برگزیده های پرشین تولز

تعدادی از كلیساهای خوزستان‌ به فروش رفت !

sa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 فوریه 2003
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
14
هر دم از این باغ بری می رسد !:eek:

آخه هفت، هشت تا ملک مگر چقدر پولش می شه ؟:hmm: چرا این ها را میراث فرهنگی خریداری نمی کنه !!! ثبت ملی خورد توی سرشان ... دست کم این ملک ها را خریداری کنند و از نابودی اینها جلوگیری کنند ...


http://www.chn.ir/News/?section=2&id=37783


دو كلیسای كاتولیك‌ها در شهر مسجد سلیمان، آبادان و خرمشهر از سوی خلیفه‌گری كاتولیك‌ها به آموزش و پرورش فروخته شد.

.
خوزستان(خبرگزاری میراث فرهنگی)زهراكشوری_ مدیر پایگاه‌های كلیساهای سراسر كشور از فروش كلیسا های متعلق به كاتولیك‌ها به نهادهای دولتی و اشخاص خصوصی خبر داد.

چندی پیش یكی از این كلیساها توسط مالك جدید آن درشهر اندیمشك تخریب شد. هیچ یك از این كلیساها به ثبت ملی نرسیده و هیچ دستاویزی برای دفاع قانونی از آن نیست.

چندی پیش "مجتبی گهستونی"، فعال حوزه میراث فرهنگی در گفتگو" بامیراث خبر از فروش كلیساهای كاتولیك به آموزش و پرورش و دانشگاه در شهرهای آبادان، خرمشهر و مسجدسلیمان خبر داده بود و "شرلی آودیان"،مدیر پایگاه‌های كلیساهای سراسر كشور نیز در گفتگو با میراث‌خبر این موضوع را تایید كرد.

آودیان به میراث خبر گفت:« من در گفتگو با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خواستار بررسی این مسئله شده‌ام. حتی در نامه‌ای به استان خواستار جلوگیری از فروش این بناهای تاریخی شده‌ام اما تاكنون پاسخی داده‌نشده‌است.»

وی افزود:«خلیفه‌گری كاتولیك‌ها با پایگاه همكاری نمی‌كند. آن‌ها اعتقاد دارند مالك این كلیساها هستند و این كلیساها به صورت قانونی به فروش می‌رسند.»

آودیان به میراث خبر گفت:«جلوگیری از فروش كلیساها خارج از قدرت پایگاه است. پایگاه كلیساهای كشور تنها یك پایگاه پژوهشی است و حتی توان مالی برای انجام فعالیت‌های عمرانی و مرمتی را ندارد.»

وی تاكید كرد كه خلیفه‌گری كاتولیك‌ها حاضر به ارائه فهرست كلیساهای موجود خود در كشور به پایگاه‌ كلیساهای سراسر كشور نشده‌است.

مالك جدید كلیسای كاتولیك، آشوری و كلدانی اندیمشك، چندی پیش پس از اقدام به خرید این كلیسا،آن را تخریب كرد.

این كلیسا یكی از كلیساهای نادر سبك معماری هنر مینی‌مال كشور است كه توسط مهندسان ایتالیایی سد دز در دهه 30 ساخته شده و معماری آن برگرفته از معماری دهه 60 ایتالیاست.
 

ایرانی آزاد

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 نوامبر 2006
نوشته‌ها
990
لایک‌ها
5
حیف که بن میشم وگرنه هرچی فحش از بچگی یاد گرفتم میدادم به .........
گندشو درآوردن خاک تو سرا .
به جز نفرین و فحش هم که کاری نمی کنیم . یعنی از دستمون بر نمی یاد
 

محمدی

Registered User
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2006
نوشته‌ها
1,111
لایک‌ها
14
سن
36
محل سکونت
سرزمین همیشه سبز
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

Amir_2591

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2006
نوشته‌ها
60
لایک‌ها
0
هاه!

این کلیساها غیرقابل استفاده(مذهبی)هستند و مخروبه، چون قدمت زیادی هم ندارند چندان به درد آثار باستانی و میراث فرهنگی هم(با تعریف آقایان)نمی خورند، اینست که می شود در زمینشان یک برجی چیزی بنا کرد ! نهادهای مذهبی غیرشیعی در ایران حمایت مالی چندانی نمی شوند و خلیفه گری سیستم بسیار بسته و کوچکی است(با دو هزار نفر پیرو)که خودمختار اداره می شود، اینکه کلیساها را می فروشد یعنی در آن شهر مراسم مذهبی اجرا نمی شوند و الزامی برای نگهداشتن سرمایه ای که می تواند جای دیگری به کار بخورد نیست: مجموع کلیساهای تحت اختیار خلیفه گری در سرتاسر کشور 8 بنای مستقل است! سرنوشتی بهتر از این برای کلیسای قومی که از پذیرش نوایمانان سرباز می زند متصور نیست، بقول ژاك پره‌ور : ما قربانی ترس خود می شویم.
 
بالا