برگزیده های پرشین تولز

تأثیر قابل توجه پایش مستمر گلوکز (CGM) در بهبود کنترل قند خون

diabeticnews

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آگوست 2016
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
55
به گزارش پایگاه خبری دیابت (دیابتیک نیوز)، نتایج مطالعه دلاموند که با هدف بررسی بررسی تأثیر پایش مستمر گلوکز CGM در مقایسه با روش‌های دیگر کنترل دیابت انجام گردیده بود، منتشر گردید.

محققین می‌خواستند فایده استفاده از CGM در کنترل دیابت نوع ۱ را در مقایسه با روش‌های خود اندازه‌گیری مانند گلوکومتر بررسی نمایند.

فناوری در دیابت بطور پیوسته در سال‌های اخیر پیشرفت داشته و نسبت به زمانی که تجهیزات خانگی کنترل قند خون مقدار گلوکز را فقط در رابطه با یک زمان خاص نشان می‌دادند تغییر زیادی کرده است.

با استفاده از فناوری CGM بیماران دیابت نوع ۱ و ۲ می‌توانند از میزان دقیق قندخون خودشان در هر لحظه با خبر شوند و پیام‌های هشدار برای کاهش یا افزایش سطح قند خون را دریافت کنند.

به نظر می‌رسد این پیشرفت مهم در کنترل دیابت که توسط شرکت‌هایی چون دکسکام، مدترونیک و آبوت حمایت می‌گردد نه تنها به حفظ سلامتی و پیشگیری از عوارض در بیماران دیابتی کمک می‌کند، بلکه کمک می‌کند تا زندگی عادی طولانی‌تری داشته باشند.

با این حال تا کنون شواهد ملموس از مفید بودن این روش در گروه‌های خاص وجود نداشت. در مطالعه اخیر این موضوع با بررسی تصادفی ۱۵۰ بیمار دیابتی نوع یک ۲۵ ساله و بالاتر که دیابت آن‌ها کنترل نشده بود، نشان داده شد. همه شرکت کنندگان چندین نوبت در روز با استفاده از گلوکومتر قند خونشان را اندازه می‌گرفتند. سپس این افراد به دو گروه استفاده کنندگان از روش CGM و ادامه دهندگان روش قبلی، تقسیم گردیدند. نتایج بهبود بسیار بهتر در کاهش HbA1C در گروه CGM را به میزان بیش از ۰٫۶% نشان داد. به همین دلیل به نظر می‌رسد CGM برای دیابتی‌های نوع ۱ که انسولین تزریق می‌کنند، بسیار سودمند باشد.

محققین همچنین بر این باورند که CGM نقش بیشتری در آموزش بیماران دیابتی ایفا خواهد کرد. آنها قادر خواهند بود که عوامل تأثیرگذار بر قند خون‌شان را بهتر بشناسند و از نتایج ورزش، تغذیه و تزریق انسولین درتغییر قندخون را همزمان درایفت نمایند و کیفیت زندگی خود را ارتقاء دهند.

منبع: تأثیر قابل توجه پایش مستمر گلوکز (CGM) در بهبود کنترل قند خون
 
بالا