برگزیده های پرشین تولز

خلاصه و تکه های جالب مقالات فوتبال ( اروپا و جهان ) : از تولید به مصرف ...

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
فوتبالیست‌های سیگاری معرفی شدند

انتشار عکس ویلیام گالاس در حالی که سیگاری به لب دارد، جنجال بسیاری در محافل خبری انگلستان به راه انداخته تا آنجا که یک سایت اقدام به معرفی دیگر بازیکنان سیگاری تاریخ فوتبال کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فنزآنلاین، تنها گالاس، مدافع آرسنال نیست که اقدام به کشیدن سیگار کرده است. تاریخ فوتبال بازیکنان مطرح بسیاری به خود دیده که اقدام به این کار کرده اند.

اسامی بازیکنانی که سیگار کشیده اند:

* رونی : عکسی از او در میهمانی تابستانی "وگاس" منتشر شده که این بازیکن را در حال سیگار کشیدن نشان می دهد.

* مارادونا: بهترین بازیکن تاریخ فوتبال که سیگاری بوده است.

* یوهان کرایف: روزانه 20 نخ سیگار می کشید.

* سوکراتس: کاپیتان تیم ملی برزیل در جام جهانی 1986 یک سیگاری حرفه‌ای بود.

* زیدان: تصویری از زیدان در حال سیگار کشیدن منتشر شده است.

* بارتز: یک بار زمانی که در تیم ساوتهمپتون بازی می کرد در دفتر گوردون استراکان اقدام به کشیدن سیگار کرد.

* دیوید جیمز: روزانه 20 نخ برای 15 سال.

* پروسینچکی: روزانه 40 نخ.

* دیوید ژینولا
: یک فرانسوی دیگر و یک سیگاری دیگر.

* شرینگهام و پل گاسکویین: هر دو بر روی صندلی دندانپزشکی در حال استعمال دخانیات مشاهده شدند.

400735_orig.jpg
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
با سلام خدمت دوستان
خيلي وقته كه توي اين تاپيك پستي داده نشده. :( واقعا اين تاپيك حيفه به صفحه 2 بره . به هر حال من حدود دو سال پيش مقاله اي در روزنامه شرق خوانده بودم در خصوص ارتباط فوتباليست ها با موسيقي ، براي همين جستجويي در اينترنت داشتم و موفق شدم اين مقاله را كه به قلم آقاي وصال روحاني نوشته شده است پيدا كنم . اميدوارم دوستان از اين مقاله لذت ببرند:

اين است جادوي موسيقي

موسيقي و فوتبال بي ارتباط با يكديگر نيستند و حتي به لحاظ غريزي و حسي هميشه رابطه و پيوند نزديكي با هم داشته اند بدين خاطر است كه بايد پرسيد چرا اكثر آهنگ ها و ترانه هاي ورزشي و يا آواهاي هنري خوانده شده توسط ورزشكاران كم تاثير و بيش از حد ملايم بوده و دنيا را تكان نداده اند.

در سال هاي اخير بارها برخي نشريات و كارشناسان تلاش داشته اند كه بهترين ترانه هاي متكي بر سوژه فوتبال را بيابند و آنها را رده بندي كنند و البته كمتر به نتيجه رسيده اند. شايد هم مشكل بيشتر به اين نكته برگردد كه سلايق مردم در اين ارتباط بسيار متفاوت است و گاهي آهنگ هاي محبوب يك گروه از نظر سايرين ارزش بالانشيني در جدول برترين ها را ندارند. با اين حال حتي يافتن اوليه آهنگ ها و ترانه هايي كه بايد در اين ليست قرار گيرند، كار سختي است.
يك سئوال اصلي و مهم اين است: خصلت مهم و لازم يك ترانه مبتني بر سوژه فوتبال چيست؟ اگر يك ترانه فقط به يك تيم و يكي دو فرد خاص بپردازد چرا سايرين هم بايد آن را بپذيرند و تحسين كنند؟ حتي اگر اين ترانه ها زيبا باشند ، آيا مي توان آن را به كل جامعه بسط داد؟

جذابيت ها بيشتر از اين نكته نشأت مي گيرد كه در ميان آوازه خوانان و كساني كه ترانه هاي ورزشي را خوانده اند، چهره هاي معروف ورزش فوتبال نيز زياد يافت مي شوند. اگر چند سال پيش تعدادي از فوتباليست هاي مشهور شامل زيدان، كاناوارو، بكام، آنري و ليونگ برگ آواز مشتركي تحت عنوان «Love United» را خواندند، داشته ايم موارد متعددي را هم كه فقط تك فوتباليست هاي مطرح زمان بدون همكاري و هم آوايي با ساير چهره هاي مشهور اقدام به پر كردن صفحات موسيقي و سي دي هاي مختلف كرده اند.

20070305-1079.jpg


wmsong_figo_84.jpg
wm2002_loveunited_passiton_84.jpg
loveunited_84.jpg

چند سال پيش جان فرانكو زولا اين كار را انجام داد. هافبك كوتاه قد اما كارساز ايتاليايي در آن زمان در چلسي بازي مي كرد و آواز و ترانه او «مرد جذاب» نام داشت. و داشته ايم ترانه هايي را هم كه ديگران به نيت ستاره هاي فوتبال و براي آنان خوانده اند به عنوان مثال ترانه «بسيار زياد، بسيار جوان» براي جودي موريس هافبك سابق چلسي و ترانه «ذخيره» كه براي جو كول ديگر بازيكن چلسي تهيه و عرضه شدند، قابل ذكر هستند و البته كول بر خلاف زمان عرضه آن ترانه اينك نه يك بازيكن ذخيره بلكه از مهره هاي اصلي و سرنوشت ساز چلسي و تيم ملي انگليس است.
آثاري كه نام برديم، فروش خوبي داشته و در جدول پرفروش ترين ترانه هاي روز نيز جاي قابل توجهي را به خود اختصاص دادند.

كيفيت؟ همان طور كه پيشتر گفتيم چيز فوق العاده اي را در برنداشتند. وقتي اسم اين ستاره ها مي آيد و مسئله ادغام «فوتبال سرعتي» با جذابيت هاي هنر متحول به ميان مي آيد، انتظار و توقع اين است كه حاصل كار بسيار بهتر و غني تر از اين باشد.
همه اينها زماني مهم تر و تاسف آورتر جلوه مي كند كه در نظر بگيريم اكثر ترانه هاي روز در سطح جهان برخلاف دهه ۱۹۷۰ فاقد غنا هستند و سطحي و كم ارزش بودن از آن مي بارد. حضوري كوتاه مدت در جمع فوتباليست ها و پرس وجو از آنها نيز ما را به اين باور مي رساند كه آنان اغلب سلايق عجيبي دارند و كيسي كيلر دروازه بان آمريكايي كه پيشتر در ليگ انگليس بازي مي كرد و اينك كارش را در بوندس ليگا تعقيب مي كند، يك نمونه روشن در اين ارتباط است.
وقتي از او سلايق اش را مي پرسيد و اين سئوال را مطرح مي كنيد كه به چه آهنگ هايي علاقه دارد اسم هايي را مي آورد كه چندان هوشمندانه نيستند و يكي از آهنگ هايي كه او دوست دارد حتي در هفته هاي نخست عرضه اش وارد ۱۰۰ رده اول جدول پرفروش ها نيز نشده بود. نه اينكه سلايق و ايده هاي ديگران بسيار بهتر و زيباتر باشد.

استيو استون هافبك سابق ناتينگام فارست كه به تيم ملي انگليس هم دعوت شد كارهاي گروه «اينفرنو» را دوست دارد كه هر چند در چارت آهنگ هاي پرفروش جاي گرفته بود اما خيلي ها آن را سطحي مي دانند. گايزكا منديتا هافبك اسپانيايي كه چند سالي است فوتبال باشگاهي اش را در انگليس و در تيم ميدلز بورو تعقيب مي كند، نيز سلايق سطح پاييني دارد و اگر انتظار داريد كه مثلاً آلن استابز مدافع سابق سلتيك، ريو فرديناند مدافع ملي پوش كنوني منچستر يونايتد و يا كريستين ديلي هافبك ملي پوش سلتيك اسكاتلند بسيار بهتر و با كلاس تر از اين بينديشند اشتباه كرده ايد. هرگاه وارد اتومبيل ديلي مي شويد، بر روي «پخش» آن آهنگ هاي گروه «راديو هد» شنيده مي شود و فرديناند نيز «آبا» را دوست دارد كه هر چند هنوز هم فوق العاده نشان مي دهد اما شايد متعلق به سال ۲۰۰۶ نباشد.

گاهي برخي از ورزش پيشه ها و هنرمندان به همكاري به قصد توليد سي دي ها و نوارهاي مختلف موسيقي مي پردازند. الگوها و نمونه ها در اين زمينه فراوان اند و در ميان شان هم «خوب» يافت مي شود و هم «بد». تري ونبلز مربي مشهور فوتبال بريتانيا از آن دست چهره ها است كه به همكاري با يك گروه موسيقي به نام «اركستر جو لاس» پرداخته است.

وقتي حاصل كار آنها را گوش مي كنيد، نواها ماندگارند اما به وضوح حس مي كنيد كه نقش و سهم مربي سابق بارسلونا و تاتنهام و تيم ملي انگليس در ترسيم و تحقق آنها كمتر از اركستر فوق بوده است و حتي صداي او را نيز به دشواري مي توان شنيد.
با اين حال فوتبال با موسيقي عجين شده و موزيك بخشي از زندگي ورزشكاران است. كار به جايي كشيده شده است كه وقتي تلفن موبايل فوتباليست هاي مشهور دنيا را مي گيريد، اولين صدايي كه مي شنويد، نواي گروه هاي موسيقي محبوب آنها است. تدي شرينگام كه در ۴۱سالگي هنوز براي وستهام بازي مي كند و آلن شيرر كه اخيراً كفش هايش را آويخته است، مثال هايي خوب در اين زمينه اند. از آن جالب تر و صريح تر تلاش جيمي ردنپ هافبك سابق ليورپول و تيم ملي انگليس براي ازدواج با يكي از اعضاي گروه موسيقي «ديلايت فول لوئيس» بوده است و باز از آن جالب تر كوشش موفق تر ديويد بكام براي ازدواج با يكي از مشهورترين نفرات گروه هاي موسيقي زنان در بريتانيا بوده است كه نام آن زن ويكتوريا آدامز است. حاصل آن ازدواج سه فرزند است كه پدر و مادرشان به قدري مشهورند كه اسم و وصف بچه هايشان (شامل بروكلين و رومئو) تمام دنيا را برداشته است. اينكه آدامز پس از ازدواج با بكام شهرت بسيار بيشترش (در قياس با بكام) را تا حدي از دست رفته ديد و شهرت هافبك سابق منچستريونايتد و ستاره سه سال اخير رئال مادريد را فراتر و بيشتر از خود يافت لزوماً نشان دهنده برتري هاي ورزش بر هنر نيست بلكه خبر از توانايي هاي غيرمتعارف و فراتر از معمول بكام و نزول شديد هنري ويكتوريا پس از تفرق و انحلال گروهي مي دهد كه وي عضو آن بود.

در ميان فوتباليست هاي روز دنيا آدم هاي زيادي را مي يابيد كه بدون اينكه خود بخواهند چهره هايي سينمايي و هنري دارند. رابي سويج از بلك برن و فرناندو مورينتس از ليورپول از آن جمله اند و پائولو مالديني هنوز و در ۳۸ سالگي هم يك تيپ و پز سينمايي دارد و براي خوانندگي جان مي دهد!

چه فرقي مي كند؟ وقتي تمام آدم هاي مشهور عرصه هاي هنري نيز دوست دارند در كنار ورزشكاران معروف بايستند و با آنها عكس يادگاري بگيرند، معلوم است كه جذابيت هاي ورزش فراتر از حد توصيف است و ورزشكاران جادويي را كه در بيرون جست وجو مي كنند، در خانه دارند و صرفاً از آن بي اطلاعند.و اينكه لزوماً اين روند را به داخل كشور منتقل كنيم و همان را الگو قرار دهيم، گاه جواب نمي دهد اما سلايق و رويكردها همان است.

نيما نكيسا، مهرداد ميناوند و رضا عنايتي هماني را مي خوانند كه اگر قرار بود زيدان و روبرتو كارلوس و پويول بخوانند، مي خواندند.

منظورمان تصنيف ها و كاربردها نيست، زيرا فرهنگ ها فرق مي كند و به تبع آن خواسته ها و اهداف و ابيات نيز همين طور. اما اينكه در كشور ما نيز جادوي موسيقي بر ورزش اثر بگذارد (و بالعكس) يك فرآيند قابل فهم است؛ چه مي توان كرد؟ برخي آهنگ هاي ورزشي ما همان قدر مي تواند ناشنيدني باشد كه آهنگ هاي دلخواه ديويد سيمن و امثال او نازيبا و پيش پا افتاده بوده اند.

منبع

پ.ن: دوستان توجه كنند زمان نگارش مطلب حدود 2 سال قبل است .
 
Last edited:

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
ستارگان فوتبال و روياي کشيش شدن

کاکا ، ستاره‌ي برزيلي باشگاه ميلان که در سال 2007 به عنوان بهترين بازيکن جهان برگزيده شد، قصد دارد، پس از پايان فعاليت حرفه‌اي خود، کشيش پروتستان شود.

هافبک برجسته‌ي تيم ملي فوتبال برزيل که سال‌هاست در خدمت باشگاه ايتاليايي ميلان قرار دارد، در گفت‌وگويي با نشريه ورزشي "گاتزتا دلو اسپرت" ضمن ابراز تمايل به کشيش شدن، اظهار داشته است: «من به انجيل عشق مي‌ورزم و به خاطر اين شيفتگي، دوست دارم که وقت خود را صرف مطالعه و تفکر در آن کنم.»

وي ‌افزود: « دوست دارم که به انسان‌هاي پيرامون خودم بگويم و نشان دهم که خدا، چه تأثيراتي مي‌تواند بگذارد. با ديگر بازيکنان باشگاهم و تيم ملي فوتبال برزيل هم درباره خدا صحبت مي‌کنم.»


به نوشته‌ي پايگاه اينترنتي "دويچه وله"، البته روي آوردن به شغل «کشيشي» رويايي نيست که فقط کاکا در سر مي‌پروراند. زي روبرتو ،هافبک برزيلي باشگاه آلماني بايرن مونيخ، نيز مايل است که پس از پايان فعاليت حرفه‌اي خود به عنوان بازيکن فوتبال، فصل تازه‌اي را در زندگي خود به عنوان کشيش آغاز کند.

اين فوتباليست 34 ساله‌ي برزيلي به تازگي در گفت‌وگويي با نشريه ورزشي "اشپورت بيلد" اظهار داشت: « مي‌توانم به‌خوبي تصور کنم که بعد از خاتمه فعاليت حرفه‌اي، کشيش بشوم. من در اين رابطه پرس‌وجو کردم و بايد براي تحقق اين امر، چهار سال در رشته ي الهيات تحصيل کنم.»

زي روبرتو در اين گفت‌وگو هم‌چنين خاطرنشان كرد: «اين چيزي است که واقعا مرا ارضا مي‌کند. مذهب براي من بسيار مهم است و کمک کردن به ديگر انسان‌ها از طريق چنين شغلي باعث خوشبختي من است.»

منبع
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
ستارگان فوتبال و روياي کشيش شدن

منبع

تا جايي كه خاطرم هست كارلوس روا گلر اسبق تيم ملي آرژانتين هم براي اينكه قصد داشت بعنوان يك راهب در كليسا فعاليت بكنه به دوران فوتبال حرفه ايش پايان داد .
 

seymour

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
3 آگوست 2005
نوشته‌ها
6,209
لایک‌ها
84
محل سکونت
Tehran
عجب عکسی شده ؛ نه ؟ ... تبلیغی یا نمایشی نیست - این جو هارت دروازه بان تیم منچستر سیتی ه که در بازی مقابل فولهام اینطوری جلوی توپ پریده ... جزو عکس های منتخب هفته از نظر بی.بی.سی بود ..

attachment.php
 

فایل های ضمیمه

  • _45274512_hartblock_getty416.jpg
    _45274512_hartblock_getty416.jpg
    34.2 KB · نمایش ها: 73

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
فکر کردم براتون جالب باشه ;) :

گزارش سايت فيفا از بلندقامت ترين فوتباليست هاى دنيا

سايت فيفا نوشت: على دايى، مهاجم اسطوره اى كه با ۱۹۲ سانتى متر قامت، ۱۰۹ گل در طول ۱۳ سال عضويت در تيم ملى فوتبال ايران به ثمر رسانده، بخش اعظم گل هايش را مديون قامت بلند و مهارت سرزنى اش است. يكى از موفق ترين بازيكنان بلندقامت تاريخ فوتبال خوزه تورس (۹۳/۱ مترى) است كه به عنوان زوج اوزه بيو در خط حمله نسل طلايى بازيكنان تيم پرتغال، در جام جهانى ۱۹۶۶ درخشيد. وى ۱۴ گل در ۳۴ بازى ملى از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۳ براى پرتغال و ۲۲۶ گل در ۲۵۹ بازى براى باشگاه بنفيكا به ثمررساند. در جام جهانى ۱۹۷۴ در آلمان، تورس هدايت تيم ملى پرتغال را برعهده داشت اما در همين تورنمنت، سوئد يكى از بلندترين بازيكنان را به نام رالف ادستورم با ۱۹۲ سانتى متر ثابت در اختيار داشت. ادستورم گل زيباى سوئد به اروگوئه را به ثمررساند و تيم آماتور سوئد با كمك او به مرحله يك چهارم نهايى راه يافت.در ادامه اين گزارش نام فوتباليست هاى بلندقامت كه در حال حاضر مشغول بازى هستند نيز آمده كه در فهرست زير قرار مى گيرند:

- يان كولر، ۲۰۲ سانتى متر، جمهورى چك
- نيكولازيگيچ، ۲۰۳ سانتى متر، صربستان
- پيتر كراوچ، ۲۰۲ سانتى متر، انگلستان
- لوكاتونى، ۱۹۶ سانتى متر، ايتاليا
- پرمرته ساكر، ۱۹۸ سانتى متر، آلمان
- كريستوف متزلدر، ۱۹۴ سانتى متر، آلمان
- زلاتان ابراهيموويچ، ۱۹۲ سانتى متر، سوئد


منبع : ایران ورزشی
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
مهمان غریبه در میدان !

لطفاُ خارج شوید !!

فکر می کنید عجیب ترین چیزهائی که تا حالا در میادین فوتبال دیده شدن چیا هستن ؟؟

قسمت اول :

1- بچه خوک :

در دیدار واتن داک و سالزبورگ در مرحله یکچهارم نهائی جام حذفی اتریش در سال 2004 در اوایل نیمه دوم یک بچه خوک که از یکی از مزارع محلی مجاور فرار کرده بود به میان زمین اومد و بیش از 20 دقیقه طول کشید تا 6 مأمور اون رو به دام بندازن !
دروازه بان سالزبورگ می گفت : امیدوارم او رو خیلی زود به مسلخ بفرستن !!


2- شانه به سر :

در جریان دیدار دو تیم بوتافوگو و گرمیو از رقابت های لیگ یک برزیل یک شانه به سر غول آسا ! از دل آسمون به توپ هجوم برد و ضربه فابیو مهاجم بوتافوگو رو تغییر مسیر داد !
فابیو در پاسخ به این پرسش که آیا ضربه تو آسیبی به اون پرنده زیبا وارد کرد یا نه ؟ گفت : متأسفانه نه !!
اون دیدار در پایان با نتیجه صفر صفر مساوی خاتمه یافت و شعار تماشاگران گرمیو در دقایق پایانی هم این بود :

شانه به سر .. شانه به سر !!

3- سگ آویخته گوش :

نیو کاسل تاون برابر استراتفورد به میدان رفته بود ، مهاجم نیوکاسل توپ رو روی دروازه حریف سانتر کرد که ناگهان یک سگ پشمالو یه گوش آویخته ! به میدان پرید و با ضربه سر توپ رو به تور دروازه چسبوند !!
داور نمیدونست چه تصمیمی بگیره ! سرانجام گل رو قبول نکرد و در پایان استراتفورد با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد در حالیکه یکبار هم دروازش توسط یک سگ آویخته گوش ! باز شده بود !!


4- بشقاب پرنده :

در اواخر دهه 1960 طی دیداری در لیگ محلی سانتیاگو در ایالات متحده یک شیء ناشناخته بالای ورزشگاه ظاهر شد و آرام آرام وسط زمین پائین اومد ، این دیدار فقط 1200 نفر تماشاگر داشت
آیا اون شیِء به راستی بشقاب پرنده بوده و حاضران حقیقت رو گفتند ؟؟!


5- ماده شیر :

در سال 1984 طی نبردی در رقابت های جام حذفی موزامبیک ، بازیکنان ، مربیان و داوران همگی به رختکن فرار کردن ! چون یک ماده شیر چالاک به سمت زمین میومد ! گوینده ورزشگاه از اونها خواست زمین رو ترک کنن و از تماشاگران خواست اگه کسی توانائی مهار ماده شیر رو داره به میدون بیاد !! سرانجام یک مأمور باغ وحش که در ورزشگاه حضور داشت با یک طناب ماده شیر رو به بند کشید !

ادامه دارد ...
 

mehrdad201

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
15,874
لایک‌ها
17,805
محل سکونت
ایران
عجب داستانهای جالبی بودند.
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
مهمان غریبه در میدان !

لطفاُ خارج شوید !!

فکر می کنید عجیب ترین چیزهائی که تا حالا در میادین فوتبال دیده شدن چیا هستن ؟؟

قسمت دوم :

6- نارنجک :

طرفداران میلوان در انگلیس به خشونت افراطی معروف هستن ، اما آنچه در نوامبر 1965 در دیدار میلوان و برنتفورد اتفاق افتاد حیرت انگیز بود
کریس برادی سنگربان برنتفورد ناگهان یک شیء نامتعارف جلوی خودش رو زمین دید اون شیء یک نارنجک دست ساز بود ! وی بلافاصه رو زمین شیرجه رفت تا از گزند ترکش هاش در امان بمونه ، ولی نارنجک منفجر نشد چرا که قلابی بود و برای ترسوندن برادی به زمین انداخته شده بود !!


7 - یک تکه فلز :

در دیدار دو تیم فلامورتای و لوفتتاری از لیگ یک آلبانی در سال 2000 رعد و برقی زد و متعاقب اون یک تکه فلز به وسط زمین پرتاب شد که خوشبختانه به کسی اصابت نکرد ، با این وصف داور بازی رو دقایقی متوقف کرد تا ببینه چه اتفاقی افتاده ؟ آیا رعد و برق ادامه پیدا میکنه ؟ یا فلز دیگری پرتاب میشه ؟
اما حادثه دیگه ای اتفاق نیفتاد !


8 - یک توپ :

در شرایطی که چلسی دو بر صفر از چارلتون طی دیداری که در سال 1978 برگزار میشد عقب بود ، ری ویلکنز کاپیتان چلسی توپ رو به سمت دروازه چارلتون ارسال کرد و همزمان یکی از طرفداران چارلتون توپ دیگه ای رو از بین تماشاگران جلوی ویلکنز انداخت ، توپ اول وارد دروازه چارلتون شد ولی داور به درستی نمیدونست توپ اصلی میدون کدومه !!
او سرانجام گل رو نپذیرفت و چلسی هم در نهایت چهار بر یک شکست خورد !


9- میوه و شکلات :

یورک سیتی رو در اواخر دهه 1980 بعنوان یک تیم غول شکن میشناختن . وقتی اونا آرسنال رو در سال 1985 شکست دادن ، طرفداران توپچی ها در اعتراض به بازیکن ها یه خود به سوی اونها میوه و شکلات پرتاب کردن ! طرفداران یورک سیتی هم این سنت رو به عاریه گرفتن و در چندین دیدار به سمت بازیکنان حریف میوه و شکلات پرتاب کردن ! که در یک مورد هم منجر به زخمی شدن گری گیلسپی بازیکن لیورپول شد !!

10 - هلیکوپتر :

عراق ، صدای غرش هلیکوپتر ورزشگاه رو فرا گرفت ..
اودی حسین پسر صدام وزیر ورزش عراق در نیمه 1990 با این شیوه پا به ورزشگاه میذاشت !!
ورود و خروج اودی همیشه باعث تأخیر در برگزاری یا اتمام دیدارها میشد !


به نقل از دنیای فوتبال شماره 401


عجب داستانهای جالبی بودند.

احساس کردم به تایپش می ارزه .. :happy:
 

orginalfilm

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
27 آگوست 2006
نوشته‌ها
2,451
لایک‌ها
1,527
سن
43
محل سکونت
زير يه سقف
ای ول ... حال کردم . جالب بود .
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
مهمان غریبه در میدان !

لطفاُ خارج شوید !!

فکر می کنید عجیب ترین چیزهائی که تا حالا در میادین فوتبال دیده شدن چیا هستن ؟؟

ادامه دارد ...

فرزاد جان ممنون از اين اطلاعاتي كه ظاهرا تايپ هم كرديشون .:)
اما يه مورد هم من يادمه در يك بازي رسمي و نوستالژيك اتفاق افتاد . مسابقات مقدماتي براي راهيابي به جام جهاني 1994در ورزشگاه خانگي تيم ملي فرانسه بين تيمهاي ملي فرانسه و بلغارستان ؛ناگهان يك خروس در اواخر بازي وارد زمين شد و بازيكنان دو تيم به دنبال گرفتن اين خروس كه اتفاقا سنبل تيم ملي فرانسه هم بود افتادند . بعد از اين اتفاق فرانسه گل دوم را هم از حريف خورد و موفق به صعود به جام جهاني آمريكا نشد.
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
این رکورد شکن ها ..

ادوین فان درسار ، سنگربان هلندی منچستر در 13 دیدار پی در پی لیگ برتر دروازه ش رو بسته نگه داشته با این وصف هنوز با شکستن رکورد ثبت شده در این زمینه فاصله داره .

به آمار چند دروازه بان رکورد دار در این زمینه توجه کنید :


1- مازاروپی ، واسکودوگاما ، 1816 دقیقه

مازاروپی در سال 1992 دستکش ها رو آویخت ، اما رکورد اون دست نیافتنی به نظر میرسه ولی خیلی ها به دلیل اونکه 20 بازی تو دیدارهای منطقه ای انجام شده اون رو معتبر نمیدونن اما فیفا این رکورد رو معتبر دونسته

2 - ثابت البطل ، الاهلی مصر ، 1442 دقیقه

البطل ( به معنی قهرمان ) در سال 2005 وقتی 51 ساله بود بر اثر سرطان درگذشت ، او دروازه بان الاهلی بود و رکورد تحسین برانگیزش رو طی 87 بازی ملی در دهه 1980 رقم زد و جالب اینکه در رده پنجم جدول هم جا داره !!

3 - دنی ورلیندن ، بروژ ، 1390 دقیقه

ورلیندن هلندی از سال 98 تا 2004 در بروژ به سر برد و رکوردش رو در لیگ 1 بلژیک کسب کرد، وی وقتی در دسامبر 2003 در لیگ قهرمانان به میدان رفت با 40 سال و 116 روز مسن ترین بازیکن لیگ هم به شمار میرفت ! و البته الکساندر کاستاکورتا در سال 2006 رکورد اون رو با 40 سال و 211 روز شکست !

4 - خوزه ماریا بلو باسیج ، کاتولیکا سانتیاگو ، 1352 دقیقه

بلوباسیج 37 ساله در حال حاضر پیرهن تیم المپیا رو بر تن داره ولی طی 3 فصل در کاتولیکا (2005 تا 2008 ) در لیگ آرژانتین تو همون اولین فصل این رکورد رو بر جای گذاشت ، جالب اینکه استاد مهار ضربات پنالتی هم هست

5 - ثابت الباطل ، الاهلی مصر ، 1352 دقیقه

2 مقام در این جدول نشان از درخشش نامتعارف اونه !!

6 -اسام ال حیدری ، الاهلی مصر ، 1288 دقیقه

ال حیدری تا کنون 102 بار برای تیم ملی مصر بازی کرده و سه بار قهرمان جام ملتهای آفریقا شده ، الاهلی با اون رکورد 50 بازی بدون شکست رو سپری کرده !!
وی 36 سالس و در حال حاضر در تیم سیون سوئیس به سر میبره و انتقال جنجالی ای هم داشته


7 - ابل رزینو ، آتلتیکو مادرید ، 1275 دقیقه

رزینو در حال حاضر ***** آتلتیکو رو هم بر عهده داره ، طی سالهای 1986 تا 95 ، 243 بار درون دروازه ایستاد و در فصل 91 - 92 این رکورد خیره کننده رو بجای گذاشت

8 - گتان هوارد ، بوردو ، 1275 دقیقه

هوارد طی سالهای 1991 تا 96 مرد شماره یک بوردو بود و بوردو با درخشش اون به فینال جام یوفا در سال 1996 رسید و سرانجام مغلوب بایرن مونیخ شد
اون رکوردش رو در فصل 1992 ، 93 طی 13 دیدار ثبت کرد


9 - زتی ، پالمیراس ، 1242 دقیقه

زتی طی سال های 1993 تا 97 برای تیم ملی برزیل 17 بازی کرد و 10 گل خورد ، اون به رغم حضور کوتاه مدتش تو پالمیراس در همین دوره موفق شد در این لیست قرار بگیره

10 - ماریوس پراکستیلوس اومونیا ، 1221 دقیقه

این سنگربان قبرسی در تیم اومونیا یه تیکوزیا این رکورد رو کسب کرد

11 - ادوین ون در سار ، منچستر یونایتد ، 1212 دقیقه تا کنون

فان در سار در آستانه ورود به لیست 10 نفر اول قرار داره ،

12 - ویتور بایا ، پورتو ، 1192 دقیقه

بایا طی دوره اول حضورش تو پورتو (1989 تا 96 ) پنج بار قهرمان لیگ پرتغال شد و این رکورد رو هم بجای گذاشت ، بعد 2 سال بازی در بارسا باز به پورتو برگشت
بایا و استفانو تاکونی ( ایتالیائی ) یگانه سنگربانانی هستن که سه جام اروپائی رو فتح کردن ..


روزنامه دنیای فوتبال شماره 410


ای ول ... حال کردم . جالب بود .

فرزاد جان ممنون از اين اطلاعاتي كه ظاهرا تايپ هم كرديشون .:)
اما يه مورد هم من يادمه در يك بازي رسمي و نوستالژيك اتفاق افتاد . مسابقات مقدماتي براي راهيابي به جام جهاني 1994در ورزشگاه خانگي تيم ملي فرانسه بين تيمهاي ملي فرانسه و بلغارستان ؛ناگهان يك خروس در اواخر بازي وارد زمين شد و بازيكنان دو تيم به دنبال گرفتن اين خروس كه اتفاقا سنبل تيم ملي فرانسه هم بود افتادند . بعد از اين اتفاق فرانسه گل دوم را هم از حريف خورد و موفق به صعود به جام جهاني آمريكا نشد.

باعث خوشحالی که مورد رضایت دوستان قرار گرفته :)

درسته ساسان جان ،گفتی منم یادم اومد
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
شمار قابل توجه خرافاتي ها در فوتبال

فوتبال مثل تمام بخش هاي زندگي افراد، از تاثير بخت و اقبال برکنار نيست و به تبع آن، از چنگ خرافات در امان نمانده است.

فهرست کساني که دستي در فوتبال دارند و اعتقاد بسيار زيادي به خرافات، طولاني است ولي در اين گزارش به شماري از مشهورترين سرمربيان دنيا اشاره شده است.
به نوشته سايت فيفا، باورها و عقايد "کارلوس بيلاردو" آرژانتيني يکي از منحصربه فردترين موارد و بهترين نقطه شروع براي پرداختن به وضعيت خرافه در فوتبال است. بيلاردو، سرمربي تيم قهرمان آرژانتين در جام جهاني 1986، علاوه بر اين که هميشه تمثالي از مريم مقدس را در مسابقات همراه دارد، خوردن جوجه در روز مسابقه را براي بازيکنان ممنوع مي کند چون معتقد است بدشانسي مي آورد.
او علاقه زيادي دارد که پيروزي هايش را به حساب عوامل متفرقه بگذارد: از پوشيدن فلان لباس گرفته تا انتخاب مسير رسيدن به محل مسابقه.
در حقيقت، بيلاردو گاهي بازيکنانش را مجبور مي کرد با تاکسي به محل مسابقه بيايند براي اين که يک بار بعد از خراب شدن اتوبوس، با تاکسي به محل فلان مسابقه رفته و پيروز شده بودند.
در زمان سرمربيگري در باشگاه استوديانتس لا پلاتا در سال 2003 نيز يک زن برزيلي قبل از مسابقه برايش آرزوي موفقيت کرد. بيلاردو بعد از پيروزي تيمش از دستيارش خواست تا قبل از هر بازي به اين زن تلفن کند.
يکي از موارد جالب، در طول جام جهاني 1990 در ايتاليا اتفاق افتاد. بيلاردو به خاطر باور عميقي که به خوش يمني عروسي دارد، از تک تک بازيکنان تيم ملي آرژانتين خواست به زوج جواني که در هتل محل اقامت آنان مراسم ازدواجشان را گرفته بودند، تبريک بگويند. روز بعد هم "مارادونا" و هم تيمي هايش برزيل را شکست دادند.
هموطن او "رينالدو مرلو" که سلطان بلامنازع خط مياني باشگاه ريورپلات در دهه 1970 بود، دست کمي از وي ندارد. مرلو هر گاه که تيم حريف حمله مي کند، حرکات خاصي با دستش انجام مي دهد و قويا باور دارد که گل ها بدشانسي مي آورند بنابراين هواداران تيم حريف هميشه به خاطر عصباني کردنش، دسته هاي گل را به سمت نيمکت تيم او پرتاب مي کنند.

"دون ره واي" سرمربي مشهور باشگاه ليدزيونايتد به صورت بسيار خاصي خرافاتي است. او تا وقتي که تيمش نباخته، لباسش را عوض نمي کند، هميشه از يک مسير خودش را به ورزشگاه الند رود مي رساند، معتقد بود که نفرين يک کولي پشت تيمش است و پرندگان را بديمن مي دانست.

"لوييس آراگونس" سرمربي سابق تيم ملي فوتبال اسپانيا يکي از معتدل ترين سرمربيان خرافاتي است. از جمله اعتقادات او، باور به بد يمني رنگ زرد است. وي يک بار کاپيتان وقت تيمش "رائول گونسالس" را مجبور کرد پيراهن زردرنگي را که در تمرين پوشيده بود، عوض کند. بايد اميدوار بود که رائول به خاطر آن پيراهن از ليست تيم اسپانيا در رقابتهاي يورو 2008 خط نخورده باشد.
عقايد خرافي آراگونس حتي به يک تنش سياسي منجر شد؛ وقتي که وي از قبول يک دسته گل زرد در بدو ورود به دورتموند براي حضور در رقابتهاي جام جهاني 2006 آلمان خودداري کرد.
وي با فشار بسيار زياد فدراسيون اسپانيا پذيرفت که تيمش لباس راه راه خردلي رنگ را در طول مسابقات جام ملتهاي اروپا به تن کند و در تنها بازي که از اين لباس استفاده شد، اسپانيا به پيروزي خيره کننده اي برابر روسيه در مرحله نيمه نهايي دست يافت.

"فليکس ماگات" سرمربي سابق باشگاه بايرن مونيخ و سرمربي فعلي ولفسبورگ، در تمام 10 مسابقه اخير تيمش يک کراوات سبزرنگ زده است. علاوه بر اين که تمام اين 10 مسابقه به پيروزي تيمش منجر شده، ماگات اعلام کرده که تا وقتي اين روند ادامه دارد از همان کراوات استفاده خواهد کرد. يکي ديگر از کساني که به کراواتشان توجه دارند، "ريکاردو لاوولپه" سرمربي سابق تيم ملي مکزيک است که در هنگام مسابقه کراواتش حتما بايد طرحي از اژدها داشته باشد.

اما هيچ چيز نيست که بتواند اعتقاد راسخ "ماريو زاگالو" برزيلي به عدد 13 را خدشه دار کند. ريشه اين اعتقاد از ايمان او به قديسي به نام "سن آنتوني" ريشه مي گيرد که مراسم نيايش او در روز 13 ژوئن برگزار مي شود. بنابراين زاگالو در طبقه سيزدهم يک آپارتمان زندگي مي کند و روز 13 ژوئن نيز ازدواج کرده است.
وي مدعي است که 13 بار زيارت معبد مقدس موجب بهبود وي بعد از جراحي سرطان معده شده و 13 بار با پيراهن تيم ملي برزيل در مسابقات جام جهاني پيروز شده است.
زاگالو پيش بيني کرده بود که به دليل شروع مسابقات جام جهاني 2006 در روز 13 ژوئن و اين که نام "آلبرتو پري يرا" سرمربي وقت اين تيم از 13 حرف الفبا تشکيل شده، برزيل قهرمان خواهد شد. اما عدد سرنوشت ساز در اين رقابتها 12 بود. "تيه ري هانري" بازيکن شماره 12 تيم ملي فرانسه (که اسمش هم 12 حرفي است)، 12 دقيقه مانده به پايان نيمه نخست، مدافع خود روبرتو کارلوس (13 حرفي) را جا گذاشت و تنها گل بازي را به ثمررساند.

"ريموند دومنک" سرمربي تيم فرانسه بيشتر به ستارگان توجه دارد و بسياري از منتقدانش مي گويند او قبل از انتخاب ليست بازيکنان تيم ملي فرانسه، ماه تولد آنها را چک مي کند.
"جان ميکود" اعتقاد داشت که به خاطر خرافه پرستي "ريموند دومنک"، از ليست بازيکنان اعزامي به جام جهاني 2006 خط خورده است. وي يک بار اظهارداشت:«شايد به خاطر اين که متولد برج اسد نيستم، به تيم دعوت نشده ام چون تعداد زيادي از بازيکنان تيم ملي فرانسه متولد اين ماه هستند.»

آخرين سرمربي در اين ليست، "جيوواني تراپاتوني" مربي باتجربه ايتاليايي است که هدايت تيم ملي ايرلند را بر عهده دارد. وي که در آلمان، اتريش و پرتغال هم مربيگري کرده، معمولا بخشي از چمن ورزشگاه محل مسابقه را با آب مقدسي که خواهرش (که يک راهبه است) فراهم کرده، آبياري مي کند.
 

NavidM

Registered User
تاریخ عضویت
14 آگوست 2008
نوشته‌ها
414
لایک‌ها
1
10 پیش‌بینی وارونه په‌له!

پیش بینی "په‌له" که گفته بود تیم ملی فوتبال ایتالیا یکشنبه شب برزیل را شکست می‌دهد بعد از باخت 3 بر صفر این تیم به طرز عجیبی وارونه از آب درآمد.
از این رو سایت گل که هر هفته 10 مورد از ترین‌ها را معرفی می‌کند، این بار به سراغ 10 پیش بینی غلط په‌له رفته است.
په‌له ممکن است یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ باشد که سابقه کسب سه عنوان قهرمانی برزیل در جام‌های جهانی 1958، 1962 و 1970 را دارد اما از زمان خداحافظی با فوتبال، کمتر به عنوان یک مفسر مورد توجه قرار گرفته است.
وی طی چند سال گذشته به پیش‌بینی‌های غلط معروف شده است به طوری که "روماریو" یک بار گفت "په‌له وقتی دهانش را باز می‌کند، شاعر می شود" و "لوییس فیلیپه اسکولاری" هنگام مربیگری تیم ملی برزیل هم در اظهار نظری عنوان کرد، "په‌له هیچ چیز از فوتبال نمی‌داند. تحلیل‌های او همیشه اشتباه از آب در می‌آید. اگر می‌خواهید قهرمان شوید، باید به حرف‌های په‌له گوش کنید و عکسش را عمل کنید.
بعضی‌ها به په‌له برچسب "بد شانس" بودن زده‌اند و این نفرین یکشنبه شب هم وقتی او پیش‌بینی کرد ایتالیا برزیل را شکست می‌دهد، ادامه یافت.
ایتالیا در این مسابقه 3 بر صفر باخت اما می‌توانست شکست سنگین‌تری هم بخورد چون شاگردان "دونگا" دو بار هم تیر دروازه لاجوردی پوشان را به لرزه در آوردند.
و اما 10 پیش بینی غلط په‌له:
10) په‌له: چین از گروه خود به دور بعدی جام جهانی 2002 صعود می‌کند.
نتیجه: چین بدون کسب حتی یک پیروزی، تساوی و امتیاز و بدون به ثمر رساندن گل و خوردن 9 گل در جدول تفاضل گل‌ها، قعر نشین گروه سوم شد.
9) په‌له: اسپانیا مدعی قهرمانی جام جهانی 1998 در خاک فرانسه است.
نتیجه: اسپانیا در دور اول بعد از شکست مقابل نیجریه و تساوی با پاراگوئه، حذف شد.
8) په‌له: کلمبیا قهرمان جام جهانی 1994 آمریکا می‌شود.
نتیجه: کلمبیا در دور اول به عنوان تیم انتخاب گروه خود، حذف شد. بعد از بازگشت این تیم به خانه، "آندرس اسکوبار" مدافع این تیم به طرز غم انگیزی بر اثر شلیک گلوله توسط یک هوادار خشمگین کشته شد.
7) په‌له: آرژانتین و فرانسه به فینال جام جهانی 2002 صعود می‌کنند.
نتیجه: هر دو تیم در دور اول حذف شدند. فرانسه در این مسابقه حتی یک گل هم نزد.
6) په‌له: در فیلم مشهور "فرار به سوی پیروزی" په‌له که در کنار ستارگانی مانند "سیلوستر استالونه" بازی می‌کرد در یک مسابقه فوتبال به عنوان یکی از بازیکنان تیم زندانی‌ها مقابل نیروهای نظامی به میدان رفت اما در نیمه اول با خطای بازیکنان حریف مصدوم شد و ادعا کرد به هیچ عنوان نمی‌تواند به بازی برگردد. نیروهای نظامی 4 بر صفر جلو بودند و جبران نتیجه غیر ممکن به نظر می‌رسید.
نتیجه: په‌له در نیمه دوم به زمین برگشت و به بازگشت تیمش کمک به سزایی کرد حتی با یک ضربه برگردان، یک گل هم زد. پیش بینی په‌له در داستان هم غلط از آن درآمد.
5) په‌له: رونالدو بعد از مصدومیت شدیدی که در فوریه 2008 هنگام بازی در میلان دچار آن شد دوباره هرگز فوتبال بازی نخواهد کرد و دوران او به پایان رسیده است.
نتیجه: رونالدو در مارس 2009 برای تیم کورینتیانس به میادین بازگشت و در 14 مسابقه اول خود قبل از قهرمانی این تیم، 10 گل به ثمر رساند. گفته می‌شود، او در آستانه دعوت به تیم ملی برزیل هم قرار گرفته است.
4) په‌له: وی بعد از مسابقات جام جهانی زیر 17 سال 1991 که با درخشش "الساندرو دل پیه‌رو" هم همراه بود، مدعی شد‌، "لامپتی" به عنوان "په‌له" جدید جانشین او است.
نتیجه: آنچه اتفاق افتاد این بود که لامپتی با بیان اینکه توسط نیروهای تاریکی نفرین شده، نتوانست استعدادهایش را به شکوفایی برساند. این هافبک دوران ناموفقی را در تیم‌های مختلفی مثل آیندهوون، استون ویلا، کاونتری، ونیز و آنکاراگوچو سپری کرد و با مرگ دو تن از فرزندانش، در زندگی شخصی هم غم زیادی را تحمل نمود.
3) په‌له: "نیکی بارمبی" به یکی از ستارگان فوتبال جهان تبدیل خواهد شد.
نتیجه: وی هرگز از یک بازیکن متوسط فراتر نرفت و با 23 بازی ملی برای تیم انگلیس هرگز طعم حضور در جام جهانی را هم نچشید.
2) په‌له: یک کشور آفریقایی قبل از سال 2000، قهرمان جام جهانی می‌شود.
نتیجه: اکنون سال 2009 است و تاکنون یک کشور آفریقایی حتی از یک چهارم نهایی جام جهانی هم بالاتر نرفته است.
1) په‌له: برزیل از مرحله گروه جام جهانی 2002 بالاتر نمی‌رود.
نتیجه: برزیل قهرمان جام جهانی 2002 شد.


منبع: jamejamonline.ir
 

NavidM

Registered User
تاریخ عضویت
14 آگوست 2008
نوشته‌ها
414
لایک‌ها
1
معروف ترین طرفداران فوتبال در تاریخ

فکر می‌كنید چه شباهتی بین سیلوستر استالونه و اسامه بن‌لادن است. آدولف هیتلر و بنیتو موسولینی چه نسبتی با مایكل جكسون و تام هنكس دارند. تعجب نكنید آنچه این چهره‌های مطرح را به یكدیگر پیوند می‌دهد، علاقه آنها به فوتبال است. مطلب زیر شامل فهرستی از 17 طرفدار نامدار فوتبال است.
1- برنی اكسلتونه (چلسی)
رئیس فرمول یك عاشق چلسی است. اما او برای ورود به فوتبال كوئیزپارك رنجرز را به همراه فلاویو بریاتوره (رئیس فراری) و لاكشیمی‌میتال خرید: «تنها راهی كه وارد فوتبال شوم این بود، اگر آرسنال را هم با قیمتی معقول می‌فروختند، من خریدارش بودم!»
2- وین رونی (اورتون)
او دوآتشه نیست، اما طرفدار معمولی اورتون است. او با عشق اورتون بزرگ شد و هر هفته به گودیسون پارك می‌رفت. هرچند بعدها پیراهن آبی این تیم را پوشید، اما در اولین موقعیتی كه به دست آورد راهی منچستریونایتد شد.
3- ریكی هاتن (منچسترسیتی)
مستقیم سراغ یكی از گفته‌های این بوكسور قهرمان جهان می‌رویم: «وقتی در مورد مهم‌ترین چیزهای زندگی‌ام فكر می‌كنم، اول خانواده‌ام است، بعد بوكس و بعد منچسترسیتی.»
4- هیوگرانت (فولام)
هنرپیشه خوش‌تیپ و شیك‌پوش بریتانیایی از طرفداران پر و پا قرص فولام است، حتی این فولامی كه زیرنظر لاری سانچز بسیار خسته‌كننده است.
5- بنیتو موسولینی (بولونیا)
دیكتاتور فاشیست ایتالیا آنقدر عاشق تیم زادگاهش بود كه كمك كرد آنها چهار بار و بین سال‌های 37-1925 قهرمان لیگ شوند. كه البته! حمایت مالی توسط فاشیست‌های محلی و همچنین رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا كار سختی به نظر نمی‌رسد.
6- گوردون براون (رایث‌رورز)
نخست‌وزیر انگلیس گذشته از نجات جهان، آنقدر وقت پیدا می‌كند كه وضعیت رایث‌رورز را تعقیب كند. وقتی براون بچه بود، باشگاه تا یك‌قدمی فروش پیش رفت،‌اما این به معجزه می‌ماند كه باشگاه هنوز به زندگی‌اش ادامه می‌دهد.
7- كریس دی‌برگ (لیورپول)
آهنگی كه این خواننده برای باشگاه لیورپول در دهه 80 خوانده است، هنوز هم در آنفیلد خوانده می‌شود.
8- سیلوستر استالونه (اورتون)
هنگامی كه آخرین فیلم راكی به نمایش درآمده بود، چهره استالونه روی جلد اكثر نشریات ورزشی انگلیس دیده می‌شد. چراكه این هنرپیشه معروف برای دیدن بازی تیم مورد علاقه‌اش به گودیسون پارك رفته بود. هرچند كه اورتون در آن بازی با ردینگ به تساوی یك-یك رسید.
9- دیوید بكام (لس‌آنجلس لیكرز)
بكام وقتی در منچستر بازی می‌كرد، یك‌بار هم برای دیدن بازی غول‌های منچستر راهی سالن بسكتبال این شهر نشد، اما او به محض رفتن به لس‌آنجلس گالاكسی یكی از طرفداران پر و پا قرص لیكرز شده و برای كوبی برایانت فریاد می‌كشد. اجازه دهید یك‌بار هم یك بازیكن فوتبال هوادار ورزشی دیگر باشد.
10- التون جان (واتفورد)
او طرفدار واتفورد است. اما شما دوست دارید او طرفدار تیم مورد علاقه‌تان باشد؟ بعید به نظر می‌رسد جواب عده زیادی به این سوال مثبت باشد.
11- تام هنكس (آستون‌ویلا)
این هنرپیشه هالیوودی به این دلیل طرفدار آستون‌ویلاست، كه از نام این تیم خوشش می‌آید و همچنین سال گذشته كه برای بازی به لندن آمده بود، بازی ویلا را از نزدیك دید. مارتین اونیل مربی ویلا در این‌باره گفت: «او در نجات سرباز رایان فوق‌العاده بود و برای ما افتخار بزرگی است اگر بیاید و بازی ما را ببیند.» نفستان را حبس نكنید!
12- مایكل جكسون (اكسترسیتی)
پادشاه پاپ در سال 2002 برای اجرای كنسرتی به سنت‌جیمز پارك آمد و طرفدار اكستر شد. اكستر فصل بعد از آن از لیگ فوتبال خارج شد و جكسون هم پس از آن به انگلیس برنگشت.
13- دیوید كامرون (آستون‌ویلا)
به این دلیل طرفدار ویلا شدم كه اولین باری كه به ورزشگاه رفتم، آستون‌ویلا بازی داشت و من به این دلیل طرفدار ویلا شدم!
14- زلیكو رازناتویچ (ستاره سرخ)
این **** شبه‌نظامی صرب قبل از اینكه به جرم نسل‌كشی و جنایت علیه بشریت دستگیر شود، طرفدار ستاره‌سرخ بود.
15- رابی ویلیامز (پورت‌ویل)
رابی نیز از دوران كودكی طرفدار این تیم فوتبال بوده و هنوز هم هست.
16- اسامه بن‌لادن (آرسنال)
در یك قاره یا جایی در پاكستان، او هر كجا كه باشد نتایج آرسنال را دنبال می‌كند. احتمالا در كنار نفرتش از آمریكا، از تاتنهام هم متنفر است.
17- آدولف هیتلر (شالكه)
او ممكن است اولدترافورد را بمباران كرده باشد اما طرفدار منچسترسیتی نیست. پیشوا طرفدار شالكه بود و همین نیز برای شش بار قهرمانی این تیم در سال‌های 45-1933 كافی بود. ژوزف گوبلز وزیر تبلیغات هیتلر نیز همواره می‌گفت: «بازی را ببر!»

منبع: sootak.ir
 

seymour

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
3 آگوست 2005
نوشته‌ها
6,209
لایک‌ها
84
محل سکونت
Tehran
"لیورپول کل فصل اخیر 2 باخت داشت و آخرش هم قهرمان نشد (یونایتد که قهرمان شد: 4 باخت) ... سلتیک در فصل 95-96 فقط یک باخت داشت و دوم شد (رنجرز با 3 باخت قهرمان شد) .. آیا تیمی بوده که کل فصل بدون باخت باشه و آخرش قهرمان نشه؟
blackeye.gif
"


پروجیا فصل 78-79 بی شکست بود و دوم شد (میلان قهرمان شد: 3 باخت) ... 19 بازی از مجموع 30 بازی رو مساوی کردند! ... میگن که سری A در اون سالها خسته کننده بوده!
bored.gif
... پس دروغ نگفتن ...


تیم های دیگه ای که این افتخار(!) رو داشته اند به ترتیب زمانی : اسپارتاک صوفیه (1951) – بنفیکا (1977) - پروجیا رو هم که گفتیم – گالاتاسرای (1985- 36 بازی بدون باخت) – و جدیدترین نمونه: ستاره سرخ بلگراد (2007 – 33 بازی بدون باخت/ 12 تساوی)


بهترین نمونه بریتانیا همون تک باخت هستش که رنجرز در فصل 67-68 دچارش شد ... فقط بازی آخر رو باختند و جام نصیب سلتیک شد ...

Galatasarays-fans-001.jpg

همیشه هم بی شکست ماندن افتخار نیست ...​


*مطلب از گاردین
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
سلام خدمت دوستان
بعد از مدتها استارتر گرانقدر تاپیک سری به تالار ورزش زدند . سیمور عزیز ممنون بابت اطلاعات و اخبار جالبتون و امیدوارم بیشتر بتونیم در خدمتتون باشیم . شاد و پیروز باشید
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
گزارش فيفا از تحصيل‌كرده‌هاي دنياي فوتبال / از غيبت ايران تا مهندس پلگريني و دكتر كارلوس بيلاردو!


تحصيلكرده‌هاي دنياي فوتبال كم نيستند. از مهندس پلگريني‌ و دكتر كارلوس بيلاردو گرفته تا آقاي وزير پله. گزارشي كه در آن تحصيلكرده هاي فوتبال ايران جا مانده‌اند.


آنچه مي‌خوانيد گزارش پايگاه اينترنتي فدراسيون جهاني فوتبال در باره بازيكنان تحصيل كرده دنياي فوتبال است. آنچه در اين گزارش جا مانده،‌ نام افرادي چون مهندس علي دايي، دكترمحمد رضا زادمهر، دكتر محمد دادگان و مهندس مهدي ابطحي و ... است.


دراين گزارش بلند فيفا آمده است: بازيكنان تحصيلكرده دنياي فوتبال ثابت كرده‌اند فوتبال و هوش رابطه تنگاتنگي با يكديگر دارند. برخي از بازيكنان مانند «رومارين بلانگ» كامروني داراي مدرك استادي در كنترل امور اقتصادي و «ژان آليان بومسانگ» داراي گواهي دانشگاهي در رشته رياضيات با وجود درخواست‌هاي متعدد براي بازي و شركت در تمرين ها به تحصيلات خود ادامه داده‌اند.


* تحصيلكرده‌هاي رئال مادريد

گرچه رئال مادريد با تركيب جديدش در فصل جديد دوباره كانون توجه شده است، اما كار واقعي «فلورنتينو پرس» رئيس اين باشگاه شايد به خدمت گرفتن دو شخصيت بارز در كادر خود يعني «خورخه والدانو» به عنوان مدير فوتبال و «مانوئل پلگريني» به عنوان سرمربي باشد.

پلگريني داراي مدرك مهندسي عمران از دانشگاه كاتوليك سانتياگو است. والدانو هم فارغ‌التحصيل فلسفه است كه آثار بسياري را درباره ورزش به رشته تحرير درآورده است. در رختكن رئال مادريد «كريستف متسلدر» هم هست كه زبان اسپانيولي را بهتر از بسياري از اسپانيايي‌ها صحبت مي‌كند. اين مدافع آلماني بدون شك از مسابقه هوش با رقيب جديدش يعني «استبان جرانرو» كه يك متخصص روان شناسي است، لذت خواهد برد. رئال مادريد سابقه اي طولاني از بازيكنان تحصيلكرده دارد به طوري ‌كه «خوسه مارتينس سانچس» معروف به «پيري» با ‌١٠ عنوان قهرماني درليگ به رشته پزشكي روي آورد و عضو كادر پزشكي رئال در دهه ‌١٩٨٠ شد.


* پزشكان و سياستمداران

پيري نخستين فردي نبود كه پايش را در كفش جراحان كرد. «كارلوس بيلاردو»، سرمربي تيم ملي آرژانتين از سال ‌١٩٨٣ تا ‌١٩٩٠ و قهرمان جام جهاني مكزيك نيز در دوران فوتبال خود در رشته پزشكي تحصيل كرد و تخصص زنان گرفت.

يكي ديگر از بازيكنان اهل آمريكاي جنوبي دكتر «سوكراتس» و يكي از بزرگ‌ترين بازيكنان تاريخ فوتبال برزيل است كه در ‌٦٠ بازي ملي خود كه بيشتر آنها را كاپيتان بوده، ‌٢٢ بار گلزني كرده است. او كه امروزه همچنان يكي از شخصيت‌هاي با نفوذ برزيل است به محض خداحافظي از فوتبال، پزشك شد و در حال حاضر نيز به طور مرتب در مسائل مختلف از فوتبال گرفته تا سياست اظهار نظر مي‌كند. اين در حالي است كه سياست هم به عنوان مشغله دوم، محبوبيت بسياري در بين فوتباليست‌ها دارد. «پل برايتنر» آلماني پيشتاز اين مسير است. «ژرژ وه‌آ» بازيكن ديگري است كه رو به سياست آورد. اين بازيكن اهل ليبريا كه در سال ‌١٩٩٥ مرد سال اروپا شد در سال ‌٢٠٠٥ نامزد رياست جمهوري كشورش بود و ‌٤/٤٠ درصد آرا را به دست آورد.

«پله» افسانه‌اي نيز از سال ‌١٩٩٤ تا ‌١٩٩٨، وزارت ورزش برزيل را بر عهده گرفت اما همزمان در سال ‌١٩٩٢ به عنوان سفير حفاظت از محيط زيست سازمان ملل انتخاب شد.


* فوتباليست‌هاي اقتصاددان

تعدادي از بازيكنان ديگر، اقتصاد را به سياست ترجيح دادند. از جمله «پل لي گوئن» كه بعد از شروع دوران بازيگري خود در سال ‌١٩٨٤ گفت: مي‌خواهم اقتصاد بخوانم. اگر به بازي در دسته يك ادامه بدهم، ممكن است مشكلاتي برايم پيش بيايد. تحصيل را به اندازه فوتبال دوست دارم.

سرمربي سابق پاري‌سن‌ژرمن و رنجرز نه تنها مدرك دانشگاهي خود را گرفت، كه در سال ‌١٩٩٦ به همراه پاري سن ژرمن به قهرماني در جام در جام برندگان اروپا رسيد و به كمتر از چهارعنوان قهرماني در ليگ فرانسه هم رضايت نداد.

«اوليور بيرهوف» مهاجم سابق تيم ملي فوتبال آلمان و «آرسن ونگر» سرمربي اسطوره‌اي آرسنال هم مدارج علمي در زمينه اقتصاد دارند. اما كسي كه از اين بابت گوي سبقت را از هر دوي آنها ربوده، «حسن حرمت الله» است. اين فرانسوي مراكشي الاصل در دهه ‌١٩٧٠ به عضويت تيم فوتبال لانس فرانسه درآمد و سپس در دو باشگاه TSC كازابلانكا و ويداد كازابلانكا مربي شد. و علاوه بر دكتراي اقتصاد، دكتراي اقتصاد سياسي و تحليلي هم دارد و در رشته توسعه اجتماعي نيز مدارجي را كسب كرده است.

«خوآن پابلو سورين» ملي پوش آرژانتيني را هم كه در ‌٢٨ ژوييه همين ماه كفش‌هايش را آويزان كرد، مي‌توان از نوابغ فوتبال بر شمرد.


* وكلا و حقوق‌دان‌ها

«ايوان هاسك» كه به زبان‌هاي چك، اسلواكي، آلماني، انگليس، فرانسه، عربي و ژاپني مسلط است و همچنين در دانشگاه پراگ حقوق خوانده است و از همانجا دانشنامه وكالت دارد. او اكنون به‌عنوان مربي تيم چك و رئيس اتحاديه فوتبال كشور خود مشغول فعاليت است.

بازيكنان بسيار ديگري هم هستند كه علاوه بر درون زمين، در خارج از زمين نيز موفق بوده‌اند از جمله «ژان لوك ساسوس» شيميدان از فرانسه، «روبن باراخا» فيزيوتراپ و «خوآن مانوئل ماتا» فارغ التحصيل تربيت بدني از اسپانيا، «گرنوت روهر» زبانشناس از آلمان، «ژرار هوليه» معلم انگليسي سابق از فرانسه و «گودني برگسان» حقوقدان ايسلندي. «شاكا هيسلاپ» نيز كه دوران بازيگري موفقي را از سال ‌١٩٩٢ تا ‌٢٠٠٧ سپري كرد، قبلا كارمند ناسا بوده است.

منبع : پارس فوتبال
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8

«همشهری» در گزارشی نوشت:

50793_287.jpg
باشگاه‌هاي ورزشي با انتخاب پيراهن براي بازيكنان خود در قالب طرح و رنگ در واقع در پي شناساندن بيشتر خود، جذب هواداران بيشتر و در نهايت ايجاد علاقه در بين هواداران و بازيكنان هستند

امروزه پيراهن‌هاي ورزشي به نمادي از قدرت، موفقيت و مليت كشورها يا باشگاه‌هاي ورزشي تبديل شده‌اند. در رده ملي، اكثر كشورها با استفاده از رنگ‌هايي كه در پرچمشان به كار رفته، در انتخاب رنگ پيراهن‌هاي ملي، به نوعي، علاقه خود را به كشورشان نشان مي‌دهند.

قصه پيراهن‌هاي باشگا‌هی اندكي متفاوت از پيراهن‌هاي ملي است. پيراهن‌هاي باشگاهي معمولاً متأثر از يك نماد به عنوان طرح اوليه و سپس انتخاب رنگ است. اين رنگ و نماد حتي مي‌تواند وابستگي يك باشگاه را به يك شركت تجاري، شهر يا استان نشان دهد؛ به همين دليل در طول سال‌ها، شاهد تغيير رنگ‌ها و حتي نمادها و نشان‌ها نيز هستيم.

در گذشته شايد چندان به زيبايي يا حتي راحتي پيراهن بازيكنان توجهي نمي‌شد؛ حتي در دو دهه اخير پيراهن‌هايي طراحي شده‌اند كه به زعم طراحان و باشگاه‌ها زيبا و خوب هستند ولي با استقبال هواداران روبه‌رو نشده و در زمره پيراهن‌هاي زشت ورزشي ثبت شده‌اند.

اكنون پيراهن‌هاي ورزشي اهمیت بسياري پيدا كرده‌اند. حضور اسپانسرهايي كه پول‌هاي هنگفتي به باشگا‌ه‌ها تزريق مي‌كنند و تأكيد بر استفاده از رنگ‌هايي كه تبليغ شركت‌ها به وضوح در آن نمايان و برجسته باشد، همچنين توقع هواداران كه با خريد پيراهن و محصولات ورزشي باشگاه علاقه به تيم خود را نشان مي‌دهند، باعث شده طراحي لباس، انتخاب رنگ و... بسيار بااهميت باشد؛ به ويژه اين كه باشگاه‌ها اكنون بخشي از هزينه‌هاي خود را از فروش پيراهن و ساير اقلام ورزشي‌شان تأمين مي‌كنند. باشگاه‌هاي بزرگي چون رئال‌مادريد و بارسلوناي اسپانيا، چلسي و منچستريونايتد انگليس، بايرن‌مونيخ آلمان و... مثال‌هاي خوبي براي هستند كه نشان مي‌دهند علاوه بر استقبالي كه از محصولاتشان در كشورهاي خود مي‌شود، پيراهن‌هاي ورزشي آنها در ديگر كشورهاي جهان طرفدار دارد. در اين جا بد نيست اشاره‌اي به پيراهن باشگاه‌هايي كنيم كه در سال‌هاي مختلف جزو پيراهن‌هاي زشت بوده‌اند و به عنوان نمونه بي‌سليقگي طراحان و باشگاه‌ها معرفي شده‌اند.

باشگاه نورويچ انگليس 1993

در اوايل دهه 90، باشگاه نورويچ تلاش فراواني داشت تا بتواند خود را در سطح بزرگان فوتبال كشور انگليس و همچنين اروپا نشان دهد.

50795_740.jpg
50794_586.jpg


طراحان پيراهن باشگاه تلاش كردند در طرح پيراهن باشگاه از طرح و رنگ‌هاي دو باشگاه معروف ايتاليا و آلمان به نام‌هاي اينترميلان و بايرن‌مونيخ الهام بگيرند ولي در نهايت پيراهني كه طراحي شد بيشتر شبيه پيراهن‌هاي ورزشي مانند پینت‌بال بود تا فوتبال!


باشگاه منچستر‌يونايتد انگليس 1995

در موزه ويژه باشگاه منچستريونايتد پيراهن ورزشي اين تيم مربوط به سال 1995 بدجوري توي ذوق تماشاگران مي‌زند و حداقل الكس فرگوسن در اين يك مورد گناهكار است!


50797_192.jpg
50796_842.jpg


این پیراهن نه به نام شیاطین سرخ می‌خورد و نه حس برتری را القا می‌کرد. يك پيراهن نه، ببخشيد! يك تي‌شرت كه بيشتر به درد مهماني مي‌خورد تا بازي فوتبال!


باشگاه استون ويلاي انگليس 1993


50798_745.jpg

باشگاه استون‌ويلا در دهه 90 از تيم‌هاي بزرگ ليگ برتر انگليس بود؛ ولي اين روند پس از سال 2000 تداوم نيافت. پيراهن‌هاي ورزشي اين باشگاه هرچند در دوره خود چندان هم بد به نظر نمي‌رسيد، استفاده از تركيب رنگ‌هايي مثل سياه، قرمز و سبز باعث شد پيراهن‌هاي اين باشگاه هم چنگي به دل نزند.

تيم ملي مكزيك 1994 و 1998

مكزيكي‌ها را بايد بدسليقه‌ترين افراد روي زمين از نظر انتخاب رنگ براي تيم فوتبال معرفي كرد. پيراهن‌هاي عجيب و غريب و الهام‌گرفته از فرهنگ سرخ‌پوستي فقط به دهه 90 و سال هاي 94 و 98 ختم نمي‌شود.
50799_738.jpg
50806_440.jpg


در سال 1994 پيراهن خورخه كمپوس، دروازه‌بان اين تيم بيشتر به يك تابلوي نقاشي شبيه بود.

در سال 98 نيز پيراهن بازيكنان باشگاه در نوع خود منحصر به فرد، جالب و در عين حال بسيار زشت بود!


باشگاه آرسنال انگليس 1991


50801_845.jpg
50800_153.jpg


دهه 90، گويي دهه آزمايش و امتحان رنگ‌هاي مختلف در پيراهن‌هاي ورزشي بود و در اين عرصه آرسنالي‌ها پيشتاز بودند و سعي مي‌كردند تغييرات زيادي در پيراهن‌هاي ورزشي خود ايجاد كنند؛ ولي بدترين آن در سال 1991 بود كه پيراهن باشگاه با رنگ زرد و مشكي بيشتر به پيراهن دلقک‌ها و شعبده‌بازها شباهت داشت تا پيراهن يك تيم فوتبال!

باشگاه چلسي انگليس 1995

باشگاه چلسي پيش از خريداري توسط رومن آبرامويچ، سرمايه‌دار بزرگ روس، باشگاه چندان مطرحي در ليگ برتر انگليس نبود و حداقل در قواره‌هاي قهرماني مطرح نمي‌شد. با اين حال در اوايل دهه 90 مي‌شد ستارگان بزرگي را در تركيب اين تيم ‌ديد. در سال 1995 طراحان لباس، پيراهن‌هايي براي اين باشگاه طراحي كردند.

50802_255.jpg
50803_512.jpg


اوج بدسليقگي آنها زماني مشخص شد كه رودگوليت، ستاره هلندي وارد زمين شد. پيراهني كه با چهره خاص گوليت همخوانی نداشت و بيشتر به پيراهن مهماني شباهت داشت تا فوتبال!

تيم ملي كامرون 2002


50804_999.jpg
50805_357.jpg

گويا كامروني‌ها مشكل خاصي با شماره پيراهن‌هاي خود داشتند چون در پيراهن‌هاي طراحي شده تيم ملي كامرون در سال 2002، شماره پيراهن‌هاي اين تيم كه بيشتر شبيه پيراهن بسكتباليست‌ها بود، از فاصله بسيار دور نيز خوانده مي‌شد؛ البته اين نخستين بار نبود كه كامروني‌ها با پيراهن‌هاي خود خبرساز مي‌شدند؛ پيش از آن نيز با پيراهن‌‌هاي چسبان و غير استاندارد نگاه ها را به خود جلب كرده بودند.
 

Hamid_311

Registered User
تاریخ عضویت
12 نوامبر 2008
نوشته‌ها
533
لایک‌ها
25
محل سکونت
Esfahan
جالب بود. کلا انگلیسی ها بد سلیقگیشونو حداقل تو این مورد ثابت کردند. خوبه نظر سنجی کنیم قشنگترین لباسها رو انتخاب کنیم.
به نظر من ترکیب رنگ تیم رم (لباس اول و دوم و سوم) خیلی خوشگله. البته فونت شماره هاش امسال زشته.
 
بالا