منتخب بازارچه

بهبود کارایی و تمرین با استفاده از مکمل ها

nikelhamsh

همکار نویسنده
همکار نویسنده [؟]
تاریخ عضویت
8 آگوست 2017
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
27
سن
25



وقتی صحبت از بهبود کارایی و تمرین پر شدت به میان می آید اولین چیزی که ذهن ورزشکاران شکل میگیرد استفاده از مکمل هایی مثل کافئین، کراتین، نیتریک اکساید و امثال اینها می باشد. بتا آلانین مکمل نوپا و کمتر شناخته شده ای است که میتواند در این هدف به شما بسیار کمک کند. بتا آلانین حتی میتواند در این زمینه بیشتر متعهد باشد زیرا کار اصلی این مکمل کاهش لاکتیک اسید ساخته شده است. کاهش لاکتیک اسید یعنی اینکه شما میتوانید ست ها و تکرار های بیشتری را انجام دهید و تمرین خود را پر شدت تر دنبال کنید. بتا آلانین همچنین با کاهش اسید لاکتیک عضلات، از درد بعد از تمرین هم میکاهد و ریکاوری عضلانی شما بسیار بهتر صورت خواهد گرفت.

در عضلات بتا آلانین به آمینواسید هیستیدین میچسپد تا دی پپتید کارنوزین را به وجود آورند.کارنوزین در عضلات از تاثیرات منفی یون هیدروژن در تمرینات پر شدت میکاهد. اولین چیزی که در هنگام خستگی عضلات به ذهن شما خطور میکند اسید لاکتیک است. اسید لاکتیک از یون هیدروژن و لاکتات به وجود می آید. به همین خاطر شما احساس سوزش در عضلات می کنید و نمیتوانید به راحتی تمرین خود را ادامه دهید. حتی اگر شما بتوانید از این درد هم عبور کنید باز هم فرقی نمیکند زیرا با تجمع یون های هیدروژن به هر حال بازده شما پایین خواهد آمد و اینجا موقعی است که بتاآلانین وارد عمل خواهد شد. در دانشکده ورزش و داروی آمریکا این مسئله بررسی و تاثیرات مثبت بتا آلانین در بهبود کارایی تمرینی به اثبات رسید. این تحقیقات مبنی بر استفاده بتاآلانین همراه با کراتین بود و جواب آن مثبت بود. کسانی که کراتین را به همراه بتا آلانین مصرف کرده بودند در مقایسه با گروهی که فقط از مکمل کراتین بهره برده بودند در حرکات انفجاری بسیار کار آمد تر عمل کردند. در تحقیقاتی دیگر اثر افزایش قدرت و کاهش تداخلات نورونی عضلات نیز به اثبات رسید. به همین علت تمامی ورزشکارارنی که اسید لاکتیک میتواند برای آنها به عنوان سدی در تمرینات آنها وجود داشته باشد به خصوص بدنسازان ن میتوانند از بتاآلانین به عنوان مکمل استفاده کنند.


در مطالعاتی مشخص شد که مقدار بالاتر کارنوزین می تواند در افزایش قدرت عضلانی و فشار بیشتر تمرینی به شما کمک کند.پس کارنوزین یا بتاآلانین میتواند علاوه بر سرکوب اسید لاکتیک شما را قوی تر کند. برای نتیجه گیری بهتر و سایز گیری شیوه تمرینی خود را پرشدت تعیین کنید. مثلا میتوانید رنج تکرار ها را بین 10 تا 15 تکرار بچینید یا اینکه زمان استراحت بین ست ها را بین نیم تا یک دقیقه تنظیم کنید. دراپ ست و سوپرست هم میتواند بسیار به شما کمک کند. این تکنیک ها باعث فراخوانی اسید لاکتیک عضلات خواهد شد و در آن زمان است که بتاآلانین فعال خواهد شد.

مقدار مصرف بتاآلانین

برای نتیجه گیری بهتر میتواند 1تا 2 گرم بتاآلانین را با 1تا 2 گرم هیستیدین مصرف کنید. یا اینکه از کارنوزین برای فراخوانی این دو استفاده کنید.
 
بالا