3 آگوست 2005
نوشته‌ها
10,715
لایک‌ها
10,460
محل سکونت
Tehran
خب پس ملت چیکار کنن برن سایت های وطنی؟!
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا