برگزیده های پرشین تولز

از ۵G چه میدانید؟

itfanz

Registered User
تاریخ عضویت
10 آپریل 2012
نوشته‌ها
124
لایک‌ها
33
از ۵G چه میدانید؟
چنانچه خبرهای دنیای اینترنت اشیا را دنبال کرده باشید، احتمالاً چیزهایی در مورد شبکه ۵G آینده به گوشتان خورده است. اینترنت پرسرعتی که قرار است شیوه زندگی ما را به‌کل تحت تأثیر بگذارد. خب این شبکه ۵G چه شکلی است و خانه‌های ما را چطور تبدیل می‌کند به خانه‌هایی هوشمند؟

با آی‌اوتی‌تی نگاهی داریم به این تکنولوژی پرحاشیه…

از شبکه ۴G استفاده می‌کنید؟ سرعت این شبکه چطور است؟ حالا به شبکه‌ای فکر کنید با سرعت دانلودی ۴۰ برابر ۴G امروز! البته سرعت بالای دانلود تنها برتری این شبکه نخواهد بود. این فناوری می‌تواند داده‌ها و سیگنال‌های بیشتری را حمل کرده و از موانع عبور دهد. به‌این‌ترتیب بستری مطمئن خواهیم داشت که دستگاه‌های IOT ازجمله خودروهای بدون راننده و لوازم خانه هوشمند ما را پشتیبانی می‌کند.

نام‌های تجاری زیادی در حال حاضر توسعه محصولات خود را در بستر ۵G ، به‌خصوص در حیطه بازار خانه‌های هوشمند، مدنظر قرار داده‌اند. خانه‌های هوشمند نیز می‌توانند همانند ماشین‌های بدون راننده، با استفاده از شبکه پیچیده‌ای از وسایل متصل به شبکه ۵G به‌طور کامل خودکار شوند. در یک خانه تمام‌اتومات، نه‌تنها آسایش به نهایت خود می‌رسد، بلکه مصرف انرژی و هزینه‌های زندگی نیز کاهش میابد.

خانه‌های هوشمند جان تازه‌ای می‌گیرند

با استفاده از اینترنت ۵G، اپلیکیشن های نظارت و مدیریت بر روشنایی، سرمایش و گرمایش می‌توانند عملکرد بهتری داشته و یکپارچه‌تر باشند. وسایل سرگرمی هم بی‌شک هیجان‌انگیزتر خواهند بود اگر در بستری قدرتمند بتوانند تعامل بیشتری با سایر وسایل برقی خانه داشته باشند. آهنگ شما از اتاقی به اتاق دیگر دنبالتان می‌آید و لحظه‌ای را از دست نخواهید داد.

حالا که تمام لوازم منزل به یک شبکه واحد قدرتمند متصل‌اند، قهوه ساز با یخچال و یخچال با سایر لوازم خانه در تماس خواهد بود. الارم ساعت به قهوه ساز و یخچال می‌گوید شما یک ساعت دیگر بیدار می‌شود. نان تمام‌شده است. یخچال سفارش خرید نان می‌دهد و قهوه ساز برایتان قهوه دم می‌کند.

3-1.jpg


بعدازاین چه؟


ازآنجایی‌که هنوز هیچ استانداردی برای ۵G تبیین نشده است، تمام قابلیت‌های آن در حد تئوری است و گمان نمی‌رود تا سال ۲۰۲۰ به اینترنت ۵G و شگفتی‌های ناشی از آن دست پیدا کنیم. کوچ کردن به ۴G ، حول مسئله سرعت صورت گرفت، اما رفتن به دنیای ۵G یک خانه‌تکانی اساسی در شبکه‌های موجود را می‌طلبد. این شبکه‌ها باید قابل بسط بوده و پاسخگو باشند و درعین‌حال بتوانند حجم بالایی از داده را که شهرها و خانه‌های هوشمند آینده تولید می‌کنند جابجا کنند.

راه‌اندازی شبکه ۵G نیازمند یک بستر ICT پیشرفته است که از عهده “بیگ دیتا” برآید. در شهرها و خانه‌های هوشمند آینده، دستگاه‌های هوشمند موبایل نقش مهمی را بازی می‌کنند. شبکه ۵G از فناوری‌ای به نام OFDM بهره می‌برد؛ چیزی شبیه به LTE. چیزی تا سال ۲۰۲۰ نمانده! بیایید به این فکر کنیم که زندگی ما با این فناوری چگونه خواهد بود…

لینک منبع: http://iott.ir/what-is-5g/
 
بالا