برگزیده های پرشین تولز

تفکرات اشتباه در راه اندازی کسب و کار اینترنتی

khunires

مدیربخش کاروسرمایه *فروشنده معتبر
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
20 آگوست 2013
نوشته‌ها
3,623
لایک‌ها
4,947
تفکرات اشتباهی که در مورد کسب و کار اینترنتی تا این لحظه داشتید را از ذهن خودتون پاک کنید اکثر افراد که قصد دارند وارد این حوزه شوند در رویای یک شبه پولدار شدن هستند . احتمالا این طرز فکر رو از مطالب سایتها و وبلاگهایی که تعداد آن در بستر اینترنت کم هم نیست و مطالب زرد و بدون پشتوانه به دلایل سودجویی مینویسند برداشت کرده اند .

فریب نوشته هایی که به قصد سودجویی و با موضوع ” بدون یک ریال هزینه ثروتمند شوید را نخورید ” سایتهایی که به شما میگویند با روزی چند کلیک بر روی تبلیغات ، باز کردن ایمیل ، زیر مجموعه گیری پولدار شوید را از امروز ببندید و به مطالب آنها اهمیت ندهید زیرا در صورت عمل به نوشته ی آنها زمان خودتان را از دست خواهید داد . قطعا کلیک کردن بر روی تبلیغات ، خواندن ایمیل و از این دست موضوعات کسب و کار اینترنتی ایده عالی برای هیچ کس نخواهد بود .

کسب و کار اینترنتی یک فعالیت کاری هدفمند بر پایه اینترنت هست و یک سری اصول داره که باید اونها رو رعایت کنید تا بتونید در این راه موفق شوید .نمونه ای از این فعالیتها خرید و فروش محصولات ، ارائه خدمات میباشد .
این مدل کسب و کار کمک میکنه تا با سرمایه کم بتونید سریع تر از کسب و کار سنتی رشد کنید و درآمدهای بسیار بالاتری داشته باشید .
شما برای شروع میتوانید در منزل اقدام به راه اندازی این شغل نمایید ولی نکته ای وجود داره و آن این است که برای شروع حتما در منزل محلی مشخص را برای فعالیت خود انتخاب کنید که بتوانید در آن با کمال آرامش به کار بپردازید . این موضوع را حتما جدی بگیرید .
راه اندازی کسب و کار اینترنتی یک سری فازهایی داره که در ادامه این مطلب قصد داریم فازهای عملیاتی کردن یک کسب و کار اینترنتی رو خدمت شما ارائه کنیم.

۱- مفهوم کسب و کار اینترنتی : با تعریف و مفهوم کسب و کار اینترنتی و کارآفرینی اینترنتی آشنا شوید .

۲-سنجش توانایی : توانایی های خود را سنجیده و خود را ارزیابی کنید و ببینید که چه شاخص های منحصر به فردی در شما وجود دارد .

۳-شناخت از حوزه ای که قصد فعالیت در آن را دارید : ابتدا از حوزه ای که قصد فعالیت دارید اطلاعات کسب کنید . نمونه های مشابه را ببینید و به بررسی رقبای آن حوزه بپردازید . بازار نیاز و فروش محصولات آن حوزه را نیز بسنجید .

۴-تصمیم گیری : تصمیم خود برای شروع این کار را بصورت جدی بگیرید و هرگز در ادامه راه با ناملایمت هایی که در این راه خواهید دید مایوس و دلسرد نشوید .

۵- یافتن فرصت ها و تهدیدات : بعد از تصمیم گیری ، فرصت ها و تهدیدات حوزه ای که برای فعالیت مشخص کردید را پیدا کنید . قبل از این مرحله بایستی بازار هدف خود را پیدا کرده باشید و ایده های ناب و نیاز آن بازار را بشناسید .

۶-نقشه راه داشته باشید : یعنی تمام جزئیات کسب و کار مکتوب باشد تا بتوانیم مناسب ترین مسیر را انتخاب کنیم . در این مرحله بایستی روش به دست آوردن درآمد را تعیین کرد. ( محصول / خدمات )

۷-تهیه تجهیزات و منابع : در ادامه تجهیزات و منابع مورد نیاز که میتواند خرید یک دامنه و هاست مناسب از جمله آن باشد را تهیه کنید.

۸- بررسی کسب و کارهای مشابه : کسب و کارهای مشابه خود را بررسی کرده و همواره به روز باشیم و خدمات تازه ارائه کنیم .
 
بالا