برگزیده های پرشین تولز

بررسی بازی What Remains of Edith Finch

mon0877

Registered User
تاریخ عضویت
9 می 2014
نوشته‌ها
316
لایک‌ها
29
دفتر ثبت وقایع در What Remains of Edith Finch به نظر می رسد بازی می خواهد ما را برای داستان ترسناکی آماده کند که بیشتر به Resident Evil نزدیک است تا Gone Home . در حقیقت این موضوع از جهاتی حقیقت دارد، اما What remains of Edith Finch در نهایت داستانی با ایده های غمناک خیلی بیشتری را روایت می کند. این بازی حس عمیق فناپذیری را القا می کند،اما وحشت هرگز شکلی فیزیکی به خود نمی گیرد. این ها حقایقی ساده هستند، که به گونه ای نشان داده شده اند که تنها قربانی ها و شاهدان می توانند درک کنند.
What-Remains-of-Edith-Finch_20170428204135.jpg

به طور دقیق تر ، بازی Edith جوان را در سفری به خانه ی دور افتاده و متروکش دنبال می کند که در ساحل جزیره ی روستایی در ایالت واشنگتن ساخته شده است. سه نسل از خانواده ی Edith در این خانه زندگی کرده اند- با یک استثنا، همگی آن ها مرگی زود، شکه کننده و ناگهانی به علت های مختلف زیر این سقف داشته اند. Finches ها و هر کسی که آن ها می شناسد این خانواده را نفرین شده می دانند. هر چند Edith کمتر به مفاهیم ماورا طبیعی احتمالی که برای خانواده اش اتفاق افتاده علاقه دارد و بیشتر بر روی شرایطی که آن ها را به کام مرگ کشانده تمرکز می کند.در بازی به عنوان دختر بچه ای به نام Edith و از دید اول شخص بازی می کنید و در هنگام کاوش خانه، این لحظه ی زنده ی تراژدیک ، هیچ حقیقتی در مورد خانواده اش پیدا نمی کنید جز پذیرفتن آن.
what-remains-of-edith-finch-screen-02-ps4-us-21mar17

تمام یازده عضو خانواده در خانه ی Finch مرده اند، و زمانی که فوت کردند ، خانواده اتاق هایشان را همراه با تمام متعلقاتشان مهر و موم کردند. هنگامی که Edith ورودی نهایی دفتر، آخرین تصویر یا لحظه ای حیاتی از آخرین روزشان را پیدا می کند، بازی به شرح داستان آن عضو از خانواده می پردازد. این تصاویر نه تنها در لحن و خصوصیات متفاوت اند بلکه در سبک گیم پلی هم تفاوت دارند.
آخرین شکار پدر همراه با دخترش از نگاه دوربینی که همراه دارند بازی می شود، و به گونه ای پیش می رود که گویی بایکن در طول راه در حال گرفتن فیلی بی نقص است.دختر بچه در حالی که تب کشنده ای دارد در رویای خود می بیند که تبدیل به حیوانات مختلفی می شود و در آخر به عنوان هیولایی ملوان ها را از پا در می آورد. ستاره ی مرگ بچه پیشین در مدرسه ای قدیمی جاودانه شده است و سبک ترسناک کتاب های مصور Bill Gainesدر این جا به صورت بزرگ نمایی شده ،به صورتcel-shaded با قطعه ی سینمایی قابل تصور قابل بازی است. در حالیکه بازی فرا تر از حس شوخ طبعی نیست ، اما هرگز فراموش نمی کند که در اختیار مرگ است، همراهی همیشگی که یک قرن است بدبختی را به خانه ی Finch آورده است. جایی که Edith داستان ها را کنار هم قرار می دهد What Remains of Edith Finch عظمت خود را پیدا می کند و در طول تمام بازی این خود Edith است که بازی را شرح میدهد بازی بازی کننده را رها می کند تا خود به دنبال معنا بگردد. خود Edith وظیفه ی مخصوص به خود را دارد، و زمانی که همه اطلاعات فاش شد ، نقشش در بازی مشخص می شود. اما این که معنای همه این ها چه باشد، بسته به بازی کننده متفاوت خواهد بود. هیچ لحظه ای وجود ندارد که بگویید "آهان" و مطمئن شوید که خانواده ی Finch نفرین شده اند و یا بازی چه نوع قضاوتی را بر اساس تصمیماتشان می خواهد انتقال دهد. و با این حال، قدرتی وجود دارد که این لحظات پایانی را در دستان بازی کننده قرار دهد، و با گذشت بازی دانش و تجربیات نسل ها درون آ ن ها قرار می گیرد. واقعا هولناک است . و گاهی جان سوز. اما به طرزغیرقابل انکاری قدرتمند است.
what-remains-of-edith-finch-screen-03-ps4-us-21mar17

توسعه دهنده بازی Giant Sparrow تلاش می کنند تا توازن ظریفی بین لذت و غم در بازی Unfinished Swan سال 2012 ایجاد کنند ، اما What Remains of Edith Finch با پیدا کردن زیبایی و حتی گاهی خنده در بازی ای که اساسا تراژدی است حتی غم نهفته در آن را بالاتر برده است.
در آخر اگر بازی هر شباهتی به اخلاق دارد، این است که زیباترین، شجاعاننه ترین کاری است که انجام داده ایم و انتخاب کرده ایم که ادامه دهیم، بدون در نظر گرفتن این که چه چیزی در انتظارمان است.

نقاط قوت
گوناگونی تاثیر گذار در استایل و محیط بازی
داستان سرایی بی نظیر و گیرا
شرح داستان موثر و گیرا است

نقاط ضعف
سطح های طراحی شده برای خانه ی اصلی احساس ساختگی بودن به بازیکن می دهد.
 
بالا