برگزیده های پرشین تولز

دانشمندان دیزنی یک اتاق کاملا فلزی را به یک شارژر بی‌سیم تبدیل کرده‌اند

Epatent

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 آپریل 2017
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
28
پیدا کردن محلی جهت شارژ ابزارهای الکترونیکی هنگام حرکت معمولا مشکل‌ساز است. البته برخی از این ابزارها را می‌توان به طور بی‌سیم هم شارژ کرد. با این حال دانشمندان در شرکت والت دیزنی اخیرا با ساختن یک «اتاق شارژ» بی‌سیم، فناوری شارژ بی‌سیم را دگرگون کرده‌اند.

دانشمندان در یکی از بخش‌های شرکت والت دیزنی که مرکز تحقیقات دیزنی نام دارد، یک اتاق کامل را به یک شارژر بی‌سیم تبدیل کرده‌اند که می‌تواند همزمان باتری 10 وسیله را شارژ کند. دانشمندان این پروژه می‌گویند که نیکلا تسلا، مخترع نامدار، که اولین سیستم جهت ارسال برق به صورت بی‌سیم را ساخته است .

(سیم‌پیچ تسلا) آنها را به فکر ساخت چنین وسیله‌ای انداخته‌ است.

الن‌سون سمپل، یکی از دانشمندان و مدیران مرکز تحقیقات دیزنی در ویدئویی شرح می‌دهد که تسلا معتقد بود می‌توان یک شبکه جهانی از برق بی‌سیم ساخت که از امواج الکترومغناطیسی‌ای که بین زمین و لایه یونیسفر (لایه‌ای از اتمسفر زمین که مملو از یون‌ها و الکترون‌های آزاد است) منعکس می‌شود استفاده ‌می‌کند. گرچه این طرح تسلا هیچ وقت ساخته نشد، اما سمپل و همکارانش را بر ان‌ داشته است تا در مورد چگونگی ساخت یک شارژ بی‌سیم بزرگ تحقیق کنند.

سمپل در این ویدئو می‌گوید: «آنچه ما واقعا به دنبال آن هستیم، یک شارژ بی‌سیم سه بعدی است به طوری که فرد داخل اتاق نشیمن منزلش شود و هنگام حرکت گوشی موبایل او شارژ شود».
«ما یک اتاق فلزی ساخته‌ایم، و در تلاشیم تا از امواج الکترومغناطیسی ایستا که در این اتاق تابیده می‌شوند استفاده کنیم و شارژ بی‌سیم را برای هر ابزار الکترونیکی داخل اتاق فراهم کنیم».

فناوری شارژ بی‌سیم از میدان‌های الکترومغناطیسی که توسط جریان الکتریکی تولید می‌شوند استفاده می‌کند، این پدیده تشدید کاوک شبه ایستا (QSCR) نامیده می‌شود. دیواره‌های اتاق مرکز تحقیقات دیزنی از پنل‌های الومینیومی ساخته شده است و در مرکز آن یک میله مسی حاوی 15 خازن قرار دارد (این خازن‌ها همچون باتری، انرژی الکتریکی را ذخیره می‌کنند). پس از اینکه خازن‌ها جریان الکتریکی تولید کردند، آنها از سقف، دیوارها و کف عبور می‌کنند و سپس به میله باز می‌گردند. این جریان‌های الکتریکی میدان‌های

الکترومغناطیسی را تولید می‌کنند که در پیرامون میله منتشر می‌شوند و به طور بی‌سیم ابزارهای الکترونیکی داخل اتاق را شارژ می‌کنند.

بر طبق گفته‌های محققان، مبلمان و سایر لوازم را می‌توان در اتاق قرار داد بدون آنکه خللی در کار شارژر ایجاد کنند، زیرا میدان مغناطیسی چندان اثری بر این وسایل ندارد. همچنین این فناوری برای انسان‌هایی که زمانی را در اتاق می‌گذرانند هم ایمن است، زیرا در شبیه‌سازی‌های انجام شده توسط دانشمندان، نشان داده شده است که مقررات ایمنی فدرال رعایت می‌شود. همچنین این شارژر می‌تواند 9/1 کیلووات انرژی را منتقل کند، این میزان انرژی جهت شارژ گوشی موبایل، لپ‌تاپ، لامپ، و سایر ابزارهای الکترونیکی کافی است.


Www.epatent.ir
 
بالا