برگزیده های پرشین تولز

تورنت چیه و چجوری باید ازش دانلود کرد

بهناز

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2007
نوشته‌ها
400
لایک‌ها
4
با سلام به خدمت همه دوستان

من به تازگی میخوام از این سایت تورنت استفاده کنم ولی هیچی ازش نمیدونم میخواستم بدونم که برای چه کارهایی از این سایت یا سایتها استفاده میکنیم و چجوری.
ممنون میشم میشه کامل جواب بدین چون من گشتم و بیشتر گیج شدم.

با تشکر
 

Edited**

Registered User
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2007
نوشته‌ها
197
لایک‌ها
0
فکر میکنم فایلهای یک تکه هست که حجم بالایی دارند و باید یکضرب دانلود بشن.
 

pilot

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
30 مارس 2005
نوشته‌ها
6,601
لایک‌ها
1,253
محل سکونت
Internet

pilot

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
30 مارس 2005
نوشته‌ها
6,601
لایک‌ها
1,253
محل سکونت
Internet
من یکی از پستها رو که تقریبا توضیح خوبی در رابطه با تورنت داده رو اینجا کوت کردم

تورنت چيه ؟

به زبان ساده ساده بيت تورنت يا به اصطلاح تورنت يک ضابطه به اشتراک گذاري فايلها هست که در اون لازم نيست فرستنده فايلها را روي يک سرور آپلود و بعد گيرنده اون رو از روي سرور دانلود کنه .
در تورنت گيرنده فايلها را به طور مستقيم از روي کامپيوتر شخص فرستنده و تمام گيرنده هاي ديگه ميگيره .

مثال :

براي توصيف بهتر ، تورنت را مي‌‌توان به گروهي از افراد تشبيه کرد که دور يک ميز نشسته اند. هر کدام از اين افراد سعي دارند که کپي کاملي از يک کتاب را دريافت کنند. نفر اول اعلام مي‌‌کند که صفحات 1-10، 23، 42-50 و 75 را دارد و نفرات سوم، چهارم و پنجم هر کدام قسمت هايي از اين صفحات را ندارند. بنابراين هر يک براي گرفتن صفحات، خود را با نفر اول هماهنگ مي‌‌کنند. نفر دوم اعلام مي‌‌کند که صفحات 11-22، 31-37 و 63-70 را دارد. نفر اول، چهارم و پنجم به نفر دوم مي‌‌گويند که بعضي از صفحات او را مي‌‌خواهند و او هم کپي آن صفحات را به آنها مي‌‌دهد. اين روند ادامه مي‌‌يابد تا وقتي که همه افراد کپي تمام کتاب را به دست بياورند. همچنين دور اين ميز شخص ديگري وجود دارد که کپي کل کتاب را دارد. بنابراين احتياج ندارد که برايش کپي صفحه‌اي فرستاده شود. او صفحاتي را که هيچ کس ندارد بين افراد پخش مي‌‌کند. در ابتدا هنگامي که افراد دور ميز مي‌‌نشينند، بايد از او بخواهند که اولين سري کپي صفحات خود را به آنها بدهد. گرچه افراد سعي مي‌کنند که صفحات مشابه را از او نگيرند، بعد از مدتي همگي اکثر کپي کتاب را دارند. بدين ترتيب اين فرد مي‌‌تواند کتابي را که دارد در اختيار افراد زياده قرار دهد بدون اينکه مجبور باشد کل کپي را به تمام افراد بدهد. او مي‌‌تواند در عوض، قسمت هاي مختلف کتاب را به افراد متفاوت بدهد. و آنها قادر خواهند بود که اين قسمت ها را در بين خود پخش کنند. به اين فرد که کل کتاب را در اختيار دارد .


seeder به کسی گفته میشه که فایل رو به طور کامل در اختیار داره و منتظر باقی مونده تا بقیه دانلود کننده ها ( peer ها و leecher ها ) بتونند از روی فایل seeder دانلود کنند

به این عمل seed میگن
 

g0dsend313

Registered User
تاریخ عضویت
9 آگوست 2007
نوشته‌ها
3,561
لایک‌ها
310
محل سکونت
شیراز
اگه سرعت بالا دارین ، بجای اینکه از rapid یا سایت های مشابه دانلود کنید ،می تونید از تورنت استفاده کنید،هم راحت تره ،هم مستقیم هست،قابلیت resum هم داره ،هر چیزی هم که بخواین حتی اونایی که لینک rapid ندارند توی تورنت پیدا میشه
دانلود ازش هم خیلی راحته
شما ابتدا یک فایل کم حجم که حاوی مشخصات هست را از web می گیرین ، باقیش دیگه با نرم افزارتون هست،خودش همه ی کار ها رو انجام می ده!

کسی می دونه چه جوری میشه سرعت دریافت بالا برد؟



تاپیک مشابه موجود می باشد

____________________________________________________

4m848p5.gif
 

بهناز

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2007
نوشته‌ها
400
لایک‌ها
4
با تشکر از دوستان خوب بفرمایید روش کار چجوریه و الان چیکار باید بکنم از کدوم سایت واز کجا شروع کنم ؟و به چه نکاتی توچه کنم؟

با تشکر
 

newpersian

Registered User
تاریخ عضویت
21 جولای 2005
نوشته‌ها
210
لایک‌ها
3
منبع آپدیت بلاگ :
راهنمای جامع و ساده ی بیت تورنت برای کاربران مبتدی
2001709979896181318_rs.jpg


6 سالی هست که بیت تورنت پا به عرصه ی حیات گذاشته است و روز به روز هم محبوبیت این پروتکل نسبتا سریع به اشتراک گذاری فایل در اینترنت به سرعت در حال افزایش پیدا کردن است. هر چند لازمه ی استفاده از بیت تورنت داشتن خطوط نسبتا سریع اینترنتی است، ولی با همین خطوط اصطلاحا پرسرعت در ایران (!) هم میشود از این شبکه ها استفاده های نسبتا زیاد و مفیدی برد.

بیت تورنت چیست؟
بیت تورنت یک نرم افزار نیست، بلکه در اصل روش یا پروتکلی برای دانلود کردن فایلها است مشابه شبکه های تحت پروتکل P2P یا کابر به کاربر که البته ابعاد وسیع تر و کامل تری نسبت به این شبکه ها و پروتکل مذکور داراست، و به برنامه هایی که شما از آنها برای دانلود فایل با استفاده از پروتکل بیت تورنت استفاده میکنید اصطلاحا کلاینت های بیت تورنت می گویند.

بیت تورنت مثل Limewire/Kazaa/Napster و سایر برنامه های P2P که در گذشته مورد استفاده قرار میگرفت نیست. و البته این بدین معنی نیست که استفاده از آن سخت و یا پیچیده است، بلافاصله بعد از اینکه برنامه های قدیمی P2P گذشته را فراموش کنید و به استفاده از بیت تورنت روی بیاورید خواهید دید که استفاده از آن چه مقدار ساده و چه مقدار کارآمدتر نسبت به روشهای گذشته است.

بیت تورنت چگونه کار میکند؟
2001662828031055420_rs.jpg

آنچه که سبب تکامل بیت تورنت می شود و در عین حال باعث می شود این پروتکل نسبت به P2P ابعاد وسیع تری یابد در پروسه ی دانلود فایل تحت این پروتکل خلاصه می شود، چرا که در بیت تورنت یک فایل به صد ها قطع کوچک تقسیم می شود و در این شرایط نیازی نیست که کاربر همه ی فایل را دانلود نماید تا بتواند به اشتراک گذاشتن آن را بر روی شبکه آغاز کند، بلکه به محض اینکه کاربر یکی از صد ها قطعه ی کوچک فایل را دریافت کرد می تواند آن را به دیگران به اشتراک بگذارد. به همین علت است که بیت تورنت نسبت به پروتکل قدیمی P2P بسیار سریع تر است زیرا به محض اینکه کلاینت بیت تورنت شما یکی از قطعات فایلی که در حال دانلود آن است را دریافت کرد آن را با دیگران به اشتراک میگذارد و این عمل به صورت دائم تا دریافت کامل فایل ادامه میابد.

برای دانلود کردن یک فایل مثلا یک فیلم یا یک آلبوم موسیقی از بیت تورنت بایستی ابتدا فایل تورنت آن را بیابید، اشتباه نکنید فایل تورنت حاوی فایل یا فایلهای مورد نظر شما نیست بلکه این فایل حاوی اطلاعاتی است که توسط آن کلاینت بیت تورنت شما در می یابد که در کجا و چه آدرسی می تواند کاربری را بیابد که این فایل را دارد و آن را تحت پروتکل و شبکه ی بیت تورنت به اشتراک گذاشته و قابل دانلود کردن است.

حالا که از بیت تورنت یک پیش زمینه ی نسبی پیدا کردید و با آن به صورت کلی آشنا شده اید حتما سئوال میکنید از کجا فایل های تورنت را پیدا کنیم و چگونه آنها را دانلود نمائیم؟

پیش از هر چیز شما به یک کلاینت بیت تورنت نیاز دارید (برنامه ای که توسط آن می توانید دانلودهایتان را از بیت تورنت مدیریت کنید)، کلاینت هایی که من به شخصه پیشنهاد میدهم عبارتند از:

- http://utorrent.com/ برای کاربران ویندوز
- http://transmission.m0k.org/download.php برای کاربران Mac که کم کم هم تعدادشان دارد در ایران دارد زیاد می شود.
- http://azureus.sourceforge.net/download.php و یا http://ktorrent.org/ برای کاربران لینوکس: (البته Azureus کلاینتی است که تحت پلتفورمهای دیگر مثل ویندوز و Mac هم توسعه داده شده است ولی بر روی هیچ پلتفورمی به اندازه ی لینوکس کارایی اش مناسب و قابل قبول نیست.)

و حالا مهم ترین بخش قضیه جستجو به منظور یافتن فایل های تورنت است تا آنها را برای دانلود فایل مورد نظر به کلاینت بدهیم، اما خوشبختانه یافتن فایل های تورنت مناسب و مطلوب در اینترنت کار دشواری نیست سایت های بسیاری هستند که می توان در آنها تورنت های مورد نظرتان را جستجو کنید و نتایج قابل قبولی نیز به دست آورید برخی از این سایتها عبارتند از:
2001458925749760728_rs.jpg


- http://www.mininova.org/
- http://thepiratebay.org/
- http://isohunt.com/
- http://torrentspy.com/
- http://btjunkie.org/
- http://www.demonoid.com/ ( این سایت فقط به کاربرانش اجازه جستجو و دانلود فایلهای تورنت را می دهد اگر بتوانید جز کاربران این سایت شوید عملکرد بسیار عالی اش شما را شاید تا مدت ها از سایر سایتهای تورنت بی نیاز کند، فراموش نکنید عضویت در سایت به صورت دوره یی مثلا هر چند ماه یکبار برای ۱۲ ساعت به صورت رایگان باز می شود.)

شما ممکن است در هر یک از این سایتها درست همانطور که در گوگل جستجو میکنید در باکس جستجویش آنچه که به دنبالش هستید را تایپ کنید و سپس جستجو نمائید و معمولا هم فایلهای تورنت بسیاری برای آنچه که به دنبالش هستید را می یابید، اما کدامیک از این فایلهای تورنت برای آغاز دانلود فایل مورد نظر از بیت تورنت بهتر و مناسب تر هستند؟ تجربه شخصی من به من میگوید فایلی که seeder بیشتری داشته باشد مناسب تر است (تعداد seeder ها معمولا زیر حرف S در مقابل اطلاعات و یا لینک فایل تورنت مورد نظرتان نشان داده می شود) seeder ها افرادی هستند که در حال حاضر فایل مورد نظر شما را دانلود کرده اند و آن را به اشتراک گذاشته اند هر چه تعداد این افراد بیشتر باشد سرعت و پایداری دانلود شما بیشتر خواهد بود. برخی از سایتها گزینه ی دیگری نیز دارا هستند با عنوان health meter که وضعیت تعداد افراد دانلود کننده را به نسبت seeder ها میسنجد و نشان میدهد آیا شرایط برای دانلود آن فایل توسط شما مطلوب است یا نه.

دانلود کردن فایل تورنت:
بلافاصله بعد از اینکه یک فایل سالم و مناسب تورنت را یافتید آن را از طریق لینک دانلودش دانلود کنید (فایلهای تورنت معمولا حجمشان فقط چند کیلو بایت است) بعد از دانلود آن معمولا مروگرتان از شما سئوال میکند می خواهید با این فایل چه بکنید؟ می توانید در همان جا آن را به کلاینت بیت تورنت خود بسپارید.
2001673721729976837_rs.jpg

در اینجا معمولا بعد از هدایت کردن فایل به کلاینت بیت تورنت کلاینت مورد نظر شما اجرا شده و از شما سئوال خواهد کرد کجا می خواهید فایلهایی که دانلود می شوند را ذخیره کنید، محل ذخیره شدن فایلها را معین کنید و OK را فشار دهید و کار تمام است، خواهید دید دانلود فایل اصلی مورد نظرتان شروع می شود. اگر از سرعت دانلود در شروعش راضی نبودید یکی دو دقیقه ای بد نیست تحمل کنید چون معمولا همینقدر زمان طول میکشد تا دانلود از بیت تورنت به حداکثر سرعت برسد. اگر باز هم سرعت مطلوب نبود سعی کنید فایل تورنت دیگری را بیابید که seeder های بیشتر و ترجیحا دانلود کنندگان کمتری داشته باشد.

همه اش همین بود؟
عملا کلیات بیت تورنت همین است ولی اگر بخواهید اصطلاحا تورنت باز شوید ریزه کاری ها کم نیستند، برای مثال می توانید سرعت و مقدار دانلودتان را در کلاینت uTorrent محدود کنید تا در حین دانلود از بیت تورنت به راحتی وبگردی هم بکنید! (برای اینکار کافی است به منوی Options یا امکانات بروید و سپس در قسمت راهنمای سرعت یا Speed Guide تنظیمات مورد نظرتان را انجام دهید).
2001698560505278784_rs.jpg

یا مثلا برای اینکه در بیت تورنت یک کاربر زالو!! یا اصطلاح دیگرش Leecher شناخته نشوید باید همیشه سعی کنید همانقدر که دانلود میکنید همانقدر هم آپلود کنید (یعنی اجازه بدهید دیگران هم از شما دانلود کنند). اکثر کلاینتهای بیت تورنت میزان دانلود و آپلود شما را پیگیری میکنند و بهتر است تا زمانی که یک فایل را دیگران از شما دانلود میکنند و همینطور سهم دانلود و آپلودتان یکی نشده بگذارید از شما دانلود شود بعد میتوانید آن فایل را از حالت Share در بیاورید.

البته در ایران از آنجایی که پهنای باند دولتی است و ISP ها خود از این نظر در محدودیت قرار دارند و معمولا اکثر سرویس دهندگان ADSL اواسط ماه همینجوری پهنای باند کم می آورند برای اینکه وضع وخیم تر نشود معمولا سرویس دهندگان اینترنت اکثرا برای کاربران ADSL شان پروتکل بیت تورنت را بلوکه کرده اند که مبادا شما کیلویی دانلود کنید و پهنای باند جای اینکه مثلا تا ۲۰ ام ماه برود تا ۵ یا ۶ ام بیشتر نرسد!!!، و خوب کاربران طبق معمول روی آورده اند به راه های متفرقه برای دور زدن این تصمیم و تدبیر ابلهانه مثل استفاده از سرویس های *** پدر و مادر دار و ... اگر تورنت باز شدید خودتان دستتان می آید که چکار کنید :).
 

newpersian

Registered User
تاریخ عضویت
21 جولای 2005
نوشته‌ها
210
لایک‌ها
3
منبع آپدیت بلاگ
BitLet ؛ کلاینت تورنتی بر مبنای وب
2006255002991265859_rs.jpg


الان دوره و زمانه ی ابزارهای بر مبنای وب هستش و اصلا به همین علت که مبحثی مثل وب 2.0 انقدر مهم شده. پیرو مباحثی که پیشتر در رابطه با تورنت داشتیم و توضیحاتی که در مورد این سرویس پر طرفدار اینترنتی دادم دلم نیامد سرویس و یا سایت http://www.bitlet.org/ را معرفی نکنم.

سایت BitLet در اصل یک کلاینت تورنت نسبتا خوب هست که به صورت آنلاین و البته بر مبنای وب ارائه شده و خوب مسلما برای جاهایی مثل ادارات دولتی، سایتهای دانشگاهی و... که ممکن در آنها اجازه نصب کلاینتهای تورنت و استفاده از این نوع ابزارها رو به شما ندهند می تواند خیلی کاربردی باشد. در BitLet کافی هست تا آدرس یک فایل تورنت/torrent. را در نوار آدرس آن کپی کنید بعد کلید "دانلود تورنت" را بزنید، محل ذخیره فایل را مشخص کنید و از اینجا به بعد یعنی دانلود شدن فایل را به BitLet بسپارید. :)

یکی از دیگر مزایای BitLet این است که مثلا می توان با Add کردن Bookmarklet این سایت در نوارBookmark مرورگر وقتی فایل تورنتی را در یک سایت تورنت جستجو کردید و فایل مورد نظرتان را پیدا کردید با کلیک بر روی Bookmarklet این سایت در کنارش لینک ارسال مستقیم آن فایل را به BitLet ایجاد نمائید و آن فایل را از همانجا مستقیما برای دانلود تنها با یک کلیک بر روی BitLet بفرستید تا دانلود شود که بدین شکل کار خیلی ساده تر می شود، برای استفاده از این قابلیت کافی است این راهنما را بخوانید.

البته توجه داشته باشید BitLet هرگز جای یک کلاینت تورنت تمام عیار مثل مثلا uTorrent را نمی تواند بگیرد ولی خوب در موارد خاصی که دسترسی به هیچ کلاینت تورنتی ندارید و نمی توانید آن را نصب کنید BitLet تقریبا یک فرشته نجات است.

_______________________________________________________________________________________
راهنمای بیت تورنت برای کاربران نیمه حرفه ای

2003298933308762847_rs.jpg


مدتی پیش یک راهنمای جامع و کامل برای کاربران مبتدی در رابطه با بیت تورنت نوشتم و سعی کردم در آن به سادگی توضیح دهم که بیت تورنت چیست و چگونه می توان از روی آن دست به دریافت و یا ارسال فایل زد. هر چند این راهنما ممکن است کار عده ی بسیاری را راه بیاندازد ولی هنوز موارد و تنظیماتی هستند که در آن توضیح داده نشده اند و از طرفی هر کاربری از مبتدی تا حرفه ای با دانستن آنها می تواند استفاده یی بسیار بهینه از بیت تورنت بکند. امروز و در ادامه مبحث قبلی قصد دارم به شما نشان دهم که چگونه می توانید مقدار خاصی از پهنای باند خود را به دانلود از بیت تورنت اختصاص دهید تا موقع دانلود همزمان بتوانید بی دردسر وب گردی کنید، چگونه می توانید در بیت تورنت نقش موثری در زمینه اشتراک گذاری فایل داشته باشید و البته چگونه می توانید در مقابل ابزار ها یا افرادی که می خواهند از دانلود های شما از بیت تورنت سر در بیاورند از خودتان و حریم خصوصی تان محافظت کنید.

فقط دو نکته ی مهم اینکه من به شخصه از ابزار PeerGuardian2 که بلوکه کننده ی IP تحت ویندوز است و همینطور کلاینت بیت تورنت uTorrent که باز هم تحت ویندوز است استفاده می کنم و این راهنما نیز بر مبنای این دو ابزار نوشته شده و لذا کاربردش هم برای کاربران ویندوزی بیت تورنت می باشد.

جریان دانلود های بیت تورنت خود را برنامه ریزی کنید
دانلودها و یا آپلود های بیت تورنت می توانند کل پهنای باند اینترنت ما را ببلعند، خصوصا اگر مثلا چیزی را روی تورنت به اشتراک بگذاریم که برای دیگران با اهمیت باشد. اساسا چون uTorrent همه ی پهنای باند شما را برای دانلود و آپلود از بیت تورنت در اختیار می گیرد وقتی بخواهید ایمیل تان را چک کنید یا مثلا بخواهید کمی وب گردی کنید بایستی دانلود هایتان را در uTorrent متوقف کنید یا کلا این برنامه را ببندید تا پهنای باند آزاد شود و امکان موارد فوق فراهم گردد. اما ممکن است برای بسیاری از افراد مثل خود من متوقف کردن دانلود ها یا به تاخیر انداختنشان خوشایند نباشد.

2000742493211749900_rs.jpg


از آنجایی که هیچ مشکلی بدون راه حل نیست برای مشکل بالا نیز راه حلی وجود دارد! در uTorrent قابلیتی گنجانده شده است با عنوان Scheduler یا برنامه ریز که می تواند مشکل ما را حل کند برای دسترسی به این قابلیت از Options یا گزینه ها به سراغ Preferences یا تنظیمات بروید و بعد در ساید بار سمت چپ پنجره تنظیمات گزینه ی Scheduler را بیابید و روی آن یکبار کلیک کنید، سپس در همین قسمت گزینه ی Enable Scheduler را تیک بزنید با تیک زدن این گزینه خواهد دید مربع های خاکستری به صورت رنگی در می آیند. با این جدول که پر از مربع های سبز رنگ است می توانید وضعیت دانلود خودتان را در ساعت های مختلف روزهای هفته برنامه ریزی کنید. جدول مذکور از دوشنبه شروع می شود و تا پایان یکشنبه ادامه دارد و از نظر این جدول شروع برنامه از ساعت 0:00 روز دوشنبه است، هر مربع بیانگر 1 ساعت یا 60 دقیقه می باشد و در مقابل هر روز هم 24 مربع وجود دارد. اما نحوه عملکرد جدول به شرح زیر است:

* مربع هایی که سبز تیره هستند یعنی uTorrent می تواند در آن ساعت ها با تمام پهنای باند شما دانلود و آپلود کند.
* مربع هایی که سبز روشن هستند یعنی در ساعت های مرتبط به آنها uTorrnet با محدودیت معین و دلخواهی می تواند دانلود و آپلود نماید.
* و مربع های سفید بیانگر ساعت هایی هستند که uTorrent حق دانلود و آپلود را اصلا ندارد.

اساسا اینکه uTorrent همه ی پهنای باند من را موقعی که می خواهم از اینترنت استفاده کنم بلعیده باشد چندان خوشایند نیست، لذا از ساعت 19 تا 1 بامداد که معمولا من در خانه از اینترنت استفاده می کنم برای uTorrent محدودیت در استفاده از پهنای باند تعریف کرده ام و جمعه ها هم که بیشتر در خانه هستم و بیشتر از اینترنت استفاده میکنم uTorrent مجاز به دانلود و استفاده از پهنای باندم در بیشتر ساعات روز نیست و در ساعاتی هم که در خانه نیستم uTorrent می تواند از همه ی پهنای باندم برای دانلود استفاده کند. (در تصویر بالا اگر دقت کنید می توانید این موارد را ببینید)

پهنای باندی که من فعلا در اختیار دارم دانلودش چیزی حدود 15 کلیو بایت بر ثانیه و آپلودش حدود 11 کلیو بایت بر ثانیه است من آپلود را به 5 کیلو بایت در ثانیه و دانلود را به 9 کلیو بایت بر ثانیه محدود کرده ام، لذا در ساعت هایی که uTorrent محدود می شود می توانم با سرعتی مشابه یک ارتباط اینترنتی Dial Up خوب وب گردی کنم :).

ایجاد محدودیت کلی در استفاده از پهنای باند
2000716993861590283_rs.jpg


جدای از اینکه uTorrent را می توان در ساعات خاصی در میزان استفاده از پهنای باند محدود کرد می توان محدودیت کلی برای استفاده اش از پهنای باند اینترنتی تعریف کرد. مثلا همان ارتباط اینترنتی من را که قابلیت دانلود با سرعت 15 کلیو بایت بر ثانیه را برایم ایجاد میکرد را به خاطر بیاورید برای آن محدودیتی در ساعاتی خاص تعریف شده حالا اصلا من می خواهم به دلیلی uTorrent در هیچ شرایطی بیشتر از 12 کلیو بایت از پهنای باند من برای دانلود و بیشتر از 7 کلیو بایت از پهنای باندم برای آپلود استفاده نکند. برای ایجاد این محدودیت به سراغ گزینه ی Connection در تنظیمات یا Preferences میروم و در قسمت Bandwidth Limit محدودیت مورد نظرم را اعمال میکنم. (گذاشتن عدد صفر در باکس های این بخش به معنای مجاز بودن uTorrent در استفاده از کل پهنای باند است)

بدون هدر دادن پهنای باند نقش خودتان را در به اشتراک گذاری ایفا کنید

2000799543375988912_rs.jpg

همانطوری که در راهنمای بیت تورنت برای مبتدی ها گفتم، بخش مهمی از بیت تورنت به اشتراک گذاری است و یک ضرب المثل چینی هست که می گوید یک کاربر خوب و محترم بیت تورنت کسی است که هر چقدر دریافت می کند همان قدر هم با دیگران به اشتراک میگذارد ;-)! در حقیقت در بسیاری از سایت های بیت تورنت که خصوصی هستند و بایستی در آنها عضو باشید تا بتوانید از tracker های ویژ ه ی این سایت های دانلود کنید توجه خاصی به هر کاربر دارند تا آپلودش در قیاس با دانلودش بخواند و اگر کسی فقط دانلود کند ممکن است بعد از مدتی یک Leecher یا زالو تشخیص داده شود و دسترسی اش به آن tracker اصطلاحا Ban یا بلوکه شود. من با ضرب المثل چینی بالا مشکل خاصی ندارم و خوب قوانین اجتماع بیت تورنت برایم محترم است! ولی اینکه پهنای باندم زیادی هم صرف به اشتراک گذاری بر روی بیت تورنت شود خوشایندم نیست.

علاوه بر اینها می توان سهم معینی در به اشتراک گذاری دارا بود و وقتی سهم خودتان را پرداخت کردید به اشتراک گذاری متوقف شود. برای تنظیم این موارد به سراغ بخش Queuing در تنظیمات بروید و در آنجا سهم خود در به اشتراک گذاری و میزان پهنای باند مجاز برای به اشتراک گذاری را مشخص کنید.

حریم خصوصی خودتان را در حین دانلود از بیت تورنت با PeerGuardian2 محافظت کنید
2000718060527723994_rs.jpg

PeerGuardian2 که به اختصار به آن PG2 نیز گفته می شود ابزاری است برای بلوکه کردن IP های خاص و ایجاد یک لیست سیاه از IP آدرس هایی که می خواهید به کامپیوتر شما دسترسی نداشته باشند. اساسا با توجه به اینکه PG2 خودش یک لیست سیاه از ابزار ها و IP هایی دارد که سعی می کنند استفاده غیر قانونی افراد از اینترنت را تعقیب و مورد پیگرد قرار دهند محبوبیت خاصی در کشورهایی که قانون کپی رایت وجود دارد پیدا کرده است، ولی با وجود محبوبیتش یک ابزار صد در صد نیست و همیشه برای کسانی که در این کشورها دست به دانلود های غیر قانونی از تورنت میزنند با وجود استفاده از PG2 ریسک گرفتار شدن وجود دارد.

در ایران هم که فعلا کپی رایتی وجود ندارد و نیازی به استفاده از PG2 نیست ولی اگر احساس کردید کسی یا ابزاری دارد سعی میکند از دانلودهای شما از بیت تورنت سر در بیاورد PG2 توصیه می شود :).
 

pedramakaay

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 دسامبر 2006
نوشته‌ها
4,021
لایک‌ها
10
محل سکونت
Montreal, Canada
دوستان من هر فایل تورتنی رو که می خوام دانلود کنم کلی طول می کشه تا پنجره دانلود باز بشه و بعدش هم برای دانلود یه فایل 70 کیلو بایتی باید 10 الی 15 دقیقه صبر کنم در حالی که سرعت دانلودم 33 کیلو بایت بر ثانیه (تقریبا) هست:wacko::wacko:

فقط هم در دانلود فایل های تورنت این مشکل رو دارم....چرای اینطوری شده:wacko::wacko::wacko:
 

Mr.local

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
اگه لطف كنيد بگيد چجوري بايد سرعتو ببريم بالا منم همين مشكل رو دارم.
 

ali_so2000

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 دسامبر 2008
نوشته‌ها
20
لایک‌ها
1
محل سکونت
Würzburg, Tehran
سلام
شنیدم معمولا تو شبکه های p2p امکان تبادل ویروس خیلی زیاده. چون دو سیستم مستقیم بهم لینک میشن. آیا تورنت هم همین جوریه ؟
 
بالا