منتخب بازارچه

استفاده از display:none _ مضر یا مفید ؟

etarahan

Registered User
اخیرا صحبتی در این رابطه پیش آمده است که چطور استفاده از display none یک امر مضر در سئو به حساب میرود.

دلیل اصلی این موضوع هم این است که میتوانید در آن کلمات کلیدی پنهان کنید.مت کاتس در جملاتی توضیح داد که چرا این امر با قوانین و استانداردهای گوگل تضاد دارد. نکته مهم این است که گوگل اخیرا شروع به خواندن و تشخیص این نوع مطالب کرده است. پس بله گوگل CSS Display none را چک میکند.

در حالی که هنوز هم شک و ابهاماتی در مورد اینکه display:non توسط عنکبوت های گوگل کرال میشوند یا خیر وجود دارد، من معتقدم که بله.

شما میتوانید به صورت دستی کرالرها را تنظیم کنید که خواندن CSS و JavaScript را بلاک کند، ولی اینکار اصلا توصیه نمیشود.

در مورد display:none CSS، باید بدانید که پنهان کردن چیزی از گوگل فقط وقتی بد است که شما عمدا قصد به اشتباه انداختن گوگل را داشته باشید.

پنهان کردن بخشی از وبسایت از کاربر، کاری معمول بوده و نیازی به ترس بی مورد نیست.در گذشته مردم از این کارها برای به بازی گرفتن سئو استفاده میکردند، مثل پنهان کردن کلمات کلیدی و لینک ها و غیره.... نتیجه این است که وقتی گوگل یک سایتی که چیزهایی را از بیننده مخفی کرده باشد، آن وبسایت را با ارزش کمتر در نطر میگیرد.



حین به روز رسانی های الگوریتم ها، گوگل توان خود را روی جنگ با اسپم قرار داد، ما میدانیم که آن ها راه هایی برای خواندن div های display none و hidden پیدا کرده اند.استفاده از این حقه ها بسیار آسان بود، پس گوگل قدرت کرال کردن خود را ارتقا داد.


خب ما میخواستیم بدانیم که آیا گوگل دایوهای هیدن درکدهای HTML را ایندکس میکند یا خیر ؟ به نظر منطقی می آید ولی چه کسی از پیشامدها مطمئن است؟



امتحان : آیا گوگل داکس دایوهای مخفی را ایندکس میکند ؟

مردم همیشه از این راه استفاده میکنند—مثل این است که یک محتوای نشانه دار را مخفی کنیم. ولی – آیا کپی مخفی شده پشت تب میتواند الگوریتم گوگل را ملاقات کند ؟ خب تا یک سال پیش قضیه به همین سان بود. پس ما فکر میکنیم که هنوز هم همین امر صدق میکند. ولی بهتر است تست کنیم .


در طول سال های اخیر، گوگل مواضع خود نسبت به display:none، پنهان کردن محتوا بدلایل اهداف کاربری و نحوه ی ارائه ی محتوا بر اساس نحوه ی استفاده از مسیریاب، را تغییر داد.

سال 2007 گوگل اعلام کرد که استفاده از آن مشکلی ندارد و الزاما بدلیل استفاده از این المنت گوگل شما را از لیست ایندکس ها بیرون نخواهد کرد. گوگل بارها و بارها اعلام کرده و تکرار کرده که دلایل موجهی برای استفده از display:none وجود ارند.

ولی همانطور که از بحث محتوای پنهان شده فهمیدیم، گوگل اخیرا اعلام کرده که آن ها به محتوای پنهان شده تخفیف میدهند. گری ایلیز از بخش ریسپاندد گوگل میگوید: استفاده از display:none میتواند باعث عقبگرد شود، چرا که گوگل حجم محتوا در نمایش را کمتر لحاظ میکند.

گری نوشت : بیشتر موتورهای جستجوی بزرگ (مثل گوگل) محتوایی که از صفحه دریافت میکنند را توسط چیزی شبیه به یک مرورگر بدون سر آنالیز میکند، پس هرکاری که شما برای کاربران انجام میدهید، موتورهای جستجو هم آن را میفهمند. قرار دادن چیزهای متفاوت در اختیار موتورهای جستجو شما را به منطقه ی خطرناکی به نام سرزمین پنهان کاری میاندازد.
"پنهان کردن محتوا با display:none ممکن است باعث عقب افتادن شما شود، ما به محتوای مخفی ارزش بسیار بسیار پایین تری میدهیم."

این مساله ی جدیدی نیست، وبمسترها با اینکه گوگل اعلام کرده، باز هم باور نمیکنند. ولی گوگل در همین یک سال اخیر بارها اعلام کرده که محتوای پنهان شده، ارزش بسیار کمتری از محتواهای دیگر خواهد گرفت.

اگر برای یک وبسایت با هزاران یا ده ها هزار صفحه کار سئو میکنید، احتمال اینکه با گونه ایی از CMSها کار کنید زیاد است. بهرحال سیستم های مدیریت محتوا هرازگاهی با موتورهای جستجو به مشکل برمیخورند. بخش عمده ی این مشکلات، از نادیده گرفتن توسعه دهندگان نرم افزار CMS نشات میگیرد. اساسا اگر توسعه دهندگان با طرز کار موتورهای جستجو و مباحث سئو آشنا نباشند، بدون قصد فریب دادن آن ها، به هر صورت ممکن است توسط موتورهای جستجو مورد غضب قرار بگیریم.

یک تکنیک که خیلی از سایت های بسیار بزرگ هم از آن استفاده میکنند این است که کد را pre-load میکنند، همچنین Navigation و یا حتی محتوای درون زمینه، تا بتواند به صورت پویا هر موقع نیاز بود نمایش داده شود. رایج ترین تکنیک برای انجام این کار استفاده از اتریبیوت CSS display:none میباشد. این مقاله به جزییات این اتریبیوت خواهد پرداخت:

Display:none در یک نگاه

در وبسایت های بزرگ ممکن است ساختار منوی پیچیده و بزرگی داشته باشید. برای مثال، بیایید فرض کنیم شما دارای 10 موضوع اصلی و هر موضوع اصلی شامل 5 تا 10 موضوع فرعی میشود. شما میتوانید سیستم مسیریابیتان را طوری طاحی کنید که در همه ی صفحات تمام موضوعات اصلی نمایش داده شوند.



از طرفی ممکن است شما اینگونه تحلیل کنید که درج این موضوعات در تمام صفحات برای کاربر تجربه ی بدی را به همراه خواهد داشت. ممکن است بخواهید فقط موضوعات اصلی را در صفحاتی مانند صفحه ی اصلی نشان دهید، و هرگاه در صفحه ایی با موضوع خاصی هستید ممکن است بخواهید که موضوعات فرعی مرتبط با موضوع صفحه ی حاضر در آن جا نمایش داده شوند. از آنجایی که ممکن است شما را کمی گیج کرده باشم بهتر است با عکس مطلب را روشن تر بیان کنم:

وقتی شما در صفحات مربوط به موضوع 1 هستید (دسته ی 1) ممکن است بخواهید منو به کاربر به وجه زیرنمایش داده شود :

upload_2017-7-3_9-35-56.png


و اگر در صفحات مرتبط با موضوع 2 باشید ممکن است بخواهید منو به کاربر به وجه زیر نمایش داده شود :

upload_2017-7-3_9-36-8.png


این چیزها معمولا با استفاده از اتریبیوت display:none در یک تگ div جایگزاری میشوند. اگر شما یک ساختار منو در صفحه میگزارید، بهتر است یک تگ دایو مانند زیر درج کنید:

upload_2017-7-3_9-36-20.png

چرا از اتریبیوت display:none استفاده کنیم ؟


یک دلیل ساده برای استفاده از این اتریبیوت این است که باعث میشود کدهای بسیار تمیزتز و شسته رفته تری داشته باشیم. شما میتوانید همان کد منو را در هر صفحه جایگزاری کرده و به راحتی با این اتریبیوت اینکه چه چیزی به نمایش گزارده شود یا نه را کنترل کنید.

بهرحال ممکن است شما بخواهید فراتر از آن بروید. اگر شما یک برنامه وبی پویا داشته باشید، ممکن است بخواهید زیرمنوها را در mouseover نمایش دهید. این هم یک مثال از آن در سایت آمازون :

upload_2017-7-3_9-36-34.png

توجه کنید چگونه ماوس بر زیرمنوی فیلم ها، آهنگ ها و بازی ها را های لایت کرده. سیستم مدیریت محتوای آمازون تمام آیتم های منو را در صفحه ی HTML بارگزاری کرده، ولی قبل از اینکه شما با ماوس روی آن بروید تمام زیر منو ها را پنهان کرده است. این فقط یک مثال از استفاده ی آن است.
دیگر وبسایت ها از display:none در اسکیپ لینک ها و اسکرین ریدرهایشان استفاده میکنند. از آنجایی که صفحه خوان ها محتوای صفحه را میخوانند، ممکن است بخواهید کارایی صفحه را برای جلب نظر آن ها تغییر دهید. یک مثال ساده این است که یک منو با صد آیتم داشته باشیم که احتمالا شما میخواهید صفحه خوان شما همه ی آن لینک ها را در نظر نگیرد. با اینهمه، کاربر احتمالا میخواهد محتوای اصلی صفحه را بشنود، نه اینکه دقایق زیادی را صرف گوش دادن به لیست لینک های شما بکند.

نیمه ی تاریک display:none
متاسفانه، شما میتوانید از این اتریبیوت برای پنهان کردن متن هم استفاده کنید. در ادامه نمونه کد برای این کار آمده است :

upload_2017-7-3_9-36-47.png
اینجاست که مشکل سر و کله اش پیدا میشود. مردم نگران این هستند که استفاده ی از display:none برای ساخت منوهایی که واقعا به منظور استفاده ی صفحه خوان ها، آن ها را با مشکل مواجه کند. چند روز پیش کسی دقیقا همین موضوع را با من در میان گذاشت.

استفاده ی منصفانه از این اتریبیوت آنقدر رایج است که من شدیدا بعید میدانم که موتورهای جستجو یک وبسایت را بدلیل انجام این کار پنالایز کنند.طراحی الگوریتمی که بتواند تشخیص دهد استفاده از اتریبیوت ذکر شده به منظور دور زدن موتور جستجوست یا استفاده ی درست، بسیار پیچیده و مشکل است.

در کل اگر شما از CMSی استفاده میکنید که توسط بسیاری دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته، و CMS از اتریبیوت به display:none به یکی از دلایل مذکوراستفاده میکند، مشکل ساز شدن این قضیه بسیار احتمال ناچیزی دارد. شما باید از راه های جدید و سمی در استفاده از این اتریبیوت، دوری بجویید. ممکن است یک سری ترفند برای تمیز و مرتب کردن کد باشند، و یاد گرفتنشان لذت بخش است، ولی این راه ها شانس شما برای دریافت عکس العمل منفی از موتورهای جستجو را بالا میبرند.

منابع:

http://seoshrugged.com/2015/11/30/does-google-crawl-css-displaynone-content/
https://www.seroundtable.com/google-hidden-tab-content-seo-19489.html
http://searchengineland.com/is-hiding-content-with-display-none-legitimate-seo-13643
 

had-sh00

کاربر تازه وارد
بستگی داره محتوای چیزی که مخفی شده چی باشه.اگر مرتبط باشه اتفاق خاصی نمیافته
 
بالا