برگزیده های پرشین تولز

تاثیرات اعجاب انگیز چای سبز برای پوست و مو

yalda992

Registered User
تاریخ عضویت
31 اکتبر 2017
نوشته‌ها
139
لایک‌ها
8
سن
32
جایگاه اصلی پرورش چای سبز کشور چین می باشد و مهم ترین خاصیت آن ایجاد آرامش و کاهش تنش های عصبی است، اما چای سبز دارای تاثیرات بیشتری می باشد که شاید شما از آن ها اطلاعات زیادی نداشته باشید. امروز ما قصد داریم به مسئله ی تاثیرات چای سبز بر روی پوست ، مو و همین طور زیبایی بپردازیم . برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ، با ما در ادامه این مطلب از مجله پزشکی رایان درمان همراه باشید.


Does-Green-Contain-Caffeine-1024x664-copy.jpg

تاثیرات چای سبز بر روی پوست و مو
در چای سبز مقدار زیادی پلی‌ فنول، آنتی اکسیدان ، آمینو اسید و ویتامین های B موجود می باشد. با این تفاسیر موادی که در چای سبز وجود دارند ، بهترین ترکیبات برای پوست ، مو و زیبایی هستند و به همین دلیل چای سبز برای سلامت پوست و مو بسیار استفاده می گردد.

یکی از مهم ترین عواملی که به پوست صدمه وارد کرده و باعث پیری زود رس می گردد، رادیکال های آزاد می باشند. رادیکال های آزاد با اکسیده کردن سلول های بدن آن ها را تخریب می کنند. برای مبارزه با آن ها بهترین گزینه موجود و در دسترس ترین ماده، چای سبز می باشد. آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز موجب خنثی شدن تاثیر رادیکال های آزاد می گردند . بنابر این شما با استفاده از چای سبز قادر می باشید از پیری زود رس پوست خود جلوگیری کرده و سلامت پوست و موی خود را تضمین نمایید.


green-tea-weight-loss.jpg.pagespeed.ce_.em_.jpg


تاثیرات چای سبز در تقویت رشد مو

در صورتی که علاقه مند به رشد سریع و تقویت مو های خود می باشید ، می توانید بعد ازحمام کردن از چای سبز دم کرده و خنک جهت شستن مو های خود استفاده نمایید. مهم ترین عامل در ریختن مو های سر « دی‌ هیدرو تستوسترون » است و کاتچین های موجود در چای سبز از تولید دی‌ هیدرو تستوسترون پیشگیری خواهند کرد. همچنین بر طبق تحقیقات انجام شده، آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز یکی از مهم ترین ترکیبات جهت مقابله با شوره های مو هستند.


تاثیرات چای سبز در سفت شدن پوست

یکی دیگر از تاثیرات چای سبز بر روی زیبایی و پوست ، سفت کردن پوست است. در میان پوست ما منافذی هستند و هنگامی که این منافذ باز شوند در بین سلول های پوست فاصله می افتد و همین امر موجب افتادگی و چروک شدن پوست خواهد شد. چای سبز یکی از بهترین قابض هاست که قادر است منافذ باز پوست را جمع کرده و در نتیجه تاثیر آن به سفت شدن پوست شما بیانجامد.


کاهش پف چشم از تاثیرات چای سبز

یکی از مشکلاتی که اکثر ما با آن رو به هستیم پف چشم و تیرگی زیر چشم ها است. تانین و آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز قادر هستند تا موجب انقباض رگ های خونی زیر پوست اطراف چشم گردند که در نهایت منجر به رفع تورم و پف ایجاد شده خواهند شد. همچنین ویتامین کا موجود در چای سبز می تواند باعث روشن شدن پوست چشم و کاهش تیرگی های دور چشم گردد. برای این منظور می توانید از چای سبز کیسه ای که از چای آن را مصرف کرده اید و به مدت 10 دقیقه در یخچال گذاشته اید ، استفاده نمایید و از آن برای ماساژ پوست زیر چشم کمک بگیرید.



Chai-Green-Tea-copy.jpg


تاثیرات چای سبز بر جوش های صورت و آکنه

یکی دیگر از تاثیرات چای سبز بر روی پوست ، از بین بردن جوش های صورت و آکنه است. عمده ترین دلیل ایجاد جوش های صورت استرس و اختلالات هورمونی است و چای سبز یکی از موادی می باشد که هم قادر به رفع استرس در شما می باشد و هم آنتی اکسیدان های موجود در آن از اختلالات هورمونی پیشگیری می کنند. کاتچین های چای سبز نیز رفع کننده ی باکتری های پوستی هستند که این باکتری ها مهم ترین دلیل ابتلا به آکنه خواهند بود.

تاثیرات چای سبز در درمان آفتاب سوختگی

چای سبز می تواند از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت کند و آسیب های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی را درمان کند و از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری خواهد کرد. جهت تسکین درد ، سوزش ، خارش و التهاب ناشی از آفتاب سوختگی فقط کافی است که دو الی سه بار در روز با پنبه و چای سبز دم شده پوست صورت خود را تمیز کنید.


منبع : http://rayandarman.com
 
بالا