برگزیده های پرشین تولز

استفاده از سایت سازها بهتر است یا کد نویسی دستی ؟

sorooshpardaz12

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 ژوئن 2016
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
6
سن
34
آیا فکر می کنید استفاده از محیط ها آماده طراحی سایت برای طراحی سایت ها حرفه ای مناسب است؟اگر شما هم بین برنامه نویسی دستی و استفاده از این محیط ها مردد هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید

ما در این مقاله طراحی سایت با 9 دلیل به شما می گوییم که طراحی سایت با کد نویسی دستی بهتر از استفاده از سایت سازها می باشد قصد ما این نیست از نرم افزارهایی مثل دریم ویور صحبت کنیم و اینگونه نرم افزارها را تحلیل کنیم ولی نرم افزارهایی مانند دریم ویور که به شما امکان می دهند، سایت را بدون نیاز به نوشتن تمامی کدها بسازید، خیلی هم مناسب نیستند.اما چرا؟

1.کنترل 100 درصدی بر روی سایت و میزبانی آن
صفحات و محتوای آن در همانجایی که ساخته می شوند باقی می مانند و انتقال این اطلاعات و کدها سخت است چرا که کدهای نوشته شده به متادیتا تقسیم می شوند و انتقال این موارد کار راحتی نیست و این به این معنی است که اگر شما تصمیم تغییرهاست خود را داشته باشید مجبورید تمامی اطلاعات را از اول وارد کنید که این کاری سخت و زمان بر است.

2.سایت های رایگان WYSIWYG واقعا رایگان نیستند
WYSIWYG که یک رابط کامپیوتری است و در ساختن اسناد و برنامه های صفحات وب کاربرد دارد و هدف از ان دیدن نمونه نهایی آن سند یا صفحه وب می باشد .

در واقع این رابطه کاربری ها رایگان نیستند بلکه اگر شما نخواهید در سایتتان تبلیغات رایگان ارائه دهنده، قرار گیرد و یا محدودیت های بیشتری در طراحی سایت نداشته باشید باید مبلغی هزینه کنید که این مبلغ در بیشتر موارد بیش از دریافت هاست به شکل رایج آن می باشد.

3.خودتان را نسبت به مشتریان بی اهمیت نشان می دهید
اگر شما برای افراد دیگر با استفاده از این روش سایت طراحی کنید با این کار خود عملا به آنها نشان داده اید که آنها با انتخاب شما پول خود را هدر داده اند.

با اینکار شما و استفاده از محیط های آماده طراحی سایت بسیاری از مشتریان که علم طراحی سایت را ندارند فکر می کنند که آنها نیز می توانستند همین کار شما را انجام دهند و استخدام شما کاری بیهوده بوده است و نکته جالب اینکه مشتریان همیشه از هر نقصی که باعث آن شدده اید متوجه می شوند البته متوجه نقص های بزرگ نمی شوند ولی این نقص ها بعدا در مراحل کار خود را نشان می دهند.

4.شما کد خود را متوجه می شوید
اگر شما یک کدنویس ماهر باشید نوشتن خط به خط کد برای شما زمانی کمتر از استفاده از کدهای اماده دیگران یا همان میزان زمان را می گیرد.پس اگر شما فروشنده وب سایت هستید و خودتان از کد نویسی چیزی نمی دانید و از این محیط ها برای مشتریان خود استفاده می کنید، در راه اشتباهی قرار گرفته اید.

اگر شما از کدهای شخص دیگری استفاده کنید ممکن است وقت زیادی از شما بگیرد و همچنین این کدها را به راحتی درک نکنید.مشکل دیگر این است که اگر این کدها مشکل یا ایرادی داشته باشند زمان بسیار زیادی برای پیدا کردن این مشکل ها و رفع آنها نیاز دارید.بنابراین استفاده از کد های نوشته شده توسط شخص دیگر راه درستی نیست، می توانید بصورت ترکیبی از کدهای دیگران استفاده کنید اما استفاده صرف از کد شخص دیگر شما را دچار مشکل های بزرگ و پیچیده می کند.

5.کد خودتان همیشه کارآمدتر می باشد
برنامه هایی که سایت سازها می سازند پیچیدگی بسیاری به کدهای شما اضافه می کنند برای مثال اگر کدهای نوشته شده در این سیستم ها را ببینید کدهای عجیب و غریب بسیاری را در میان کدها که شامل صدها دستور پیچیده URL است،می بینید که سایت شما را پیچیده می کند و این پیچیدگی بررسی فنی سایت را دشوار میکند.

6.کد نوشته شده توسط شما امن تر است
این یک حقیقت است چرا که کدی را که شما می نویسید فقط برای شما است و امنیت بالایی دارد اما کدهای نوشته شده توسط سایت سازها برای تمامی سایت ها یکسان می باشد و هک کردن آن راحتتر می باشد اما کد های نوشته شده توسط شما منحصر بفرد است و امکان هک آن بسیار کمتر است.

7.تکرار کد نوشته شده توسط خودتان راحتتر است
اگر نیاز به اعمال تغییری در ساختار سایت داشته باشید یا بخواهید کامپوننت ها را جابجا کنید این اعمال تغییرات و جابجا کردن در کدهای نوشته شده توسط خودتان راحتتر می باشد.

8.کد نوشته شده توسط شما شخصی شده می باشد
آیا تابحال دیده اید برخی وب سایت ها چقدر مخاطب دارند؟

کد نوشته شده CMS سایت را سفارشی تر می کند و در نتیجه کار با CMS سفارشی راحتتر است و کاربران بهتر با ان ارتباط برقرار می کنند.

9.کد نوشتن شما را قوی تر می کند
در پایان تمام موارد ذکر شده، یکی از موارد و نکاتی که در کد نویسی بیشترین مزیت را دارد این است که کد نوشتن شما را قوی تر می کند و اما تکیه بر WYSIWYG ها شما را وابسته به این محیط ها می کند و اجازه پیشرفت به شما نمی دهد.

منبع:سروش پرداز|طراحی سایت
 
بالا