برگزیده های پرشین تولز

تلاش برای اقتباس تلویزیونی سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها»

Seymari1369

Registered User
تاریخ عضویت
13 می 2016
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
17
سن
33
تلاش برای اقتباس تلویزیونی سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها»

برادران وارنر و آمازون در تلاشند بعد از موفقیت سریال «بازی تاج و تخت»، اقتباس تلویزیونی سه‌گانه مشهور «ارباب حلقه‌ها» نوشته جی. آر. آر. تالکین را فیلمبرداری نمایند. استودیوی تلویزیونی برادران وارنر در حال بررسی ساخت این سریال است و احتمالا برای این کار با استودیوی آمازون همکاری می‌کند.

لازم به یادآوری است سه‌گانه سینمایی «ارباب حلقه‌ها» به کارگردانی پیتر جکسن از موفق‌ترین آثار سینمایی در ژانر فانتزی‌ست که صدها میلیون دلار در سراسر جهان فروخت و قسمت سوم آن جایزه اسکار برد.

به نوشته هالیوود ریپورتر، اگر توافق برای تولید سریال سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» انجام بگیرد، شبکه آمازون محتمل‌ترین گزینه برای پخش آن خواهد بود. این در حالی‌ست که بعد از رسوایی‌های اخیر در هالیوود، مدیرعامل استودیو آمازون از سمت خود کناره‌گیری کرد و ادامه تولید و پخش چند سریال این شبکه لغو شده است!

جدی‌ترین مساله به حقوق مادی اثر تالکین و وارثانش برمی‌گردد و حتی هنوز تلاشی برای یافتن نویسندگانی که اقتباس را بر عهده بگیرند، انجام نشده است. چهار ماه پیش یک جدال حقوقی سخت بین برادران وارنر و وراث تالکین درباره درآمدهای دو سه‌گانه سینمایی «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» در گرفت.
 
بالا