برگزیده های پرشین تولز

تاثیر سرعت سایت

doki_sj

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2017
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
33
سلام دوستان
سرعت سایت تا چه حد واقعاً تاثیر داره در سئو؟
الان این سایت سرعت جالبی نداره اما رنکش بالائه

https://sepidarsystem.com
 

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
:) با سلام و خسته نباشید

:general505: زمانی که کاربران موضوعات مورد نظر خود را در موتورهای جستجو سرچ می‎کنند، بهترین سایت ها‏ در صفحه اول نتایج جستجو در مقابل آنها قرار می‎گیرد. حال کاربران با توجه به عناوین سایتها، آنها را باز می‎کنند. انتظار آنها از سایت ها‏، سرعت بالای لود شدن است. در صورتی که صفحات باز شده دیر بارگذاری شوند، کاربران فوران سایت را ترک می‎کنند. از این رو سرعت سایت اهمیت زیادی در افزایش تعداد بازدیدکنندگان دارد که براساس بررسی ها‏یی که در این زمینه انجام شده است، حداکثر طول مدت لود شدن صفحات نباید بیشتر از 4 ثانیه باشد. بنابراین برای جذب بازدیدکننده های بیشتر، زمان زیادی در اختیار سایت ها‏ وجود ندارد. در این زمینه راهکارهایی جهت افزایش سرعت لود شدن صفحات سایت وجود دارد.

:general601: تاثیر بر سرعت ایندکس و رتبه سایت

در صورتی که صفحات سایت با سرعت پایینی لود شوند، نارضایتی کاربران را به دنبال دارند. زمانی که گوگل با خروج سریع کاربران از سایت مواجه می‎شود، رنکینگ سایت را کاهش می‎دهد. زیرا متوجه نارضایتی کاربران می‎شود. بنابراین به صراحت می‎توان گفت، سرعت سایت تاثیر مستقیمی بر افزایش رتبه سایت دارد.

از سوی دیگر سرعت سایت می‎تواند بر ایندکس شدن صفحات توسط روبات ها‏ تاثیرات مطلوبی بر جای گذارد. به اینصورت که گوگل زمان مشخصی را برای ایندکس هر سایتی، در نظر می‎گیرد. در اینجا افزایش سرعت سایت به معنای افزایش سرعت بررسی و ایندکس شدن هر صفحه و در نتیجه بررسی صفحات بیشتر می‎باشد. زمانی که گوگل نتواند به تمامی صفحات داخلی یک سایت دسترسی پیدا کند، باید مدت زمان بیشتری را جهت جستجو صرف نماید و از آنجا که هدف آن، اجرای درخواست کاربران در کمترین زمان ممکن است، لذا دست از جستجوی سایت می‎کشد و به سراغ سایت دیگری می‎رود. به تبع این امر، سایت در نتایج جستجو نشان داده نمی شود.

شاید توجه کرده باشید، زمانی که به دنبال جستجو یک موضوع در گوگل هستید، در صفحه نتایج جستجو چندین صفحه از یک سایت برای شما نمایش داده می‎شود. علت این امر سرعت بالای سایت مزبور است. چرا که گوگل توانسته است در مدت زمان کوتاهی تمامی صفحات آن را بررسی و در نتیجه چندین صفحه را نمایش دهد. این امر به ارتقای رتبه سایت و در نتیجه بهینه سازی آن کمک می‎کند.

:general210: نکاتی جهت افزایش رتبه سایت

به منظور افزایش رتبه سایت و تاثیرات مطلوب بر بهینه سازی سایت، راه حل ها‏ی زیادی از سوی متخصصین و کارشناسان سئو ارائه شده است. در زیر به برخی از مهمترین آنها می‎پردازیم:

:general406: استفاده از ها‏ست مجازی یا اختصاصی

هاست وب سایت با بهینه سازی و سئوی سایت ارتباط مستقیم دارد. هاست ها‏ عموما بصورت اشتراکی ارائه می‎شوند و به همین دلیل منابع CPU و Ram Server بین تعداد زیادی از وب سایت ها‏ یکسان است. این امر موجب کاهش سرعت سایت و در نتیجه لود شدن صفحات با سرعت کم می‎شود. یکی از راه ها‏ی جلوگیری از این امر، استفاده از ها‏ستینگ ها‏ی مجازی و یا اختصاصی است که در مقایسه با ها‏ست ها‏ی اشتراکی سرعت بالاتری دارند. اگر چه ها‏ستینگ ها‏ی اشتراکی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند اما به دلیل مشکلاتی که برای سایت ایجاد می‎کنند، نمی توان به آنها اعتماد کرد.

:general408: فشرده سازی خروجی سرور

سرورها می‎توانند خروجی را بصورت فشرده به مرورگرها ارسال کنند که موتورهای جستجو نیز از این قابلیت برخوردار هستند و می‎توانند خروجی ها‏ی فشرده شده را بررسی نمایند. استفاده از فشرده سازی در سرعت لود شدن وب سایت تاثیرگذار است. بدین منظور یک توصیه مهم جهت افزایش سرعت، فعالسازی Gzip بر روی سایت است تا خروجی ها‏ بصورت فشرده از سمت سرور به مرورگر کاربر فرستاده شوند.

:general507: فشرده سازی فایل ها‏

یکی دیگر از روش ها‏ی افزایش سرعت و در نتیجه بهینه سازی سایت، فشرده سازی فایل ها‏ی HTML، CSS و جاوا اسکریپت است. این امر موجب کاهش حجم فایل ها‏ می‎شود و پهنای باند کمتری از سرور سایت مصرف می‎شود. البته باید توجه داشت که فشرده سازی فایل ها‏ نیازمند تخصص و بکارگیری تکنیک ها‏ی ویژه ای است که باید توسط متخصصین انجام شود تا در استانداردهای W3C سایت مشکلی ایجاد نشود.

:general206: استفاده از کش

سیستم کش وب سایت را در زمان ها‏ی خاصی ثبت می‎کند و در زمان دیگری آن را به کاربران نمایش می‎دهد. فعال سازی این سیستم بر روی مرورگر موجب می‎شود تا اگر کاربری سایت را مشاهده کرد، در ورود بعدی، نسخه قبلی سایت را مشاهده کند و در نتیجه صفحه مجددا بارگذاری نشود. فعال سازی سیستم کش وب سایت موجب می‎شود تا یک نسخه از وب سایت، هر چند مدت از وب سایت گرفته و در زمان دیگری به کاربر نمایش داده شود. این امر باعث صرفه جویی در منابع CPU و Ram Server شده و سرعت سایت را اتقا می‎دهد.

:general205: بهینه سازی تصاویر

استفاده از تصاویر بهینه سازی شده و کم حجم، یکی دیگر از روش ها‏ی افزایش سرعت وب سایت است که زمان لود شدن صفحه را کاهش می‎دهد. توجه مدیران سایتها برای کاهش حجم تصاویر موجب افزایش سرعت سایت تا 2 برابر می‎شود.

:general205: بررسی سرعت وب سایت

سرعت وب سایت باید هر چند وقت یکبار انجام شود. این امر می‎تواند از طریق وب سایت ها‏یی چونGoogle PageSpeed ، Website speed test , GTmetrix , WebPagetest صورت بگیرد.

:general105: قالب وب سایت

گاهی ممکن است برخی قالب ها‏ی وب سایت بیش از حد گرافیکی و پیچیده باشند که این امر موجب افزایش سرعت لود شدن صفحه می‎شود. بنابراین قالب ها‏ی سایت باید دارای گرافیک متوسط و یا کم باشند. اگر چه سبک قالب ها‏ی امروزی تغییر یافته و استفاده از تصاویر مد شده است که معمولا حجم بالایی دارند، اما سعی کنید تا حد امکان از این قالب ها‏ دوری نمایید.

:rolleyes: ایمن سازی و محافظت از وب سایت

ایجاد امنیت برای وب سایت می‎تواند سرعت وب سایت را تا حد زیادی افزایش دهد. این امر از ورود ابزارهای مخرب به وب سایت ها‏ جلوگیری می‎کند و به تبع آن در منبع سایت صرفه جویی می‎شود. از سوی دیگر ایمن سازی وب سایت عاملی است که عملکرد بهتر وب سایت را تضمین می‎کند و باعث افزایش سرعت لود شدن صفحات می‎شود.

:general504: پیروز و موفق باشید
 
Last edited:

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
:general411: البته یادم رفت بگم قالبی که داره استفاده میکنه قالب استانداردی هست از نظر سئو و بهنیه سازی به دلیل اینکه :general506: خودمم همین قالب دارم البته من بیشتر بهینه سازیش کردو و حجم قالب کامل کاهش یافته :general601:

:) و توضیحات دیگر این سایت با کمی شیطونی از جایگاه خوبی برخوردار شده :D بک لینکی که همجا میبینیم ......
 

alimseoyab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2019
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
1
سن
38
جالب بود ممنونم از مطلب خوبتون در مورد سئو
 
Last edited:

sonboy

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2013
نوشته‌ها
278
لایک‌ها
23
محل سکونت
InterNet
سلام دوستان
سرعت سایت تا چه حد واقعاً تاثیر داره در سئو؟
الان این سایت سرعت جالبی نداره اما رنکش بالائه

https://sepidarsystem.com
سلام. سرعت سایت یکی از عوامل مهم در سئو داخلی وبسایت به حساب می آید. اما محتوا و سئو محتوا از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. در ادامه توضیحات بیشتری خدمتتان ارائه میدهم:

یک ثانیه تاخیر در بارگذاری صفحه وبسایت باعث موارد زیر می شود:

  • کاهش ۱۱ درصدی در میزان مشاهده صفحات (page views)
  • کاهش ۱۶ درصدی رضایت مشتریان
  • کاهش ۷ درصدی نرخ تبدیل (conversion)
افزایش زمان بارگذاری سایت می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کاهش کاربران و میزان فروش داشته باشد.

این بدان معنی است که یک سایت پر سرعت علاوه بر کسب رتبه های بهتر در گوگل، فروش و سود بیشتری نیز خواهد داشت. در واقع افزایش سرعت بارگذاری سایت باعث بهبود تجربه کاربری و افزایش صفحات بازدید شده توسط کاربران می گردد.

چگونه افزایش سرعت سایت بر روی نرخ تبدیل تاثیر می گذارد؟

سرعت کم باعث نابودی نرخ تبدیل می شود. در حقیقت ۴۷ درصد از بازدیدکنندگان انتظار دارند وبسایت ها در ۲ ثانیه و یا کمتر بارگذاری گردند. همچنین ۴۰ درصد از کاربران صفحاتی که بارگذاری آن ها ۳ ثانیه و یا بیشتر زمان ببرد را رها می کنند.

از پاراگراف بالا می توان نتیجه گرفت، در صورتی که بارگذاری سایت شما بیشتر از ۳ ثانیه زمان ببرد، تقریبا نیمی از بازدیدکنندگان و مشتریان خود را از دست خواهید داد و این یعنی نابود شدن نرخ تبدیل! نیم دیگر بازدیدکنندگان که ماندن در سایت را انتخاب کرده اند نیز ممکن است به علت زمان طولانی بارگذاری سایت دیگر در آینده به سایت شما مراجعه نکنند. در یک تحقیق انجام شده ۷۹ درصد از مشتریان بیان داشتند تمایلی به بازگشت به وبسایتی که عملکرد ضعیفی دارد، ندارند.

در تحقیق دیگری، ارتباط بین زمان بارگذاری و نرخ تبدیل نشان داد که هر ثانیه اضافه در زمان بارگذاری سایت، ۲۵ درصد کاهش نرخ تبدیل را همراه خواهد داشت.

loading-time-conversions.png


آمار بالا اهمیت بهینه سازی سرعت سایت را به نمایش می گذارد. بر هیچکس پوشیده نیست که افزایش سرعت بارگذاری سایت تاثیر زیادی بر روی نرخ تبدیل می گذارد.

هنوز متقاعد نشده اید که سرعت نقش مهمی در سئو سایت دارد؟

در گذشته، موتور جستجوی گوگل به خاطر ۰.۵ ثانیه زمان بارگذاری بیشتر، ۲۰ درصد کاهش بازدید را تجربه کرده است!

بنابراین اگر کاربران تمایلی به انتظار برای بارگذاری وب سایت های بزرگ را ندارند، احتمالا برای بارگذاری وبسایت شما هم منتظر نخواهند ماند.

چگونه افزایش سرعت سایت بر روی میزان دیده شدن تاثیر می گذارد؟

باتوجه به اینکه گوگل سرعت بارگذاری سایت را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی در نظر می گیرد، سرعت وبسایت شما می تواند بر روی میزان دیده شدن در نتایج تاثیر بگذارد.

این قضیه در حال حاضر که الگوریتم Mobile-first Index رونمایی شده است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی، کمپانی گوگل اعلام کرد که تمامی نتایج جستجو بر اساس ورژن موبایلی صفحات رتبه بندی خواهند شد.

تعداد جستجوهای موبایلی اولین بار در سال ۲۰۱۵ از تعداد جستجوهای انجام شده از طریق کامپیوتر ها عبور کرد و روز به روز بر تعداد آن افزوده شد.

این بدان معناست که گوگل تلاش می کند نتایج جستجو را برای کاربران موبایلی تهیه کند. همچنین نمی خواهد کاربران خود را به وبسایت هایی که به خوبی بارگذاری نمی شوند هدایت کند.

در نتیجه، تجربه کاربری موبایلی نقش اصلی را در رتبه بندی نتایج ایفا می کند. حتی در نتایج جستجوی دسکتاپ (کامپیوتر ها).

mobile-first-index.jpg



در ادامه این مقاله نحوه افزایش سرعت سایت را خواهید آموخت. مخاطبین این مقاله تمامی افرادی هستند که صرف نظر از پلتفرمی که استفاده می کنند، تمایل به افزایش سرعت و کاهش زمان بارگذاری سایت خود دارند(نظیر وردپرس، جوملا، دروپال،فروم ها، اسکریپت های اختصاصی و …).

جهت مشاهده آموزش افزایش سرعت سایت کلیک کنید

امیدوارم مفید واقع شود. با احترام
 

sorushazi

Registered User
تاریخ عضویت
12 فوریه 2014
نوشته‌ها
304
لایک‌ها
129
سن
29
محل سکونت
پشت لپتاپ!
فکر میکنم سرعت سایت جز اخرین ملاک ها باشه. ولی اگر سایتی سرعت بالا در کنار محتوای ارزشمند داشته باشه تو رنکش تاثیر بالایی داره
 

daneshr67

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 نوامبر 2018
نوشته‌ها
25
لایک‌ها
3
محل سکونت
مشهد
بالا