برگزیده های پرشین تولز

nettours95

Registered User
تاریخ عضویت
29 می 2017
نوشته‌ها
71
لایک‌ها
1
سن
30

بازارهای شناور تایلند

بازارهای سنتی جزئی از فرهنگ و آداب و رسوم هر کشوری است که علیرغم گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، هنوز هم در بعضی از کشورها دایر بوده و طرفداران خودش را دارد. کشور تایلند نیز از این قاعده مستثنی نیست و با دارا بودن جاذبه های گردشگری فراوان و بازارهای سنتی زیبا، مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است. یکی از محبوب ترین جاذبه‌های گردشگری در تور تایلند، بازارهای شناور آن هستند. اگر چه بازارها محلی برای خرید و فروش کالا به شمار میروند، اما بازارهای شناور چیزی فراتر از این موارد هستند. شما می توانید در این بازارها با سبک و آداب و رسوم زندگی اهالی تایلند آشنا شوید، هنرهای دستی و محصولات سنتی تایلند را ببینید، غذاهای خانگی وسنتی تایلندی را امتحان کنید و در کنار گشت و گذار و خرید کردن، لحظات خوبی را در این بازار های شناور و دوست داشتنی سپری کنید. در ادامه چند بازار شناور در تایلند را برایتان معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.


1- بازار شناور پاتایا

بازار شناور پاتایا یکی از معروف ترین و محبوبترین جاذبه های گردشگری پاتایا است و در خیابان سوخومویت پاتایا واقع شده است. این بازار با دارا بودن مساحتی بالغ بر 1000 هزار متر مربع، بزرگترین بازار شناور دنیا به حساب می آید. این بازار شناور به چهار بخش کلی (شمال، مرکز، جنوب و شمال شرقی) تقسیم شده است که در هر بخش آن آداب و رسوم همان قسمت از تایلند به چشم می خورد. در این بازار بیش از 100 غرفه وجود دارد که هر کدام از آن ها محصولاتی مثل پوشاک، صنایع دستی، غذای سنتی، سوغاتی های تایلندی، محصولات هنری و جواهرات را عرضه می کنند. علاوه بر این ها شما میتوانید از موزه محصولات چوبی این بازار نیز دیدن کنید. برای بازدید از این منطقه می توانید یک قایق به همراه راهنما کرایه کنید تا هم بتوانید با منطقه آشنا شوید و هم کسی باشد که بتواند قایق را هدایت کند.

%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%20%D8%B4%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%20%D9%BE%D8%A7%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%A7.jpg




2- بازار شناور بانکوک
بانکوک چندین بازار شناور دارد که هر کدام در نوع خود جالب و دیدنی هستند. بازار شناور دامنوئن سادواک یکی از بزرگترین بازار های شناور تایلند است که در بانکوک قرار گرفته است و یکی از پر طرفدار ترین جاذبه های گردشگری تایلند می باشد. این بازار در ۱۰۰۰ کیلومتری مرکز شهر بانکوک قرار گرفته است و کمی دور از دسترس است. اما آن قدر زیباست و به حدی هیجان انگیز است که روزانه افراد زیادی به خرید و فروش در آن مشغول بوده و بسیار شلوغ و پر رونق است. شما می توانید به وسیله راه های موجود خود را به این بازار برسانید و مایحتاج خود را از آن تهیه کنید. هر روز صبح، فروشندگان زیادی محصولات کشاورزی شان را در قایق های خود قرار می دهند و به این بازار می آیند تا آن ها را به فروش برسانند. غذاهای محلی، محصولات هنری، انوع سوغات، عروسک‌های سنتی، میوه‌های تازه و خوشمزه، از جمله کالاهایی هستند که میتوانید در این بازار زیبا پیدا کنید.

%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%20%D8%B4%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%20%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9%D9%88%DA%A9%20.jpg




3- بـازار شناور پوکت
بازار شناور پوکت یکی دیگر از بازارهای شناور تایلند است که تجربه‌ی جذاب و متفاوتی از خرید کردن در تایلند را به شما نشان میدهد. اگر چه نسبت به بازار های دیگر، این بازار کمی کوچکتر است، اما مغازه های زیادی را می توانید در آن پیدا کنید که محصولاتی مثل سوغات تایلند، صنایع دستی، انواع لباس، شیرینی‌ها و غذاهای محلی تایلندی را عرضه می کنند. شما می توانید در کنار خرید کردن در این بازار، شاهد نمایش‌های سنتی مردم پوکت هم باشید. به دلیل این که این بازار یک بازار توریستی است، کمی قیمت اجناس بالاتر از سایر بازارهای مشابه است. اما با این حال مکان مناسبی برای گشت و گذار به شمار میرود. مطمئنا بازار های شناور تایلند، تجربه متفاوتی از گشت و گذار و خرید برایتان به ارمغان خواهد آورد.

%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%20%D8%B4%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%20%D9%BE%D9%88%DA%A9%D8%AA.jpg



 
بالا