برگزیده های پرشین تولز

تاریخچه شب یلدا_فروش گلدان شب یلدا

VIP Shop

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 اکتبر 2020
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
0
سن
18
تاریخچه شب یلدا:
شب یلدا برای تمام ایرانیان مهم است و آن را جشن میگیرند. گلفروشی آنلاین VIP Shop در زمینه فروش گل و همچنین فروش گلدان شب یلدا به صورت آنلاین فعالیت میکند. برای مشاهده ی محصولات کافیست تا بر روی لینک کلیلک کنید.

یلدا و مراسمی کـه در اولین شب زمستان و بلندترین شب سال برپا میکنند، سابقه بسیار دراز داشته و بـه آیین مهر مرتبط اسـت. شب یلدا شب زایش و تولد مهر اسـت و ریشه باور و اعتقاد آن برمی‌گردد بـه گاه شماری و اندیشه‌هایی کـه ایرانیان مهری از دین خود داشتند. دراین شب بـه باور ایرانیان باستان خورشید شکست ناپذیر بوده.

تاریخچه شب یلدا به گذشته‌های بسیار دور بر‌می‌گردد. اما قدمت دقیقش مشخص نیست. برخی باستان‌شناسان، تاریخ شب یلدا را هفت هزار ساله می‌دانند. آنها به ظروف سفالی دوره پیش از تاریخ، استناد می‌کنند. این ظروف دارای نقوش حیوانیِ ماه‌های ایرانی، مانند قوچ و عقرب هستند. البته این نقوشِ در کتیبه‌ها و یافته‌های باستان‌شناسی کمیاب‌اند. اما باستان‌شناسان معتقدند، می‌شود آیین مربوط به شب یلدا را تا هفت هزار سال قبل، ردیابی کرد.

در سده چهارم میادی اما بر اثر یکسری اشتباهات، تولد مهر بـه بیست و پنجم دسامبر تغییر پیدا کرد. تا آن زمان تولید عیسی مسیح را ششم ژانویه برگزار می کردند. اما بعد از رشد مسیحیت در روم و اروپا بجای آیین میترایی، متولیان کلیسا نتوانستند جشن میترایی را بربیندازند و بـه ناچرا همان روز را روز تولید عیسی مسیح اعلام کردند.

با همه‌ی اینها آنچه به عنوان شب یلدا رسمیت یافته، به حدود ۵۰۰ سال، قبل از میلاد برمی‌گردد. یلدا در زمان داریوش یکم به تقویم رسمی ایرانیان باستان، وارد شده است. تقویمی که برگرفته از گاه‌شماری بابلی‌ها و مصری‌ها ست.
unnamed (2).jpg
 

h3saam

Registered User
تاریخ عضویت
28 سپتامبر 2020
نوشته‌ها
155
لایک‌ها
392
جالب بود با تشکر
 
بالا