برگزیده های پرشین تولز

از فیلترینگ درگاه‌های واسط تا رفع فیلترینگ زرین‌پال

pbx9798

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2014
نوشته‌ها
377
لایک‌ها
150
محل سکونت
tinymovie
از فیلترینگ درگاه‌های واسط تا رفع فیلترینگ زرین‌پال

منبع : https://www.zarinpal.com/blog/?p=179
تا بوده، بالا و پایین بوده میان هم‌صنفان و شرکت‌های فعال در یک حوزه، اما چیزی که مهم هست بالا ماندن در این بالا و پایین‌هاست.

هفته‌ی پیش زرین‌پال هم فیلتر شد تا کسانی که منتطر این اتفاق و پایین آمدن زرین‌پال بودند، خوشحال شوند. اما تیم زرین‌پال جنگید و دست روی دست نگذاشت و حرف نزد. مثل هر فرد عادی دیگر پله‌های ادارات را بالا و پایین شد، گاهی نگاه‌ها و برخوردهای منفی را به جان خرید تا با مساعدت مسئولان امر و همراهی دوستان وفادارش، به راه خود ادامه دهد.

بد نیست حالا بیان کنیم هرآنچه را که باید.




چرا درگاه‌های واسط فیلتر شدند، اما زرین‌پال نه؟
پرسشی که برای آن هزار و یک پاسخ درست و نادرست بیان شد. قضاوت‌ها صورت گرفت و احکام گوناگونی صادر شد.

زمانی که درگاه‌های واسط فیلتر شدند و این اتفاق برای زرین‌پال رخ نداد، همه انگشت اتهام را به سوی زرین‌پال نشانه رفتند که همه چیز زیر سر خود زرین‌پال است. اینکه قصد دارد با حذف ناجوانمردانه رقبای خود، یکه‌تاز این میدان شود.

در این مدت، عدم فیلتر نشدن زرین‌پال را دقت و سخت‌گیری در ارائه‌ی درگاه به پذیرندگان اعلام کرده بودیم. همینطور هم بود. چرا که زرین‌پال فیلتر شد فقط به خاطر استفاده‌ی یکی دو پذیرنده از درگاه زرین‌پال برای فروش محصولاتی که از دید قانون و خود زرین‌پال مجاز نبوده و نیستند، مثل فروش فیلم و سریال که به صورت غیرمستقیم صورت گرفته و باعث شده است شناسایی آن برای ما سخت شود.

همین اتفاق سبب شد تا زرین‌پال هم فیلتر شود و حالا بگویند دودِ این آتشی که به جان رقبا انداختیم در آخر به چشمان خودمان نیز رفت. داستان جالبیست، چه فیلتر شوید و چه فیلتر نشوید و در کل چه هر جور باشید،‌ مورد قضاوت قرار می‌گیرید.

علت فیلترینگ زرین‌پال این بود، پس احتمالا دیگر درگاه‌های واسط هم به این علت فیلتر شده‌اند و باید به حکم حذف ناجوانمردانه‌ی رقبا توسط زرین‌پال، فقط خندید.



حقیقت خودش وجود دارد، دروغ است که ساخته می‌شود.

ـ ژرژ براک



گذر از فیلترینگ، سخت اما شدنی!
هیچ کسب و کار اینترنتی و هیچ مدیر وبسایتی اصلاً دوست ندارند با صفحه‌ی پیوند‌های سایت و کسب و کار اینترنتی خود و حتی دیگران مواجه شود. اما گاهی پیش می‌آید صبح که از خواب بیدار می‌شوید، دیدن صفحه‌ی رنگارنگ پیوندها، حال شما را هم رنگی می‌کند!

در نگاه اول همه چیز تمام است، اما وقتی یک گام که بر‌ می‌دارید هرچند کوچک، گام‌های بعدی را محکم‌تر و سرجای خودش بر می‌دارید که این یعنی گذر از فیلترینگ، سخت اما شدنی!

تیم زرین‌پال بلافاصله بعد از فیلترینگ، انجام اقدامات لازم را شروع کرد، چندین روز پیگیری، تماس پشت تماس، فکس و نامه‌نگاری فقط برای پایبندی به اصول و قوانین، برای ادامه‌ی بهتر مسیر، برای دور نزدن و مقابله نکردن با فیلترینگ.

فیلترینگ موضوعی است که مخالفان زیادی دارد، وجود دارد و ممکن هست روزی برای هر کسب و کاری اتفاق بیافتد، آن هم ناخواسته و برای تخلف کسانی دیگر نه خود شما، اما آن روی دیگر سکه این است که می‌شود با حوصله کردن و پیگیری مداوم، برای بقاء کسب و کار اینترنتی خود جنگید.



انتقاد یا توهین!
متاسفانه باب شده بدگویی و توهین را جای انتقاد قالب کردن! بهتر است ابتدا تعریف نقد و انتقاد را در ویکیپدیا مطالعه کنیم!

توهین قابل پذیرش نیست اما انتقاد چرا. مطمئناً رفع ابهام و پاسخ به انتقادات می‌تواند روشن‌کننده‌ی مسیر تاریک ساخته شده از نام زرین‌پال در ذهن‌ها باشد.

در این مدت بیشترین نارضایتی و انتقاد حول دو موضوع زیر بود که امیدواریم پاسخ‌های زیر رافعِ سوء‌تفاهم‌ها و نارضایتی‌های موجود باشد.



تسویه حسابِ دیر
زرین‌پال با شعار ضمانت پرداخت فعالیت خود را آغاز کرد و همچنان بر این اساس نیز استوار هست اما متاسفانه برای پذیرندگان عزیز این مورد جا نیافتاده است، چرا که پذیرندگان عزیز فقط در پی تسویه حساب سریع هستند در صورتی که زرین‌پال قصد دارد با تسویه‌ی دیرتر و بعد از ۴ روز، خرید کسانی که از پذیرندگان محصولی خریداری می‌کنند را ضمانت کند.

اگر زرین‌پال را انتخاب می‌کنید، تسویه‌ی دیرهنگام را ضعف ندانید، چرا که این مدت زمان برای تسویه، برای ضمانت خرید مشتریان شماست. با وجود این رویه‌ی صحیح که نه تنها ضعف نیست و یک ویژگی مثبت می‌باشد، ما برای تسویه‌ی زودتر امکانات دیگری را فراهم آورده‌ایم، مثل زرین‌کارت.



پشتیبانی ضعیف
طبق معیار جهانی، میانگین زمانِ اولین پاسخگویی به درخواست‌ها ۲۲ ساعت ذکر شده است، در صورتی که تا قبل از اتفاقات اخیر یعنی فیلتر شدن درگاه‌های واسط و اضافه شدن حجم زیادی از کاربران و درخواست‌ها به زرین‌پال، ما کمتر از ۱۲ ساعت پاسخگوی درخواست‌ها و تیکت‌ها به کاربران خود بودیم.

اتفاقات اخیر باعث ۱۰ برابر شدن تعداد تیکت‌ها و پاسخگویی دیر به درخواست کاربران عزیز شد که این حجم از درخواست، تا به حال در زرین‌پال بی‌سابقه بوده است.

ما برای حل این مشکل تیم پشتیبانی خود را هم تقویت کردیم تا نارضایتی کاربران به کمترین میزان خود برسد اما حل این مشکل کمی زمان‌بر هست.

خوشبختانه در حال حاضر حجم درخواست‌ها و تیکت‌ها از نصف هم گذشته و تقریباً به حالت عادی برگشته‌ایم تا رضایت کاربران خستگی را از تن ما بیرون کند.

اما قبول کنیم که این اتفاق برای هر شرکتی زمینه‌ساز بروز مشکلات این چنینی هست که صبوری کاربران می‌تواند به مدیریت و بهبود آن کمک شایانی کند.

از همین‌جا دوباره از تمام کسانی که به خاطر پشتیبانی ضعیف متضرر و ناراحت شده‌اند، عذرخواهی می‌کنیم.



مطلب را طولانی نمی‌کنیم و وقت شما و خودمان را برای پاسخ گفتن به سیاه‌نمایی‌های اخیر و توهین‌هایی که در پوست انتقاد بیان می‌شدند، هدر نمی‌دهیم. از نگاه ما عملکرد بهتر و پاسخگویی محترمانه و درست، حق یک انتقاد منصفانه است. منصفانه انتقاد کنیم برای بهتر شدن.



اگر می‌خواهید از شما انتقاد نکنند، کاری نکنید، چیزی نگویی، چیزی نباشید.

ـ اِلبرت هابارد


 
بالا