برگزیده های پرشین تولز

اشپل ماهی سرخ کرده

madareto.com

Registered User
تاریخ عضویت
24 جولای 2012
نوشته‌ها
153
لایک‌ها
51
سن
31
محل سکونت
Teh
اشپل ماهی قزل الا سرخ شده با سبزیجات
%D8%A7%D8%B4%D9%BE%D9%84-%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D9%82%D8%B2%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%D8%AE-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AA.jpg

اشپل ماهی سرخ کرده که خاویار ماهی قزل آلا و سالمون رو من خریدم و بعد از اینکه با مقدار خیلی کمی روغن سرخ کردید به آن نمک و کمی سبزیجات مانند پونه و پیازچه اضافه کنید و این غذای فوق العاده مقوی را به عنوان یک وعده غذایی نوش جان کنید.
اشپل تخم ماهی و بیشتر از آن خاویار هر دو به دلیل مزاج گرمی که دارند افزایش دهنده نیروی جنسی و بارور کننده نطفه محسوب می شوند ، اشپل سرشار از ویتامینهای A،E،D،B و املاح معدنی ید و فسفر است این فرآورده دریایی همچون گوشت ماهی از پروتئین و اسیدهای چرب غیر اشباع مثل امگا ۳ برخوردار است ، سلامت قلب و عروق را پاس میدارد ، تقویت کننده موثر سیستم عصبی و ایمنی بدن است و از بروز بیماریهایی چون سکته قلبی و مغزی مانع میشود.
اشپل ماهی را به خاطر داشتن کالری زیاد و مقوی بودن می توان به عنوان یک وعده غذایی مصرف کرد.

طرز پخت اشپل ماهی
roe-fish-trout-fry-with-vegetables01.jpg


مواد لازم :
اشپل ماهی ۲۰۰گرم
روغن سه قاشق چای خوری
پونه
پیازچه
نمک و فلفل

اشپل ماهی قزل الا
roe-fish-trout-fry-with-vegetables02.jpg


ابتدا رگ و ریشه اشپل را تمیز بفرمایید.

اشپل ماهی سالمون
roe-fish-trout-fry-with-vegetables03.jpg


من روغن خیلی زیاد ریختم شما لطفا خیلی خیلی روغن کم بزنید تا اشپلتان خشک و خوشمزه تر باشد.
کف ماهیتابه مقدار کمی روغن بریزید و روی گاز بعد از اینکه روغن داغ شد اشپل را در ماهیتابه بریزید.

اشپل سالمون
roe-fish-trout-fry-with-vegetables04.jpg


بعد از سرخ شدن اشپل ، نمک و مقدار کمی سبزی خوردن و فلفل شیرین به اشپل اضافه بفرمایید.

غذا با اشپل ماهی سفید
roe-fish-trout-fry-with-vegetables05.jpg


اشپل ماهی چیست ؟ مرواریدهای کوچک طلایی رنگی را که این روزها در دل انواع ماهی های سفید ، کولی ، کولمه ، کپور و قزل آلا جا خوش کرده اند اشپل می گویند.

فرق اشپل با خاویار
roe-fish-trout-fry-with-vegetables06.jpg


اشپل یک واژه گیلکی به معنای تخم ماهی است که قبل از خروج از شکم ماهیهایی همچون سفید ، کولی ، کولمه ، کپور به شکل مرواریدهای کوچک طلایی رنگ با نظم خاصی به در ازای بدن ماهی درون یک پوسته بسیار نازک و شفاف همراه یک بادکنک سفیدرنگ قرار گرفته اند.
این مرواریدها ، تخمکهای بارور نشده حاصل از تخمدان ماهیهای ماده هستند که قبل از تخمریزی و لقاح از شکم ماهی خارج و در تهیه انواع غذاها استفاده می شوند.
اگر چیزی از اشپل نشنیده باشید اما حتما نام خاویار به گوشتان آشناتر است ، خاویار هم در واقع همان تخم ماهی خاویار است و تفاوت اصلی آن با اشپل در اندازه آنهاست چراکه اشپل به علت اینکه از ماهیهای کوچکتری به‌دست می آید اندازه کوچکتری نسبت به خاویار دارد.
جونم براتون بگه که اشپل رو هم شور می کنن و بعنوان مزه با غذا خصوصا پلوکباب می خورن و هم سرخ می کنن و هم اینکه کوکو درست می کنن که اینا بعنوان غذا سرو می شن ، برای سرخ کردنش از تجهیزات آشپزخانه فقط به ماهیتابه و اجاق گاز نیاز دارید.
امیدوارم حتما غذاهای دریایی را درون لیست غذاهای هفتگی خانوادتون قرار بدید ، از این آموزش آشپزی لذت ببرید نوش جان.
 
بالا