برگزیده های پرشین تولز

حذف شرط قبولي آزمون استخدام ادواري بمنزله حذف شايسته سالاري و رواج بيشتر پارتي بازي د

estahban

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 نوامبر 2005
نوشته‌ها
36
لایک‌ها
0
حذف شرط قبولي آزمون استخدام ادواري بمنزله حذف شايسته سالاري و رواج بيشتر پارتي بازي در دستگاه هاي دولتي


به نام خدا


باسلام خدمت دوستان گرامي و عزيز



با توجه به بحث اخير مجلس شوراي اسلامي در خصوص حذف شرط قبولي در آزمون استخدام ادواري مطالبي به ذهنم رسيد که خواستم در اينجا به شرح آن بپردازم و نظر بقيه دوستان هم در اين زمينه جويا شوم.

بنظر شما آيا اين کار (تصويب اين قانون ) باعث دستيابي کار جويان به کار خواهد شد ؟

آياپذيرفتن و استخدام افرادي که از لحاظ بار علمي ، هوش و استعداد در شرايط مطلوبي قرار دارند باعث هدر رفتن منابع ملي کشور است ؟

مسلما خير .

در صورت تصويب شدن اين قانون فقط راهي براي گريز مديراني که خواهان سر کار آمدن اقوام و آشنايان خود هستند باز خواهد شد که از لحاظ بار علمي و شرايط ديگر فاقد صلاحيت و شايستگي هاي لازم هستند .




خطاب به آن نماينده مجلس که مصاحبه اش از تلويزيون در اين رابطه پخش شد و ساير نمايندگاني که اين طرح بي منطق را پيشنهاد کرده اند يا موافقند بايد عرض کنم کجاي "سر کار آمدن افراد با صلاحيت علمي بالاتر" جاي اشکال است ؟
و
آيا سنجيدن صلاحيت افراد جوياي کار و ارزشگذاري و طبقه بندي آنان هدر رفتن منابع کشور و اتلاف وقت است ؟

آيا با حذف اين شرط عملا زمينه را براي بر سر کار آمدن افراد فاقد صلاحيت و بقولي (بيسواد) که از روي ظابطه ها داراي شغل خواهند شد را فراهم نميکند ؟

آيا دادن فرصت به نخبگان و پيشروان توليد علم در کشور خلاف عدالت طلبي و حق است ؟

آيا معضل فرار مغز ها در کشور ما بخاطر همين قدر ناشناسي ها و عدم حمايت ها پديد نيامده است ؟

آيا با فرض اينکه اين شرط براي استخدام لغو شود زمينه هاي کاري بيشتري فرا هم خواهد شد و افراد بيشتري داراي شغل خواهند شد ؟

اگر اينچنين است از آن نماينده استدعا دارم بروشني بيان کنند که چگونه و با چه سيستمي اين مهم را با تصويب اين قانون حاصل خواهند کرد ؟

يکسان دانستن موقعيت افرادي که دراي شرايط علمي مختلفي هستند چطور به معضل بيکاري جامعه خاتمه خواهد داد و چه دردي از جوانان و فارغ التحصيلان مملکت ما را کم ميکند ؟

بجاي اينکه اين همه فکر کنند و اين طرح را پيشنهاد کنند آيا بهتر نيست ريشه ها و زيربناي اقتصاد کشور را درست کنند تا زمينه هاي کاري بيشتري براي فارغ التحصيلان و جوانان فراهم شود ؟



من به نوبه خودم از حق خودم در اين مورد دفاع ميکنم و با طرح نظر خودم و ارجاع آن به نماينده شهر خودم آقاي دکتر اميني و دست اندرکاران دولت مخصوصا رياست محترم جمهور آقاي احمدي نژاد که محور کارهايشان را عدالت محوري عنوان کرده اند خواهان رسيدگي و تجديد نظر در اين لايحه را دارم و اين سوال را دارم که آيا اين عدالت است که افراد با استعداد ها و شرايط علمي متفاوت از حق يکساني براي استخدام برخوردار باشند ؟



در پايان آرزو دارم اعضاء محترم مجلس و ساير مقامات دولتي در اين مورد بررسيهاي بيشتري بعمل آورده {هر چند بنظر من اين طرح مطلقا منطقي نيست } و از تصويب اين طرح مخالفت خود را ابراز دارند.


 

hwt

کاربر قدیمی پرشین تولز*مدیر سخت افزار
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,953
لایک‌ها
2,415
خوشبختم نيريز هستم
14.gif
 
بالا