برگزیده های پرشین تولز

خوبي ها و لذت هاي زندگي مجردي

محمدی

Registered User
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2006
نوشته‌ها
1,111
لایک‌ها
14
سن
36
محل سکونت
سرزمین همیشه سبز
در اكثر مقاله‌ها، مجله‌ها و فيلم‌ها گفته مي‌شود كه زن و مرد براي شاد بودن به زيستن در كنار يكديگر نياز دارند؛ اما گاهي اوقات افراد به‌دلايلي توانايي ازدواج را ندارند و به‌ناچار به زندگي مجردي مي‌پردازند. خبر خوب براي چنين اشخاصي اين است كه همان‌طور كه ازدواج داراي محاسن و فوايد بسياري است، مجرد بودن هم براي خود مزايايي دارد كه بيان آن‌ها خالي از لطف نيست.



زندگي مجردي لبريز از آزادي‌هايي است كه تصورش ممكن است مشكل به نظر برسد. در اين بخش به 10 دليل اصلي براي مجرد بودن اشاره مي‌كنيم.


شماره‌ي 10

مجبور نيستيد بداخلاقي‌ها، نق زدن‌ها و سرزنش‌ها را تحمل كنيد



آيا به خاطر مي‌آوريد چند هزار نفر را ديده‌ايد كه به‌خاطر دلايل غير قابل فهم و رفتارهاي تحمل‌ناپذير همسرشان سر به كوه و بيابان گذاشته‌اند؟ از اين‌كه قرباني خلق و خوي غير قابل فهم كسي نيستيد و از آرامشي كه حاصل عدم نق زدن‌ها است، لذت ببريد.


شماره‌ي 9

مي‌توانيد وزن خود را بدون نگراني افزايش دهيد



همان‌طور كه مي‌توانيد زمان بيش‌تري را در باشگاه ورزشي خود سپري كنيد، قادر خواهيد بود اندكي مسائل جسماني را راحت‌تر گرفته، زياد در قيد و بند ظاهرتان نباشيد. تا هنگامي كه نخواهيد به يك ميهماني مجلل برويد، ديگر نيازي نخواهيد داشت كه هر روز خودتان را شبيه آلن دلون يا جنيفر لوپز در بياوريد. راحت باشيد و به سراغ آن تي‌شرت و پيراهن نخ‌نما و مورد علاقه‌ي خود برويد و آن را بپوشيد. از اين‌كه مي‌توانيد گهگاهي ژوليده و نامرتب باشيد لذت ببريد. فقط زياده‌روي نكنيد تا زماني كه تصميم به ازدواج گرفتيد مجبور به كاهش يكباره‌ي وزن اضافه‌ي خود نگرديد.


شماره‌ي 8

مي‌توانيد استقلال و آزادي خود را مورد تقدير قرار دهيد



مي‌توانيد از وقت آزاد خود براي لذت بردن از تنهايي و خودسازي استفاده نماييد. مجرد بودن، شما را مجبور به انجام كارهايي مانند آشپزي، شستن لباس‌ها و مرتب كردن تخت‌خواب مي‌كند. مهارت يافتن در انجام كارهاي مختلف باعث تكامل و پختگي شما مي‌شود و هنگامي كه تصميم به وارد شدن به بازار مكاره‌ي «عاشقي» مي‌گيريد، برگ برنده‌اي در دستان شما محسوب خواهد شد.


شماره‌ي 7

مي‌توانيد دارايي‌هاي خود را كنترل کنيد



اگر ازدواج كرده باشيد مي‌دانيد كه دير يا زود مقدار قابل توجي از بودجه‌ي شما صرف هزينه‌هاي نگهداري از همسرتان مي‌گردد. دوران تجرد يك آزادي كامل مالي را به دنبال دارد و هرگز نگران پرداختن پول رستوران يا خريدن هدايا نخواهيد بود.

با اين حال توجه داشته باشيد كه اين به‌معناي پس‌انداز كردن پول تلقي نمي‌شود. خلاف اين موضوع نيز مي‌تواند صادق باشد؛ چون ممكن است شما حتا پول بيش‌تري را صرف خريدن لباس، وسايل تجملي و ديگر مسائل نماييد؛ اما حد اقل صاحب و ارباب ريال به ريالي هستيد كه پرداخت مي‌كنيد.


شماره‌ي 6

براي انجام فعاليت‌ها از وقت بيش‌تري برخورداريد

وقتي مجرد هستيد، دليلي براي يك گوشه نشستن و هيچ كاري انجام ندادن وجود نخواهد داشت. دوست داريد بدن‌سازي برويد؟ سازي بنوازيد؟ در مورد تماشاي فيلم «مرگ سخت» براي يازدهمين بار چه‌طور؟ چه كسي جلوي شما را مي‌گيريد؟

حتا مي‌توانيد به‌جاي وقت گذاشتن براي نامزد خود، با دوستان‌تان اوقات بسيار خوشي را در كوهستان بگذرانيد.


شماره‌ي 5

مجبور نيستيد عادات شخص ديگري را تحمل كنيد



عادت كرديد وقتي او از ماشين خودتراش شما براي زدن موهاي پايش استفاده مي‌كند، با فروتني هر چه تمام‌تر چشم‌پوشي كنيد؟ روشن كردن شمع‌هاي معطر در همه‌ي اتاق‌ها ديگر قابل تحمل نيست. مي‌توانيد با آرامش كامل بدون اين‌كه مجبور به تحمل خرخر كردن او باشيد بخوابيد و ديگر كسي نيست كه بدون اين‌كه كك‌اش بگزد همه‌ي پتو را روي خودش انداخته، شما را از آن محروم نمايد. بجز خود شما هيچ فرد ديگري وجود ندارد كه بخواهيد به دلش راه بيابيد. به بردباري و شكيبايي خود استراحتي سزاوار هديه نموده، در آرامش و راحتي زندگي كنيد.


شماره‌ي 4

مي‌توانيد هر كاري را در هر موقعي كه بخواهيد انجام دهيد



مجرد بودن، شما را از انجام كارهاي يكنواخت و حلقه‌ي محاصره‌ي عادات روزانه خارج مي‌كند. زماني كه توان‌اش را داريد، شهامت به خرج دهيد. با دوستان خود به ماهي‌گيري و سفرهاي هيجان‌انگيز برويد. همه‌ي اين كارها را بدون اين‌كه مجبور به جواب پس دادن به فرد ديگري باشيد، مي‌توانيد انجام دهيد. اين نهايت و اوج آزادي است.


شماره‌ي 3

مي‌توانيد توجه خود را معطوف به شغل‌تان گردانيد



زندگي همانند يك بازي تردستي است كه شما مجبوريد همه‌ي عوامل و عناصر را در هوا نگه دارید و در عين حال، به هر كدام از آن‌ها به‌طور يكسان توجه كنيد. اما اگر يكي از اين عناصر سقوط كرد و افتاد، بايد توان خود را معطوف به بقيه نماييد. در زمان تجرد، زمان زيادي براي اختصاص دادن به كار و حرفه‌ي خود خواهيد داشت. مي‌توانيد از اين زمان براي ارتقاي سطح شغلي و پيشرفت بيش‌تر استفاده نماييد، و دیگر لازم نيست نگران قرباني كردن زندگي عشقي‌تان باشيد، چرا كه مجرد و نيرومند هستيد.


شماره‌ي 2

مي‌توانيد ارباب خودتان باشيد



روابط عاشقانه مترادف با مصالحه و سازش است. در نهايت براي برقراري آرامش و مساوات مجبور به فدا نمودن چيزهايي كه دوست داريد خواهيد شد - يك مسابقه‌ي فوتبال يا پنير اضافي روي پيتزاي‌تان. از اوقات تجرد براي لذت بردن بيش‌تر از زندگي استفاده نماييد. در برخي معيارهاي كوچك، خودپسندي براي نفس مفيد است.

همچنين ارباب خود بودن به‌معناي اين است كه مجبور به پاسخ دادن به كسي نخواهيد بود. اين‌كه به‌خاطر همه‌ي مسائل و اتفاقات نياز به جواب دادن و استنطاق شدن داشته باشيد.


شماره‌ي 1

مي‌توانيد فرصتي براي پيدا كردن همسر ايدئال خود به دست آوريد



در ايام تجرد مي‌توانيد سعي و تلاش خود را براي يافتن محبوب و معشوق حقيقي خود به كار ببنديد. به‌عبارت ديگر با اين كار از ازدواج‌هاي عجولانه و نابخردانه كه ممكن است يك عمر شما را به دردسر انداخته، مشكلات غير قابل جبراني ايجاد كند، اجتناب خواهيد نمود.

متأسفانه برخي از افراد به‌دلايل نادرست زير ممكن است نسنجيده و بدون در نظر گرفتن فاكتورهاي اصلي، اقدام به ازدواج نمايند:

رسيدن به سني بخصوص،
ازدواج كردن همه‌ي دوستان ديگر،
ترس به‌خاطر از دست دادن نفر فعلي،
عدم موفقيت آن‌چناني در روابط پيشين و اين‌كه نفر فعلي اولين شخصي است كه علاقه نشان مي‌دهد.


با وقت گذاشتن و بررسي بيش‌تر در مورد عوامل و فاكتورهاي ازدواج موفق مي‌توانيد از دوران تجرد به‌عنوان تجربه‌اي ارزشمند براي شروع يك زندگي موفق و طولاني بهره ببريد.


روي درخشان تنهايي



هر چيزي دو رو دارد: خوب و بد. فقط كافي است بياموزيد كه چگونه مي‌توان آن جنبه‌ي خوب را تشخيص داد و شناسايي نمود. اجتماع اهميت زيادي براي يافتن همسر قائل است، چيزي كه هورمونهاي‌تان شما را سريعاً وادار به آن كار مي‌كنند. دفعه‌ي بعدي كه احساس نموديد نياز به همسر داريد، اما به‌دلايلي امكان ازدواج در شما وجود نداشت، اين 10 دليل را مرور كنید و از مجرد بودن خود لذت ببريد.
 
بالا