برگزیده های پرشین تولز

سرندی پیتی

Registered User
تاریخ عضویت
9 دسامبر 2014
نوشته‌ها
586
لایک‌ها
4,739
سن
34
محل سکونت
شطهول
درمان افسردگی با قارچ های سمی و روان گردان


یک مطالعه اخیر نشان می دهد که یک ترکیب موجود در قارچ های جادویی می تواند به ترمیم مغز انسان افسرده کمک کند


magic-mushrooms-depression-1.jpg



بسیاری از افرادی که به طور جدی افسرده هستند، خیلی مایل نیستند که "خوشحال شوند"، زیرا آنها فقط می خواهند مغز خود را به حالت عادی و خنثی بازگردانند. و بر اساس یک مطالعه جدید از کالج امپریال لندن، به اصطلاح "قارچ جادویی" ممکن است کمک کند که این اتفاق بیفتد.

در یک تحقیق اخیر، محققان امپریال، 20 مورد آزمایش با افسردگی مقاوم به درمان با ترکیب روان درمانی در قارچ جادویی را کنترل کردند.
آنها ابتدا دوز 10 میلی گرم دریافت کردند و سپس یک هفته بعد دوز 25 میلی گرم دریافت کردند. نوزده نفر از این افراد اسکن مغزی را بلافاصله قبل از اعمال اولین دوز انجام دادند و پس از آن دوباره بعد از مرحله دوم، دوز بیشتر به آنها داده شد.

هنگامی که آن ها قبل و بعد از اسکن مقایسه شدند، به نظر می رسید که psilocybin باعث کاهش جریان خون در ناحیه های مغز مانند آمیگدال شد که در پردازش پاسخ های احساسی، استرس و ترس دخالت دارد. یکی دیگر از شبکه های مغز که قبلا با افسردگی مرتبط شده است، ثبات بیشتری را نشان داد.

شايد به وضوح بيشتر افراد آزمودني نيز پس از درمان با پرسشنامه هاي مربوط به علائم افسردگي خود پاسخ دادند. آنها نه تنها کاهش علائم را گزارش کردند، بلکه احساس کردند مغز آنها مانند یک کامپیوتر مجددا تنظیم شده است. این احساسات پس از دوز دوم تا پنج هفته ادامه داشت.

دکتر رابین کارهارت هریس، رئیس پژوهشی، می گوید: "ما برای اولین بار تغییرات شگرفی در فعالیت مغز در افرادی که تحت درمان افسردگی قرار با این قارچ ( psilocybin )را دیده ایم. این درمان ممکن است به این افراد از حالت افسردگی خود خارج کند و این نتایج تصویری به طور آزمایشی کاملا تایید شده است"

تیم تحقیقاتی اعتراف می کند که گروه آزمایشی نسبتا کوچک است به این ترتیب یک آزمایش بزرگتر برنامه ریزی شده است که در آن اثرات psilocybin در مقایسه با داروهای ضد افسردگی پیشرو مقایسه می شود. دانشمندان همچنین هشدار می دهند که تحقیق هنوز در مراحل اولیه است و افرادی که از افسردگی رنج می برند نباید با این قارچ خود را درمان کنند.
 
بالا