برگزیده های پرشین تولز

خصوصيات برجسته در ادب فتوشاپ سي اس

Pixar

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
10 اکتبر 2003
نوشته‌ها
1,400
لایک‌ها
19
محل سکونت
َِChocolate's City
1-adobe-photoshop-cs.jpg


منبع: سايت basri



شرکت ادب با انتشار فتوشاپ، نرم افزاري را عرضه کرده است، که آن را از ديگر نرم افزارهاي ويرايش تصاوير، متمايز مي کند. فتوشاپ هميشه سعي کرده است که امکانات جديدي را براي سهولت کار ارائه دهد. آخرين نسخه فتوشاپ که CS ناميده شده (يا فتوشاپ 8 ، اگر شما ترجيح مي دهيد) امکانات بسياري را در بر مي گيرد. ولي در اين به روز رساني، بيشترين سود را عکاسان به خود اختصاص داده اند.
در اينجا به 10 امکان از برجسته ترين اين آنها اشاره مي کنيم.

1) بهبود مرورگر تصاوير در فتوشاپ سي اس
مرورگر تصاوير فتوشاپ سي اس، نسبت به نسخه هاي قبلي بهبود فراواني يافته است. پيش نمايش سريع، طبقه بندي تصاوير و ويرايش metadata ها از جمله بهبودهاي اين بخش مي باشد .

2) استفاده از "ادغام کننده تصاوير" براي خلق تصاوير پاناروما (Panorama) در فتوشاپ سي اس
اين امکان قبلا در فتوشاپ المنت (Photoshop Elements) وجود داشت، از اين پس فتوشاپ سي اس نيز مي تواند تصاوير جدا از هم را به صورت خودکار، کنار هم بچيند و آنها را به شکلي جديد (پاناروما) به شما بدهد. براي استفاده از اين امکان مي توانيد از مسيز زير استفاده کنيد. File > Automate > Photomerge .

3) کليدهاي ميانبر سفارشي در فتوشاپ سي اس
کاربر فتوشاپ اينک مي تواند براي خود کليدهاي ميانبر سفارشي و کليدهاي جديد ايجاد کند، کليدها را ذخيره يا به اشتراک بگذارد، جدول کليدهاي ميانبر سفارشي خود را پرينت بگيرد و..

4) گالري فيلتر جديد در فتوشاپ سي اس
فتوشاپ سي اس افزايش جديدي را در منوي فيلتر خود شاهد است، از ديگر تغييرات اين بخش امکان مشاهده پيش نمايش کل فيلتر ها در يک پنجره است.

5) نگهداري History (آخرين اعمال انجام شده) به شکل جديد در فتوشاپ سي اس
History جديد فتوشاپ سي اس دست شما را در انتخاب و بازگرداندن آخرين تغييرات باز گذاشته است، ذخيره زمان و عمل آخرين اعمال انجام شده در فايلي جداگانه از برجسته ترين امکانات جديد اين نسخه است.

6) نوشتن روي يک مسير يا شکل در فتوشاپ سي اس
و بالاخره، کاربر فتوشاپ مي تواند متن مورد نظر خود را بر روي يک مسير و يا شکل بنويسيد.

7) پالت هيستوگرام (histogram) در فتوشاپ سي اس
در نسخه هاي قبلي شما نمي توانستيد پالت هيستوگرام را به صورت جدا گانه باز نماييد، ولي در اين نسحه از فتوشاپ مي توان اين پالت را به صورت يک پنجره شناور در هر کجاي صفحه داشت.

8) صفحه بندي آسان تصاوير براي چاپ در فتوشاپ سي اس
در نسخه هاي پيشين براي چيدن و مرتبن کردن تصاوير براي چاپ، کاربر مجبور به طي کردن مراحل مختلفي بود ولي در اين نسحه کار بسيار آسان تر شده است.

9) روشي جديد براي به اشتراک گذاشتن تصاوير در فتوشاپ سي اس
فتوشاپ سي اس راهي جديد براي به اشتراک گذاشتن تصاوير پيش روي کاربر گذاشته است، مي توان تصاوير را براي دوستان و يا فاميل به اشتراک گذاشت، و يا گالري تصوير اينترنتي ايجاد کرد.

10) امکان جديد فيدهاي عددي در فتوشاپ سي اس
يکي از امکانات جديد کنترلي در فتوشاپ سي اس، امکان تغيير دادن عدد درون فيلد عددي با استفاده از موس مي باشد.
 
بالا