برگزیده های پرشین تولز

اصول محاسبه نرخ کلیک CTR (قسمت دوم)

9zar

Registered User
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2011
نوشته‌ها
159
لایک‌ها
3
heroshot.png

به نقل از سایت سئو :

در پست قبلی بررسی کردیم که بدست آوردن خروجی های دقیق و واقعی برای ارزیابی وضعیت عملکردها بسیار مهم است. هم چنین چند روش محاسبه دقیق نرخ کلیک CTR را با هم شناختیم.

در این پست به معرفی دیگر روش های محاسبه دقیق نرخ کلیک CTR می پردازیم.

_ روش Z-score بهینه شده :

چون روش Z-score برای ست های اطلاعاتی کوچک عملکرد مناسبی ندارد برای کسب خروجی های دقیق از ست های داده های کوچک ، روش Z-score بهینه سازی شده ایجاد شده است.

طبق دستورالعمل های IBM :

مقدار استاندارد Z-score توسط دسته بندی اختلاف از انحراف استاندارد محاسبه می شود. اما مقدار Z-score بهینه شده از مقدار انحراف واقعی (MeanAD) و یا میانه انحراف واقعی (MAD) محاسبه می شود.

فرمول Z-score اصلاح شده : ( عدد ثابت 0.6745 *مقدار CTR منفرد - مقدار میانه CTR جایگاه معلوم ) / ( مقدار انحراف واقعی میانه برای یک CTR در جایگاه معلوم )

حالا به قسمت تحلیلی و آنالیزی API کنسول جستجوی گوگل رفته و داده ها را وارد کنید.

1_ جمع آوری اطلاعات : با استفاده از بخش تحلیلی API کنسول جستجو اطلاعاتی درباره جستارها ، صفحات و پارامترهای مرتبط کسب خواهد شد. با استفاده از اسکریپت Python و یا آن چه خود شما ترجیح می دهید فعالیت ها را انجام دهید.

2_ گرد کردن جایگاه میانگین : گرد کردن مقدار اعشاری به طور مثال 1.19 به مقدار 1.2 گرد می شود. اما مقادیر 1.1 تا 1.9 هر کدام CTR ویژه خود را دارند.

3_ محاسبه : استفاده از معادلات و فرمول های گوناگون برای بدست آوردن اعداد و داده های مورد نظر.

شما می توانید با زمان بندی هر کدام از موردها به بررسی وضعیت آن ها در موعد مقرر بپردازید.

hl_iqr.png
 
بالا