برگزیده های پرشین تولز

_Farshad_

Registered User
تاریخ عضویت
19 آگوست 2007
نوشته‌ها
922
لایک‌ها
32
محل سکونت
0000000*****0000000*****0 00000*********000*******
darman_.jpg



بهداشت و درمان در کانادا
سلامتی و موارد مرتبط با حفظ سلامتی برای داشتن یک زندکی با کیفیت برای هر فردی از الویت های اصلی زندگی است. مراقبت های بهداشتی و ارائه خدمات متناسب در کانادا با سطح بالا و صنعت مراقبت های بهداشتی رو به رشد کانادا از جمله عوامل و شاخصه های بسیار اثر بخش است که کانادا را تبدیل به مقصد نهایی بسیاری از افراد در جهان قرار داده است.
دولت کانادا حدود 10 درصد از تولید ناخالص را صرف خدمات درمانی می‌کند ، و خدمات درمانی اصلی را به‌طور رایگان در اختیار شهروندان، افراد مقیم دائم، و پناهندگان قرار می‌دهد با وجود سیستم خدمات درمانی رایگان یا ارزان دولتی افراد زیادی بیمه خصوصی تکمیلی نیز دارند. این نوع بیمه در کانادا ، هزینه خدمات درمانی و معالجه های پزشکی که از طریق خدمات بیمه درمانی رایگان یا ارزان دولتی کانادا عرضه نمی‌شود را، پوشش می‌دهد و امکان دستیابی سریع تر به معالجه های تخصصی در کانادا را فراهم می‌کند.
اگر واجد شرایط استفاده از بیمه خدمات درمانی رایگان کانادا هستید باید بلافاصله پس از ورود به کانادا با مراجعه حضوری به اداره بهداشت و درمان استانی شهر محل زندگی خود در کانادا فرم‌های مربوطه را تکمیل کرده و با ارائه یک مدرک شناسایی مانند شناسنامه یا پاسپورت و سایر مدارک مورد نیاز تقاضای کارت بیمه درمانی کانادا را داشته باشید.
امکانات و خدمات پزشکی و بهداشتی کانادا:
اورژانس و فوریتهای پزشکی کانادا:

ممکن است شما در شرایطی اضطراری قرار بگیرید و نیاز سریع به خدمات اورژانسی در کانادا داشته باشید در این صورت لازم است با خدمات اورژانس911 و خدمات آمبولانس تماس بگیرید . همچنین در کانادا کلینیک های اورژانس داخل بیمارستان ها واقع شده اند. اگر شما در وضعیتی اورژانسی قرار بگیرید که خطر حیاتی برای شما نداشته باشد ، به اورژانس نزدیکترین بیمارستان مراجعه نمایید.
تماس تلفنی با 911 اورژانس کانادا از تلفن منزل ، تلفن همراه یا تلفنهای عمومی کانادا رایگان می باشد.
هزینه آمبولانس در کانادا برای افراد غیر مقیم 600 دلار بوده و افراد 65 سال یا بالاتر که مقیم کانادا هستند نیازی به پرداخت هزینه آمبولانس نخواهند داشت
اگر نیازی به بیمارستان ندارید و از طرف دیگر مریضی شما در حدی است که به مطب پزشک نیز نمی‌توانید مراجعه کنید، می‌توانید با پزشک تماس بگیرید و تلفنی مشورت کنید یا از دیگری بخواهید شما را به مطب پزشک یا کلینیک‌های پزشکی در کانادا بدون نیاز به وقت قبلی برساند. در ایستگاه‌های پلیس فهرستی از شماره تلفن‌های شخصی پزشکان و داروسازان کانادا جهت مواقع ضروری وجود دارد.
پزشکان کانادا :
کانادا در بخش درمانی سطح بالای استاندارهای دنیا را دارا است. از جمله آنکه مهاجرینی که وارد کانادا میشوند ملزم می دارد تا کارت بهداشت دریافت نمایند، پس از درخواست کارت بهداشت کانادا، شما باید با برنامه ثبت نام بیماران تماس بگیرید . این برنامه به منظور انتخاب پزشک خانواده برای افرادی که تازه به کانادا ساکن شده اند و یا در داخل استان جابجا شده اند، فعالیت میکند. در صورت تماس با این برنامه، نام شما و اعضای خانواده شما در لیست انتظار قرار گرفته و زمانیکه پزشک خانواده به شما اختصاص داده شود ، با شما تماس خواهند گرفت. اگر نیاز داشتید پزشکی به غیر از پزشک خانواده در کانادا شمارا ویزیت کند باید وقت قبلی بگیرید و در ساعت کاری مراجعه کنید ساعات کار مطب های پزشکان کانادا متفاوت است ولی به‌طور معمول روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 صبح تا 6 یا 7 بعد از ظهر کار می‌کنند. در بعضی روزهای هفته زودتر تعطیل می‌کنند، به‌عنوان مثال روز جمعه ساعت 5 یا 5:30 بعد از ظهر پزشکی در مراکز درمانی وجود ندارد. بیشتر پزشکان در خارج از ساعات کاری دارای تلفن پیام گیر بوده و ممکن است نام پزشک جایگزین و شماره تلفن او اعلام گردد.
داروها و داروخانه ها در کانادا :
داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌های بزرگ که بخش دارویی دارند ملزم به ارائه خدمات دارویی به مهاجرین و ساکنین کانادا هستند بعضی از داروهایی که در کشورهای دیگر بدون نسخه پزشک به فروش می‌رسد در کانادا فقط با نسخه پزشک عرضه می‌شود. در بیشتر شهرهای کوچک کانادا حداقل یک داروخانه شبانه در روزهای یکشنبه باز است تا داروهای اورژانس را در اختیار بیماران قرار دهد. فهرست این داروخانه‌ها را می‌توان بر روی در ورودی داروخانه‌ها یا روزنامه‌ها و کتاب‌های راهنمای محلی پیدا کرد. در بیشتر شهرهای بزرگ داروخانه‌های شبانه‌روزی هفت روز هفته کار می‌کنند و تعدادی از آن‌ها دارو را به درب منازل مناطق اطراف خود تحویل می‌دهند
بیمارستان ها و کلینیک های کانادا:
کلینیک های سرپائی: در کلینیک های سرپایی کانادا ، بر اساس تقدم زمان حضور در کلینیک، به بیماران نوبت داده می شود ، ممکن است شما نتوانید به زودی از پزشک خانواده در کانادا وقت ملاقات بگیرید و به یک کلینیک سرپایی در کانادا مراجعه کنید که نیاز به وقت قبلی ندارد و نیاز است حدود سی دقیقه منتظر پذیرش باشید.
بیمارستان های کانادا: کانادا دارای تعداد بسیار بیمارستان دولتی و خصوصی است بیمارستانها به بیماران تحت پوشش بیمه درمانی تخت، خدمات درمانی، و غذا داده می‌شود. اتاقها 2 یا 3 تخته هستند جراحی‌ها، زایمان و درمان بیشتر بیماری‌های عمومی مانند بیماری‌های داخلی و بیماری‌های کودکان در بیمارستانهای عمومی انجام می‌شود. برای بیماری‌های حادتر یا جراحیهای مهم بهتر است که به بیمارستانهای تخصصی دانشگاه‌ها یا مراکز آموزشی مراجعه کنید
خدمات درمانی و پزشکی به زنان در کانادا
کلینیک پیشگیری سرطان (تست پاپ): تست سرطان (پاپ اسمیر) و غربالگری منظم و استفاده از آزمون پاپ اسمیر از جمله نیازهای مهم در بانوان است. این مورد در کانادا کلینیکی در منطقه کورنوال Cornwall دایر شده است. این کلینیک به بانوانی که در محدوده سنی بین 18 و 69 بوده و در طی دو سال گذشته تست سرطانPap test نداده اند ، سرویس می دهد. برای انجام این تست ، باید وقت قبلی گرفته شود
زایمان در کانادا Child labor زایمان کودک و تولد در کانادا :
اگر فکر می کنید که باردار هستید، شما باید با پزشک خانوادگی خود تماس بگیرید. پزشک شما، راهنمایی های لازم در مورد چگونگی مراقبت از خود و فرزندتان را به شما ارائه نموده و می تواند شما را به یک پزشک متخصص زنان و زایمان (obstetrician) نیز ارجاع دهد
زایمان در کانادا به گونه ای است که هم می توان فرزند را در خانه به دنیا آورد و هم در بیمارستان در صورت تمایل به زایمان در منزل می‌توانید از طریق نمایندگی‌های مربوطه، مامایی خصوصی بیابید تا در دوره بارداری، زایمان، و بعد از زایمان زیر نظر او باشید.
در صورتی که تمایل به زایمان در بیمارستان دارید می‌توانید بیمارستان مورد نظر را انتخاب کنید. مجبور نیستید در همان بیمارستانی که پزشک توصیه می‌کند زایمان کنید، ولی باید تخت بیمارستان را هرچه زودتر رزرو کنید. ممکن است پزشک خانواده شما را به یک پزشک متخصص زنان و زایمان معرفی کند یا خود پزشک تان را مشخص کنید. در کانادا زایمان طبیعی با استفاده از حداقل تجهیزات مصنوعی انجام می‌شود و بسیاری از بیمارستانها انتظار دارند که مادران باردار در کلاس‌های راهنمای زایمان طبیعی شرکت کنند.
سقط جنین در کاناتدا بعنوان یک روش عادی کنترل بارداری محسوب نمی شود ولی در عین حال قانونی است
استفاده از دندانپزشکان در کانادا چشم پزشکان کانادا ، متخصصان بینایی سنجی و عینک سازان در کانادا هزینه هایی را در پی دارد توصیه می‌شود قبل از رفتن به کانادا دندان هایتان را معاینه کنید و از بهداشت آنها مطمئن شوید چشم‌هایتان را معاینه کنید و در صورت نیاز، یک عینک یا لنزهای اضافی همراه خود ببرید. همچنین توصیه می‌شود که یک کپی از نسخه خود را نیز همراه داشته باشید تا در صورت لزوم برای جایگزین کردن عینک یا لنز از آن استفاده کنید.
#بهداشت_در_کانادا#خدمات_درمانی_کانادا#بیمارستان_های_کانادا#سلامتی_در_کانادا#زایمان_در_کانادا#دندانپزشک_کانادا

#چشم_پزشکی_کانادا#اورژانس_کانادا#شماره_اورژانس_کانادا#درمان_سرپایی_کانادا#کلینیک_کانادا
 
بالا