برگزیده های پرشین تولز

ازبین بردن فایل های ناکارآمد

markazesh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 اکتبر 2015
نوشته‌ها
68
لایک‌ها
15
فایل ناکارآمد یا junk file
هر بار که با کامپیوترتان کار می کنید، فایل های مختلفی ایجاد می شوند. زمانی که شما یک فایل word را باز می کنید نرم افزار word یک فایل موقت برای بهتر اجرا شدن برنامه باز می کند و همچنین به طور خودکار یک نسخه پشتیبان از کار شما می گیرد. زمانی که شما مشغول وبگردی هستید و صفحه مورد نظرتان را باز می کنید، مرورگر شما یک سری فایل های موقت اینترنتی را ذخیره و نگهداری می کند و در صورت بازدید مجدد آن صفحه، دیگر نیازی به دانلود دوباره اطلاعات نیست. در نتیجه صفحه مورد نظر با سرعت بیشتری باز می شود. حتی زمانی که شما سیستم تان را روشن و خاموش می کنید ویندوز فایل های موقتی سیستمی ایجاد می کند. همه این فایل های موقت که سیستم به طریقی دریافت و ذخیره می کند خیلی کاربردی هستند اما مشکل اینجاست که برخی از این فایل ها بعد از مدتی دیگر مورد نیاز نیستند و این فایل های موقت به طور خودکار پاک نمی شوند. این داستان تبدیل فایل های موقت به فایل های ناکارآمد است. اکنون باید بدانیم چرا باید این فایل ها را پاک کنیم؟

دلایل حذف فایل های ناکارآمد
به نظر می رسد که این فایل های نا کارآمد ضرری برای سیستم نداشته باشند اما در واقع این گونه نیست. با وجود این همه فایل، اصلی ترین مشکل مربوط به حجم فضای ذخیره سازی سیستم است. اگر هیچ وقت فایل های موقت را پاک نکرده باشید حجم زیادی از سیستم تان را از دست داده اید ( اگر شما با وجود هارد SSD با کمبود فضای ذخیره سازی مواجه شدید باید یک برنامه منظم برای پاک سازی دیسک تان داشته باشید ). دلیل دیگر برای حذف فایل های ناکارآمد پایین آمدن سرعت سیستم است. هر چه تعداد فایل های موقتِ قدیمی بیشتر باشد، سیستم شما زمان بیشتری را برای یافتن پرونده ها، باز کردن برنامه ها و صفحات وب نیاز دارد.

بهینه سازی شروع
شاید برای شما هم پیش آمده باشد وقتی سیستم خود را روشن می کنید آنقدر زمان بوت ( بالا آمدن ) طول می کشد که ترجیح می دهید برای اینکه وقتتان هدر نرود این بین یک چای برای خودتان بیاورید. آنتی ویروس بیت دیفندر و اویرا قابلیتی به نام optimizer را ارایه می دهند که این مشکل را حل کرده است. این قابلیت با مدیریت برنامه هایی که جهت راه اندازی اولیه استفاده می شوند، زمان بوت ( بالا آمدن ) سیستم را به حداقل می رساند. تمام برنامه های زمان بالا آمدن سیستم را نشان می دهد و به شما اجازه می دهد که هر کدام را که خواستید غیر فعال کنید یا شروع آن را به تعویق بیندازید. همچنین فایل های اضافی و ناکارآمد سیستم را پاک می کند.
 
بالا