برگزیده های پرشین تولز

حذف پاورقي‌ها و سؤالات واژه به واژه از کنکور

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
سؤالات کنکور هر ساله در حالي از مکان‌هاي ناشناخته و پاورقي کتب طراحي مي‌شوند که معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش از رايزني با سازمان سنجش در حذف اين گونه سؤالات خبر مي‌دهد.

رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ ‏ريزي وزارت آموزش‌و‌پرورش چندي پيش از چند تاليفي شدن کتاب تاريخ معاصر خبر داد اما با تغيير ذکر شده جديد سؤالات بي‌شماري در ذهن دانش آموزان و معلمان پبش آمد.

مهدي نويد ادهم در گفت‌وگو‌ با مهر اعلام کرد: اين کتاب در حال حاضر به شکل آزمايشي و بر اساس انتخاب و شرايط استاني و مناطق تدريس خواهد شد.

رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ ‏ريزي وزارت آموزش و پرورش، نظر دانش آموزان، معلمان و صاخب نظران را در انتخاب اين کتاب اساسي عنوان کرد.

از سوي ديگر، وي از چند تاليفي شدن حدود نيمي از کتب درسي تا پايان برنامه چهارم توسعه گفت و با اين امر ذهن دانش آموزاني که هنوز از حذف کنکور چندان اطميناني ندارند، آشفته شد.

نويد ادهم در پاسخ به اين سؤال گفت: برنامه‌هاي درسي کتابهاي چند تاليفي تفاوت عمده اي با يکديگر ندارند.
وي تاکيد کرد: ما به سمتي پيش مي‌رويم که کنکور حذف شود.

اما اين گفته ابهام جديدتري پيش آورد و آن اين‌که اگر کتاب‌هاي چند تاليفي تفاوت چنداني با يکديگر ندارند پس چه اصراري براي چند تاليفي شدن و گسترش آن وجود دارد.

معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش تفاوت نوع نگاه، تدوين قضايا و چيدمان مسائل را از تفاوت‌هاي عمده کتاب‌هاي درسي اعلام کرد.

از سوي ديگر تا روزي که کنکور بر سر تمام دانش آموزان ايراني سايه انداخته است، دغدغه چگونگي تست زدن در محصلان وجود دارد.
نويد ادهم در اين باره تصريح کرد: با توجه به صحبت‌هاي انجام شده با دوستان آموزش عالي کشور قرار است از طراحي سؤالات حفظيات محور، واژه به واژه و تک تک لغات و پاورقي‌ها پرهيز شود تا کنکور از اين آسيب مصون بماند


منبع : http://www.baztab.com/news/60399.php
 
بالا