برگزیده های پرشین تولز

اندروید مینی پی سی چیه؟

liman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 دسامبر 2012
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
1
سلام چند روز پیش یه مطلبی خوندم راجع به اندروید مینی پی سی کسی میدونه دقیقا چی هست؟ یعنی تلویزیون تبلت میشه با این؟:wacko::blink:
 

oghab_mobarez

کاربر فعال موبایل و اسمارت فون ها
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2012
نوشته‌ها
2,565
لایک‌ها
470
جهت اطلاعتون دوست من ( به نقل از سایت نارنجی)

وقتی این مینی کامپیوتر را از جلد خارج می کنید، ممکن است در نگاه اول عاشقش شوید. ابتدا باورکردنی نیست که با یک کامپیوتر تمام عیار مواجه هستیم.

اینها خانواده جدیدی از گجت ها هستند که می توانند تلویزیون شما را دارای سیستم عامل کنند و از داشتن اندروید روی آن لذت ببرید. تصورش را بکنید چیزی شبیه به فلش مموری را از طریق پورت HDMI به تلویزیون متصل کنید و دنیای جدیدی را در مقابل تان ببینید.

ما چند روز با این گجت متفاوت زندگی کرده ایم و حالا می توانید در ادامه مطلب، بررسی مینی پی سی اندرویدی را بخوانید.​
سخت افزار و پورت ها:

این کامپیوتر کوچک از پردازشگر 1GHz ARM Cortex-A8 استفاده می کند. یک گیگابایت رم دارد و ۸ گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می کند. یک ورودی کارت حافظه میکرو اس دی روی آن پیدا می کنید که می تواند تا ۳۲ گیگابایت به حافظه شما اضافه کند. اما نگران کمبود حافظه نباشید. ورودی یو اس بی آن سبب می شود که بتوانید یک هارد دیسک اکسترنال بزرگ به آن متصل کنید و از مجموعه فیلم هایتان لذت ببرید.

پورت HDMI محل اصلی اتصال به کامیپوتر است. یک پورت دوم یو اس بی هم برای این دستگاه تعبیه شده که اجازه می دهد موس و کیبرد بی سیم را به آن متصل کنید.

سیستم عامل نیز اندروید 4.0 است و وزن اش تنها ۹۰ گرم است. این کامیپوتر کوچک به وای-فای هم مجهز شده که سبب می شود به راحتی به شبکه خانگی تان متصل شود و اینترنت را روی تلویزون تجربه کنید.

می دانید که پورت HDMI صدا را هم منتقل می کند. اما روی مینی پی سی یک ورودی برای هدفون 3.5 میلیمتری هم قرار گرفته و می توانید از آن استفاده کنید. در نهایت یک پورت کوچک هم برای آداپتور برق وجود دارد.​
سرعت و عملکرد:

همانطور که گفتیم مینی پی سی اندرویدی دارای پردازشگری 1GHz است. سرعت اجرای آن برای اپلیکیشن های مختلف نسبتا خوب است. هرچند گاهی اوقات کمی گیر می کند اما اگر چند ثانیه صبر کنید همه چیز خوب کار می کند.

روی جلد آن هم با تاکید نوشته که ویدیو های تمام اچ دی را پخش می کند. ما این قابلیت را تست کردیم. این دستگاه می تواند ویدیوهای تمام اچ دی را پخش کند. اما برای پخش آنها ممکن است با دردسرهایی هم مواجه شوید. در واقع باید با چند اپلیکیشن مختلف پخش ویدیو سر و کله بزنید تا یکی را پیدا کنید که ویدیوی Full HD را به راحتی پخش می کند و بعد از آن همه چیز خوب پیش می رود.​
موس و کیبرد

احتمال بسیار کمی وجود دارد که تلویزیون خانه شما دارای نمایشگر لمسی باشد. بنابراین برای کار با مینی پی‌سی لازم است از موس و کیبرد وایرلس استفاده کنید. توجه کنید از آنجایی که فقط یک پورت یو اس بی برای اتصال موس و کیبرد در اختیار دارید، لازم است از مدل هایی استفاده کنید که هم موس و هم کیبرد به یک رسیور مشترک متصل می شوند. ضمن اینکه موس و کیبرد را باید جداگانه خریداری کنید.

در عین حال اگر فکر می کنید کار تایپی زیادی ندارید می توانید فقط یک موس بی سیم به آن متصل کنید و از کیبرد مجازی خود اندروید استفاده کنید.

خوشبختانه مینی پی سی بلافاصله بعد از اتصال موس و کیبرد آنها را شناسایی می کند و به نظر میرسد هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد. همه چیز به خوبی کار خواهد کرد و بعد از چند دقیقه یاد میگیرید که چطور از موس در اندروید استفاده کنید. چرا که موس باید کار انگشت شما را در نمایشگر لمسی انجام بدهد.

برای مثال برای جابجا شدن بین صفحات مختلف باید کلیک موس را پایین نگه داشته و موس را حرکت دهید تا حرکت کشیدن انگشت روی نمایشگر شبیه سازی شود.

تقریبا همه حرکات در اندروید به خوبی توسط موس قابل اجرا است و حتی اسکرول هم در مرورگر کار می کند. به جز در یک مورد که نتوانستیم آن را اجرا کنیم و آن زمانی بود که در اپلیکیشن گوگل مپز روی یک نقطه زوم کردیم. این کار با دوبار کلیک قابل اجرا بود اما اگر می خواستیم Zoom out کنیم راهی برای انجام آن با موس پیدا نشد.​
سیستم عامل:

اینجا اندروید 4.0 در مقابل شما است با همه امکانات و مزیت هایش. بعد از اینکه برای نخستین بار مینی پی سی را روشن کنید متوجه می شوید که اندروید نصب شده، برای تلویزون بهینه سازی شده است. تعدادی تغییرات کوچک در آن اعمال شده که سبب می شود اندروید روی تلویزیون عملکرد بهتری داشته باشد و امکانات مورد نیاز دم دست باشد. بعضی چیزها هم کاملا راضی کننده نیست.

برای مثال در صفحه اصلی اندروید، با توجه به نسبت ابعاد تلویزیون ممکن است نتوانید ویجت ها را در تمام بخش های صفحه قرار دهید و گوشه های صفحه خالی و بدون مصرف باقی بماند. البته این مشکل فقط در صفحه خانگی اندروید مشهود است و هنگام پخش ویدیو یا اجرای بقیه اپلیکیشن ها وجود ندارد.​
مینی پی‌سی کمی از یک فلش مموری بزرگ تر است​
کاربردها

یک کامپیوتر اندرویدی که به تلویزیون متصل است چه فایده ای دارد؟ یک سوال اساسی که باید از خودمان بپرسیم اصلا چرا باید چنین گجتی را بخریم؟ بنابراین بد نیست در مورد کاربردهای این گجت هم صحبت کنیم. اینها ایده هایی است که می توانید از آنها استفاده کنید اما شاید شما کاربردهای بهتری هم برای این گجت پیدا کردید.

این کامپیوتر اندرویدی به خوبی جایگزین سیستم صوتی و تصویری مرکزی خانه می شود. می توانید تمام موسیقی ها و فیلم ها را به آن منتقل کنید و وظیفه نگهداری پخش آنها را به این کامپیوتر دوست داشتنی بسپارید. کسانی که آرشیو بزرگ فیلم و موسیقی دارند معمولا یک کامپیوتر یا لپ تاپ را به تلویزیون متصل می کنند. اما این کامیپوتر اندرویدی کوچک به راحتی پشت تلویزیون شما مخفی می شود و می توان گفت خیلی بهتر از کامپیوترهای قدیمی از عهده کار بر می آید.

دلیل اصلی این است که کامپیوترهای مورد استفاده معمولا از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند که برای نمایشگرهای بزرگ بهینه نشده اند. (البته اگر ویندوز 8 را نصب کنید اوضاع متفاوت می شود) ضمن اینکه هزینه خرید و راه اندازی آنها هم بسیار گران تر تمام می شود تا این کامپیوتر ارزان قیمت اندرویدی.

بعضی کاربران از کامپیوتر متصل به تلویزیون برای دانلود فیلم و موسیقی هم استفاده می کنند. خوشبختانه برای اندروید هم مجموعه کاملی از اپلیکیشن های دانلود وجود دارد که می توانید از آنها برای دانلود استفاده کنید. حتی اگر از شبکه تورنت برای دانلود استفاده می کنید هم اکنون چندین اپلیکیشن خوب دانلود تورنت مانند tTorrent و µTorrent برای اندروید در دسترس است.

گالری تصاویر زیبای اندروید هم فرصتی عالی است تا آلبوم های عکس تان را به آنجا منتقل کنید و از دیدن تصاویر و آلبوم ها روی تلویزیون لذت ببرید.

در طرف دیگر کافی است نگاهی به مجموعه غنی ویجت های اندروید بیندازید و تصورش را بکنید که تلویزیون خانه را با ویجت های مورد علاقه پر کنید. امکانی که سبب میشود همیشه تلویزیون را روشن گذاشته تا اوضاع آب و هوا، آخرین اخبار، شبکه های اجتماعی و ایمیل ها را به شما نشان دهد. در این حالت تلویزیون نقش یک جور مرکز کنترل خانگی را برایتان بازی می کند.

در کنار آن فراموش نکنید یک مرورگر اینترنتی خوب در مقابل تان دارید که اگر یک موس و کیبرد بی سیم به آن متصل باشد از وبگردی در اندازه بزرگ روی تلویزون لذت می برید. به خصوص که خواندن نارنجی روی آن لذت ویژه ای دارد. حتی گاهی می توان روی تلویزیون مطالعه کرد و کتاب خواند.

در عین حال لازم نیست حتما آن را به یک تلویزیون ۴۰ اینچی متصل کنید. شاید یک مانیتور بیکار در خانه داشته باشید. اگر پورت اچ دی ام آی دارد کافی است کامپیوتر اندرویدی را به آن متصل کنید و حالا یک کامپیوتر خوب در اختیار دارید.​
جمع بندی:

این روزها شرکت های مختلفی تلویزیون هایی با عنوان «تلویزیون هوشمند» وارد بازار کرده اند. اما اکثر آنها در واقع تعدادی اپلیکیشن هستند که در کنار هم جمع شده اند و روی آنها یک سیستم عامل واقعی پیدا نمی کنید. این مینی پی سی محصولی است که یک سیستم عامل واقعی به تلویزیون شما اضافه می کند.

ممکن است این گجتی باشد که بعد از مدتی به نظر بدون مصرف و بیهوده بیاید و در طرف دیگر شاید چند دقیقه بعد از شروع کار با آن، عاشقش شوید و همیشه برایتان یک ابزار مفید و کاربردی به حساب بیاید. همه اینها بستگی به خود شما دارد که چگونه کاربری هستید و این گجت کدام نیاز شما را برآورده می کند.

خوشبختانه به بخش قیمت که میرسیم این گجت را دوست داشتنی تر میابیم. چرا که این مینی پی سی اندرویدی با قیمت ۲۶۹۰۰۰ تومان به فروش میرسد.
 

Errick

Registered User
تاریخ عضویت
8 ژانویه 2008
نوشته‌ها
1,632
لایک‌ها
173
محل سکونت
تهران - اصفهان
داداش با این مینی پی سی میتونی یه Google TV داشته باشی البته اگر به تلوزیون وصلش کنی و البته به دیتا پرژکتور هم میتونی وصلش کنی ..... ان شاءالله بعد از نمایشگاه اتوکام اصفهان به تعداد زیاد برای فروش هست... خواستی یه زنگ بزن شرکت تا واست جفت و جورش کنم
 
بالا