برگزیده های پرشین تولز

برای اجاره دفتر کار باید به چه نکاتی توجه کنم؟

x460

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2007
نوشته‌ها
822
لایک‌ها
702
محل سکونت
تهران
سلام
می خوام برای کارم یه دفتر اجاره کنم. ممنون می شم اگه بفرمایین:
1- وقتی می خوام واحد رو بررسی کنم به چه نکاتی توجه کنم؟
2- چه مواردی حتما باید توی قولنامه ذکر بشه؟
3- چه مسائلی رو باید همون ابتدا با مالک توافق کنم؟
اگه مساله دیگه ای هم هست که باید بهش توجه بشه لطفا بگین.

ضمنا من شرکت ثبت نکردم.
کارم برنامه نویسی و طراحی سایت هست و به لحاظ قانونی برای این کار نیازی به ثبت شرکت نیست.
آیا اجاره کردن دفتر باعث می شه نیاز به ثبت شرکت بوجود بیاد؟

@Mazi
@s.david.s
@Webmoney-XCH

با تشکر قبلی از دوستانی که راهنمایی می کنن.
 

Mazi

* مدیر موبایل و اسمارت فون ها* مدیر پاتوق
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
3 آگوست 2005
نوشته‌ها
10,715
لایک‌ها
10,460
محل سکونت
Tehran
سلام. بررسی واحد که مشابه مسکونی هست.شیرها سالم باشه کولر/ بخاری/ یا شوفاژ / پکیج /کابینت ها و کلا موارد مشابه که یا سالم باشه و تحویل بگیرید یا اگر خرابه و مشکلی داره تو قرارداد ذکر بشه یا اگر قراره مالک درست کنه حتما تا قبل از تحویل سعی کنید مجبورش کنید درست کنه یا حتی اگر موکول میشه به بعد تحویل واحد حتما ضمانتی براش در نظر بگیرید که کار انجام بشه

ضمنا تکلیف قبضها هم مشخص کنید تلفن و برق و شارژ و اینا رو تا تاریخ ورود تسویه کنه مالک که تداخل نشه.

من نمیدونم کار شما چقدر رفت امد مراجعه کننده داره یا اصلا نداره ولی حتما محل واحد و الباقی واحدهای مجتمع رو در نظر بگیرید که کلا وضعیت چطوریه مثلا همه اداری هستن یا نه و کلا یه دید کلی از بقیه واحدها خوبه همیشه. مثلا مدیر کیه شارژ میدن بقیه نمیدن چطوریه. مجتمع رو روال اداره میشه یا ول برا خودش . هرکی هرکار بخواد میکنه . از این جور موارد

قولنامه فرمت استاندارد داره و پول پیش و اجاره و اینا توش کاملا مشخصه .مشکل خاصی نیست. فقط حتما چک کنید که شخصی که باهاش قرارداد نوشته میشه خود مالک باشه و کل ۶ دانگ مالک باشه یا اگر مثلا خودش و زنش مالک هستن هردو امضا کنن

ضمنا اجاره دفتر هیچ ربطی به ثبت شرکت نداره و اگر قانونا موظف به ثبت شرکت نیستید اصلا لزومی ایجاد نمیکنه.


بعضی ملک ها مسکونی هستن موقعیت اداری مثلا خونه مال سی سال قبله الان افتاده بر خیابان اصلی و انقدر شلوغ شده که مسکونی اسایش نداره میدن اداری اجاره و مثلا ۶ تا واحد تو ملک هست هر ۶ تا توافق کردن اداری بدن اجاره و مشکلی نداره

بعضی ملکا مسکونی هستن مثل بالا ولی مثلا ۶ تا واحد ۴ تاشون دادن اداری ۲ تاشون هنوز خونواده توشون زندگی میکنن اینا رو حواستون جمع کنید بعدا اون واحد مسکونیا اذیت نکنن یعنی با مالک در این رابطه صحبت کنید و تکلیف رو مشخص کنید چون دیدم که گاها مشکلاتی پیش اومده این مدل جاها

اونایی هم که کلا سندشون اداریه که معمولا گرونترن و کلا مشکلی ندارید دیگه برای دفتر کار

باز اگه سوالی بود بگید جواب میدم. منشن کنید که متوجه بشم
 

x460

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2007
نوشته‌ها
822
لایک‌ها
702
محل سکونت
تهران
سلام. بررسی واحد که مشابه مسکونی هست.شیرها سالم باشه کولر/ بخاری/ یا شوفاژ / پکیج /کابینت ها و کلا موارد مشابه که یا سالم باشه و تحویل بگیرید یا اگر خرابه و مشکلی داره تو قرارداد ذکر بشه یا اگر قراره مالک درست کنه حتما تا قبل از تحویل سعی کنید مجبورش کنید درست کنه یا حتی اگر موکول میشه به بعد تحویل واحد حتما ضمانتی براش در نظر بگیرید که کار انجام بشه

ضمنا تکلیف قبضها هم مشخص کنید تلفن و برق و شارژ و اینا رو تا تاریخ ورود تسویه کنه مالک که تداخل نشه.

من نمیدونم کار شما چقدر رفت امد مراجعه کننده داره یا اصلا نداره ولی حتما محل واحد و الباقی واحدهای مجتمع رو در نظر بگیرید که کلا وضعیت چطوریه مثلا همه اداری هستن یا نه و کلا یه دید کلی از بقیه واحدها خوبه همیشه. مثلا مدیر کیه شارژ میدن بقیه نمیدن چطوریه. مجتمع رو روال اداره میشه یا ول برا خودش . هرکی هرکار بخواد میکنه . از این جور موارد

قولنامه فرمت استاندارد داره و پول پیش و اجاره و اینا توش کاملا مشخصه .مشکل خاصی نیست. فقط حتما چک کنید که شخصی که باهاش قرارداد نوشته میشه خود مالک باشه و کل ۶ دانگ مالک باشه یا اگر مثلا خودش و زنش مالک هستن هردو امضا کنن

ضمنا اجاره دفتر هیچ ربطی به ثبت شرکت نداره و اگر قانونا موظف به ثبت شرکت نیستید اصلا لزومی ایجاد نمیکنه.


بعضی ملک ها مسکونی هستن موقعیت اداری مثلا خونه مال سی سال قبله الان افتاده بر خیابان اصلی و انقدر شلوغ شده که مسکونی اسایش نداره میدن اداری اجاره و مثلا ۶ تا واحد تو ملک هست هر ۶ تا توافق کردن اداری بدن اجاره و مشکلی نداره

بعضی ملکا مسکونی هستن مثل بالا ولی مثلا ۶ تا واحد ۴ تاشون دادن اداری ۲ تاشون هنوز خونواده توشون زندگی میکنن اینا رو حواستون جمع کنید بعدا اون واحد مسکونیا اذیت نکنن یعنی با مالک در این رابطه صحبت کنید و تکلیف رو مشخص کنید چون دیدم که گاها مشکلاتی پیش اومده این مدل جاها

اونایی هم که کلا سندشون اداریه که معمولا گرونترن و کلا مشکلی ندارید دیگه برای دفتر کار

باز اگه سوالی بود بگید جواب میدم. منشن کنید که متوجه بشم
سلام و تشکر بابت راهنمایی کاملتون.
در مورد این سه بخش که بولد کردم:
چطور می شه تکلیف قبض ها رو مشخص کرد؟ (باید توی قولنامه ذکر بشه؟)
برای اینکه ببینم شخص صاحب 6 دانگ ملک هست، باید سند رو بررسی کنم؟
در مورد بخش سوم، به مالک چی باید بگم که بعدش خیالم راحت باشه؟
ممنون
 

MihanV

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 جولای 2010
نوشته‌ها
11,831
لایک‌ها
30,312
محل سکونت
کرج
ضمنا من شرکت ثبت نکردم.
کارم برنامه نویسی و طراحی سایت هست و به لحاظ قانونی برای این کار نیازی به ثبت شرکت نیست.
آیا اجاره کردن دفتر باعث می شه نیاز به ثبت شرکت بوجود بیاد؟

اگر کاربری دفتر اداری باشه مالک صد در صد پرونده دارایی داره که مالیات بر درامد اجاره رو میده و دارایی میاد سراغتون
 

x460

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2007
نوشته‌ها
822
لایک‌ها
702
محل سکونت
تهران
اگر کاربری دفتر اداری باشه مالک صد در صد پرونده دارایی داره که مالیات بر درامد اجاره رو میده و دارایی میاد سراغتون
متشکر بابت پاسختون.
با توجه به این که سایتم فروشگاهی نیست و نماد ساماندهی (به عبارت دیگه مجوز داشتن سایت) رو هم سال هاست که دارم، آیا به کارم مالیات تعلق می گیره؟
یعنی اگه دارایی بیاد می تونه کلا به چیزی گیر بده؟
 

MihanV

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 جولای 2010
نوشته‌ها
11,831
لایک‌ها
30,312
محل سکونت
کرج
متشکر بابت پاسختون.
با توجه به این که سایتم فروشگاهی نیست و نماد ساماندهی (به عبارت دیگه مجوز داشتن سایت) رو هم سال هاست که دارم، آیا به کارم مالیات تعلق می گیره؟
یعنی اگه دارایی بیاد می تونه کلا به چیزی گیر بده؟

تمامی مشاغل که درآمد داره در قدم اول باید پرونده مالیاتی داشته باشند و هر سال اظهارنامه مالیات پر کنید (تا جریه نشید)
اینکه مالیات تعلق میگیره یا نه در قدم بعدی هست که با توجه به نوع شغل و میزان درآمد مشخص میشه
یکسری مشاغل مثلا "محصولات فرهنگی" معاف از مالیات هستند
به مشاغلی هم که مالیات تعلق میگیره با توجه به میزان درآمد خالص تعیین میشه, اگر درآمد بعد از کسر هزینه ها از کل مبلغ فروش از یک رقمی کمتر بشه شما معاف از مالیات میشید (این فرآیند باید هر سال تکرار بشه) - اگر هم مثلا از 2 میلیون بیشتر بشه به اون مبلغی که بیشتر شده مالیات تعلق میگیره (مثلا 5 میلیون درامد داشتید به 3 تومنش مالیات تعلق میگیره)
توصیه من تشکیل پرونده مالیاتی و اظهارنامه دادن هست . اگر اظهارنامه ندید و بعدا مشخص بشه شما فعالیت داشتید و درآمد کسب کردید تا چند سال بعد هم قابل پیگیری هست و علاوه بر مالیات جریمه هم میشید
 

x460

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2007
نوشته‌ها
822
لایک‌ها
702
محل سکونت
تهران
تمامی مشاغل که درآمد داره در قدم اول باید پرونده مالیاتی داشته باشند و هر سال اظهارنامه مالیات پر کنید (تا جریه نشید)
اینکه مالیات تعلق میگیره یا نه در قدم بعدی هست که با توجه به نوع شغل و میزان درآمد مشخص میشه
یکسری مشاغل مثلا "محصولات فرهنگی" معاف از مالیات هستند
به مشاغلی هم که مالیات تعلق میگیره با توجه به میزان درآمد خالص تعیین میشه, اگر درآمد بعد از کسر هزینه ها از کل مبلغ فروش از یک رقمی کمتر بشه شما معاف از مالیات میشید (این فرآیند باید هر سال تکرار بشه) - اگر هم مثلا از 2 میلیون بیشتر بشه به اون مبلغی که بیشتر شده مالیات تعلق میگیره (مثلا 5 میلیون درامد داشتید به 3 تومنش مالیات تعلق میگیره)
توصیه من تشکیل پرونده مالیاتی و اظهارنامه دادن هست . اگر اظهارنامه ندید و بعدا مشخص بشه شما فعالیت داشتید و درآمد کسب کردید تا چند سال بعد هم قابل پیگیری هست و علاوه بر مالیات جریمه هم میشید
من چون حدود 10 ساله دارم کار می کنم و مشکلی نبوده ترجیح می دم خودم رو درگیر این قضیه نکنم. همون نماد هم که گرفتم بارها برام مشکل ایجاد کرده در حالی که دیگران که نماد نداشتن خیلی راحت کارشون انجام شده.
پس اگه ملک پرونده دارایی مالیات بر اجاره نداشته باشه مشکلی نیست درسته؟
 

MihanV

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 جولای 2010
نوشته‌ها
11,831
لایک‌ها
30,312
محل سکونت
کرج
من چون حدود 10 ساله دارم کار می کنم و مشکلی نبوده ترجیح می دم خودم رو درگیر این قضیه نکنم. همون نماد هم که گرفتم بارها برام مشکل ایجاد کرده در حالی که دیگران که نماد نداشتن خیلی راحت کارشون انجام شده.
پس اگه ملک پرونده دارایی مالیات بر اجاره نداشته باشه مشکلی نیست درسته؟

در کل بدون داشتن مجوز های لازم توی دنیایی فیزیکی فعالیت کردن زیاد دووم نمیاره و بالاخره یه روزی شناسایی میشید (کار در منزل بله مشکلی نداره ولی کار توی دفتر اداری فرق میکنه)
اگر مالک پرونده نداشته باشه احتمال اینکه شناسایی بشید کمتره ,ولی ممکنه بازرس سرزده بیاد و متوجه بشه ...
دارایی هم چیز ترسناکی نیست و با یه مقدار درایت میتونید چندین سال معاف بشید
پیشنهاد من ثبت شرکت نیست , من توصیه میکنم از یک صنفی مثلا کامپیوتر جواز کسب بگیرید ,مالیات اصناف بسیار کمتر از شرکت ها هست و اصلا به چشم نمیاد
 

AMIN-MOGHADDAM

Registered User
تاریخ عضویت
4 نوامبر 2015
نوشته‌ها
2,590
لایک‌ها
4,684
محل سکونت
مشهد
متشکر بابت پاسختون.
با توجه به این که سایتم فروشگاهی نیست و نماد ساماندهی (به عبارت دیگه مجوز داشتن سایت) رو هم سال هاست که دارم، آیا به کارم مالیات تعلق می گیره؟
یعنی اگه دارایی بیاد می تونه کلا به چیزی گیر بده؟

من یه سایت داشتم مربوط به خرید و فروش سایت و دامنه که آگهی میزدن و واسه آگهی پول میدادن ...
دارایی میگفت مالیات بر درامد باید بدی که رفتم اداره مالیات و مشکل حل شد ، گفتم در حال طراحیه و فلان ..

بعد چند سال دوباره زنگ زدن که چی شد ، گفتم فروختم و ضرر دادم برگشتن گفتن یا ثابت کن یا حق واگذاری باید بدی ....

نماد اعتماد و درگاه رسمی داشتم واسه همین حمله کردن
 

Mazi

* مدیر موبایل و اسمارت فون ها* مدیر پاتوق
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
3 آگوست 2005
نوشته‌ها
10,715
لایک‌ها
10,460
محل سکونت
Tehran
سلام و تشکر بابت راهنمایی کاملتون.
در مورد این سه بخش که بولد کردم:
چطور می شه تکلیف قبض ها رو مشخص کرد؟ (باید توی قولنامه ذکر بشه؟)
برای اینکه ببینم شخص صاحب 6 دانگ ملک هست، باید سند رو بررسی کنم؟
در مورد بخش سوم، به مالک چی باید بگم که بعدش خیالم راحت باشه؟
ممنون
قبض تلفن با ۱۸۱۸ تا اخرین قبض رو میده برای میان دوره هم میده ولی دقیق نیست خیلی اگر بره مرکز مخابرات مالک عدددقیق میدن یعنی قبض تا اون روز

برق هم بامراجعه به اداره برق مربوط
شارژ اینا هم صحبت با مدیر ساختمون

اگر طبقه اخره پشت بام هم نگاه کنید ایزوگام سالم باشه سقف هم به دقت چک کنید که بعدا اذیت نشید البته این اگر بعدا مشکلی باشه به عهده مالک هست ولی اذیتش برا شماس

بله سند رو باید ببینید و کد ملی طرف رو.توش صریحا ذکر شده

یه خط تو قرارداد بنویسید که ملک جهت کار اداری فلان اجاره داده میشود و طبق اظهار مالک مشکلی از این بابت وجود ندارد
 

Mazi

* مدیر موبایل و اسمارت فون ها* مدیر پاتوق
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
3 آگوست 2005
نوشته‌ها
10,715
لایک‌ها
10,460
محل سکونت
Tehran
ضمنا همون طور که دوستان گفتن سند رو چک کنید اگر سند اداری باشه یعنی کاربری اداری رسمی داشته باشه حتما و ۱۰۰ درصد تو دارایی پرونده مالیات بر اجاره داره. اینو با مالک مطرح کنید که مالیات بر اجاره رو کی باید پرداخت کنه.

مالکا دوست دارن با دارایی کاری نداشته باشن و معمولا میگن ما اصلا پرونده نداریم ولی اگر سند اداری باشه مطمین باشید که اخر سر یه عددی براتون میاد مالیات بر اجاره که حالا یا شما باید بدید یا مالک . یعنی شما که میتونید ندید و با مالک کار دارن ولی مالک هم پول پیش شما دستشه و از اون کم میکنه . برای همین تکلیف رو معلوم کنید

توجه داشته باشید که این مالیات از مالیات بر درامد و شرکت جداست و چیز دیگه ای هست. اگر بازرس مالیات بر درامد برا شما بنویسه به عهده شماست .
 

MihanV

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 جولای 2010
نوشته‌ها
11,831
لایک‌ها
30,312
محل سکونت
کرج
ضمنا همون طور که دوستان گفتن سند رو چک کنید اگر سند اداری باشه یعنی کاربری اداری رسمی داشته باشه حتما و ۱۰۰ درصد تو دارایی پرونده مالیات بر اجاره داره. اینو با مالک مطرح کنید که مالیات بر اجاره رو کی باید پرداخت کنه.

مالکا دوست دارن با دارایی کاری نداشته باشن و معمولا میگن ما اصلا پرونده نداریم ولی اگر سند اداری باشه مطمین باشید که اخر سر یه عددی براتون میاد مالیات بر اجاره که حالا یا شما باید بدید یا مالک . یعنی شما که میتونید ندید و با مالک کار دارن ولی مالک هم پول پیش شما دستشه و از اون کم میکنه . برای همین تکلیف رو معلوم کنید

توجه داشته باشید که این مالیات از مالیات بر درامد و شرکت جداست و چیز دیگه ای هست. اگر بازرس مالیات بر درامد برا شما بنویسه به عهده شماست .

الان مالیات بر اجاره بر عهده موجر یا مالک هست اگر نده بعد مالیات و جریمه رو با هم ازش میگیرن :دی (مستاجر دیگه مسئولیتی نداره),الان دوستمون بره دارایی ازش اجاره نامه میخوان اگر مالک پرونده داشته باشه که هیچی نداشته باشه تا پرونده درست نشه براش برای مستاجر هم تاییده صادر نمیکنن که مثلا بتونه جواز کسب بگیره
ولی همون طور که گفتی مالیات بر درآمد بر عهده خود مستاجر هست و اگر نده بعدا میگیرن ازش :دی
 

Mazi

* مدیر موبایل و اسمارت فون ها* مدیر پاتوق
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
3 آگوست 2005
نوشته‌ها
10,715
لایک‌ها
10,460
محل سکونت
Tehran
الان مالیات بر اجاره بر عهده موجر یا مالک هست اگر نده بعد مالیات و جریمه رو با هم ازش میگیرن :دی (مستاجر دیگه مسئولیتی نداره),الان دوستمون بره دارایی ازش اجاره نامه میخوان اگر مالک پرونده داشته باشه که هیچی نداشته باشه تا پرونده درست نشه براش برای مستاجر هم تاییده صادر نمیکنن که مثلا بتونه جواز کسب بگیره
ولی همون طور که گفتی مالیات بر درآمد بر عهده خود مستاجر هست و اگر نده بعدا میگیرن ازش :دی
بله قانونا به عهده مالک هست ولی مالکا هیچ کدوم زیر بار نمیرن یعنی یا اجاره ماهانه رو مقداری بالاتر اعلام میکنن بابت دادن اون مالیات یا توی قرارداد ذکر میکنن که باید مستاجر پرداخت کنه و چون نفس قرارداد هم توافقی هست اگر مکتوب بشه و امضا بشه کاملا به عهده مستاجر خواهد بود. که بر عهده هم اینطوریه که یا باید ببره بده یا از پول پیش کم میکنن

بعد دارایی خودش اونجا منتظره یه ریپورتی چیزی گیر بیاره یقه طرف بچسبه. ایشون با دست خودش بره اونجا بگه من اینجام بیاید منو بگیرید؟!
ایشون هم کارش طوریه که ظاهرا جواز کسب و اینا نمیخواد طبق گفته خودشون پس لزومی نداره کلا درگیر بشه با دارایی.
----------
در کل به همین دلایل هست که املاک مسکونی موقعیت اداری برای اکثر شغلها بیشتر خواهان و طرفدار داره مگر مشاغلی که الزاما باید در سند اداری مشغول کار باشن مثلا دفتر هواپیمایی یا بیمه
 

MihanV

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 جولای 2010
نوشته‌ها
11,831
لایک‌ها
30,312
محل سکونت
کرج
بعد دارایی خودش اونجا منتظره یه ریپورتی چیزی گیر بیاره یقه طرف بچسبه. ایشون با دست خودش بره اونجا بگه من اینجام بیاید منو بگیرید؟!
ایشون هم کارش طوریه که ظاهرا جواز کسب و اینا نمیخواد طبق گفته خودشون پس لزومی نداره کلا درگیر بشه با دارایی.

مشکل اینجاست که وقتی خود طرف اظهارنامه میده دستش بازه و ممکنه اصلا مالیات تعلق نگیره ولی اگر خود دارایی مچش رو بگیره تاوان زیادی باید بده
من سال 92 همین فرآیندی که دوستمون میخواد بره رو رفتم با همین موضوع طراحی سایت و .... شرکت هم ثبت کردم و دفتر هم گرفتم و دارایی هم رفتم و یک ریال هم دارایی ندادم :) و الان هم برای شرکت عدم فعالیت رد میکنم چون کارم تغییر کرده ...
 

Mazi

* مدیر موبایل و اسمارت فون ها* مدیر پاتوق
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
3 آگوست 2005
نوشته‌ها
10,715
لایک‌ها
10,460
محل سکونت
Tehran
مشکل اینجاست که وقتی خود طرف اظهارنامه میده دستش بازه و ممکنه اصلا مالیات تعلق نگیره ولی اگر خود دارایی مچش رو بگیره تاوان زیادی باید بده
من سال 92 همین فرآیندی که دوستمون میخواد بره رو رفتم با همین موضوع طراحی سایت و .... شرکت هم ثبت کردم و دفتر هم گرفتم و دارایی هم رفتم و یک ریال هم دارایی ندادم :) و الان هم برای شرکت عدم فعالیت رد میکنم چون کارم تغییر کرده ...
درسته .خوداظهاری بهتر هست تا مچ گیری چون اونطوری ممیز مالیاتی رقم رو تا جایی که بتونه بالا میزنه.

برای همین هم ابتدا امر من گفتم که شرایط ساختمان رو در نظر بگیره و کلا ببینه چطوریه مثلا ساختمون خلوته شلوغه . کیا هستن .چکار میکنن. مثلا بوده موردی که چون طرف اداری بوده رفت امد زیاد داشته واحد بغلی یا پایینی مثلا خونواده بودن دیدن اذیت میشن رفتن به دارایی گفتن تو ساختمون ما فلان واحد داره کار میکنه برای اینکه مالک و مستاجر رو اذیت کنن.


در کل تمام مشاغل با درامد باید اظهارنامه بدن و بعضی ها حالا معاف میشن که مواردش مشخصه ولی بقیه شامل میشن.ایشون هم من اصلا نمیدونم کارشون چیه و چطوریه و اصلا مفاد قانونی اش چیه.

ولی کلا اگر سعی کنه یه جا بگیره که سندش مسکونی باشه و موقعیت اداری باشه اینطوری حداقل مالیات بر اجاره رو میتونه جلو بیفته . و البته چون نماد دارن بعدها حتما دولت بهشون گیر خواهد داد حالا این گیر دادن کی هست و چطوری هست مشخص نیست ولی حداقلش اینه که اگر گیر بهش بدن اگر سابقه بابت اجاره ملک اداری تو دارایی نداشته باشه شاید راحت تر بتونه جوابگو باشه.
 

nima_00989166

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 ژانویه 2012
نوشته‌ها
7,140
لایک‌ها
16,243
محل سکونت
اهواز - تهران
لامصب چگالی پی تی از دارک وب هم بالاتره.. :دی
 
بالا