برگزیده های پرشین تولز

جاذبه های تاریخی قشم

zm.mousa

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2016
نوشته‌ها
4,104
لایک‌ها
6
سن
26
جزیره هنگام قشم

در جنوب جزیره قشم جزیره پر رونقی با ذخایر نمک و خاک و سرب به نام هنگام وجود دارد،این جزیره دارای نُه کیلومتر طول و شش کیلومتر عرض است، و ۶/۳۳ مساحت دارد،این جزیره به شکل مخروط ناقصی تور کویر مصر است که فاصله آن تا بندرعباس حدود ۴۳ مایل دریایی و تا شهر قشم حدود ۲۹ مایل دریایی می*باشد این جزیره ارتفاعات پست آهکی دارد و بلندترین نقطه آن کوه ناکس با ۱۰۶ متر ارتفاع است. طولانی*ترین قطر آن از «روستای هنگام کهنه» تا «روستای هنگام جدید» ۹ کیلومتر است.از نظر تقسیمات سیاسی استان هرمزگان جزو شهرستان قشم و به*عنوان یکی از دهستان*های این شهرستان به مرکزیت روستای ماشی (هنگام جدید) به شمار می*رود دیگر روستاهای جزیره هنگام غیل تور قشم زمستان 96 و هنگام قدیم می*باشند نام پیشین این جزیره به*صورت هنجام، هنیام متداول بوده است. هنگام در پارسی باستان: هنگاما، در ارمنی: انگ*ام، به معنی وقت، زمان و گاه است، ولی این واژه از دو پاره «هن» و «گام» تشکیل*شده است.وقتی از سمت قشم به طرف هنگام حرکت می کنین، اول دسته ی دلفین هایی رو می بینید که به جنب و جوش مشغول هستن. تور قشم نوروز 97 البته باید امید وار بود که آب و هوا مناسب باشه تا دیدن دلفین ها رو از دست ندین. دلفین ها عموما صبح ها دیده می شوند،از تفریحاتی که شما مسافران تور قشم می توانید در این جزیره داشته باشید قدم زدن کنار آبهای نیلگون خلیج فارس و دیدن بقایای کشتی های غرق شده است تور قشم زمستان 96 که در همان حوالی در سطح آب ماهی های رنگی در حال شنا هستن و شما می توانید با دستان خودتان به آنها غذا بدهید،بد از گردش در زوستا و قایق سواری اطراف جزیره تن خود را به آب بسپارید و دقایق را فراموش کنید.

غار نمکدان قشم

غار نمکدان قشم در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از شهر قشم قرار گرفته است تور قشم نوروز 97 و یکی از جاذبه های گردشگری قشم می باشد. از شهرقشم به سمت غرب جزیره با عبور از فرودگاه جزیره قشم و مسیری تقریبا ۶۰ کیلومتری عبور کرده وارد جاده شوسه تقریبا مناسبی می شوید که تا ورودی دهانه غار ۲۳ کیلومتری فاصله دارد. در راه رسیدن تور کویر مصر به گنبد نمک قشم و غار نمک, طبیعت مناظر زیبایی برای خود دارد. غار نمکدان جزیره قشم طویل ترین غار نمکی در دنیا است که بیشتر از ۶۰۰۰ متر طول غار می باشد. در سفرتان به قشمامکان این را خواهید داشت تا به بازدید از این بنا بروید و لحظات خوشی را سپری کنید.

جزیره هنگام قشم

در جنوب جزیره قشم جزیره پر رونقی با ذخایر نمک و خاک و سرب به نام هنگام وجود دارد،این جزیره دارای نُه کیلومتر طول و شش کیلومتر عرض است، و ۶/۳۳ مساحت دارد،این جزیره به شکل مخروط ناقصی است که فاصله آن تا بندرعباس حدود ۴۳ مایل دریایی و تا شهر قشم حدود ۲۹ مایل دریایی می*باشد این تور کویر مصرجزیره ارتفاعات پست آهکی دارد و بلندترین نقطه آن کوه ناکس با ۱۰۶ متر ارتفاع است. طولانی*ترین قطر آن از «روستای هنگام کهنه» تا «روستای هنگام جدید» ۹ کیلومتر است.از نظر تقسیمات سیاسی استان هرمزگان جزو شهرستان قشم و به*عنوان یکی از دهستان*های این شهرستان به مرکزیت روستای ماشی (هنگام جدید) به شمار می*رود دیگر روستاهای جزیره هنگام غیل تور قشم زمستان 96 و هنگام قدیم می*باشند نام پیشین این جزیره به*صورت هنجام، هنیام متداول بوده است. هنگام در پارسی باستان: هنگاما، در ارمنی: انگ*ام، به معنی وقت، زمان و گاه است، ولی این واژه از دو پاره «هن» و «گام» تشکیل*شده است.وقتی از سمت قشم به طرف هنگام حرکت می کنین، اول دسته ی دلفین هایی رو می بینید که به جنب و جوش مشغول هستن. البته باید امید وار بود تور قشم نوروز 97که آب و هوا مناسب باشه تا دیدن دلفین ها رو از دست ندین. دلفین ها عموما صبح ها دیده می شوند،از تفریحاتی که شما مسافران تور قشم می توانید در این جزیره داشته باشید قدم زدن کنار آبهای نیلگون خلیج فارس و دیدن بقایای کشتی های غرق شده است که در همان حوالی در سطح آب ماهی های رنگی در حال شنا هستن و شما می توانید با دستان خودتان به آنها غذا بدهید،بد از گردش در زوستا و قایق سواری اطراف جزیره تن خود را به آب بسپارید و دقایق را فراموش کنید.

کوه های قشم

کوه های قشم که ارتفاع آن ها زیاد نیست و منظره شگفت انگیز زیبایی دارد تور قشم نوروز 97 که برای هر بیننده ای چشم نواز است که تعداد زیادی از این کوه ها و تندیس ها در قشم دیده می شود . جغرافی دانان بر این عقیده اند که این کوه ها از تحولات دورانی و فروکش آب به وجود آمده اند که باعث بیرون آمدن این کوه ها از دل آب شده اند . این کوه ها مورد توجه گردشگران تور قشم قرار گرفته است .سطح این کوه ها از لایه های مرجانی، اسفنجی تور کویر مصر و دو کفه ای ها پوشیده شده است همچنین قابل ذکر است که با وجود این پوشش از خاک های نرم شیست و مارن زیر سطح مرجانی حفاظت می شود. این کوه ها که به شکل مجسمه های زیبا و طبیعی در سراسر جزیره قشم به چشم می خورد باعث منحصر به فرد شدن این جزیره از دیگر جزایر خلیج فارس شده است . این کوه های تندیس گونه بر اثر فعل تور قشم زمستان 96 و انفعالات طبیعت مثل وزش باد، طوفان های باران زا تشکیل شده و شکل عجیبی ایجاد شده است. ما به مسافران تور قشم پیشنهاد می کنیم بازدید از این کوه ها را حتما در برنامه خود جای دهند.
 
بالا