برگزیده های پرشین تولز

جن ها و شما

وضعیت
موضوع بسته شده است.

babakweb

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2003
نوشته‌ها
1,759
لایک‌ها
36
محل سکونت
Tehran
با عرض سلام خدمت تمامي دوستان
نكاتي كه مي‌خواهم بيان كنم را در چند شماره مي گويم:
(قبل از شروع از بابت كمي منحرف كردن تاپيك عذرخواهي مي‌كنم.)
1) من مسلمانم اما خودم هنوز بسياري از سوالاتم را بي جواب مي‌بينم. ببينيد شما نبايد دنبال خداوند بگرديد. (البته از لحاظ فيزيكي مي‌گويم.) خداي هركسي در قلب او (منظورم قلب فيزيكي نيست بلكه بخش احساسات مغز است.) قرار دارد. قلب ما جايگاه ايمان است.
من نمي‌توانم لحظه‌اي را بدون توجه به حضور خداوند بگذرانم. ببينيد شما بايد به وجودي در وجود خود ايمان (تاكيد مي‌كنم ايمان . ايمان . ايمان) داشته باشيد. در غير اين صورت فلسفه‌ي وجودي انسان زير سوال مي‌رود.
2) چرا فلسفه‌ي وجودي انسان زير سوال مي‌رود؟ عرض مي‌كنم. ببينيد هيچ كدام از ما گذشته مان يادمان نمي‌آيد. منظورم اين است كه مثلا ما الان در خاطرمان مثلا (باز هم تاكيد مي‌كنم به عنوان مثال) از 5 سالگي را به خاطر مي‌آوريم. آيا قبل از جنين بودن خود را به ياد مي‌آوريم؟ خب، اين يعني كه ما طي يك عمل آميزش جنسي "به وجود آمده‌ايم". دقت كنيد يعني توليد شده‌ايم. پس از "عدم"، خودمان طي يك فرايند (مثلا مثل حل شدن نمك در آب) به وجود آمده‌ايم. پس از عدم آمده‌ايم. نيست بوده‌ايم و هست شده‌ايم. (چون نمي‌دانيم كه قبل از جنين بودن و اصلا به وجود آمدن چه بوده‌ايم و اينجا يك جورايي فلسفه‌ي روح نيز زير سوال مي‌رود)
آيا پس از مرگ دوباره نيست مي‌شويم؟ اگر نيست نشويم، چه مي‌شويم؟ مگر قبل از به وجود آمدن نيست نبوديم؟ آيا پس از زندگي نيست مي‌شويم؟ آيا اصلا اين براي شما قابل درك است؟ مي‌توانيد عدم را تصور كنيد؟
3) اينجاست كه اصلا فلسفه‌ي خلقت انسان زير سوال مي‌رود. پس بهتر است به ذات واجب الوجودي ايمان داشته باشيم. شما اسمش را هرچه مي‌خواهيد بگذاريد. من به آن مي‌گويم خدا.
4) دو مورد بالا را در مورد مواردي ديگر چون آفرينش جهان نيز مي‌توان توضيح داد.
5) پس رسيديم به ذاتي، به وجودي به نام خداوند. حال هر ديني كه باشد كاري نداريم. انسان‌ها به تكامل رسيده‌اند پس به يك ذات ايمان دارند. (خيلي ها اين گونه‌اند.)
6) گفتم بسياري از سوالات من بي جواب است. يكي همين مساله روح است. كه بسيار غير قابل درك براي ما انسان هاست. بنابراين در مورد آن صحبت نمي‌كنم.
7) كسي مي‌تواند در مورد اجنه و كلا موجودات متافيزيكي صحبت كند كه فيزيك را خصوصا فيزيك نسبيتي را بداند. در اين ميان جمعي كه نظر دادند با احترام به تمامي دوستان فقط چند نفر با استدلال صحبت مي‌كنند.
8) ببينيد، ما سرعت نور را مي‌دانيم. كل فيزيك ما حداكثر به سرعت نور محدود مي‌شود. حال ما مي‌توانيم موجوداتي را تصور كنيم كه بيشتر از سرعت نور باشند. به اينها در علم فيزيك ( و مشخص‌تر علم متافيزيك) مي‌گوييم: « تاكيون » اين تاكيون ها ديگر در ظرف زمان نيستند. (اگر فيزيك مبحث نور و شكست نور را بدانيد منظور من را متوجه مي‌شويد.) اگر زمان را يك ظرف شني در نظر بگيريم كه حال در گلوگاه آن است، گذشته در پايين و آينده در بالا كه دارد مي‌گذرد و مي ريزد پايين، تاكيون ها در بيرون اين ظرف هستند ! خيلي جالب است. مي‌توانند به هر زماني كه مي‌خواهند بروند. چون از سرعت نور بيشترند.
آن مساله اي كه بسياري از دوستان به آن اشاره مي‌كنند با نام اين كه برخي صحنه‌ها برايشان تكرار مي‌شود، همين بحث تاكيون هاست. بسياري مي‌گويند كه روح انسان از جنس تاكيون است. من هم همين اعتقاد را دارم.
9) ببينيد دنياي توهمات انسان بسيار بسيار بسيار وسيع است. ببينيد، من در ابتداي اين تاپيك گفتم اگر چيزي را نبينم باور نمي‌كنم. خب؟ حال من گفتم چطور خدا را قبول دارم. ديگر چه؟ اينجاست كه بحث دين مي‌آيد وسط. يعني دين مي‌گويد تو كه خدا را قبول كردي اينم قبول كن! در صورتي كه براي ادامه زندگي نيازي به باور آنها نداريم!
من شايد خودم هم در شرايطي دچار توهمات بشوم و چيزهايي را ببينم. نمي‌شود به داستان‌هايي كه اين و آن مي‌سرايند اكتفا كنيم. واقعا نمي‌شود. لطفا دست برداريد.
10) نكته خارج از بحث: يكي از اين داستان هايي كه يكي از دوستان در اين تاپيك تعريف كرد را من انگليسي‌اش را قبلا در يك كتابي خوانده بودم!!! اسم طرف را نمي‌گويم تا مبادا تاپيك از حالت كنوني‌اش خارج گردد.
11) اطهر مي گويد همه چيز با علم. قبول نمي كنم. علم انسان تجربي است. از اول كه به دنيا آمده كه نداشته! علم انسان تجربي و اكتسابي است. اما اين قدر علم پيشرفت كرده كه تقريبا همه چيز دنياي اطرافمان را توجيه مي كند. اما همه چيز با علم نمي شود.
به بياني ديگر هيچ چيز بي علم نمي شود، اما همه چيز با علم هم نمي‌شود. اگر روزي چيزي جديد كشف شود توجيهات و بيانات علمي آن نيز به وجود مي‌آيند. اما توجيهات و بيانات علمي براي چيزي كه كشف نشده وجود ندارد.
12) حالم به هم مي‌خورد از مقالات احمقانه اي كه در مجلاتي مانند خانواده سبز چاپ مي‌شوند و براي توجيه زنان خاله زنك و خانه داري است كه با عرض معذرت كوته فكرند.
13) پذيراي نظرات "منصفانه، منطقي، قابل قبول و باپايه" دوستان هستم. آنهايي كه حتي عاشورا را درست نمي‌نويسند لطف كنند نظر ندهند كه معلوم است اصلا مطالعه ندارند.
 

Farshad.M

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 می 2005
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
0
خدا از دهنت بشنوه برادر ... نميدونيم از دست اين علم گرايان سقراط كش به كجا پناه ببريم؟!! :)
 

Farshad.M

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 می 2005
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
0
عزیزان اولاٌ که فکر نکنم حالا حالاها علم قادر به حل این مسئله باشه چون اگه می بود حداقل به اندازه نصف تاریخ بشریت فرصت این کار رو داشت و تا به امروز حداقل پیشرفتی به اندازه زمانش داشت نه اینکه در جا بزنه آن هم چجور و چه بسا تلاش هم زیاد شده ولی چرخه ای است که تکرار میشه و مخالف و موافق هم زیاده ... از نظر عقلانی هم که بحث فلسفی میشه و به فطرت و دین و باقی قضایا میکشه چون بنده و شما ملاصدرا نیستیم و قدرت استدلال و استنتاج ایشون رو هم نداریم ... از باب فلسفه و مذهب هم که به مذاق اساتید خوش نمیاد ... نتیجه چی شد؟! ;)
 

ali-boofaloo

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
7 فوریه 2005
نوشته‌ها
1,391
لایک‌ها
66
سن
39
محل سکونت
مالزی
تمام حرفهاي شما بابك عزيز به جا و منطقي هستند
ولي فكر نمي كنم بند 9 به هيچ وجه در پوست عقلا (فلاسفه) بگنجد.
در مورد افرادي هم كه خيلي ماشيني هستند و مي گن ما تا چيزي را نبينيم ايمان نمياوريم! اينكه خيلي چيزها هست كه هيچكس از ما نمي داند مثلا سوالاتي درباره مرگ يا درباره خداوند يا جن...
و كساني كه به دين (تورات و انجيل و قرآن ) ايمان آورده اند اين مسايل برايشان شكافته شده
به هر حال كه عقل آدم از موشكافيه بسياري از قضايا ناتوانه و نمي شه انتظار داشت كه هر پديده اي رو با عقل سنجيد!
 

mo.alizade

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 ژوئن 2005
نوشته‌ها
53
لایک‌ها
3
محل سکونت
Tehran
1) راستی بگم من چند وقت پیش رفتم یه جایی که درست شبیه خوابی که دیده بودم بود ولی جنی ندیدم و نمیدونمم که اونایی رو که تو خواب دیدم جن بودن یا نه ولی انگار یه جوری بهم الهام شد جن بودن
2) من معتقدم همه چیز رو میشه با علم ثابت کرد ولی وقتی علم هنوز پیشرفت چندانی نکرده خوب .... بازم اگه نگید بحث مذهبی کردی یه حدیثی از امام صادق (ع) هست كه میگه تا زمانی که امام زمان (عج) ظهور نکرده اگر علم 27 حرف باشه فقط 2 حرف اون کشف میشه و بقیه بعد از ظهور کشف میشه و به این هم معتقدم که در قرآن تمامی علوم ذکر شده ولی تا کشف نشه نمیشه رازش رو برداشت مثلا در مورد اثر انگشت هر فرد که متفاوت قرآن میگه : ما در روز قیامت تمام بدن شما حتی سرانگشتانتان را هم مانند روز اول میسازیم
3) اگر هم اهل مطالعه هستید برید کتابهای استاد مطهری رو بخونید مخصوصا کتاب توحید رو که در اون به تمامی شبهاتی که دانشمندان به خدا وارد کردند بصورت علمی پاسخ داده شده
4)اینم بگم من نه بسیجیم نه رو پیشونیم جای مهره فقط به خدا اعتقاد دارم و اون رو می پرستم :eek:
 

raspina

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژوئن 2005
نوشته‌ها
36
لایک‌ها
0
محل سکونت
tehran
به نقل از SherlockHolmes :
ببينم در مذاهب ديگه هم جن هست؟ پس چطور تاثيرش بر مسيحي ها اينقدر كمه؟

يعني اونا جن ندارن!؟

بايد بگم كه يكي سوالات من در زندگي اين مسئله بوده و پاسخي براش ندارم!!

اين سوالا براي رد يا قبول نظري نيست!

شرلوك جان اتفاقا توي مذاهب ديگه هم اعتقاد به جن وجود داره . مخصوصا مردم انگلستان سخت به اين مسله اعتقاد دارند .
بچه ها من پيشنهاد ميكنم مجله علوم باطني رو حتما بخونيد . نوشته هاش مستند هست و از طريق علم ثا بت شده ( قابل توجه اطهر :) ) و فصلنامه هست و تو روزنامه فروشي ها هم يافت ميشود .
 

raspina

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژوئن 2005
نوشته‌ها
36
لایک‌ها
0
محل سکونت
tehran
يه چيز ديگه :blush:
تا حالا 4 تا از فصلنامش اومده و نوشته هاش هم بر اساس يافته هاي دانشمندان هست و ربطي هم به مذهب نداره ( بازم قابل توجه اطهر جان ;) )
 

farhad12

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
1,013
لایک‌ها
0
رروانشناسان غربي وجود روح رو در بدن انسان اثبات كردن و الان كسي در غرب و شرق نيست كه بتونه اين مسئله رو رد كنه
چيزي غير مادي و متا فيزيكي كه احاطه علم چون محدود هست بهش محاله
اين نوع احاطه ها احاطه از نوع جزء به كله و از نظر فلسفي و علمي كاملا محاله
در مورد تجارب در رابطه با موجوداتي بنام جن من خودم در خانواده تجربه اي رو با چشمام ديدم كه از اون به بعد برام مسلم شد
كه چنين موجوداتي وجود خارجي دارند و اصولا از جنس روح هستند و مجرد و روئيتشون با چشم سر جز در شرايط استثنايي محاله
در مورد قدرت تله پاتي هم چون خودم امتحان كردم و اين رو هم با چشم سر ديدم و لمس كردم بهش ايمان كامل دارم .
البته اين نكته كاملا غلطه كه هر چيز كه ديده نشه و با علم نشه اسباطش كرد محاله كلا علم از مقولهايي است كه محدوده
مثلا شما براي لحضاتي به مفهوم بي نهايت و يا ازلي و ابدي فكر كنيد مغزتون دچار آشفتگي ميشه و از نظر علمي هيچ توجيهي براي اون متصور نيست ولي چيزي كه وجود داره مثل كهكشان و فضا
 

babakweb

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2003
نوشته‌ها
1,759
لایک‌ها
36
محل سکونت
Tehran
خب صحبت‌هايي كه دوستان كردند تقريبا در تائيد صحبت‌هاي من بود لطفا مخالفان هم نظرشان را بيان كنند.
 

amirhoman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,127
لایک‌ها
11
سن
55
محل سکونت
Tehran
به نقل از babakweb :
خب صحبت‌هايي كه دوستان كردند تقريبا در تائيد صحبت‌هاي من بود لطفا مخالفان هم نظرشان را بيان كنند.


جن ؟ اسمش هم ترسناكه
 

Spiro

Registered User
تاریخ عضویت
26 مارس 2005
نوشته‌ها
854
لایک‌ها
6
به نقل از babakweb :
خب صحبت‌هايي كه دوستان كردند تقريبا در تائيد صحبت‌هاي من بود لطفا مخالفان هم نظرشان را بيان كنند.
فك كنم مخالفي نمونده
والا تا حالا چن تا پست رديف ميشد :cool:

با همه احترامي كه برا رفقامون قائلم ولي اصلا از پستهاي mazoolagh و سعيد خوشم نيومد
 

Farshad.M

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 می 2005
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
0
به نقل از farhad12 :
در مورد تجارب در رابطه با موجوداتي بنام جن من خودم در خانواده تجربه اي رو با چشمام ديدم كه از اون به بعد برام مسلم شد كه چنين موجوداتي وجود خارجي دارند و اصولا از جنس روح هستند و مجرد و روئيتشون با چشم سر جز در شرايط استثنايي محاله
اصلاً اين مسئله كه جن از مجردات ميباشد قابل قبول نيست بلكه بر خلاف ارواح و فرشتگان و به گفته قرآن از جنس مجردات و نور(منظور نور مادي نميباشد) نيستند بلكه از جنس نار يا آتش هستند و جسمي ناري دارند همانطور كه انسان جسمي خاكي دارد و از ديگر ويژگيهاي مجردات اينست كه داراي سير و سلوك به سوي كمال و پيمودن مراحل مختلف نميباشند و در هر درجه ای از كمال که هستند متوقف در همان مرحله و هيچگاه نزول يا صعود نداشته و ندارند در حاليكه مشاهده ميكنيم جنيان كاملاً فاقد اين خصوصيات هستند و مانند انسان سير و سلوك دارند ...
 

Ghamnevis

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2005
نوشته‌ها
607
لایک‌ها
16
به نقل از Farshad.M :
اصلاً اين مسئله كه جن از مجردات ميباشد قابل قبول نيست بلكه بر خلاف فرشتگان و به گفته قرآن از جنس مجردات و نور(منظور نور مادي نميباشد) نيستند بلكه از جنس نار يا آتش هستند و جسمي ناري دارند همانطور كه انسان جسمي خاكي دارد و از ديگر ويژگيهاي مجردات اينست كه داراي سير و سلوك به سوي كمال و پيمودن مراحل مختلف نميباشند و در هر درجه ای از كمال که هستند متوقف در همان مرحله و هيچگاه نزول يا صعود نداشته و ندارند در حاليكه مشاهده ميكنيم جنيان كاملاً فاقد اين خصوصيات هستند و مانند انسان سير و سلوك دارند ...
دقيقا درسته !
 

mazoolagh

Registered User
تاریخ عضویت
10 آپریل 2004
نوشته‌ها
2,938
لایک‌ها
7
به نقل از Spiro :
فك كنم مخالفي نمونده
والا تا حالا چن تا پست رديف ميشد :cool:

با همه احترامي كه برا رفقامون قائلم ولي اصلا از پستهاي mazoolagh و سعيد خوشم نيومد
من هم براي همه اونهايي كه اينجا پست زدن اعم از مخالف يا موافق - باورمند يا ناباور - همفكر يا غيرهمفكر احترام قائلم ولي بحث علمي نياز به پيش زمينه هايي داره كه اينجا رعايت نميشه:
در يك انجمن كه عنوان علمي داره استفاده از روشهاي غيرعلمي نادرست حساب ميشه. روش علمي مبتني بر مشاهده و تجربه - فرضيه سازي - آزمون فرضيه - پيش بيني بر اساس فرضيه و اصلاح فرضيه است. استناد به مراجع اعتقادي و ديني يك كار غير علمي محسوب ميشه و در هيچ محيط علمي قابل طرح نيست و البته اعتبار علمي هم نداره (پذيرش اون براي معتقدين سخت هست ولي واقعيت همينه). حتي مشاهدات فردي كاربران محترمي كه اينجا مطالبي در مورد تجربه برخورد با جن مطرح كردن از نظر علمي بي اعتبار هست - اعم از اينكه خودشون داشتن يا دوستان و نزديكان كاملا مورد اعتمادشون.
علم بطور كلي در مورد پديده هاي مادي (اعم از قابل درك توسط حواس يا قابل استنباط از طريق آثار و شواهد) صحبت ميكنه و اين پديده ها بدون توجه به موقعيت زماني و مكاني و اعتقادي انسانهاي مختلف قابل تكرار و پيشبيني است. هر پديده اي كه اين شرايط رو نداشته باشه غيرعلمي محسوب ميشه يعني علم در موردش سكوت ميكنه و نسبت بهش بي اعتنا هست.
جن وقتي ميتونه وارد حوزه علم بشه كه شرايط بالا رو داشته باشه . همه معتقدين به جن بر اين موضوع اذعان دارن كه تابحال جن جز در حمام و خرابه و چاه و كوير ديده نشده و بيننده هم هميشه بدون شاهد هست و البته از انسان و تكنولوژي گريزان. پس بايد تا زمانيكه حداقل فسيلي يا جنازه اي از جن پيدا نشده (بهرحال طبق گفته باورمندان جن كاملا ماهيت مادي داره و ماده بايد آثار مادي از خودش بجا بگذاره) صبر كرد.

موضوع مهمي كه به همه دوستان حاضر در اين مبحث يادآوري ميكنم اين هست كه سعي در انطباق اعتقادات قلبي خودتون با علم نداشته باشين و صحت اعتقاداتتون رو بر پايه علم بنا نكنيد. اگر اعتبار علمي اعتقاداتتون براي شما اهميت داره بدونيد كه هيچ باور ديني توسط علم محكم نميشه. دانشمنداني هم كه از نظر ديني معتقد محسوب ميشن ايندو رو با هم تركيب نميكنن!

مورد بعدي اينكه دانشمندان (چه بيدين و چه ديندار) هيچ اعتقادي به ضعيف و ناقص بودن علم ندارن! دانش بشري برخلاف گفته دشمنان دانش در حال حاضر هم بسيار گسترده و عميق هست و مرتبا بصورت نمايي به ميزان آن افزوده ميشود. علم تنها ابزار مطمئن در توضيح و پيش بيني پديده هاي اين جهان هست و تا بحال هيچ غير دانشمندي با تكيه صرف بر دانسته هاي غيرعلمي نتوانسته كوچكترين ابزار يا روشي در جهت بهبود زندگي انسانها ايجاد كنه!

اين صحبتها رو صرفا براي روشن شدن مفهوم علم و روشهاي علمي براي دوستاني كه علم رو نميشناسن كردم و هيچ دوست ندارم اگر كسي نميتونه پاسخ علمي و مستدل بده با فرافكني انگ بيديني به من بزنه!

باز هم ميگم! مديران آشكار و مخفي! لطقا اين بحث غير علمي رو به گفتگوي آزاد منتقل كنيد.
 

Ghamnevis

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2005
نوشته‌ها
607
لایک‌ها
16
مازولاق جان حرفهاي شما كاملا متين !
من اصلا برام فرقي نميكنه كه اين تاپيك اينجا باشه يا گفتگوي آزاد و يا اصلا باشه يا نباشه ! :)

مهم اينه كه نميشه وجود جن را منكر شد همونطور كه بنا به گفته شما نميشه بطور علمي اثباتش كرد ! :happy:

من اول فكر كردم شما كلا به وجود جن يا عدم وجودش اعتراض داري :D در اينكه اين بحث به اين انجمن ربطي نداره شكي نيست :happy:

به هر حال... كاش يه چهارتا از اين علما و دانشمندان هم جن ميديدند تا حداقل گامهاي ابتدايي اين فرآيند علمي گذاشته بشه :rolleyes:
 

Spiro

Registered User
تاریخ عضویت
26 مارس 2005
نوشته‌ها
854
لایک‌ها
6
با سايان كاملا موافقم
منم با رفتن اين تاپيك به گفتگوي آزاد مشكلي ندارم
ولي علم گرايي صرف رو نميتونم قبول كنم
به نظر من بالاخره اين پيشرفتهاي علمي كه صورت ميگيره حتما از يه باور وجودي نشات ميگيره.
 

athar

Registered User
تاریخ عضویت
14 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
968
لایک‌ها
8
محل سکونت
In the waves
من کاملا و صد در صد با مازولاق موافقم.
وقتی بعضی از دوستان میگن که وجود جن رو نمیشه با "علم" ثابت کرد چرا باید چنین تاپیکی توی قسمت "علم" و دانش وجود داشته باشه؟ ابتدا من فکر کردم که این بحث رو میتونیم علمی ادامه بدیم اما وقتی دیدم بعضی از دوستان روایات و آیه ها و .... رو مدرک حرفهاشون قرار میدن سعی کردم دیگه ادامه ندم. این پست رو هم برای این دادم که بگم: امیدوارم دوستانی که میگن علم همه چیز نیست عمر طولانی داشته باشن تا روزی رو ببینن که به حرفهایی که در حال حاظر میزنن بخندن. همینطور که حالا ما به جادوگران و ورد خوانها و .......ی قدیم میخندیم. :)
 

mazoolagh

Registered User
تاریخ عضویت
10 آپریل 2004
نوشته‌ها
2,938
لایک‌ها
7
به نقل از Ghamnevis :
مازولاق جان حرفهاي شما كاملا متين !
من اصلا برام فرقي نميكنه كه اين تاپيك اينجا باشه يا گفتگوي آزاد و يا اصلا باشه يا نباشه ! :)

مهم اينه كه نميشه وجود جن را منكر شد همونطور كه بنا به گفته شما نميشه بطور علمي اثباتش كرد ! :happy:

من اول فكر كردم شما كلا به وجود جن يا عدم وجودش اعتراض داري :D در اينكه اين بحث به اين انجمن ربطي نداره شكي نيست :happy:

به هر حال... كاش يه چهارتا از اين علما و دانشمندان هم جن ميديدند تا حداقل گامهاي ابتدايي اين فرآيند علمي گذاشته بشه :rolleyes:

سايان جان!!
مطمئن باش من حتي اگر به جن اعتقاد نداشته باشم امكان نداره مثل بعضي از دوستان مطلبي رو كه بصراحت در قرآن مطرح شده آشكارا انكار و خودم رو در معرض تهمت ارتداد قرار بدم :f34r:
همچنين اگر بوجود جن بواسطه باورهاي ديني يا مشاهدات شخصي معتقد باشم سعي نميكنم توجيه علمي براش پيدا كنم چون براي اعتقادم كه ريشه در روح و ضميرم داره ارزش خيلي بيشتري از علم قائل هستم
 

mazoolagh

Registered User
تاریخ عضویت
10 آپریل 2004
نوشته‌ها
2,938
لایک‌ها
7
به نقل از Spiro :
با سايان كاملا موافقم
منم با رفتن اين تاپيك به گفتگوي آزاد مشكلي ندارم
ولي علم گرايي صرف رو نميتونم قبول كنم
به نظر من بالاخره اين پيشرفتهاي علمي كه صورت ميگيره حتما از يه باور وجودي نشات ميگيره.

اسپيرو جان!
خوشبختانه يا بدبختانه پيشرفتهاي علمي هيچ ارتباطي به باورهاي ديني نداره ولي در اينموضوع كه كاربرد دانش بستگي به باورها و اعتقادات داره با شما موافقم.
 

edward

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 آپریل 2004
نوشته‌ها
112
لایک‌ها
0
خيلي بحث خنده دار و مزخرف شده
مازولاق و كلا كساني كه دين جايي از ذهنشون رو پر كرده(كلا دين خاصيتش اينه كه اول ميره يه گوشه ولي بعد اينقدر بزرگ ميشه كه بايد مابقي رو بريزيد دور و همونو بچسبيد مثل تكه چوبي وسط آب) با نگاهي از بالا به مسئله مينگرند. و با كلي گويي و اينكه اين بحث چه ربطي داره به مربوط(؟) و ....ميخوان صورت مسئله رو پاك كنن.
اولا تا آخر دنيا هم صبر كنيد اين بحث ها وجود داره. دليلش هم اينه كه دين ريشه در گذشته داره و علم ميشه گفت در آينده :)
علم هم منظورم حسيات و ....نيست ها. علوم طبيعي و انساني هم نيست. علم دقيق. مثل رياضي. فرمولهاي رياضي در فيزيك و شيمي و....

نظر شخصي من: قضيه از جاي ديگري آب ميخوره! موضوع اينه كه ما به دين بعنوان بخشي از جهان نگري و ساختار ذهني نگاه نميكنيم. در حال حاضر كشور ما، دين تبديل به يك غول بي شاخ و دم شده كه چيزي جز محدوديت، دروغ، و كلي چيزهاي مزخرف و بيخود ديگه براي ارائه نداره. هر جا كه ميخواي بري كاري كني تفريح كني سرويسي بگيري زندگي كني .....دين ميخوره تو سرت مثل چماق
كاربري دين اين نيست بخدا! دين يك ابزار براي توجيه مسائل طبيعي هم نيست. جن چه وجود داشته باشه چه نداشته باشه جزو طبيعياتعه. دين با مجردات درون انسان كار داره. شما بگيد دين چكار حكومت، بدن انسان، ....داره؟ دين از نظر من يك ساختار و چارچوب ذهني+ يك سري آداب و رسوم هست. كه بخش دوم بخش بي اهميت و صوري قضيه است. زيادي ديندارا دوست دارن حتما با بدنشون هم كاري بكنن تا معلوم بشه كه ديندارن. مثلا هر روز سرشون به خاك بزارن و 1.5 ميليارد نفر روزي چند دفعه بسوي يك خانه اينكارو بكنن. دوست دارن مراسمي بنام ماه رمضان و ...داشته باشن. معتقدن خوبه! تبرك داره. خوب بعضي رو جون به جونشون هم كني دوست دارن حتما افعال بدني انجام بدن به نشانه از تعبد. ! .....
بخش مهم قضيه هم همونه كه باعث ميشه آدم با دين حال كنه. ازش راضي باشه. بهش افتخار كنه.

من از تمام دوستاني كه طرز تفكر ديني دلايل ديني مذهبي و طرز تفكر تعبدي محض رو مطرح ميكنن يك سوال دارم:
خدا براي چي به انسان عقل داده؟
:)
انصافا كسي ميتونه اينو جواب بده؟ اگر بناست تعبد كنيم چرا عقل داريم؟ اگر بناست تقليد كنيم چرا عقل داريم؟ اگر بناست درشو ببنديم و فريز نگهش داريم اصلا چرا بهمون داده شده؟ اگر خطرناكه چرا داريمش؟ آيا عقل هم يك عضوه مثل مابقي اعضاي بدن مثل دست و پا و انگشت؟ آيا شما حاضريد از يك عضو بدونتون استفاده نكنيد؟ چرا اينكارو نميكنيد؟

كسي كه با چشم بسته يه سري جمله از كتابي اينجا نقل ميكنه و بعنوان اين است و جز اين نيست مطرح ميكنه(و ديگر ترسو هايي مثل مازولاق از ترس اينكه تهمت كافر بودن بخورند زبان به كام ميگيرند) داره به علم و دين هر دو اهانت ميكنه. دين كاربري ديگري جز توصيف طبيعيات داره! و جاي اون مسائل اينجا نيست. اون كه كرده تو سر ما كه دين همه چيز رو توضيح ميده اشتباه كرده! علم هم همينطور. كسي تو اين فروم به علم روابط ماورايي مسلطه؟(علم ها!!) كه بياد اظهار نظر بكنه؟ كسي روانشناسي خونده؟ كسي حتي بصورت آماتور مديوم احضار روح هست؟ كسي اصلا اين چيز ها رو ديده تابحال؟ نه فقط شنيده ايم!

اين بحث ها من رو ياد اين موضوع ميندازه: كلاس اول راهنمايي كه بوديم ميرفتيم از كتابخونه كتاب فيزيك هاليدي(!)‌يا چيزي سنگين تر از اون(نه بلحاظ وزني) برميداشتيم و با حرارت با بچه ها سرش بحث ميكرديم و توضيح ميداديم و دليل مي آورديم و اثبات ميكرديم و تكذيب ميكرديم و ...
:)
بحث ما شبيه اونه. يه سري واقعا آماتور بر اساس يه سري شنيده كه من مطمئنم نصف بيشترش ساخته و پرداخته ذهن يك سري بيمار رواني هست نشستيم بحث ميكنيم. اونم در هر پست بحث مادر مرده از اين گوشه به اون گوشه كشيده ميشه. همين بحث مابين علم و دين مونده بود كه مطرح شد و تازه خود منم بهش دامن زدم :happy:

بابا منم مثل خودتونم ديگه :D
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا