برگزیده های پرشین تولز

جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
40
محل سکونت
Mashhad
مرسی از سراب عزیز به جهت اماده سازی معرفی

خوب بسیار ممنون و سپاس از دوستان عزیز از امروز به مدت یک هفته در مورد تیم برزیل صحبت می کنیم:rolleyes:
*****
برزیل

با تشکر از سراب عزیز

خواهش می کنم وظیفه بود :happy:
در مورد برزیل دوباره میام نظر میدم :cool:
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
سلام خدمت دوستان
نوبت به تیم همیشه حاضر در ادوار جام جهانی رسیده . برزیل فاتح همیشگی جام ژول ریمه ( به واسطه اینکه اولین تیمی بود که توانست سه بار قهرمان جام جهانی شود) و پر افتخارترین تیم جهان با داشتن 5 عنوان قهرمانی در جام جهانی که با علامت 5 ستاره بر روی پیراهن زرد این تیم می درخشد.
از جام جهانی 1982 اسپانیا بازیهای این تیم رو دنبال می کردم . سال 82 فقط و فقط به دلیل نداشتن دروازه بانی بزرگ در بازیهای دور دوم ( در آنزمان بازیها به صورت حذفی بعد از دور گروهی ادامه پیدا نمی کرد) در تقابل با تیم ایتالیا و در حالیکه تنها نیاز به یک مساوی داشت تا راهی مرحله نیمه پایانی شود در مقابل 3 گل پائولو روسی زانو زد و وداعی تلخ با جام جهانی داشت. ستارگان آن زمان برزیل بازیکنانی چون زیکو ف ادر ، سوکراتس ، جونیور و .... بودند.

در سال 86 همانطور که سراب عزیز اشاره کردند در دیدار یکچهارم نهایی و در یکی از باشکوهترین مسابقات تاریخ جام جهانی با یکسری بدشانسی ( گل نشدن پنالتی زیکو در وقت اضافه و گل شدن پنالتی فرانسویها با ضربه سری که توسط کارلوس گلر آنزمان برزیل به قعر دروازه رفت [داستان از این قرار بود که پنالتی زن فرانسوی پنالتی را به تیر دروازه کوباند ولی توپ با برخورد به سر گلر برزیل که در جهت ضربه شیرجه زده بود به درون دروازه غلتید!!!] ) از حریف آبی پوش شکست خورد و وداعی ناباورانه با جام جهانی داشت.

نظر شخصی من این است که برزیل در این 2 دوره بسیار لیاقت بیشتری جهت کسب عنوان قهرمانی نسبت به سالهای 1994 و خصوصا 2002 کره و ژاپن داشت.

تاریخ نشان می دهد که از سال 1970 به بعد برزیل هیچگاه به قهرمانی نرسید تا به جام جهانی 1994 آمریکا رسیدیم. در سال 94 استخوانبندی تیم حول رای کاپیتان آن زمان تیم بود ، ولی مربی برزیل دنبال هافبک جنگنده ای بود تا راه را بر سیستم 2-5-3 آن زمان که بر فوتبال جهان سلطه داشت ببندد و او کسی نبود جز دونگا ، کسی که به زعم من تحولی عظیم بر تفکر فوتبال برزیلی ایجاد کرد و آن تفکر نتیجه گرفتن بود که در آن زمان از فوتبال برزیل رخت بر بسته بود و هواداران این تیم تنها دلخوشیشان بازیهای زیبا شده بود. از دیگر دلایل نتیجه گیری این تیم ظهور دروازه بان بزرگ برزیلی تافارل بود که بعد از مدتهای مدید نقطه قوت تیم شده بود.

برزیل به غیر از جام جهانی اخیر (2006) همواره یک پای فینال بوده است که شخصا تغییر تفکر مربیان برزیلی را از یک فوتبال فقط تماشاگرپسند به فوتبالی کمتر تماشاگر پسند و نتیجه گرا را علت اصلی آن می دانم.

برزیل با امثال اسکولاری ، کارلوس آلبرتو پریرا ، مرحوم کارلوس سانتانا و زاگالو در عرصه مربیگری بین المللی هم جزو سرآمدان می باشد.

بازیهای اخیر جام کنفدراسیونها از پوست اندازی این تیم خبر داد و چهره های جدیدی مانند ملو ، رامیرس ، الانو را در فوتبال ملی این کشور معرفی کرد . به نظر برزیل در جام جهانی 2010 با ترکیبی از جوانان باتجربه مانند روبینیو ، کاکا و بازیکنانی همچون افراد یاد شده به همراه سنگربان بزرگی چون جولیو سزار موفقیتش تضمین شده باشد و می توان یکی از 4 سکوی مسابقات را برای این تیم از همین الان رزرو کرد .

شاد و پیروز باشید
 

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
40
محل سکونت
Mashhad
سلام
دوست داشتن برزیل برای من از زمانی شروع شد که بازی های رونالدو رو دیدم و ازش خوشم اومد و پیامدش هم شد برزیل که شد تیم دوم من بعد از ایتالیا ، و الان هم نمی دونم کدومشون رو بیشتر از اون یکی دوست دارم
اولین بازی که از بریل دیدم بازی فینال جام جهانی 94 بود و در اون موقع من عاشق ربرتو باجو بودم و دوست داشتم که ایتالیا قهرمان بشه ولی خوب نشد و برزیل با روماریو و به به تو و دونگا قهرمان جهان شد و رونالدو اون موقع 17 سالش بود و روی نیمکت برزیل قرار داشت ولی در اون جام جهانی اصلا بازی نکرد
کلا برزیل برای من فراتر از نحوه بازی کردنشون بیشتر ستاره هایش جذاب بودن و بیشتر بخاطر ستاره های که داشتن جذبش شدم
من از بازی ریوالدو وقتی در بارسلونا بود خیلی خوشم میومد و رونالدو و روبرتو کارلوس ، والان هم کاکا که به نظر من بهترین بازیکن دنیا هست چون هوش بازی کردنش به مراتب بالا تر از کریس رونالدو و .... هست
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
فردا مهلت برزیل تموم می شه
پرافتخار ترین تیم جام چقدر کم پست براش داده شد!
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
تيم ملي فوتبال ايتاليا


مقدمه

خب از کجا بايد شروع کرد ؟

تيم ملي ايتاليا. لاجوردي پوشان اروپا. تيمي که جزو محبوب ترين و پرافتخارترين تيمها در تاريخ فوتبال جهان است. شايد اگر قرار باشد 10 تيم محبوب فوتبال جهان رو انتخاب کنيم، ايتاليا جزو تيمهايي است که براي قرار دادنش در اين فهرست کسي کوچترين ترديدي نميکند !

ايتاليا در 16 دوره جام جهاني حضور داشته است. اين تيم در حال حاضر در رنکينگ فيفا با 1229 امتياز در رده 4 قرار دارد.

ايتاليا اکثرا قبل از شروع تورنومنت هاي مهم جزو تيمهايي هست که براي قهرماني روي اين تيم حساب ميکنند. تيمي هميشه ترکيبي از بازيکنان محبوب و درجه يک را در اختيار دارد.

يکي از دلايلي که تيم ملي فوتبال ايتاليا پرافتخارترين تيم قاره سبز است، به اين نکته بر ميگردد که هميشه ليگي جذاب و سطح بالايي داشته. سري آ، ليگ فوتبال ايتاليا تيمهاي بسيار قدرتمندي را به فوتبال اروپا معرفي کرده. تيمهايي خود بازيکنان ايتاليايي ستاره آن تيمها هستند و ميتوان همين را دليلي براي قدرتمند بودن تيم ملي فوتبال ايتاليا دانست که معمولا در فوتبال اروپا برابر تيمهاي مثل انگلستان و اسپانيا که ليگي قوي دارند برتري داشته است. هر چند که اکنون ايتاليا در دوران افت خود به سر ميبرد .

پائولو مالديني با 126 بازي کلي رکورد دار پوشيدن پيراهن لاجوردي هاي اروپا هست. پيروزي 9-0 برابر آمريکا در سال 1948 و شکست 7-1 برابر مجارستان در سال 1924 بهترين و بدترين نتايج ايتاليا هستند.

هم اکنون مارچلو ليپي سرمربيگري اين تيم را بعهده دارد که جايگزين روبرتو دونادوني اي شده است که در ملت هاي اروپا 2008 بسيار ناموفق بود.

عناوين و افتخارات

تيم ملي فوتبال ايتاليا با 4 قهرماني در جام جهاني بعد از برزيل پرافتخارترين تيم جهان است. اين تيم در سالهاي 1934، 1938، 1982 و 2006 بعنوان قهرماني اين جام رسيده است. همچنين در سالهاي 1970 و 1994 هم نايب قهرمان شده است و در سال 1990 بعنوان سومي و در سال 1978 بعنوان چهارمي اين تورنمنت رسيده است.

ايتاليا هر چقدر که در جام ها جهاني موفق بوده نتوانسته در رقابت هاي اروپايي اقتدار خود را به رخ حريفان بکشد. تک قهرماني اين تيم در سال 1968 و نايب قهرماني در سال 2000 تنها افتخارات اروپايي ايتاليا هستند.

ايتاليا در سال 1936 توانسته مدال طلاي المپيک را نيز در رشته فوتبال تصاحب کند. همچنين در سال هاي 1928 و 2004 هم به مدال برنز المپيک رسيده است و در سالهاي 1960، 1984، 1988 رتبه چهارم المپيک را به خود اختصاص داده است.

در فوتسال نيز تيم ملي ايتاليا در سال 2004 عنوان نايب قهرماني جهان را بدست آورده است. در سال 2008 اين تيم رتبه سوم را کسب کرده.

تيم زير 17 ساله هاي ايتاليا هم در سال 1987 مقام چهارمي جهان را کسب کرده است.

جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي

ايتاليا بعنوان مدافع عنوان قهرماني در اين مسابقات حضور خواهد داشت.

ايتاليا در دور مقدماتي و انتخابي جام با تيمهاي ايرلند - بلغارستان - قبرس - مونتنگرو و گرجستان همگروه است. اين تيم فعلا 6 بازي از 10 بازي خود را انجام داده که با 14 امتياز در صدر جدول گروه قرار دارد و صعودش تا حدودي قطعي شده است !

ايتاليا در اولين بازي خود ميهمان قبرس بوده که با نتيجه 2-1 به پيروزي رسيده است. در بازي دوم ميزبان گرجستان بوده که با نتيجه 2-0 به پيروزي رسيده است. در بازي سوم ميهمان بلغارستان بوده که با نتيجه 0-0 برابر اين تيم متوقف شده است. در بازي چهارم ايتاليا 2-1 مونتنگرو رو در شکست داده. در بازي پنجم 2-0 تيم منتنگرو را برده است و در بازي ششم هم 1-1 برابر ايرلند متوقف شده است.

بازيهاي بعدي اين تيم هم بترتيب برابر تيمهاي گرجستان، بلغارستان، ايرلند و قبرس خواهد بود.

دانيله د روسي، آلبرتو آکويلاني و آنتونيو دي ناتاله هر کدام با 2 گل زده بهترين گلزنان ايتاليا تا اينجاي کار بوده اند. همچنين دانيله د روسي، فابيو کاناوارو و جيانلوکا زامبروتا بيشترين زمان بازي معادل 540 دقيقه را براي ايتاليا داشته اند.

همچنين ايتاليا در اين بين در مسابقات جام کنفدراسيون ها هم شرکت کرد که به تنها با 3 امتياز در همان دور اول حذف شد. ايتاليايي که در اين تورنمنت شکست سنگين 3-0 برابر برزيل را متحمل شد تا شايد مسئولان فوتبال اين کشور به خودشان بيايند !

و اما فرانچسکو توتي کاپيتان تيم رم ايتاليا که بعد از جام جهاني از تيم ملي خداحافظي کرد مجددا تمايل خود را براي بازگشت اعلام کرده است. وي که هم اکنون مصدوميت هاي پي در پي خود در فصل پيش را پشت سر گذاشته در تمرينات تيم خود آماده نشان داده است و ليپي هم با ابراز خرسندي از اين مساله گفته در صورت تداوم اين آمادگي توتي مجددا پيراهن لاجوردي پوشان و شماره 10 را به تن ميکند. کسي که اگر آماده باشد ميتواند به تيم ملي ايتاليايي که در جام کنفدراسيون ها ديديم بسيار کمک کند !

منابع

کد:
http://www.fifa.com/worldfootball/ranking/lastranking/gender=m/fullranking.html
http://www.fifa.com/associations/association=ita/ranking/gender=m/index.html
http://www.fifa.com/worldcup/preliminaries/europe/teams/team=43954/index.html
http://www.fifa.com/worldcup/preliminaries/europe/teams/team=43954/fixturesresults.html
http://www.fifa.com/worldcup/preliminaries/europe/teams/team=43954/statistics.html

######


با تشکر از حسام عزیز
 

j_2006_n

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2007
نوشته‌ها
4,676
لایک‌ها
4,542
محل سکونت
Iran
سلام دوستان

ایتالیا محبوب ترین تیم منه:happy:
ایتالیا همیشه بازیکن های بزرگی داشته مثل باجو , دلپیرو , توتی و غیره.
همیشه یکی از بهترین خط دفاع ها رو داشته و بزرگترین دروازه بانان جهان در تیم ملی ایتالیا بودند که میشه به جان لوکا, بوفن و تولدو اشاره کرد.
در بازی های ایتالیا میشه تاکتیک و تکنیک تیمی بازیکنان رو دید و همواره یکی از بهترین ضربه آزاد زنان جهان رو در خودش گنجانده مثل الکس , توتی , پیرلو .
به نظر من امسال با این که ایتالیا در جام کنفدراسیون ها ضعیف بود ولی یکی از شانس های قهرمانی جام جهانی محسوب میشه :cool:

حسام جان ممنون;)
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
ایتالیا!تیمی که همیشه می شه دوستش داشت و ستاره های دوست داشتنی زیاد داشته
زولا/مالدینی/روبرتو باجو/دل پیرو کسانی بودن که حداقل من دیدم و خیلی دوست داشتنی بودن
ایتالیا و تیمی معمولا با مدافعان خوب بازی آرامی ارائه داده
جز 3 تیم اولی که دوستش دارم
ولی همیشه یک چیزی هست که باعث می شه با اطمینان بازی هاش رو نگاه نکنم!جوری بازی می کنن که نمی دونی می بره یا می بازه!یه جوری گنگه!
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
با سلام خدمت دوستان
ایتالیا دومین تیم پر افتخار در جامهای جهانی با کسب 4 جام. به نظرم فوتبال ایتالیا رو باید به دو دوره قبل از جام جهانی 1990 و بعد از اون تقسیم کرد . تا قبل از جام جهانی 1990 فوتبال ایتالیا یادآور سیستمهای مهیب دفاعی (کاتاناچیو ؟) بود . معمولا ایتالیاییها تیمی داشتند با ساختار دفاعی بسیار محکم که ستون اصلی تیم بود و در جلوی یونیت تهاجمی همواره بازیکنی بسیار فرصت طلب قرار می گرفت که از فرصتهای مرده هم گل می ساخت. نمونه کامل چنین تیمی رو در جام جهانی 1982 می بینیم . دفاعی شامل مرحوم شیره آ - جنتیله ، کابرینی و کولواتی و جوانانی که بعدها اسطوره تیم ملی ایتالیا و باشگاههای خود شدند مانند فرانکو باره سی و جوزپه برگومی که در پشت سر خود اسطوره ای چون دینو زوف را درون دروازه می دیدند. نمونه بازیکنان به غایت فرصت طلب هم می توان از پائولو روسی در آن سالها نام برد. بازیکنی که در مقابل تیم برزیل هت تریک کرد و نهایتا آقای گل مسابقات هم شد. تیم ایتالیای آن زمان دقیقا نقطه عکس فوتبال تهاجمی و شناوری بود که پرچمدار آن تیمی به نام برزیل بود. از از نقطه نظر دیگر همونطور که مرجان هم گفت یکی از خصوصیات تیمهای ایتالیایی مرموز بودنشون هست که باعث میشه تماشاگر نفهمه که عاقبت این تیم چه خواهد شد. نمونه کاملش همین تیم 1982 ایتالیاست که در حالیکه از گروه خود بسیار سخت بالا آمد ولی نهایتا فاتح جام جهانی شد .

اما در سال 1990 و با تغییراتی که به نظر من با ایده های آریگو ساچی در میلان شکل گرفت تیم ملی ایتالیا هم بازی دفاعی صرف را کناری گذاشت و با ستاره های تکنیکی و خلاقش چون جیانینی ، دونادونی و باجو روی به بازی شناور و هجومی آورد.
این رویه تاکنون ادامه داشته است ولی قوت دفاعی ایتالیا هنوز هم به عنوان یک سنت در این تیم رعایت میشود.
خیلی از دروازه بانان مطرح جهان ایتالیایی هستند ؛ کسانی مثل زوف ، والتر زنگا ، پالیوکا ، بوفون و ....

در سالهای اخیر بسیاری از مربیان مطرح جهان از این کشور به پا خواسته اند که از آنها می توان به کاپلو ، ساچی ، زاکرونی ، لیپی و.... نام برد . ایده های تاکتیکی این مربیان همواره باعث موفقیتهای پی در پی اکثر آنها شده است و کار را به آنجا کشاند تا کشوری که داعیه سروری فوتبال جهان (انگلستان) را دارد روی به یکی از نخبه ترین مربیان ایتالیا یعنی کاپلو بیاورد.

از دید من فوتبال ایتالیا فوتبالی کاملا حرفه ای همراه با شیطنت های گاه و بیگاه بازیکنان این تیم است که برای کسب نتیجه از انواع و اقسام حیله ها دریغ نمی کنند . هنوز حرکت زیدان در مقابل ماتراتزی در جام جهانی 2006 در خاطرمان است که چگونه با رندی خاصی ،شاید باعث ربوده شدن جام جهانی از دست فرانسه ای شد که به شدت به زیدان وابسته بود.

لیگ ایتالیا همواره یکی از بهترین لیگهای فوتبال جهان بوده که البته در مواقعی هم شاهد رسواییهای عظیم در این لیگ بوده ایم . جایی که پولهای نامعلوم تا اندازه ای نتایج مسابقات را عوض کرده و پای ماموران قضایی و پلیس را به مستطیل سبز باز کرده است .

به هر حال ایتالیا تیمی است که اگر در هر جامی نباشد و پیراهن آبی لاجوردی آن در تورنمنت دیده نشود اعتبار آن جام به شدت پایین خواهد آمد.

با توجه به رویه فعلی فوتبال ایتالیا به نظر من حضور ایتالیا نهایتا تا مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 متصور است.

شاد و پیروز باشید
 

gheymeh

Registered User
تاریخ عضویت
8 می 2007
نوشته‌ها
1,012
لایک‌ها
67
محل سکونت
[IMG]http://khatati.com/draw.aspx?st=54221[/IMG]
ایتالیا تیم پر ستاره و خوبیه ولی نمی دونم یه جورایی بدشانس هم هست
مثلا فینال جام ملت های اروپا . تا دقیقه 90 قهرمان بودند ولی در یک لحظه جام قهرمانی رو به فرانسه واگذار کردند .

بدترین لحظه برای ایتالیایی ها همون ضربه پنالتی روبرتو باجیو در فینال 1994 در برابر برزیل بود
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
فرانسه






100px-Le_nouveau_logo_FFF.png

The Blues تیم محبوبی نیست توی ایران اما خب طرفدارهای خاص خودش رو داره با یه فوتبال خاص و لیگ خاص. از موقعی که یادم میاد یه قدرت برتر در فوتبال بوده و دو دوره ی اوجش با دو سوپر ستاره ی افسانه ای فوتبال دنیا یعنی پلاتینی و زیدان کاملا شناخته شده هست . تیم بدون تغییر نسبت به آخرین Release فیفا الان در رده ی 9 قرار داره . پایین ترین رنکینگ 25 م بوده در 1998 و بالاترین هم که 1 بوده در سالهای 2001 و 2002. مسائل آماری خیلی راحت هم توی FIFA قابل دسترسی هست هم توی Wiki . اما اگه مختصر بخوام بگم : در جام جهانی 1 بار قهرمان شده (1998) . 1 نائب قهرمان (2006) . دو بار سوم (1958 - 1986) و 1 بار هم چهارم (1982) . دوبار هم قهرمان اروپا (1984 - 2000) بوده و دو بار هم در سال های 2001 و 2003 قهرمان جام کنفدراسیون ها شده . 12 بار در جام جهانی حضور داشته . کادر مربیگری فعلی تیم همونطور که انتظار میره کاملا فرانسوی هست (Raymond Domenech - Alain Boghossian - Pierre Mankowski ) . ادامه : Top Scorer یا بهترین گلزن تاریخ فرانسه آنری هست با 48 گل و بیشترین بازی ملی هم از آن تورام هست با 142 بازی . Stade de France استادیوم رسمی تیم و fff.fr هم سایت رسمی فدراسیون هست. لیست مربی های تیم تا به امروز :

Gaston Barreau (1936-1954)
Albert Batteux (1955-1962)
Henri Guérin (1962-1966)
José Arribas and Jean Snella (1966)
Just Fontaine (1967)
Louis Dugauguez (1967-1968)
Georges Boulogne (1969-1973)
Stefan Kovacs (1973-1975)
Michel Hidalgo (1976-1984)
Henri Michel (1984-1988)
Michel Platini (1988-1992)
Gérard Houllier (1992-1993)
Aimé Jacquet (1993-1998)
Roger Lemerre (1998-2002)
Jacques Santini (2002-2004)
Raymond Domenech (2004-)

تا قبل از سال 1936 بازیکن های توسط کمیته انتخاب می شدن



مقدماتی جام جهانی 2010 :

خب فرانسه در مقدماتی جام جهانی آفریقای جنوبی شرایط عالی ای نداره اما صعودش بسیار محتمل هست . 5 بازی و 10 امتیاز در رده ی دوم بعد از صربستان (این آمار البته طبعا عوض میشه در بازی های بعدی) . بهترین گلزن تیم ریبری هست با 3 گل و آنری و ماناندا هم هر کدوم با 450 دقیقه بازی به طور کامل در این 5 بازی حضور داشتن . کارت قرمز نداشته تیم ولی 5 کارت زرد دریافت کرده .از دو بازی ای که در خونه داشته هر دو رو برده و از بازی های خارج خانه هم 1 بازی رو برده 1 بازی رو باخته 1 بازی رو هم مساوی کرده . خب این مسائل و آمار البته تغییر میکنه پس بهتره که خیلی روش وقت نذاریم .از نسل افسانه ای فوتبال فرانسه که در خاطر خیلی از ما با جام جهانی 98 باقی مونده فقط آنری در تیم فعلی حضور داره . کاپیتان و بازیکن محبوب ریموند دومنک و البته همه ی ملت فرانسه . البته Boghossian هم هست الان که به عنوان کمک مربی به دومنک کمک میکنه و در اون تیم سال 98 هم حضور داشت.


بهره گیری از فوتبالی متکی بر قدرت بدنی و تاکتیک تیمی به صورت همزمان از این تیم یک تیم همیشه مدعی ساخته .بدترین دوران فوتبال فرانسه رو با لومه و جام منحوس 2002 می شناسیم که تیم های بزرگ یکی پس از دیگری و بسیار ناامید کننده محو شدن که فرانسه هم جزوشون بود اما از زمان اومدن دومنک فرانسه یکی از عجیب ترین تیم های دنیا رو داشته .تیمی که در جام 06 یکی از بهترین "نمایش" های تاریخ رو ارائه میده (نظر شخصی) درست دوسال بعد در یورو وقتی که آبی ها دیگه زیزوی افسانه ای رو به خودش نمی بینن اونجوری کار میکنه . اما فرانسه ملت بزرگی داره که میتونه به جای زیدان , بنزما , بن عرفا , نصری یا گورکف رو به فوتبال دنیا معرفی کنه . جوان هایی که دومنک نه هیچ وقت قدرشون رو دونست و نه هیچ وقت بلد بود قدرشون رو بدونه . تیم دومنک غالبا دفاعی بازی میکنه و با بهره گیری از فشردگی در خط هافبک و بازیکن های متکی به قدرت بدنی بیشتر مایل به ارائه ی یه فوتبال درگیرانه ست . شاید به همین خاطر هم هست که بازیکن های ریز نقش و تکنیکی در تیم ملی غالبا در سایه قرار می گیرن

با تشکر از مانرک عزیز
 
Last edited:

H-C

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 مارس 2008
نوشته‌ها
4,734
لایک‌ها
414
سن
33
محل سکونت
Tehran
فرانسه !

اصولا فرانسه جزو تیمهای به شدت منفور من هست !

نمیدونم این نفرت برای چی هست ! شاید برای اینکه 9 سال پیش در فینال یورو 2000 ایتالیا رو برد ! خب اون موقع من 10 سالم بود ! بجز آرژانتین که اصلا از همون دوران کودکی بهش علاقه مند بودم تیم محبوب دیگه ای نداشتم به اون صورت، بجز ایتالیا !

خب فکر میکنم این نفرت از اونجا شروع شد !

بعد هم که چند بار باز با هم بازی کردن و البته در فینال جام جهانی حالشون رو گرفتیم ! :دی

فرانسه هیچ وقت ستاره آنچنان محبوبی برای من نداشته به جز زیدان !

من کلا دو بار تا الان دوست داشتم فرانسه ببره ! یکبار فینال 98 بود و یکبار دیگه 1/4 ام 2006 !

فرانسه تیم قابل احترامی هست ولی در این چند وقته واقعا افت کرده که مشخص ترینش نتایج فاجعه بار در یورو 2008 بود. به نظرم ضعف فرانسه در حال حاضر مستقیما بر میگرده به سرمربی این تیم. و البته اینکه از وقتی زیدان رو ندیدیم فرانسه نتونسته هنوز بازیکنی در اون حد برای جایگزینی زیدان پیدا کنه تا بتونه اون وسط زمین رو مال خودش بکنه.

و در نهایت فکر نمیکنم این تیم بتونه در جام جهانی نتیجه خوبی بگیره !
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
فرانشه جزو تیم های منفور من بوده فقط یک بار طرفدارش بودم اونم فینال جام 98(چون نمی خواستم بزریل قهرمان بشه)
تیمیه که فوتبالیست های خوبی داشته همیشه...نمونه بارزش هم زیدان بزرگ

کلا چون علاقه بهش ندارم زیاد هم تو نخش نیستم ولی همیشه یک تیمه بزرگه که ممکنه مدعی باشه...تاکید می کنم ؛ممکنه!!
 

Bhrzk

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
1 آگوست 2005
نوشته‌ها
10,561
لایک‌ها
2,968
محل سکونت
توی جیب کوچولوت
نه منظورم نوع نظرات خودت و حسام بود :D باحال بود . یه نگاه بکن خودت
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
نه منظورم نوع نظرات خودت و حسام بود :D باحال بود . یه نگاه بکن خودت

اوهوم:happy:تبعیضی نمی بینم:happy:مدارکش هم موجوده:lol:

تو در مورد فرانسه نمی خوای نظر بدی؟:rolleyes:
 

Bhrzk

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
1 آگوست 2005
نوشته‌ها
10,561
لایک‌ها
2,968
محل سکونت
توی جیب کوچولوت
اوهوم:happy:تبعیضی نمی بینم:happy:مدارکش هم موجوده:lol:

تو در مورد فرانسه نمی خوای نظر بدی؟:rolleyes:
خوب ... فرانسه به نظر من یعنی زیدان ..
کسانی که ( حالا به سن و سال من ) عاشق فرانسه شدند به خاطر زیدان بود . و الان که نیست هروقت فوتبالش رو نگاه میکنم دلم میخواد بزنم زیر گریه . انگار به جای خالی خیلی بزرگ توی زمین وجود دارد .

اما به طور کلی , فرانسه جزو کشورهایی بود که فوتبال را با برنامه ریزی پیش برد . شاید تا قبل از جام جهانی 98 کمتر کسی روی فرانسه حساب باز می کرد ( مثل هلند کنونی ) اما با یک برنامه ریزی هدفمند الان فرانسه تبدیل به یکی از شانس های قهرمانی در هر جامی شده است .

فوتبال فرانسه بر پایه فوتبال انگلیسی پیدا شده و سیستم های آن اکثر با تفکرات دفاعی و آرامش در بازی هستند و خیلی کم از فرانسه می توان فوتبال سرعتی دید .
فرانسوی ها به منطقی بازی کردن و خونسرد بودن مشهور هستند . آنها توانایی تقسیم قدرت بدنی خود را در طول 90 دقیقه دارند و می توانند در تمام دقایق بازی با تمرکز بالا بهترین کیفیت را به نمایش بگذارند .

شاید نقطه صعف فوتبال فرانسه لیگ آن باشد که خیلی به نسبت لیگ های انگلیس , اسپانیا و ایتالیا در چشم نیست و به اون صورت پیشرفت بسزایی هم نمی کند . همچنین لیگ فرانسه ( به خاطر خصلت خونسرد بودن آنها ) لیگ کسل کننده ای است .
این روحیه به تیم ملی نیز تزیق شده و خوب باعث می شود فرانسه در مقابل تیم های با انگیزه ( مثل هلند یورو ) به شدت دچار مشکل شود .

در مورد سیستم بازی هم باید بگویم که معمولا از سیستم های کلاسیک ( اکثرا 4.2.2 ) استفاده می کند و چیدمان آنها کاملا خطی است و این طراوت بازی را از این تیم میگیرد .

فرانوسوی ها بازیکن های مطرح را در سطح دنیا همواره معرفی کرده اند اما به نظر من هیچوقت مربی بزرگی را نتوانسته اند به فوتبال جهان تحویل دهند . کلا فرانوسی ها مدیر های موفق تری هستند تا مربی .
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
سلام خدمت دوستان
وقتی نام تیم فرانسه رو می شنوم بیشتر یاد هافبکهای طراح و خلاق در فوتبال جهان میفتم که اکثرا تا حد یک اسطوره هم پیش رفته اند.
در سالهای نه چندان دور میشل پلاتینی ( ریاست فعلی یوفا) را به عنوان یک هافبک خلاق میشناختیم که در طرفینش در تیم ملی بازیکنان تاثیرگذار دیگری همچون لوییس فرناندز ، زان تیگانا یا الن ژیرس حضور داشته اند که هر کدام از آنها دست کمی از یک فرمانده مقتدر نداشته اند. در سالهای نزدیکتر هم ما به ابرستاره فوتبال جهان یعنی زین الدین زیدان برمیخوریم ، بازیکنی که چیزهای زیادی به فوتبال جهان و تماشاگران داد ، درست مثل پلاتینی او هم در کنار خود مردان بزرگی چون دشامپ ، پت ویرا ،ژورکائف را به همراه داشت.

به شخصه از بازی ظریف و فانتزی تیم فرانسه مشعوف می شوم . به خصوص در زمانهایی که به اصطلاح روز روز فرانسه باشد.
به نظر من شکافته شدن پوسته فوتبال فرانسوی از آنجایی شروع شد که فوتبالیست های مطرح فرانسوی در دوران جوانی راهی باشگاههای بزرگ اروپایی شدند. بازیکنانی چون آنری ، ترزگه ، ویرا ، دسایی و .... کسانی بودند که اکثرا در پی فوتبالیست جنجالی فرانسه یعنی اریک کانتونا به لیگ برتر انگلستان مهاجرت کردند و اکثر فایده این تجربه ها و کار کردن با مربیان بزرگ به تیم ملی فرانسه ای رسید که تا قبل از آن همواره یک ناکام برای رسیدن به فینال رقابتهای معتبر یود . ( صرف نظر از مقام قهرمانی جام ملتهای 1984 )

در حال حاضر نسل جدید فوتبال فرانسه با ستاره هایی چون ریبری ،بنزما و نصری از راه رسیده است که شخصا فکر می کنم این ستاره ها نیاز به تجربیات بیشتری برای حضور در سطح یک دنیا را دارند .
به نظر من تیم ملی فرانسه در جام جهانی 2010 با شرایط موجود می تواند حضوری تا مرحله یک چهارم نهایی داشته باشد .

شاد و پیروز باشید
 
بالا