برگزیده های پرشین تولز

انواع شکل پنجره ها

fazifatemi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 ژانویه 2017
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
0
سن
34
پنجره زاویه*ای
در این نوع پنجره ، اگرچه هر پنجره را جداگانه ولی با طرحی واحد در نظر گرفته و برای آن پرده نصب کرده اید و سطح آن را پوشانده اید ، دقت کنید کرکره*های عمودی یا آویزها را در سمتی از پنجره جمع کنید که از زاویه دیوار دور است.پنجره شاه نشین Bay Windows
پنجره شاه*نشین نیز مانند پنجره زاویه*ای، پوششی جداگانه ولی هم*سان می*طلبد؛ مانند پنجره*هایی که کنار هم و در یک ردیف قرار گرفته*اند. در مورد پنجره های شاه*نشین نیز بسته به اینکه می*خواهید چه حال و هوایی در دکوراسیون داخلی ایجاد کنید ، راه*حل*های گوناگونی وجود دارد. برای اینکه پنجره ساده و منظم به نظر برسد از سایبان ساده یا کرکره ای استفاده کنید. می*توانید در حاشیه سایبان ساده یا کرکره پارچه*ای را به کار ببرید- از جمله گلوبند یا والانی با بالون*های پف*دار، تا چشم ها از رنگ و ملایمتی که به این ترتیب حاصل می*شود، لذت ببرد. اگر می*خواهید اتاقی با جلوۀ رسمی*تر داشته باشید، مقابل پنجره شاه*نشین ، پرده آویزان کنید.

پنجره با در کشویی Sliding Windows
پنجره با در کشویی موقعیتی منحصر به فرد در امر آرایش در اختیار شما قرار می*دهد. چون پنجره*ها دردار هستند، پوشش آنها نباید مانع باز و بسته شدن بشود. از طرف دیگر، چون پنجره هستند، به هر حال برای ارتقای شکل ظاهری و همچنین جهت ایجاد خلوت و مهار نور نیاز به پوشش دارند. همچنین چون شیشه، عایق گرمایی خوبی نیست، باید راه*حلی انتخاب کنید که ملاحظات صرف*جویانه در آن به کار رفته باشد. انواع مختلف کرکره، سایبان پارچه*ای، پرده و آویز از هر نوع و پانل*های کشویی همه، گزینه*های قابل طرحی برای پنجره*های کشویی به شمار می*روند.
silding-qpr.jpg
پنجره نزدیک به سقف High Windows
بسیاری از اتاق*های خواب و اتاق*های زیرزمینی دارای پنجره های بلند یا کوتاه ، نزدیک به سقف هستند. برای پوشاندن این نوع پنجره ها به بهترین شکل، عناصر موجود در دکوراسیون اتاق را در نظر بگیرید، برای مثال اگر جزیی از مبلمان زیر پنجره قرار گرفته است، در این صورت پوشش*های هم*اندازه با ابعاد پنجره، یعنی شاتر، سایبان، یا کرکره، مناسب تر است؛ زیرا به مبلمان اتاق گیر نمی*کند. اگر اتاق با عناصر افقی (تختخواب، میز کار، گنجه کشویی) طراحی شده است، پس باید از پوشش عمودی تمام قد استفاده شود تا تنوع دیداری بیشتری به وجود آورد.
up_1-qpr.jpg


up-qpr.jpg
پنجره کیس منت Csement windows
پنجره کیس منت معمولا به بیرون می*چرخد و پوشش آن، مشابه پوشش پنجره معمولی طراحی می*شود. تنها یک نکته ویژه درباره این نوع پنجره باید در نظر گرفت و آن اینکه پوشش انتخابی شما باید خارج از چارچوب نصب شود تا وقتی آویزان است اجرا و اتصالات حرکت دهنده پنجره را بپوشاند. برای پنجره*هایی که به داخل اتاق باز می*شوند، پوششی مورد نیاز است که جلوی باز شدن پنجره را نگیرد. پرده یا کرکره را روی هر شیشه، جداگانه نصب کنید، یا سایبان و کرکره را بالاتر از قاب اصلی نصب کنید تا با کشیده شدن به بالا کاملا از سر راه پنجره کنار روند.
csement-qpr.jpg
پنجره فرانسوی French windows
پنجره فرانسوی از نظر معماری در دکوراسیون داخلی نوعی ارزش به شمار می*آید، اما از لحاظ انتخاب پوشش می*تواند مشکل ساز باشد، چراکه هم مشکل آن دسته از پنجره*های کیس*منتی را دارد که به داخل اتاق می*چرخند و هم دشواری پنجره*هایی را که در کشویی دارند. حال راه حل این است که به سبک*هایی رو آورید که زیبایی و ویژگی معماری پنجره را نمی*پوشانند، از جمله کرکره یا سایبان را روی هر بخش پنجره، جداگانه نصب کنید. اگر سبک اتاق*آرایی اجازه پوشش*های لخت و شل را می*دهد، از پانل*های تهیه شده از نور زینتی که با کمک بخیه*های عمودی در چند نقطه بالا کشیده می*شوند استفاده کنید یا از پرده*هایی که جداگانه روی هر قاب نصب و با کمربند جمع می*شوند و کنار می*روند انتخاب کنید. فقط دقت داشته باشید که دو سر چوب پرده باید از قاب پنجره بیرون بزند تا پرده هنگام جمع شدن در دو سوی پنجره از آن فاصله داشته باشد و با باز و بسته شدن آن تداخل نکند.
frence-qpr.jpg
پنجره سبک پالادیان Palladian
نوعی پنجره که با طرح غیر متعارف از دیرباز برای ایجاد تنوع و سرزندگی در طراحی فضای داخلی خانه به کار می*رفته ، این نوع پنجره بوده است. این پدیده، هم در معماری سنتی یافت می*شود و هم در بازسازی ساختمان که آخرین ابتکارهای معماری در آنها به چشم می*خورد. حقه ای که در پوشش این نوع پنجره باید به کار بست، همراهی با انحنای بخش متحرک و حرکت در امتداد زاویه*های آن است. در جایی که پنجره نباید از بیرون دید داشته باشد یا باید شدت نور مهار شود، استفاده از سایبان*ها یا کرکره*های هم شکل با طرح پنجره، یا حتی تیغه*های افقی مهار شده از بالا می*تواند مشکل را حل کند بدون آنکه به شکل پنجره ایرادی وارد کند.منبع:بازسازی ساختمان
 
Last edited:
بالا