برگزیده های پرشین تولز

بررسی تخصصی اکسپریا اایکس زد پرمیوم -Xperia XZ Premium- بخش اول

nima_it

Registered User
تاریخ عضویت
9 می 2017
نوشته‌ها
146
لایک‌ها
27
سن
36
بررسی تخصصی گوشی سونی اکپریا ایکس زد پرمیوم-Sony Xperia XZ Premium

کمپانی سونی چندی پیش از اسمارت فونی جدید به نام اکسریا اکس زد پریمیوم (Xperia XZ Premium) رونمایی کرد. محصولی که از نمایشگر بی‌نظیر 4K و یا دقیق‌تر بگوییم4K HDR بهره می برد و به لطف برخوداری از پردازنده قدرتمند اسنپدارگون 8355، قادر است سرعت اتصال به اینترنت بالایی را برای کاربران به ارمغان آورد.
بار پردازش گرافیکی این گوشی را تراشه آدرنو 540 به دوش می کشد که در کنار جدیدترین پردازنده شرکت کوالکوم می تواند خیال کاربر را از قدرت بالای این دستگاه در پردازش حجم زیادی از اطلاعات راحت کند. همچنین، این گوشی از طراحی بدنه چشم نوازی برخوردار است و در واقع می توان آن را یکی از بهترین و زیباترین گوشی های ضدآبی که تاکنون تولید شده، نامید.
دوربین 19 مگاپیکسلی اصلی این گوشی قادر به ضبط ویدیوهای حرکات آهسته و یا همان اِسلو موشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه است و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی آن به قابلیت فوکوس خودکار مجهز شده است. سونی در این محصول از بلندگوهای استریو و همچنین لانچر اکسپریا که مملو از قابلیت های متنوع است، استفاده کرده که می تواند نگاه هر خریداری را به خود جلب کند.




4773.jpg

تمامی ویژگی های ذکر شده برای این گوشی، نوید کار با محصولی قدرتمند و جذاب را به کاربران می دهد که البته باید نمایشگرهای بدون حاشیه در لبه های کناری را نیز به این موارد اضافه کرد. سونی برای افزایش قدرت دوربین این گوشی، میزان حافظه رم دستگاه را در مقایسه با مدل های قبلی خود افزایش داده که این امر می تواند برای نمایش بهتر پیکسل ها بر روی نمایشگر 4K این گوشی نیز مفید واقع شود

اگرچه سونی در طی سال های اخیر، نقشه راه متفاوتی را در مقایسه با سایر کمپانی های تولیدکننده گوشی های هوشمند در پیش گرفته اما این به معنای ضعیف بودن محصولات این شرکت نیست، بلکه اسمارت فون های این شرکت تفاوت های آشکاری را با مدل های مشابه خود دارد که در ادامه قصد داریم با بررسی تخصصی گوشی اکسپریا اکس زد پریمیوم، به برخی از آن ها اشاره کنیم.

بررسی تخصصی گوشی سونی اکسپریا ایکس زد پرمیوم توسط وب سایت معتبر جی اس ام آرنا انجام شده و توسط تیم دیجی آنلاین ترجمه و تنظیم گردیده است




مشخصات اصلی اکسپریا اکس زد پریمیوم سونی
4774.jpg

· بدنه: آلومینیومی، لبه های منحنی پلی کربنات، پوشش گوریلا گلس 5 در قسمت های جلویی و پشتی گوشی، مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار
· صفحه نمایش: نمایشگر 5..5 اینچی، رزولوشن 4K معادل 2160 در 3854 پیکسل، پشتیبانی از ضبط ویدیوهای HDR
· سیستم عامل: اندروید 7.1.1 نوقا به همراه لانچر اکسپریا و اپلیکیشن های چند رسانه ای سونی
· چیپست: اسنپدراگون 835 کوالکوم، مجهز به هشت هسته از نوع Kyro 280 (چهار هسته با سرعت کلاک 2.46 گیگاهرتز + چهار هسته با سرعت کلاک 1.9 گیگاهرتز)، تراشه گرافیکی آدرنو 540؛ رم 4 گیگابایتی
· دوربین: سنسور اصلی 19 مگاپیکسلی IMX400 سونی، گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0، پشتیبانی از قابلیت هایی همچون لیزر هیبریدی پیش‌بینی کننده، تشخیص فاز، کنتراست AF، سنسور IR برای بالانس رنگ سفید، فلش LED، اختصاص دکمه شاتر فیزیکی
· فیلم برداری: قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه؛ رزولوشن 1080p با نرخ 60 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p با نرخ 960 فریم بر ثانیه، شات Steady
· دوربین سلفی: سنسور 13 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خوکار و ضبط ویدیو با رزولوشن 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه
· حافظه داخلی: دو مدل 32 و 64 گیگابایتی با قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه میکرو اس دی
· سیم کارت: دو مدل تک و دو سیم کارت؛ در مدل دو سیم کارت امکان استفاده از کارت حافظه میکرو اس دی نیز وجود دارد
· قابلیت‌های ارتباطی: وای فای دوآل باند، جی پی اس، گلوناس، بلوتوث نسخه 5، NFC، درگاه یو اس بی نوع سی با پشتیبانی از یو اس بی 3.1، ورودی 3.5 میلیمتری هدفون
· قابلیت‌های صوتی: قابلیت حذف صداهای مزاحم اطراف به همراه میکروفون اختصاصی، ارائه صوت 24 بیتی با رزولوشن بالای 192KHz
· باتری: 3230 میلی آمپر ساعتی غیر قابل تعویض، پشتیبانی از شارژ سریع Quick Charge 3.0، شارژ ... شارژ هوشمند Battery Care


حال وقت آن رسیده است تا با بررسی دقیق‌تر طراحی، قطعات، قابلیت ها و ویژگی های به کار رفته در این گوشی، بیشتر با اکسپریا اکس زد پریمیوم آشنا شویم و دریابیم که آیا این گوشی آن چنان که سونی از آن تعریف کرده است، ارزش خریدن را دارد یا خیر. با ما همراه باشید.



طراحی ظاهری و ابعاد Sony Xperia XZ Premium

4775.jpg

ابعاد اکسپریا اکس زد پریمیوم برابر با 156 در 77 در 739 میلیمتر عنوان شده که در مقایسه با مدل اکسپریا اکس زد اس، ارتفاع آن چیزی حدود 10 میلیمتر بلندتر و عرض آن نیز حدود 5 میلیمتر بیشتر است. وزن این گوشی نیز به 195 گرم می رسد که تقریباً 35 گرم سنگین‌تر از اکسپریا اکس زد اس است. اما اگر بخواهیم صادقانه قضاوت کنیم، این اختلاف وزن در مقایسه با طراحی زیبا و بدنه این گوشی چندان به چشم نمی آید و به هیچ عنوان نمی توان آن را یک اسمارت فون سنگین به حساب آورد.






4776.jpg

در رابطه با طراحی این گوشی باید گفت که با استناد به نظرات کاربران، اکسپریا اکس زد پریمیوم، یکی از زیباترین گوشی های موجود در بازار به شمار می رود که بسیار خوش‌دست بوده و تجربه متفاوتی از کار با یک گوشی هوشمند را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد؛ سونی نام این طراحی را Loop Surfacee نامیده است. لبه های فلزی به کار رفته در قسمت های بالایی و پایینی گوشی، زیبایی خاصی را به آن بخشیده و حس خوبی را در حین کار به کاربر القا می کند.




4777.jpg

قسمت های پشتی و جلویی این گوشی با پوششی از محافظ گوریلا گلس 5 پوشیده شده است. در واقع، این محافظ صفحه هم اکنون به عنوان یکی از سرسخت‌ترین نمونه های موجود در بازار به حساب می آید. اما متاسفانه از این پوشش برای لبه های کناری این گوشی استفاده نشده است. در واقع، سونی این‌بار به جای استفاده از شیشه، از پلی کربنات منحنی برای ساخت قسمت های کناری این مدل بهره گرفته است.





4778.jpg

مهندسان سونی لبه های جلویی و پشتی این گوشی را به نحوی هنرمندانه به گوشی های کناری وصل کرده اند که هیچ فاصله ای در این بین مشاهده نمی شود. همچنین، جنس پلاستیکی این لبه ها (جلویی و پشتی) ضربه گیری بیشتری را به گوشی می بخشد و این یعنی، افزایش مقاومت اکسپریا اکس زد پریمیوم در برابر ضربات و آسیب های احتمالی ناشی از افتادن از دست.




4779.jpg

شاسی های قسمت های بالایی و پایینی این گوشی نیز کاملاً از فلز و به صورت صاف ساخته شده است. این شاسی در قسمت لبه ها، با الماس به نحوی برش خورده که نمایی انعکاسی را به این قسمت بخشیده است. به گفته سونی، سطح این قسمت آنودایز شده که این مسئله، افزایش مقاومت دستگاه را به دنبال خواهد داشت.

سونی با معرفی اکسپریا اکس زد پریمیوم، باری دیگر ابهت و زیبایی گوشی های سری اکسپریای خود را به رخ رقبا کشید. این گوشی علاوه بر مجهز بودن به بلندگوهای استریو از گواهینامه IP68 نیز بهره می برد که مهر تاییدی بر مقاومت آن در برابر نفوذ آب و گردوغبار است.





4780.jpg

در مجموع می توان گفت حاشیه های نمایشگر اکسپریا اکس زد پریمیوم با آن چه که شرکت های ال جی و سامسونگ در گوشی های جی 6 و گلکسی اس 8 به کار برده اند، شباهت زیادی دارد. همچنین، قسمت های بالایی و پایینی بدنه این گوشی نیز به مدل های سری آیفون پلاس اپل نزدیک است.




4781.jpg

نمایی از دو گوشی سری اکسپریا در کنار هم؛ اسپریا اکس زد پریمیوم در سمت راست – اکسپریا زد 5 پریمیوم در سمت چپ

نکته جالب در خصوص این گوشی، استفاده از رنگ Luminous Chrome و یا همان کروم درخشان برای اکسپریاکس زد پریمیوم است که در واقع، به جای رنگ، بدنه گوشی بیشتر حالتی شبیه به آینه را به خود گرفته و قادر است محیط اطراف را منعکس کند. اما منتقدان این طراحی ادعا می کنند که رنگ درخشان بدنه این گوشی می تواند توجه کاربر را از نمایشگر پرت کند. با این حال، کار با این گوشی نشان می دهد که انعکاس محیط اطراف بر روی بدنه این گوشی، آن چنان که تصور می شود هم نیست و حواسپرتی کاربر را به دنبال نخواهد داشت.





4782.jpg

همانطور که اشاره شد جنس بدنه آلومینیومی این گوشی از مقاومت بالایی برخوردار است و حس خوبی را به هنگام در دست گرفتن گوشی به کاربر می دهد. همچنین، حسگر اثر انگشت این گوشی در لبه سمت راست گوشی تعبیه شده که البته این سنسور در مدل های عرضه شده در کشور آمریکا وجود ندارد.




4783.jpg

اگرچه باتری 3230 میلی آمپری اکسپریا اکس زد از ظرفیت کمتری در مقایسه با باتری اکسپریا زد 5 پریمیوم برخوردار است، اما با این حال، استفاده از پردازنده قدرتمند اسنپدارگون 835 که از مصرف باتری کمتری در مقایسه با پردازنده به کار رفته در گوشی زد 5 پریمیوم بهره می برد،می تواند این ظرفیت کمتر را جبران کند.





4784.jpg

نمایی از دو گوشی سری اکسپریا در کنار هم؛ اسپریا اکس زد پریمیوم در سمت راست – اکسپریا زد 5 پریمیوم در سمت چپ



بررسی کلی Sony Xperia XZ Premium
4785.jpg

در بالای نمایشگر 4K اکسپریا اکس زد پریمیوم، دوربین سلفی، اسپیکر استریو، چند سنسور و فلش وضعیت LED مشاهده می شود و در قسمت پایینی نیز اسپیکر استریو ثانویه جای گرفته است. به گفته سونی، بلندگوهای به کار رفته در این گوشی قادرند صدایی تا 41 درصد قوی‌تر از صدای پخش شده توسط گوشی اکسپریا اکس زد را به گوش کاربر برسانند. همچنین، این بلندگوهای به گونه ای طراحی و استفاده شده اند که برخلاف گوشی های آیفون 7 و یا پی 10 هوآوی، قادرند صوت را با بالانسی مطلوب پخش کنند.





4787.jpg






4788.jpg

تنها قطعه که می توان آن را از بدنه این گوشی جدا کرد، درگاه سیم کارت و حافظه میکرو اس دی است. این قطعه به گونه ای است که سیم کارت و کارت حافظه را در خود جای می دهد و بلافاصله پس از بیرون آمدن از محفظه مورد نظر، گوشی ریستارت خواهد شد. جالب اینجاست که پس از درج سیم کارت نیز گوشی به صورت خودکار و برای بار دوم ریستارت خواهد شد. اشکال و یا نقطه ضعفی تاکنون که در 90 درصد گوشی های بررسی شده، مشاهده نشده است.





4789.jpg

در قسمت راست این گوشی، دکمه های تنظیم صدا، پاور یا قفل گوشی و شاتر دوربین دو مرحله ای تعبیه شده است. مطابق با آن چه که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، به جز مدل های عرضه شده در کشور آمریکا، سنسور اثر انگشت در تمامی مدل های اکسپریا اکس زد پریمیوم در دل دکمه پاور جای گرفته است. این سنسور از سرعت و دقت بسیار بالایی برخوردار است.




4790.jpg

ورودی 3.5 میلیمتری هدفون نیز همانند با آن چه که در تصویر زیر مشاهده می کنید بر روی قسمت بالایی گوشی و در کنار میکروفون ثانویه تعبیه شده است. گفتنی است میکروفون اولیه در قسمت پایینی و در مجاور درگاه یو اس بی نوع سی قرار گرفته است.





4791.jpg






4792.jpg

در قسمت پشتی اکسپریا اکس زد پریمیوم نیز لنز دوربین Motion Eye مشاهده می شود که در کنار آن یک فلش LED و چند سنسور جای گرفته است.




4793.jpg

این بررسی در حال تکمیل می باشد.......
 

Vonarian

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2016
نوشته‌ها
45
لایک‌ها
23
سن
23
طراحی مثل همیشه کپی کاشی...

Sent from my K00E using Tapatalk
 
بالا