برگزیده های پرشین تولز

این آب معدنی هارو نخرید !!!

radium

Registered User
تاریخ عضویت
24 جولای 2009
نوشته‌ها
392
لایک‌ها
4
حتما الان کلی مریضی پنهان هم گرفتیم.
 

webarts

Registered User
تاریخ عضویت
3 جولای 2010
نوشته‌ها
327
لایک‌ها
9
شنیدم واتا تحت لیسانس آلمان تولید میشه. اگر ضرر داره میشه شرکت آلمانی نام خودش را بی اعتبار کنه؟
 

alibati

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 آپریل 2005
نوشته‌ها
5,726
لایک‌ها
1,343
محل سکونت
تهران
شنیدم واتا تحت لیسانس آلمان تولید میشه. اگر ضرر داره میشه شرکت آلمانی نام خودش را بی اعتبار کنه؟
واتا هم اب خوبیه ! اما لیسانس که خیلی مهم نیست چون تو می تونی تو المان یه شرکت ثبت کنی بعد بگی من
محصولم رو تحت لیسانس این موسسه هست ! به همین راحتی!
 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
تولید آب معدنی متوقف می‌شود

اتاق بازرگانی تهران ضمن اعتراض نسبت به بررسی تعیین سطح کیفی آبهای معدنی توسط یک شرکت نفتی از دستور وزیر نفت برای پیگیری قضایی این گزارش خبرداد و گفت: واحدهای تولیدی آب معدنی کشور خواستار رسیدگی به این موضوع هستند، در غیر این صورت تولید آب معدنی در ایران را متوقف می‌کنند.

به گزارش مهر، پس از آنکه یکی از شرکتهای زیرمجموعه وزارت نفت به کار تعیین استاندارد آبهای معدنی وارد شد و فهرستی از "سالم"ها و "ناسالم" های برندهای آب معدنی موجود در بازار را مشخص کرد، برخی از فعالان این بخش خواستار پیگیری وزیر نفت درباره این گزارش شدند.

اواسط خردادماه سال جاری صورت جلسه ای از یک گردهمایی درون سازمانی در شرکت خدمات رفاهی نفت منتشر شد که واکنشهای بسیاری درپی داشت. در این صورت جلسه، 21 برند آب معدنی مورد بررسی کارشناسان نفتی این شرکت قرار گرفته است که از میان آنها تنها 9 برند به زعم کارشناسان این شرکت معتبر و تأیید شده هستند.

در میان آب معدنی های ناسالم، نام برندهای معتبری به چشم می خورد که بیشترین سهم را در بازار ایران دارند. گزارش شرکت خدمات رفاهی نفت نشان می دهد که 12 برند آب معدنی از دیدگاه کارشناسان نفتی این شرکت تأیید نشده هستند و مسئولان این شرکت به واحدهای زیرمجموعه خود پیشنهاد کرده اند که از خریداری آب معدنی های تأیید نشده این شرکت خودداری کنند.

هرچند این دستورالعمل برای پرسنل و پیمانکاران شرکت نفت صادر شده است اما انتشار این گزارش در برخی رسانه ها به جنجال تازه ای کشیده شده است تا آنجا که دبیر انجمن تولیدکنندگان آب معدنی ایران از توقف احتمالی تولید این محصول در کارخانه های سراسر کشور خبر داده است.

شاهرخ ظهیری در واکنش به گزارش اخیر شرکت نفتی ها در خصوص غیراستاندارد بودن برخی تولیدات آب معدنی می گوید: در حالی که بسیاری از کشورها به صنعت آب معدنی نگاهی حرفه‌ای و تجاری دارند، متأسفانه در کشور ما چندسالی است که این صنعت و فعالان آن به انحاء مختلف ناآگاهانه مورد هجوم و ضربات بی شمار قرار گرفته اند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران ادامه می دهد: از یک سوی با تبلیغ رسانه ای نادرست از مرجوع شدن محموله صادراتی یکی از برندهای معتبر آب معدنی کشور خبررسانی می شود و از طرف شاهد موج تازه دیگری در بازار آبهای معدنی کشور با انتشار گزارشی جهت دار از سوی یک شرکت نفتی هستیم.

وی با طرح این پرسش که چرا یک شرکت نفتی اقدام به تعیین سطح کیفی و استاندارد آبهای معدنی در کشور کرده است؟، گفت: انجمن تولیدکنندگان آبهای معدنی ایران به هیچ عنوان گزارش مربوطه را کارشناسی نمی داند و اعتباری برای آن قائل نیست.

وی ادامه می دهد: از همین رو، این انجمن اعتراض خود را به صورت مکتوب به اطلاع مسئولان وزارت نفت رسانده و خواستار آن شده است که مسئولان این وزارتخانه و شرکت ملی حفاری نفت و شرکت خدمات رفاهی نفت مبنای بررسی ها و تحلیلهای خود را به طور مشخص بیان کرده و به اطلاع همگان برسانند.

ظهیری با بیان اینکه "وزیر نفت دستور پیگیری قضایی کارشناسان و امضا کنندگان این گزارش را داده است"، اعلام کرد: واحدهای تولیدی آب معدنی کشور خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی مسئولان ارشد وزارت نفت هستند و در صورتی که این گزارش از سوی ایشان تکذیب نشود، دست از کار کشیده و تولید آب معدنی را در ایران متوقف خواهند کرد.

براساس گزارش اتاق تهران، وی همچنین خبر داد: انجمن تولیدکنندگان آب معدنی کشور به زودی استانداردهای "آب شرب سالم" را تبیین خواهد کرد تا شهروندان ایرانی از این استانداردها مطلع شده و اسیر بازی های درون سازمانی برخی نهادها نشوند.
 

arakads

Registered User
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2010
نوشته‌ها
110
لایک‌ها
10
پس چطور صادر میکنن مگر کشورهای دیگه که صادر میشه ازمایش نمیشه ؟
 

paria20top

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2010
نوشته‌ها
31
لایک‌ها
0
آب جو رو خوب اومدی:D
 

arosha

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 آگوست 2010
نوشته‌ها
0
لایک‌ها
0
بخشی از ایرادات وارده به صورتجلسه ارزیابی کیفی آبهای معدنی شرکت خدمات رفاهی نفت

اول اینکه چرا شرکت خدمات رفاهی نفت جای اداره استاندارد را گرفته جای سوال داره !؟
دوم اگه یه نگاه به تخصص آقایان شرکت کننده در جلسه بیندازید متوجه می شوید که هیچکدام از آقایان تخصصی در زمینه تصفیه آب ومعیارهای آب شرب ندارند اگه یک مقدار تخصص داشتند فرق TDS رو با TSS می دونستند واشتباهی میزان کل جامدات معلق رو جای میزان کل املاح محلول نمی نوشتند .

سوم اینکه مهمترین پارامتر کیفی آب آشامیدنی میزان آلودگی میکروبی آن است که باید صفر باشد و املاح شیمیایی در مرحله بعد قرار می گیرد اگه آقایان شرکت کننده در جلسه یک بار به استاندارد WHOمراجعه می کردن متوجه می شدن که این سازمان تاکید ویژه ای دارد که میزان کل املاح آب از 150 میلی گرم بر لیتر نباید کمتر باشد تا املاح مورد نیاز بدن تامین بشود در حالیکه آقایان آب با املاح 90 میلی گرم بر لیتررو تایید کردن.که این خود جای سئوال دارد !!!

چهارم TDS مخفف Total dissolved solids است که اشتباه ترجمه شده. نمی دانیم آیا می توان به امضای افرادی که این را نمی دا نند اعتماد کرد یا نه

پنجم با توجه به اعداد مندرج در جدول ظاهرا ردیف 21 باید به ردیف 1 نقل مکان کند. مگر اینکه مقیاس انتخاب غیر از جدول فوق الذکر باشد

و از طرفی آقایان فرق آب آشامیدنی و آب معدنی را نمی دانند که نستله را جزء آب معدنی قرار داده اند . بنظر می رسد معیار و ملاک انتخاب 9 تای اول ، کاملا علمی نبوده و اهداف دیگه ای هم در آن دخیل بوده است .
 

Cleeev

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,267
لایک‌ها
794
محل سکونت
on the edge of a super-massive black-hole
چی میگه...
TAEL_SmileyCenter_Misc%20(108).gif


و از طرفی آقایان فرق آب آشامیدنی و آب معدنی را نمی دانند که نستله را جزء آب معدنی قرار داده اند . بنظر می رسد معیار و ملاک انتخاب 9 تای اول ، کاملا علمی نبوده و اهداف دیگه ای هم در آن دخیل بوده است .

نستله روش نوشته "آب آشامیدنی از چشمه های رشته کوه های البرز" که اونورش گفته آب معدنی و جزئیات ترکیباتشم نوشته...

دسانی آب معدنی نیست...
 

arosha

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 آگوست 2010
نوشته‌ها
0
لایک‌ها
0
به نام خدا​

وزارت نفت دخالت در تعیین سالم یا ناسالم بودن آب معدنی های موجود در بازار را رد کرد منبع خبر : روزنامه خبر - صبح ایران مورخ 11 مرداد ماه 1389 - شماره 3362 www.khabaronline.ir [/RIGHT]:rolleyes:
 

arosha

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 آگوست 2010
نوشته‌ها
0
لایک‌ها
0
• پشت پرده جنجال آب معدنی :happy:
روزنامه وطن امروز، 12 مرداد 1389 ساعت 24 : 12
http://www.fararu.com/vdcbwfbs.rhbffpiuur.html

• وزارت نفت دخالت در تعیین سالم یا ناسالم بودن آب معدنی های موجود در بازار را رد کرد
روزنامه خبر، صبح ایران – مورخ دوشنبه 11 مرداد ماه 1389 – شماره 3362

* استاندار تهران گفت : یکی از شرکت های بسته بندی آب تلاش می کند تا آب آشامیدنی تهران را « به شدت » آلوده نشان دهد، با این حال آلودگی هایی نیز در آب آشامیدنی برخی مناطق تهران مشاهده شده است که به تأیید مسئولان بی طرفی همچون وزیر بهداشت و کارشناسان وزارت نیرو نیز رسیده است .
شرکت فروش آب بسته بندی یاد شده، در تماس با برخی روزنامه نگاران خواهان درج اخبار اغراق آمیز از آلودگی های آب تهران شده است. اقدامی که به دلیل برخوردهای تهدید آمیز استاندار تهران خطاب به رسانه های گروهی، با توفیق هایی نیز همراه بوده است. این شرکت در دومین گام، رقبای تجاری خود یعنی سایر شرکت های تولید آب معدنی را هدف جنگ روانی خود قرار داد تا سهم بیشتری از بازار داغ آب معدنی و آب قوطی شده را در اختیار گیرد
روزنامه خبر، صبح ایران – مورخ دوشنبه 11 مرداد ماه 1389 – شماره 3362

* رئیس پژوهشگاه صنایع غذایی سازمان استاندارد : آب های آشامیدنی بسته بندی در نمونه برداری ها هیچ مشکل استانداردی نداشتند .
روزنامه اقتصادی آسیا – مورخ 18 مرداد 1389 – شماره 855

* اعتراض وزارت بهداشت و سازمان استاندارد به وزارت نفت در مورد آب های بسته بندی
روزنامه همشهری – مورخ چهارشنبه 13 مرداد 1389 – شماره 5185

• نامه وزارت بهداشت به وزارت نفت / گزارش کیفیت آبهای معدنی صحیح نیست
خبرآنلاین – مورخ 12 مرداد 1389
http://www.khabaronline.ir/print-81034.aspx

• آب معدنی های دارای مهر وزارت بهداشت سالمند
خبرآنلاین – مورخ 13رداد 1389
http://www.khabaronline.ir/print-81433.aspx


• طرح مجلس برای پیگیری قانونی در رابطه با هرگونه اظهارنظر غیرکارشناسی در حوزه مواد غذایی
روزنامه شرق – شماره 1032
تهران امروز – مورخ دوشنبه 18 مرداد ماه 1389

آیا آب معدنی ها سالم اند ؟
http://rezaff.blogfa.com/post-139.aspx

سایت خبری تحلیلی وطن
http://www.watan.ir/fa/index.php?Page=definition&UID=507531

عضو کمیسیون بهداشت مجلس می گوید : راحت بنوشید
مجله همشهری جوان – مورخ 9 مرداد 1389 – شماره 271
 
بالا