برگزیده های پرشین تولز

با زیباترین دریاچه های ایران آشنا شوید

NetTours2017

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2017
نوشته‌ها
88
لایک‌ها
1
با زیباترین دریاچه های ایران آشنا شوید
ایران کشوری است که اولین دریاچه بزرگ جهان را دارد و با کشورهای همسایه نیز مشترک می باشد. این دریاچه، خزر نام دارد و به علت وسعت زیاد آن لقب دریا را به خود گرفته است. دومین دریاچه شور جهان، دریاچه ارومیه می باشد و در شمال غربی ایران جای گرفته است. با نت تورز همراه باشید تا بهترین و دل انگیز ترین دریاچه های ایران را بشناسید.



دریاچه خزر
طول دریاچه خزر یا دریای خزر حدودا 1200کیلومتر می باشد. در دریای خزر انواع ماهی ها و گیاهان مختلف وجود دارد که از مهم ترین آنان ماهیان خاویاری است که در سالهای گذشته به علت صیدهای بی رویه و غیر مجاز نسل آنان رو به انقراض می باشد. این دریاچه زیبا در شمال ایران قرار دارد و با نزدیک شدن فصل گرما مسافران زیادی را به خود می بیند که برای اوقات فراغت خودشان سفری به یاد ماندنی را رقم میزنند. در تور مازندران حتما به این دریای زیبا و باشکوه مراجعه کنید و لذت ببرید.



%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DA%86%D9%87-%D8%AE%D8%B2%D8%B1.jpg




دریاچه مهارلو
دریاچه مهارلو در اطراف شهرستان سروستان در استان فارس قرار گرفته است. این دریاچه وسعتی به پهنای 25 هزار هکتار را در برداشته که در یک دهه قبل بر اثر نباریدن باران و خشک سالی، خشک شده و چیزی در حدود 600 کیلومتر مربع از آن باقی مانده است. از گونه پرندگانی که در این دریاچه یافت میشود میتوان به فلامینگو اشاره داشت. از نمک دریای این دریاچه برای استان فارس استفاده میشود.



%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DA%86%D9%87-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%84%D9%88.jpg




دریاچه شورمست
اگر جز افرادی هستید که با تورهای یک روزه یا دوروزه به شمال کشور سفر میکنند و یک روز خاطره انگیز را رقم میزنند، دریاچه شورمست میتواند یکی از بهترین انتخاب هایتان باشد. چرا که این دریاچه با تلفیق طبیعت زیبای جنگل و دریاچه توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب نماید. این دریاچه در راه اصلی تهران - شمال قرار گرفته و دو خط راه آهن و جاده آسفالت نیز در اطراف آن وجود دارد که عبور و مرور را آسان نموده است. در تور مازندران بازدید از این دریاچه زیبا را از دست ندهید.



%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DA%86%D9%87-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%85%D8%B3%D8%AA.jpg




دریاچه اُوان
اگر به قزوین سفر کردید و قلعه الموت را مشاهده نمودید، حتما به دریاچه اوان نیز مراجعه کنید. این دریاچه و طبیعت زیبای اطرافش، خستگی روزانه را از تن هر آدمی به بیرون می راند. در فصل زمستان به علت بالا بودن دمای آب و هوا سطح دریاچه یخ میزند و زمینه مناسبی را برای اسکی روی یخ فراهم می آورد. در فصل تابستان نیز اگر همراه تان غذا باشد نیز میتوانید یک روز لذت بخش را در کنار خانواده و با سوار شدن بر قایق های پدالی تجربه کنید.



%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DA%86%D9%87-%D8%A7%D9%88%D8%A7%D9%86.jpg




از دیگر دریاچه های زیبای ایران میتوانیم به دریاچه شط تمی در خوزستان، دریاچه مارمیشو در آذربایجان غربی، دریاچه قو جواهرده در مازندران، دریاچه تار در تهران، دریاچه کوه گل در کهگیلویه و بویر احمد و بسیاری دیگر از دریاچه ها اشاره داشته باشیم. برای ثبت یک تور جذاب و خاطره انگیز، میتوانید تور های سایت نت تورز را مشاهده نمایید.
 
بالا