برگزیده های پرشین تولز

بررسی بازی 41148

mon0877

Registered User
تاریخ عضویت
9 می 2014
نوشته‌ها
316
لایک‌ها
29
kmdf_41148wallpapernew.jpg

نقد و بررسی بازی اندروید ایرانی به نام : ( اپیزود یک) 41148

بازی 41148 توسط مهدی فنائی ساخته شده و مخاطبان بسیاری به خود جذب کرده است. این بازی از محدود بازی های ایرانی است که بدون تقلید از هیچ گونه بازی خارجی به صورت مستقل ساخته شده است که آن را از بقیه بازی ها ارزشمند تر می سازد.
داستان بازی از آنجا شروع می شود که شخصیت اصلی بازی کابوسی می بیند که باعث می شود تا از خواب بیدار شود . در اطراف مشخص است اتفاق عجیب و غریب رخ داده است و از جسد های اطراف مشخص است به طور زجر آور در یک اتفاق بد کشته شده اند، این موضوع محیط بازی را به خوبی مرموز می کند و حس ترس را به مخاطب می دهد که شخصیت اصلی داستان باید به فکر خروج از این محیط باشد که در این راه اتفاقاتی رخ میدهد.
گیم پلی این نسخه از بازی بسیار کوتاه است و داستان بازی مبهم تمام میشود که برای ادامه ی داستان و فهمیدن ماجرای بازی باید اپیزود دو این بازی را بازی کرد.

edbs_ca5dffeb01b210018714009d9e81258d.jpg

داستان بازی کاملا هماهنگ با گیم پلی بازی جلو می رود به طوری که با کلیک بر روی اجسام مختلف محیط ،دیالگ شخصیت اصلی بازی شروع می شود و ضمن راهنمایی برای ادامه ی بازی ، اطلاعاتی در مورد روند داستان در اختیار ما قرار می دهد.
با لمس بر روی اجسام مختلف می توان معماهای بازی را حل کرد و دیالگ شخصیت اصلی بازی را خواند در بعضی مواقع می توان اجسام را برداشت و یا با چند جسم یک جسم جدید تولید که که با آن معماهای بازی حل شود که این موضوع به جذابیت بازی می افزاید.
معماهای بازی ساده طراحی شده که برای حل آن ها لازم است به محیط و دیالگ های بازی دقت شود.
یکی از نکات مثبت بازی که می توان به آن اشاره کرد بخش داستان بازی است که در بازی های موبایل معمولا یک داستان ساده و بی پایه وجود دارد ولی در بازی 41148 داستان بازی گره خورده با گیم پلی بازی است
و در تمام لحظات ، داستان بازی جلو می رود .
داستان بازی بسیار قوی ساخته شده است که مخاطب را کنجکاو به ادامه ی داستان و کشف حقایق جدید می کند.
یکی از مهم ترین نکات مثبت بازی طراحی هنری و فضا سازی بازی است.در گرافیک بازی مشکلی وجود ندارد ولی چندان گرافیک قوی وجود ندارد اما گرافیک هنری بازی بسیار خلاقانه کار شده و گرافیک هنری محیط بازی کاملا استاندارد و زیبا طراحی شده که شما را با موسیقی متن زیبا و صداگذاری تمام عناصر بازی ، جذب خود می کند.
متاسفانه بازی 41148 صداگذاری روی کاراکتر ها انجام نشده و به جای آن از متن استفاده شده . نمی توان این مورد را نقطه ی ضعف بازی دانست ولی به علت گفت و گو های طولانی که در بازی وجود دارد ممکن است برای عده ای گفت و گوی متنی خسته کننده باشد که با صداگذاری کاراکتر ها جذابیت چندین برابری پیدا می کرد که امیدوار هستیم در نسخه های بعد شاهد صداگذاری شخصیت ها باشیم .

9iqe_screenshot_2014-07-30-14-35-46.png

این نسخه از بازی به صورت رایگان در مارکت های ایرانی منتشر شد و قسمت های بعدی بازی را می توان با پرداخت مبلغی خریداری کرد .
و در آخر بازی 41148 یک بازی ارزشمند ایرانی در سبک ماجراجویی که از لحاظ طراحی هنری، موسیقی متن و داستان بسیار قوی عمل کرده و شروع کننده ی یک پیشرفت بزرگ در بازیسازان مستقل ایرانی است و تجربه آن به همه علاقه مندان به بازی های موبایل توصیه می شود

نکات مثبت:
داستان بسیار قدرتمند ، طراحی هنری زیبا و چشم نواز ، فضاسازی بسیار خوب ، موسیقی متن جذاب

نکات منفی :
کوتاه بودن این اپیزود، پایین بودن کیفیت فنی
 

VALASSS

Registered User
تاریخ عضویت
26 مارس 2017
نوشته‌ها
142
لایک‌ها
49
سن
30
جالب توجه بود. خسته نباشید.
 
بالا