برگزیده های پرشین تولز

تقويم هجري به خدمات گوگل افزوده شد

rezasafdari

کاربر فعال فرهنگ و جامعه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 آگوست 2008
نوشته‌ها
87
لایک‌ها
0
محل سکونت
رویایی به نام ایران
گوگل امكان استفاده از تقويم هجري قمري را به سرويس هاي محلي خود در خاورميانه افزود.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت خبرگزاری فارس، اين سرويس رايگان از طريق Google Calendar و به دو زبان انگليسي و عربي در دسترس است.
Google Calendar از جمله نرم افزارهاي آنلاين گوگل است كه به كاربران اجازه مي دهد قرارهاي كاري و شخصي و رويدادهاي مهم مورد نظرشان را به ثبت برسانند.
اين سرويس با جيميل سازگار بوده و به طور خودكار مناسبت هاي ملي و محلي را نيز فهرست مي نمايد. كاربران براي اضافه كردن تقويم هجري قمري بايد پس از ورود به گوگل با نام كاربريشان گزينه Calendar را انتخاب كرده و بر روي Settings كليك كنند و در زير زبانه General گزينه Alternate Calendars را انتخاب و در نهايت گزينه تقويم هجري را برگزينند.
به علاوه می‌توان رویدادهای ثبت شده در تقویم را تنها با وارد كردن آدرس یك ایمیل به دعوت‌نامه تبدیل كرد و دریافت‌كنندگان این دعوت‌نامه بدون توجه به این كه كاربر سرویس گوگل باشند یا نه می‌توانند آن را مشاهده كرده و پاسخ دهند.

یكی دیگر از مزایای تقویم گوگل باز بودن آن است كه امكان می‌دهد با بسیاری دیگر از برنامه‌های تقویم همكاری كند. همچنین كاربران Google Calendar می‌توانند آن را به گونه‌ای تنظیم كنند كه به هنگام رویدادهای مورد نظر یا دریافت دعوت به آن‌ها پیام كوتاه هشدار ارسال كند.

منبع 1
منبع 2
----------------------------------------
ایشالله یک روز هم تقویم شمسی ..... :happy:
 

hamedmohamadi

Registered User
تاریخ عضویت
12 مارس 2009
نوشته‌ها
542
لایک‌ها
50
سن
42
محل سکونت
تهران
آقا تو پست ا كه نبايد تبليغات انتخاباتي كنيد بي خي خي
 
بالا