برگزیده های پرشین تولز

تحصیل در مالزی

majidmeratifashi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2016
نوشته‌ها
55
لایک‌ها
3
سن
30
کشور مالزی از جمله کشور هایی است که شرایط نسبتا آسانی برای اخذ پذیرش دارد هر چند کشورهای آسیای شرقی به عنوان مقصد اپلای کمتر مورد توجه واقع می شوند اما کشور مالزی از این قاعده مستثنی است و به علت داشتن دانشگاههای معتبر و شرایط به نسب ساده در اخذ پذیرش همواره مورد توجه دانشجویان خارجی بوده و سالانه از کشور ما نیز تعداد زیادی از متقاضیان در مقاطع ارشد و دکتری موفق به اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور می شوند به همین منظور در این مقاله تصمیم بر آن است تا نحوه اپلای و مراحل اخذ پذیرش در کشور مالزی توضیح داده شود.
اخذ ویزای تحصیلی مالزی
برای اخذ ویزا در کشور مالزی راه های گوناگونی وجود دارد که ویزای تحصیلی شایع ترین و آسان ترین راه می باشد که در بدو ورود به کشور مالزی و اخذ پذیرش قابل دریافت است و تا انتهای مدت تحصیل تمدید می شود.
دانشگاه ها و شرایط ویژه
همانطور که گفته شد دانشگاه های معتبری در کشور مالزی وجود دارد که معمولا هر کدام از آنها شرایط خاصی را برای جذب دانشجو ارائه می دهند. برخی از دانشگاه های معتبر این کشور را مورد بررسی قرار می دهیم دانشگاه های معتبر مالزی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری عبارتند از:
دانشگاه مالایا
دانشگاه پوترا
دانشگاه ملی
دانشگاه تکنولوژی
دانشگاه مالایا
این دانشگاه یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های جهان است که با اکثر دانشگاه های معتبر آمریکا و استرالیا تبادل علمی دارد دانشگاه مالایا (UM) در مقطع کارشناسی ارشد بسیار فعال بوده و در دوره های تمام پژوهشی و پژوهشی آموزشی دانشجو می پذیرد
برخی شرایط ویژه این دانشگاه عبارت است از:
شرایط ویژه زبان انگلیسی
دارا بودن مدرک تافل با حداقل ۵۵۰ امتیاز
و یا دارا بودن مدرک آیلتس با حداقل امتیاز ۶
مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش
انجام ثبت نام آنلاین به دانشگاه به آدرس و پرینت فرم تکمیل شده
ریز نمرات و اصل مدرک کارشناسی با ترجمه رسمی دادگستری
جهت پذیرش در مقطع دکتری ریز نمرات کارشناسی ارشد مورد نیاز است
دانشگاه پوترا
این دانشگاه با قدمتی ۷۰ ساله از قدیمی ترین دانشگاه های مالزی است و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بسیار قوی عمل می کند این دانشگاه با داشتن ۱۳ دانشکده و ۶ انستیتو دارای ۱۶۰ رشته تحصیلی است.
شرایط ویژه زبان انگلیسی
برای منقضیان دارا بودن نمره حداقل ۵۵۰ در آزمون تافل و یا نمره حداقل ۶ در آزمون آیلتس اجباری می باشد که این مدارک می بایست به هنگام ثبت نام به دانشگاه مربوطه ارائه شود.
مدارک مورد نیاز جهت اخذ نیز دقیقا مشابه دانشگاه مالایا می باشد.
دانشگاه ملی مالزی
دانشگاه ملی مالزی (UKM) یکی از بهترین دانشگاه های کشور مالزی است و در عرصه جهانی نیز کاملا شناخته شده است اوج افتخارات این دانشگاه به سال ۲۰۰۵ بازمی گردد جایی که این دانشگاه با کسب رتبه ۹۱ در بین صد دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.
شرایط ویژه زبان انگلیسی
متقاضیان اخذ پذیرش در این دانشگاه بایستی از بین مدارک تافل و یا آیلتس یکی را ارائه دهند که حداقل نمره قبولی در آزمون تافل برابر با ۵۲۰ و حداقل نمره آزمون آیلتس ۵.۵ می باشد.
دانشگاه تکنولوژی مالزی
دانشگاه تکنولوژی مالزی از معتبرترین دانشگاه های این کشور در زمینه رشته های فنی و مهندسی است دانشگاه UTM یک دانشگاه معتبر در زمینه رشته های نو و تحقیقات گسترده در تکنولوژی و علوم می باشد.دانشکده های این دانشگاه نیز دانشکده های فنی مهندسی هستند البته دانشکده های مدیریت و دانشکده علوم پایه در این دانشگاه وجود دارند.
شرایط زبان انگلیسی
متقاضیان شرکت در این آزمون بایستی در آزمون تافل حداقل نمره ۵۵۰ داشته باشد یا در آزمون آیلتس نمره ۶ را کسب کرده باشد. سایر شرایط عمومی این دانشگاه نیز دقیقا مشابه سایر دانشگاه های کشور مالزی است برای آگاهی بیشتر از شرایط کلی تحصیل در خارج از کشور می توانید اینجا را کلیک کنید.
 

mona.km

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2018
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
0
سن
30
سلام من تحصیل در خارج سایت هیوا رو میخوندم خیلی مطالب گسترده تری رو گذاشته بود
 
بالا