برگزیده های پرشین تولز

تکنيکهاي تميز کردن کامپيوتر

Mr.Pooya

Registered User
تاریخ عضویت
5 دسامبر 2009
نوشته‌ها
255
لایک‌ها
5
محل سکونت
تهران
تکنيکهاي تميز کردن کامپيوتر

يادتان باشد هيچ گاه اسپري تميز كننده را مستقيم روي بدنه لپتاپ نپاشيد بلكه آن را روي پارچه ريخته و سپس به بدنه بكشيد. ..



تکنيکهاي تميز کردن کامپيوتر

براي تميز كردن لپتاپ راههاي مختلفي وجود دارد اما بهترين روش آن است كه اول به دفترچه راهنماي كامپيوتر خود مراجعه كنيد و ببينيد در آنجا چه دستورالعملي براي تميز كردن لپتاپ شما داده است.

اغلب كارخانههاي فروشنده لپتاپ توصيه ميكنند كه تميز كردن كلي لپتاپ يك بار در سال بيشتر انجام نشود.

اما كساني كه دايما در سفر هستند نياز بيشتري به تميز كردن كامپيوترشان پيدا ميكنند. نخستين نكته در هنگام تميز كردن لپتاپ اين است كه از پارچههاي زمخت و زبر و موادي كه داراي حلالهاي آمونياكي هستند خودداري كنيد.

انواع گردو خاك و كثافات مانند موي حيوانات و غيره ممكن است به درون كامپيوتر شما رفته باشد. خاك سيگار و تفالههاي ريز از ديگر مواردي است كه درون لپتاپها پيدا ميشود!

اينها معمولا بر روي صفحه نمايشگر شما و يا درون پورتها مينشينند و مشكلاتي را ايجاد ميكنند. شما براي تميز كردن لپتاپ خود به وسايل زير نياز دارد: دمنده هوا، پارچه تنظيف پزشكي، محلول نظافت و در آخر يك تكه پارچه كتاني مانند يك تيشرت.

بخش بيروني:
براي تميز كردن بخش بيروني و بدنه لپتاپ از يك تكه پارچه كتاني استفاده كنيد كه ميتواند بخشي از يك تيشرت كهنه و قديمي باشد.

به هيچ عنوان از پارچههاي راه راه مخصوص نظافت و يا پارچههاي ساينده براي اين كار استفاده نكنيد.

از پارچهها و دستمالهاي خشن مخصوص نظافت هم نبايد استفاده كنيد. يادتان باشد هيچ گاه اسپري تميز كننده را مستقيم روي بدنه لپتاپ نپاشيد بلكه آن را روي پارچه ريخته و سپس به بدنه بكشيد.

سوراخهاي هواكش

شما ميتوانيد از يك كمپرسور دمنده هوا بري تميز كردن سوراخهاي هواكش كامپيوتر خود استفاده كنيد.

در هنگام دميدن هوا به اين سوراخها مراقب باشيد با شدت زياد اسپري نكنيد زيرا اين كار به پرههاي فن كامپيوتر ممكن است آسيب بزند. از پارچه پزشكي براي تميز كردن لابهلاي سوراخها و پروانه فن استفاده كنيد.

هرگز كمپرسور هوا را مستقيم به سمت پروانه فن نگيريد چرا كه ممكن است باعث چرخ بيش از حد مجاز آن شود.

پورتها

پس از آن كه سوراخهاي هوا و فن تميز شدند به سراغ پورتها برويد. اين پورت مكانهايي هستند كه جرم زيادي را جمعآوري ميكنند براي تميز كردن آنها بايد از پارچه پزشكي استفاده كنيد.

دمنده هواي فشرده در اينجا نيز ميتواند كمك فراواني براي تميز كردن پورتها بكند. فقط مراقب باشيد با فشار هوا جرمها را به اعماق پورتها نفرستيد.

نمايشگر

اگر قصد تميز كردن جرمهاي روي صفحه نمايشگر را داريد، حتما قبل از اين كار لپتاپ را خاموش كنيد. باز هم از يك تكه پارچه كتان مانند يك تيشرت استفاده كنيد و هرگز پارچههايي كه خش ايجاد ميكنند را به كار نبريد.

هرگز از دستمال توالت براي پاككردن صفحه نمايشگر استفاده نكنيد. هرگز از محلولهاي تميزكننده كه پايه آمونياكي دارند براي تميز كردن صفحه نمايشگر استفاده نكنيد.

در صورت استفاده از اين محلولها پايان كار صفحه نمايشگر فرا رسيده است. براي اين كار حتما از محلولهاي تميزكننده مانيتور استفاده كنيد كه مطمئنتر است. هميشه محلول را بر روي پارچه اسپري كنيد و از اسپري كردن مستقيم بر روي صفحه نمايشگر پرهيز كنيد. جهت كشيدن پارچه بر روي صفحه نمايشگر از چپ به راست و از بالا به پايين است. شما همچنين ميتوانيد با مخلوط كردن ايزوپروپيل الكل و آب يك محلول تميزكننده اختصاصي براي خود بسازيد. اين محلول بايد حاوي قسمتهاي مساوي از آب و الكل باشد.

كيبرد

كيبرد يكي از كثيفترين بخشهاي كامپيوتر است و ممكن است انواع خوردنيها و نوشيدنيها در هنگام كار كردن روي آن بريزد. بسياري از جرمها به انگشتان شما چسبيده و از اين طريق وارد كيبورد شما ميشوند.

براي خارج كردن جرمها و ذرات زير كيبورد كه در آن فرو رفتهاند از دمنده هواي فشرده با زاويه مورب استفاده كنيد. به راهنماي استفاده از لپتاپ مراجعه كنيد. چرا كه ممكن است كليدهاي كيبرد شما قابليت برداشته شدن به منظور نظافت را داشته باشند. پس از تميز كردن از قرار گرفتن درست كليدها در جاي درست خودشان مطمئن شويد. پارچه پزشكي وسيله مفيدي براي پاك كردن كليدها و اطراف آنها است.
 
بالا