برگزیده های پرشین تولز

sadek2017

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2017
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
33
مواد لازم برای تهیه سالاد:
  • گوجه فرنگی: چهار عدد
  • ساقه کرفس: یک شاخه
  • هویج: یک عدد
  • گردو: صد گرم
  • جوانه ماش: هفت قاشق سوپخوری
  • سیر: یک حبه
  • پیاز کوچک (نگینی خرد شده): یک عدد
  • جعفری (خرد شده): چهار قاشق سوپخوری
  • آب لیمو ترش: به میزان لازم
  • زعفران دم کرده: یک قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
  • روغن زیتون: سه قاشق سوپخوری
  • لیمو ترش تازه: به میزان لازم
1236456_646.jpg

روش تهیه:
1. ساقه کرفس، هویج، گردو، نیمی از جوانه ماش و سیر را داخل دستگاه غذاساز ریخته و پوره کنید، بعد پیاز و جعفری را به آن افزوده و پوره کنید.
2. آب لیمو ترش، روغن، زیتون، زعفران، نمک و فلفل سیاه را به مواد بیفزایید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.
3. سر گوجه فرنگی را با استفاده از چاقویی جدا کنید و داخل آن را به وسیله 1 قاشق چایخوری خارج کنید.
4. گوجه فرنگی را با مواد آماده شده پر کنید. سپس بقیه جوانه ماش را روی آن ریخته و سر گوجه فرنگی را روی آن بگذارید. (تمام مواد را به این صورت آماده کنید.)
5. گوجه فرنگی پر شده را به مدت 30 دقیقه داخل یخچال قرار دهید، بعد با لیموترش تازه سرو کنید.
منبع: http://sadek.ir
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
چربی و معرفی چند میان وعده دلپذیر که چربی سوز هستند

%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%88%D8%B9%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B2.jpg

چربی یکی از مواد موجود در خون ماست که در بدن ما دارای کارکردهای مختلفی است. جدا از نقش‌های حیاتی این درشت مغذی بسته به انواع آن، افزایش بیش‌ازحد مقدار آن در خون به‌خصوص در LDL، تری گلیسیرید و کلسترول می‌تواند منجر به عوارضی در بدن شود. در این مقاله به بررسی چند میان وعده مفید و چربی سوز می‌پردازیم.

شیر کم‌چرب و یک سیب میان وعده چربی سوز
تقریباً هر میوه‌ای می‌تواند یک میان وعده بسیار خوب باشد، اما معمولاً یک‌تکه میوه که حاوی مقدار کمی پروتئین است برای شما رضایت‌بخش‌تر است. باور من در این زمینه می‌گوید، برخلاف کربوهیدرات‌ها که نسبتاً به‌سرعت مصرف می‌شوند، پروتئین به تقویت سطح گرسنگی و انرژی، برای چند ساعت کمک می‌کند. ما پروتئین و میوه را مانند یک سیب بزرگ و یک لیوان شیر کم‌چرب باهم جفت می‌کنیم. این دو برای 200 کالری انرژی به شما 10 گرم پروتئین و 5 گرم فیبر می‌دهند.

%D8%B4%DB%8C%D8%B1-%DA%86%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B2-550x336.jpg


پر کردن آووکادو از پنیر دلمه
در اینجا یک دسته دیگر از میوه‌های استوای معرفی می‌شود، این نوع میوه برای زمانی است که شما مایل به خوردن چیزی هستید که، غنی، چ و تا حدی خوشمزه باشد. هسته‌ی آووکادو را از وسط آن خارج کنید و فضای خالی ایجادشده را با پنیر دلمه 1 درصد پرکنید. برای 200 کالری به شما 9 گرم پروتئین و 7 گرم فیبر بدون کثیف کردن ظرفی می‌دهد.

تن ماهی و بیسکویت کراکر گندم
اگر شما نمی‌خواهید میان وعده‌های خود را با شیر همراه کنید، شما می‌توانید از تن ماهی ( بسته‌بندی‌شده در آب ) که یکی دیگر از منابع پروتئین بدون چربی و امگا 3 سالم و کم چرب هست، استفاده کنید. برای دریافت 200کالری انرژی شما از 3 انس تن ماهی و 66 عدد بیسکویت کراکر گندم لذت ببرید که حاوی 3 گرم فیبر و 200 گرم پروتئین است.

%D8%A8%DB%8C%D8%B3%DA%A9%D9%88%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B1-%DA%AF%D9%86%D8%AF%D9%85-%DA%86%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B2-478x350.jpg


آفتابگردان عدس، ترکیب‌شده با نان پنتا
عدس یک منبع بسیار خوب از آهن است که سوخت‌وساز مواد مغذی بدن را افزایش می‌دهد و 20 درصد از ما به‌اندازه کافی از آن استفاده نمی‌کنیم. این دستورالعمل غذایی که دارای 180 کالری انرژی است، چهار میان وعده دل‌چسب آماده می‌کند. بعلاوه 10 گرم چربی و فیبر به شما می‌دهد، این شمارا تا وعده غذایی دیگر به‌اندازه کافی راضی نگه می‌دارد.

نان تست با گردو و صبحانه مفصل با گلابی
این دستورالعمل غذایی را برای صبحانه نصف کنید که یک میان وعده سالم در اواسط روز با 200 کالری انرژی، 11 گرم پروتئین، و 3.5 گرم فیبر به شما می‌دهد. این نه‌تنها باعث سوزاندن چربی‌های بدن بلکه باعث افزایش سطح انرژی بدن می‌شود.( بنابراین ممکن است به‌احتمال‌زیاد آن را به ورزشگاه ببرید ) گردو غنی از سروتونین است،که یک هورمون شیمیایی در مغز است که باعث ایجاد احساس خوب می‌شود.

سالاد عدس با گوجه‌فرنگی و شاهی آبی
سالادها تنها برای موقع صرف وعده غذایی نیستد، زمانی که آن‌ها دارای حدود 200 کالری انرژی هستند، آن‌ها می توانند یک میان وعده خوب و بزرگ برای بعدازظهر‌ باشند. به لطف عدس که یک غذای فوق‌العاده است و پروتئین و فیبر بسیار زیاد، این غذا حاوی 11 گرم پروتئین و 8 گرم فیبر است. ( این دستورالعمل غذایی را برای شش وعده غذایی درست کنید، ولی اگر همه‌ی آن را یک‌باره استفاده نمی‌کنید از اضافه کردن سرکه خودداری کنید).

توستا گیاهی
شما اگر با لوبیا سیاه، سبزی‌ها و توستا به‌صورت خیلی سریع و راحت یک میان وعده کوچک سالم بین نهار و شام بپزید، کار اشتباهی نکرده اید. با فقط 200 کالری انرژی شما 13 گرم پروتئین و 10.5 گرم فیبر دریافت می‌کنید. سالسا گوجه‌فرنگی بدون چربی را برای اضافه کردن طعم و مزه به آن بیفزایید.

اسموتی توت قدرتمند
در این دستورالعمل غذایی به پودر پروتئین سویا و ماست کم‌چرب ساده که حاوی 9 گرم پروتئین است که باید با ماست یونانی جابجا شود، نیاز است. توت‌فرنگی منجمد شده فیبردار ( کلاً 4 گرم ) و شهد عسل نیز به آن اضافه کنید. همه‌ی این‌ها باهم 139 کالری انرژی دارد.

گلابی گرم با ریکوتا دارچین دار
پنیر ریکوتا غنی از پروتئین، و گلابی منبع خوبی از فیبر است. همراه با یک قاشق چای‌خوری از دارچین، آن‌ها یک میان وعده لذیذ را برای هرلحظه از روز می‌سازند. هر وعده شامل 8 گرم پروتئین، 5 گرم فیبر و 170 کالری انرژی است.

میسر گلاز توفو
دستورالعمل غذایی توفو بخشی از غذای اصلی است، اما دارای کالری کمی است (فقط164) که می‌تواند به‌عنوان یک میان وعده خوب در اواسط روز استفاده شود. به لطف توفو این بسته غذایی همچنین دارای مقدار زیادی پروتئین (g 12 ) و 3 گرم فیبر است.

ادمامی
یک فنجان ادمامی و یا سویا پخته شامل 17 گرم پروتئین، 8 گرم فیبر، و 189 کالری انرژی است. همه‌ی آن‌ها به‌خودی‌خود میان وعده‌های مناسبی می‌باشند! در لحظه‌های گرم و سرد بانمک به‌کاربرده می‌شوند. سعی کنید این دستورالعمل غذایی را برای ادمامی بوداده به کار ببرید. این به‌سادگی شامل قرار دادن لوبیا با مقدار کمی نمک، فلفل، و روغن‌زیتون پس از پختن داخل فر به مدت حدود یک ساعت است. محصول نهایی یک خوراکی خوشمزه ترد، و راهی برای لذت بردن از یک غذای سالم و مناسب است برای زمانی که شما در اعتصاب چیپس سیب‌زمینی هستید! ادمامی برای زمان میان وعده مناسب است.

ساندویچ مرغ پنتا ( نصف )
باور من اشاره می‌کند هیچ دلیلی وجود ندارد که شما از بخش‌های کوچک‌تر وعده‌های غذایی به‌عنوان میان وعده استفاده نکنید. او در ادامه می‌افزاید: سالم‌ترین و متعادل‌ترین میان وعده‌ها یک‌تکه از وعده‌های غذایی است مانند نصف یک ساندویچ، و یا یک بشقاب از غذای باقی‌مانده شب قبل. این مرغ و بیتا گیاهی را برای صبح آماده کنید و آن را به دونیم تقسیم کنید که برای دو میان وعده در طول روز از آن استفاده کنید. هر نصف آن حاوی 200کالری انرژی، 3 گرم فیبر، و بیشتر از 20 گرم فیبر است.

گل‌کلم با لوبیا سفید دیپ
یک ساندویچ لوبیا سفید و سیر بوداده دیپ درست کنید و آن را با کراکر گندم بزرگ‌تر کنید و آن رازمانی که به غذا دسترسی ندارید با سبزی‌ها بخورید. برای مثال یک‌چهارم فنجان از آن، با دو فنجان از گل‌کلم خردشده خام را باهم جفت کنید، درمجموع این میان وعده، دارای ،11 گرم پروتئین، 8 گرم فیبر، و 199 کالری انرژی است.

سیر برشته‌شده و ادمامی دیپ
ادمامی به‌خودی‌خود یک میان وعده بزرگ است، اما همچنین می‌تواند بخش بزرگی برای دیپ خامه‌ای سبزی‌ها خام و نان گندم پنتا باشد. شما می‌توانید در هر میان وعده تا سه بار از آن لذت ببرید، که درمجموع 162 کالری انرژی، 9 گرم پروتئین و 6 گرم فیبردارد.

مارچوبه و تخم‌مرغ آب پز سفت
جای تعجب نیست که این گروه‌های قدیمی غذایی به‌خوبی باهم پیش‌آمده‌اند، مارچوبه غنی از فیبر و همچنین با پروتئین طبیعی تخم‌مرغ در تعادل است. ( به علاوه مارچوبه به لطف فولات و ویتامین‌های B6 و E به‌عنوان داروی تقویت کننده غرایز جنسی شناخته‌شده است. صحبت‌هایی غیر جدی در مورد سوزاندن چربی در مورد این ماده می‌شود). 15 جفت مارچوبه ( پخته‌شده یا خام ) با یک تخم‌مرغ آب پز سفت شده برای یک میان وعده حاوی 126 کالری انرژی و 11 گرم پروتئین و 5 گرم فیبر است.

چای سبز سرد مینتی

نوشیدنی بدون کالری به‌عنوان یک میان وعده واقعی شناخته نمی‌شود، اما اگر شما خودتان از روی بی‌حوصلگی و نه از روی گرسنگی به سراغ آشپزخانه بروید، این نوشیدنی خوشمزه برای یک مدت کوتاه مفید است. به علاوه چای سبز نشان داده که به از دست دادن وزن بیشتر کمک می‌کند. بر اساس یک مطالعه که در مجله تغذیه بالینی منتشرشده است، به لطف ترکیبات آنتی‌اکسیدان این ماده غذایی، سوخت‌وساز بدن افزایش می‌یابد که نام آن EGCG است.

اسموتی جای سبز ادویه‌دار

در اینجا یک راه دیگر برای چشیدن چای سبز سالم، استفاده آن به‌عنوان یک اسموتی است. این نوشیدنی تلخ و شیرین را با چند انس از پروتئین ضعیف بوقلمون قاچ شده جفت کنید، برای مثال این‌یک میان وعده کامل برای بعدازظهر‌است. یک وعده از آن به شما 33 گرم فیبر می‌دهد ( به لطف مواد تشکیل‌دهنده مخفی در، گلابی ) . به علاوه حاوی فلفل قرمز است که ممکن است باعث کاهش اشتها و افزایش سوخت‌وساز بدن شود.

ترد کردن کامل کدو

اضافه کردن برخی طعم و مزه‌ها به کدو به‌وسیله سبزی‌ها خوب، پنیر تند بز و با گوجه‌فرنگی خشک‌شده در آفتاب امکان‌پذیر است. وجود این رنگ‌های مختلف باعث ایجاد یک وعده اشتهاآور و یک میان وعده لذیذ می‌شود. به لطف کدو این غذاها مملو از ویتامین A، منیزیم، اسیدهای چرب امگا 3، روی، کلسیم، و پروتئین می‌باشند، این نام‌ها فقط تعداد کمی از مواد مغذی آن‌ها می‌باشند. به علاوه برگ گوجه‌فرنگی مقداری ویتامین آهن و آنتی‌اکسیدان به غذا می‌افزاید. درحالی‌که پنیر بز مقداری زیادی پروتئین به غذا اضافه می‌کند که باعث ایجاد حال خوب برای بلندمدت می‌شود. هر لقمه از این میان وعده خوشمزه و خوش‌طعم مقدار بسیار کمی کالری دارد ( 86 برای سه کدو کامل ).

ادمامی گواکامولی

استفاده از ادمامی به‌جای آوکادو به شما 12 گرم پروتئین می‌دهد، و روغن‌زیتون که چربی سالم قلب است را ایجاد می‌کند. ایجاد یک رابطه بین شیره چسبناک و فلفل جالاپنو که مقداری تند است یک میان وعده کم کالری را به وجود می‌آورد.اگر شما به‌طور آگاهانه خواستار کالری بیشتری هستید، تکه‌های نان پنتا را حذف کنید و به‌جای آن از یک ملاقه هویج ویا کرفس چسبناک استفاده کنید.

نان جو سیاه سبوس‌دار آلمانی برشته‌شده با ماهی آزاد دودی

این برنامه خوب برای یک میان وعده متعادل، رضایت‌بخش و عالی است. فیبر نان جو سیاه سبوس‌دار آلمانی برشته‌شده کمک می‌کند تا زمان وعده غذایی بعدی معده شما پر باشد. درحالی‌که ماهی قزل‌آلا حاوی سطح بالایی از اسیدهای چرب امگا3، پروتئین، ویتامین B ، پتاسیم، و سلنیوم است. بعلاوه این نان برشته خوشمزه حاوی ریشه خردل است که مقدار مناسبی از مزه تند را ایجاد می‌کند. بهترین بخش این قضیه این است که در مدت کمتر از 10 دقیقه آماده می‌شوند.

سوپ هویج و زنجبیل

یک مقدار زیاد از این سوپ‌ها درست کنید و در هر بعدازظهر یک لیوان از آن را بخورید. این سوپ با فیبر و زنجبیل‌های طعم دار معده شمارا برای چند ساعت سیر نگه می‌دارد. به علاوه این سوپ هویج زنجبیل، همراه با آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشند. ازآنجایی‌که هویج سرشار از ویتامین A است، این میان وعده ممکن است به جز کاهش سطوح چربی در بدن، خطر ابتلا به حملات قلبی را کاهش دهد، از قدرت بینایی محافظت کند، و خطر ابتلا به سرطان‌های خاص را کاهش می‌دهد.در یک وعده غذایی حاوی کمی بیشتر از 100 کالری انرژی و 7 گرم فیبر است.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
طرز تهیه نیمروی ابری (نیمرو پفکی)

%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D9%86%DB%8C%D9%85%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D9%85%D8%B1%D9%88-%D9%BE%D9%81%DA%A9%DB%8C.jpg

جدیدترین صبحانه نمایش داده شده در اینستاگرام، نیمرو پفکی یا همان نیمروی ابری است. سفیده کاملا هم زده شده با زرده‌ی زیبایی در وسط آن، نمای جدیدی به نمای سنتی و قدیمی نیمرو داده و لذت جدیدی فراهم کرده است تا بدن پخش شدن زرده در غذا، به آن ضربه زده، بازش کنید و همچنان به عنوان قسمتی زیبا و درخشان در میان بشقاب، باقی بماند. نیمرو پفکی غذایی بسیار آسان و راحت است و تنها سختی آن، جدا کردن سفید از زده است که در انتها، شیوه جدا کردن زرده تخم مرغ از سفیده آن را به شما آموزش خواهیم داد. ما در این مقاله، ساده ترین شکل پختن نیمروی ابری را به شما نشان خواهیم داد، ولی با سلیقه خود می‌توانید از بیکن و سبزیجات ساده در کنار آن استفاده کنید یا پنیر پارمیزان (پارمیسان) به غذا اضافه نمائید. با مجله قرمز همراه باشید تا طرز تهیه آن را بیاموزید.


مواد لازم برای تهیه نیمرو پفکی
  • 4 عدد تخم مرغ
  • مقدار بسیار اندکی نمک (تقریباً یک شانزدهم قاشق چای خوری)
  • یک سوم فنجان پنیر رنده شده پارمیسان
  • 1 قاشق غذاخوری پیازچه خورد شده ( اختیاری )
* مواد بالا برای 4 سرو کافی است.

طرز تهیه نیمرو پفکی (نیمروی ابری)
فر را با دمای 400 درجه فارنهایت (تقریباً 204 درجه سلسیوس) روشن کنید. سپس زده را طوری از سفیده جدا کنید که زرده آسیبی نبیند (روش آن در انتهای مقاله ذکر شده است). زرده‌ها را در کاسه کوچکی قرار دهید و سفیده‌ها را در کاسه بزرگی بریزید. سفیده‌ها را آنقدر با هم زن، هم بزنید تا کاملاً کف کند و دور همزن، به شکل قله بالا بیاید. باید هنگامی که کاسه را برعکس می‌گیرید، سفیده‌ها از کاسه جدا نشود. سپس مقداری نمک (یک شانزدهم قاشق چای خوری) به آن اضافه کنید.

نکته مهم در این قسمت، آن است که برای بهتر شدن سفیده، در هنگام هم زدن آن دقت کنید که حتماً کاسه‌ی شما تمیز باشد و هیچ چاشنی داخل سفیده نریزید زیرا سفیده را می‌برد و حتماً پس از سفت شدن سفیده، نمک را اضافه کنید نه قبل از آن.

اکنون در کف لیست فر، فویل قرار دهید و روی آن کمی روغن بمالید. حال سفیده‌ها را با قاشق، در چهار سمت مجزا بریزید و کمتر از نصف آن را نگه دارید. سپس به مدت پنج دقیقه، بگذارید سفیده‌ها در فر بپزند تا زمانی که کمی رنگ بگیرند. آنگاه سفیده‌ها را بیرون آورده و با احتیاط، زرده‌ها را برداشته و در مرکز هر کدام از سفیده‌ها قرار دهید. باقی مانده سفیده ها را دور زرده‌ها بریزید و مجدد در فر قرار دهید تا زمانی که زرده‌ها به حد مطلوب پخت برسد. تقریباً 3 دقیقه برای زرده شل و تا هشت دقیقه برای زرده کاملاً سفت زمان نیاز دارید. سپس می‌توانید چاشنی مورد نظر (مثلاً پیازچه و فلفل) را به نیمرو پفکی بزنید و سرو کنید.

تکنیک جدا کردن سفیده تخم مرغ از زرده
تکنیکی بسیار ساده و مفید برای جدا کردن زرده از سفیده تخم مرغ بدون آسیب دیدن زرده برای تهیه‌ی نیمرو پفکی این است که تخم مرغ را داخل یک بشقاب بشکنید. سپس بطری خالی آب معدنی را برداشته، به بدنه بطری فشار وارد کنید، سپس به زرده‌ی تخم مرغ نزدیک کرده و فشاری که به بطری وارد می‌کردید را قطع کنید تا بطری حالت عادی در دستان شما داشته باشد. می‌بینید که به راحتی، زرده بدون آسیب دیدن به داخل بطری مکیده می‌شود.

حقایق تغذیه‌ای نیمرو پفکی
(ارزش غذایی زیر برای یک سرو (1 نیمرو پفکی) است)

کالری: 97 کالری

چربی کل: 6 گرم

چربی اشباع شده: 3 گرم

چربی اشباع نشده مونو: 0 گرم

کلسترول: 192 میلی گرم

سدیوم: 159 میلی گرم

کربوهیدرات: 1 گرم

فیبر رژیمی: 0 گرم

قند: 0 گرم

پروتئین: 9 گرم

پتاسیوم: 0 میلی گرم

آهن: 4%

ویتامین A: 6%

ویتامین C: 0%

کلسیوم: 10%
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
ساندویچ های گیاهی و 8 نوع از آن که شما عاشق آن خواهید شد

%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%DB%8C%DA%86-%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%DB%8C-950x950.jpg

ساندویچ های گیاهی را تابه‌حال امتحان کرده‌اید؟ صادق باشید: هرچند وقت سبزی‌ها را مصرف می‌کنید؟ شما هم مثل اکثر بزرگ‌سالان هستید؟ به ما اعتماد کنید: ساندویچ شما بدون گوشت هم ساندویچ خواهد ماند. این گزینه گیاهخواری عطرو طعمی که شما طلب می‌کنید را به‌علاوه مواد مغذی‌ای شما نیاز دارید، برای شما تأمین می‌کند. این هشت مورد از ساندویچ های گیاهی خوشمزه به‌اندازه کافی شاهدی برای این صحبت هستند. در این مقاله به معرفی این 8 ساندویچ خوشمزه و البته سالم می‌پردازیم.


در گزارش CDC 2013، 22.6 درصد از بزرگ‌سالان به خوردن سبزی‌ها به‌صورت کمتر از یک‌بار در روز اعتراف کرده‌اند. بااین‌حال، وزارت کشاورزی ایالات‌متحده توصیه می‌کند که بزرگ‌سالان تا 50 سال سن به 2 ½ فنجان (در زنان) و یا 3 فنجان (در مردان) مصرف سبزی‌ها در هرروز و حتی بیشتر برای کسانی که در روز بیش از 30 دقیقه ورزش می‌کنند، مصرف کنند. افزایش مصرف سبزی‌ها خود را با یک ساندویچ از قبل تهیه‌شده شروع کنید. شما ممکن است فکر کنید که شما نیاز به گوشت به تکمیل آن تکه نان دارید، اما سبزی‌ها ویتامین و مواد معدنی بیشتری برای کمک به اینکه بدن شما قوی باشد را تأمین می‌کنند.

ساندویچ فشرده‌شده، بوداده شده با بادمجان
در مقایسه با موزارلا و برگ ریحان، فقط بادمجان طعمی بهشتی دارد. اما این گیاه بنفش بیشتر از زیبایی همچنین یک منبع خوب برای فیبر هست. فقط از نگه‌داشتن پوست آن اطمینان حاصل کنید چراکه اغلب مواد مغزی در آن متمرکز هست.

سالاد گوجه‌فرنگی و آووکادو
آووکادو دارای چربی اشباع‌نشده برای سلامت قلب و همچنین فیبر برای حفظ کامل سلامت شما هست. درحالی‌که گوجه‌فرنگی غنی ازلیکوپن هست همچنین یک آنتی‌اکسیدان محافظ رادیکال‌های آزاد نیز هست، و کاهو سرشار از ویتامین A هست که یکی دیگر از آنتی‌اکسیدان‌های قوی و مهم برای سلامت چشم است.

کباب گیاهی سریع بوداده
برای یک وعده‌غذای بدون چربی در مرزهای جنوبی اغلب دستورالعمل‌های غذایی مکزیک نام‌برده می‌شوند، این کباب گیاهی رنگارنگ را تجربه کنید. کدوی زرد و فلفل قرمز یک طعم شیرین و مقداری آنتی‌اکسیدان بتا کاروتن و مقداری رنگ‌دانه جهت رنگ دادن به این سبزی‌ها به آن اضافه می‌کند.

ساندویچ بادمجان گرم و پنیر بز
پنیر چدار و پنیر آمریکایی ، پنیرهای محبوب‌تری برای ساندویچ می‌باشند، بالعکس اما پنیر بز گزینه بهتری است. به علت طعم و مزه بیشتر آن پنیرها شما احساس رضایت کمتری نسبت به پنیر بز دارید درحالی‌که شما به این توجه ندارید که در هر اونس از پنیر بز مقدار کمتری چربی، کالری، و کلسترول نسبت به پنیر ساخته‌شده از شیر گاو را دارد. که همراه با مواد مغزی بادمجان باعث می‌شود که این ساندویچ برای سالم نگه‌داشتن کامل بدن موفق شود.

پانینی با کمی قارچ و گرویر از خوشمزه ترین ساندویچ های گیاهی
مطمئناً معده شما پس از مصرف پانینی با 18 گرم پروتئین تمایلی به اذیت کردن و گرسنه نگه‌داشتن شما ندارد. اسفناج و پیاز قرمز نیز ساندویچ رضایت بخشی ایجاد می‌کنند.

%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%DB%8C%DA%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86-525x350.jpg


ساندویچ کباب سبزی‌های تازه
نان کبابی با مقداری پنیر خامه‌ای ریکوتا، سس سرکه، روغن و سیر و بهترین قسمت انتخاب شما یعنی سبزی‌های کبابی تازه را به آن اضافه کنید. سبزی‌های موردعلاقه ما عبارت‌اند از: بادمجان، کدوسبز، فلفل دلمه‌ای قرمز، و گوجه‌فرنگی می‌باشند.

%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%DB%8C%DA%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%DB%8C-550x343.jpg


فلفل قرمز، پنیر بز، و نعنا تازه پیچیده شده
پنیر خامه‌ای بز را با نعنا تازه ترکیب کنید، سپس آن را با فلفل دلمه‌ای قرمز برای یک ناهار با طراوت و سبک بپیچید. سبزی‌های برگ‌دار مانند، اسفناج، و کلم پیچ را برای بزرگ شدن و افزایش مواد غذایی به ساندویچ رول خود اضافه کنید.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
هلوهای کبابی ؛ نمایش در آمیختن طعم شیرین هلو با گرمای تابستان

%D9%87%D9%84%D9%88%DB%8C-%DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%A8%DB%8C.jpg

گریل، قابلیت بیشتری برای بالا بردن مزه شیرین هلوهای آبدار روی سینی دسر یا یک ظرف بدون هیچ گونه افزودنی، نسبت به گاز را دارد.هلوهای کبابی ، نوعی جادو هستند که در گرگ و میش یک گریل داغ اتفاق می‌افتند- هنگامی که شام نزدیک به تمام شدن است و میوه‌های شیرین تنها چیزی است که می‌تواند به طور منطقی با یک نوشیدنی سرد و بستنی جفت و جور شود.

حقیقت این است که هلوهای کبابی به شدت ساده هستند. این غذا فقط به هلوهای تازه و روغن زیتون نیاز دارد، اکثرا با گرمای بجای مانده از گریل در حال خنک شدن درست می‌شود و می‌تواند نقش یک بغل بشقابی را برای گوشتهای کباب شده بازی کند یا به یک دسر تابستانی مهمانی‌های کوچک تبدیل شود. در اینجا چگونگی تهیه بهترین هلوهای کبابی در گریل را تنها در 4 مرحله آسان یاد می‌گیرید.

بهترین هلو برای کباب
%D9%87%D9%84%D9%88.jpg


به دنبال هلوهای سفت باشید که به هنگام فشرده شدن پس از خروج از گریل هنوز استحکام خود را حفظ می‌کنند. هلوهای واقعا رسیده شیرین‌تر هستند، که بسرعت می‌سوزند و نسبت به گرما به شدت حساس هستند. کباب کردن هلو به صورت نیم شده به جای برش زده، از پختن زیاد هلو جلوگیری می‌کند و هلوها راحت‌تر از توری گریل جدا می‌شوند به جای اینگه سر بخورند و پایین بیفتند. روغن مالی هلوهای نصف شده با روغن زیتون مانع از چسبیدن آنها به توری گریل می‌شود اما هنگامی که به میوه اضافه می‌شود شکر یا ادویه را که به آن اضافه شده نمی‌سوزاند.

از گرمای متوسط برای هلوهای کبابی استفاده کنید
%D9%87%D9%84%D9%88%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D9%84.jpg


من اغلب اوقات به هنگامی که زغالها در حال سرد شدن هستند، خودم را در حال پختن هلو روی گریل پس از شام، می‌بینم. بعضی‌ها گفتن که هلوهای کبابی برای آنهایی که به دلیل عذاب وجدان از گریل اجتناب می‌کنند عالی هستند، بنابراین موقع رسیدن گریل به گرمای متوسط، بهترین زمانی است که شما هلو را قاچ می‌کنید. هلو را بدون پوشش به مدت 4 تا 5 دقیقه از هر دو طرف کباب کنید. در برابر وسوسه برداشتن هلوها از روی گریل برای حتی یکبار، مقاومت کنید، نشانه‌های کباب خوب روی هلوها نتیجه صبر و استقامت هستند (و توری کباب تمیز).

هلوهای کباب شده در انتها باید لغزنده‌تر باشند اما در صورتی که بخوبی گریل شوند به هنگام جدا کردن سقوط نمی‌کنند. اغلب اوقات پوست هلو برداشته شده و دور انداخته می‌شود. شما می‌توانید آنها را به هنگام سرو کردن با انبرک جدا کنید و دور بیندازید. در مورد جدا کردن پوست هلو، همه چیز به شما بستگی دارد.

هلوهای کبابی را چگونه سرو کنیم
%D9%87%D9%84%D9%88-%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D9%84-%D8%B4%D8%AF%D9%87.jpg


در اینجا چگونگی تبدیل شدن به قهرمان آشپزی تابستان را به شما خواهم گفت : یک سینی با چند اسکوپ بستنی و تعدادی قاشق چایخوری را روی میز بگذارید و هلوهای کبابی را از گریل به سینی بستنی اضافه کنید و اجازه دهید هر کس قاشقش را درون آن فرو ببرد. طوری برنامه ریزی کنید که هر کس حداقل یک نصفه هلو سهم داشته باشد. فقط این نیست، شما می‌توانید هلوهای کبابی را همراه با کباب گوشت هم مصرف کنید.

طرز تهیه هلوی کبابی
مواد لازم :

  • 6 عدد هلوی سفت
  • روغن زیتون
وسایل :

  • گاز یا گریل زغالی
  • انبرک
  • چاقوی تیز
دستورالعمل :

  1. آماده کردن گریل : شعله گریل گازی را در حد متوسط بگذارید. اگر شما از یک گریل زغالی استفاده می‌کنید، هلوها را پس از آماده کردن تمام کبابها، کباب کنید.
  2. نصف کردن هلوها و خارج کردن هسته‌ها : یک چاقوی تیز را در طول درز هر هلو نگهدارید و فرو کنید تا هلو نصف شود هسته را بردارید و هر دو سمت هلوهای نیم شده، روغن زیتون بمالید.
    %D8%AC%D8%AF%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%87%D9%84%D9%88.jpg
  3. گریل کردن دو طرف هلو روی گرمای متوسط برای 4 تا 5 دقیقه : هلوهای برش خورده را روی گریل قرار دهید و بپزید تا زمانی که نشانه‌های کباب شدن ظاهر شود، 4 تا 5 دقیقه.
  4. ضربه زدن به هلوها و پختن به مدت 4 تا 5 دقیقه : به هلوها ضربه بزنید و تا زمانی که پوست آنها کنده شود و هلوها نرم شوند به گریل کردن ادامه دهید، 4 تا 5 دقیقه بیشتر.
  5. سرو کردن هلو کبابی : هلوهای کبابی را از روی گریل بردارید و با بستنی گردویی یا وانیلی سرو کنید یا حتی به عنوان بغل بشقابی با کباب.
منبع: مجله قرمز
 

soshiant8088

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 می 2017
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
39
مواد لازم برای 5 نفر :

اسفناج و شوید نیم کیلو
عدس و لپه یک کاسه ماست خوری
چغندر قند سفید یک عدد متوسط
آرد گندم یک کاسه ماست خوری
سرکه دو قاشق غذاخوری
پیاز سرخ شده دو عدد متوسط
نعناع داغ کمی
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
قرقوروت به میزان دلخواه

طرز تهیه :

ابتدا به اندازه ی یک پارچ آب در قابلمه ی مورد نظرتان بریزید و بگذارید به جوش بیاید سپس نمک ،فلفل و زرد چوبه را داخل آن بریزید .
به آبهای در حال جوش سبزی های درشت خورد شده را به همراه عدس ها و چغندر اضافه کنید ،پس از پختن عدسها که حدودا پانزده تا بیست دقیقه طول می کشد لپه ها را که از قبل خیس کرده و پخته اید به آن اضافه کنید.
آرد گندم را با کمی آب سرد و نمک حل کرده تا به صورت مایع غلیظی در آید و به مواد به آرامی و با هم زدن بیافزایید تا ربع ساعت بجوشد و بوی خامی آرد حس نشود سپس دو قاشق سرکه را به همراه یک قاشق نعناع و پیاز داغ به مواد اضافه کنید که در صورت تمایل می توانید سرکه را بیشتر بریزید .
آش شما آماده است که پس از کشیدن با بقیه ی نعناع و پیاز داغها تزیین کرده و می‌توانید بسته به مزاج با شکر یا قرقوروت میل نمایید.
ممنون دوست عزیز
 

samavati87

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2016
نوشته‌ها
80
لایک‌ها
52
محل سکونت
ایالات متحده
سوشی بذار سوشی دوست دارم.
 

zarluxe

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 فوریه 2016
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
1
سن
39
محل سکونت
گلستان
مایونز نوعی امولسیون چرب و غلیظ است که از ترکیب روغن، زرده تخم مرغ، آبلیمو یا سرکه تهیه می شود. اغلب افراد سس مایونز را با سس سالاد اشتباه می گیرند، حال آنکه سس سالاد حاوی زرده تخم مرغ نیست و قدری شیرین تر از مایونز می باشد.

تاریخچه مایونز


مایونز نخستین بار در سال ۱۷۵۶ توسط یک آشپز فرانسوی که سرآشپز دوک دی ریچلیو بود اختراع شد. پس از آنکه دوک در نبرد خود با بریتانیایی ها در بندر “ماهون” به پیروزی دست پیدا کرد، سرآشپز او به یمن این پیروزی ضیافتی ترتیب داد و روی غذاها را با نوعی سس خاص که حالت کرمی داشت تزیین نمود و نام آنرا به افتخار فتح دوک “ماهونز” گذاشت و از آن پس این نام در زبان های ملل مختلف چرخید و نهایتاً به حالت امروزی “مایونز” درآمد.

طرز تهیه


برای تهیه مایونز ابتدا آبلیمو و یا سرکه و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط می کنند و بعد روغن را قطره قطره به آن اضافه می کنند تا به طور کامل با آن مخلوط گردد. اگر روغن به سرعت به ترکیبات اضافه شود، به خوبی در آن حل نمی شود اما زمانیکه سس غلیظ شد می توان روغن را سریع تر به آن اضافه کرد؛ سپس می توان سایر چاشنی ها را نیز به آن اضافه نمود. این روزها وجود مخلوط کن، همزن برقی، و میکسر کار را راحت کرده و همه افراد به سادگی می توانند در خانه سس درست کنند. کلیه کارشناسان علم تغذیه به اتفاق آرا تائید می کنند که طعم سس های خانگی به مراتب دلچسبتر و لذیذتر از انواع صنعتی آن است.

از آنجایی که سس های خانگی تحت فرآیندهای شیمیایی قرار نمی گیرند، بهتر است تا آنجایی که می توانید از تخم مرغ های تازه استفاده کنید. مایونز خانگی در یخچال به مدت ۳-۴ روز قابل نگهداری و مصرف است.

سس های کارخانه ای تا ۶ ماه نیز قابل نگهداری و استفاده در یخچال می باشند. اصولاً از مایونز به عنوان ترکیب اولیه تهیه سایر سس ها مانند سس هزار جزیره و سس تارتار استفاده می شود.

مایونز شامل ۷۰ تا ۸۰ درصد چربی می باشد که شاید استفاده آن در برخی **** ها قدغن اعلام شده باشد. این روزها انواع مایونزهای کم چرب هم در بازار موجود می باشند که گزینه های سالم تری محسوب می شوند اما دیگر نمی توان به آنها مایونز واقعی گفت چراکه فاقد زرده تخم مرغ می باشند.

شرایط نگهداری


- زمانیکه درب سس را باز می کنید، حتماً آنرا درون یخچال قرار دهید. در این حالت تا حدود ۶ ماه می توانید از آنها استفاده کنید.

- مایونزهای کارخانه ای را می توانید برای مدت کوتاهی در دمای معمولی نیز قرار دهید اما این امکان وجود دارد که پس از مدتی طعم و بوی اولیه خود را از دست بدهند.

- فریز کردن و نگهداری در دمای خیلی پایین سبب جداشدن محتویات سس شده و تغییرات نامساعدی در بافت ماده ایجاد می کنند.

- مایونزهای خانگی عمرشان حداکثر ۴ روز در یخچال است.
ممنون دوست عزیز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
کراکت ذرت ساده و پنیری، فست فودی خوشمزه و بدون گلوتن

%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%AA-%D8%B0%D8%B1%D8%AA-950x950.jpg

کراکت ذرت (سورولیتوس) جای ویژه‌ای در قلب من دارد. البته نان سرخ شده ذرت از هر نوع که باشد، مورد علاقه من است اما عشق من به نان ذرت سرخ شده از کورن داگ (سوسیس چوبی) فراتر رفته است. من واقعا دیوانه آنها هستم. در ضمن اینکه در صورتی که بصورت ساده درست شوند، در واقع یک فست فود بدون گلوتن هستند

آنها در واقع نان ذرت سرخ شده پورتوریکویی هستند اما شبیه پولنتای سرخ شده هستند. از آنجایی که آرد ذرت قبل از سرخ شدن پخته شده است. بیرون آنها ترد و داخلشان نرم و مخملی است. پس از تهیه خمیر که تقریبا پخته است، شما فقط باید آنها را شکل بدهید و خیلی خوب سرخ کنید
%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%AA-%D8%B0%D8%B1%D8%AA-%D8%B3%D8%B1%D8%AE-%D8%B4%D8%AF%D9%87.jpg


کراکت ذرت در واقع به عنوان یک پیش غذا همراه خوراک برنج و لوبیای پورتوریکو و یا حتی برای صبحانه با یک فنجان قهوه سرو می‌شود. آنها معمولا با یک سس مثل مایونز یا کچاپ برای دیپ سرو می‌شوند اما بعضیها دوست دارند که آنها را در شربت افرا فرو ببرند. بصورت سنتی از شیره افرا استفاده نمی‌شود اما یک ترکیب خوشمزه است.
%D8%B3%D8%B3-%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%AA-%D8%B0%D8%B1%D8%AA.jpg


مقدار قند مورد استفاده در دستورالعمل سورولیتوس (surollitos) متفاوت است، به همین دلیل آنها را می‌توان برای صبحانه، ناهار یا شام سرو کرد. با قند یا بدون قند آنها کاملا خوشمزه هستند. با چند قاشق شکر، آنها شبیه شیرینی دونات می‌شوند. من آن نمونه مال خودم را که کمی شیرین است دوست دارم و همانطور نان ذرتم را. این نوع شیرین برای صبحانه و سرو با قهوه بسیار مناسب است.

هنگام تهیه یک دستورالعمل جدید من ‌نمی توانم یک نمونه پیدا کنم، ظاهرا روش‌های زیادی برای آماده سازی سورولیتوس وجود دارد. بعضی افراد پنیر اضافه می‌کنند، بعضی کره یا شیر اضافه می‌کنند. نوع پنیری که برای کراکت ذرت استفاده می‌کنید، کاملا به شما بستگی دارد. من ترجیح می‌دهم پنیر چدار استفاده کنم اما بعضی از آشپزها از ادام (پنیر هلندی)، گودا یا پنیر آمریکایی استفاده می‌کنند.
%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%AA-%D8%B0%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%D9%86%DB%8C%D8%B1.jpg


بعضی‌ افراد، زمانی را صرف می‌کنند تا یک تکه پنیر را با سورولیتوس ترکیب کنند اما من راه را کوتاه می‌کنم و خیلی راحت پنیر رنده شده را به خمیر اضافه می‌کنم. اگر می‌خواهید مرکز آن پنیری و شکیل باشد، یک نوار کوچک از پنیر را در مرکز لوله بگذارید و وقتی شکل داده شد، خمیر را در اطراف آن بگذارید تا پنیر را پنهان کنید. خوشمزه و لذیذ!

خمیر سورولیتوس نباید چسبناک یا خیلی خشک باشد. کراکت ذرت باید انعطاف پذیر و فشرده باشد. این خیلی آسان انجام می‌شود، با کمی بیشتر آب یا آرد ذرت می‌توان آن را به فرم مناسب درآورد. خوشبختانه این یک خمیر بخشنده است.
%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%AA-%D8%B0%D8%B1%D8%AA.jpg


هنگامی که شما اندازه درست را دارید، یک قاشق غذاخوری خمیر را ورز داده تا زمانی که مرطوب است گرد کنید در کف دست گذاشته و با کف دست حالت دهید تا زمانی که به شکل استوانه در بیاید.

این کراکتهای ذرت بصورت داغ یا در دمای اتاق بسیار خوشمزه هستند، اما آنها اگر همان روز خورده شوند بهتر است. خب شما می‌توانید از سس مورد علاقه‌تان استفاده کنید اما من فکر می‌کنم سس یا عسل (به هنگامی که شیرین درست شود) نیز خوب است.
%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%AA-%D8%B0%D8%B1%D8%AA-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D8%B1%DB%8C.jpg


امروز من این کراکت ذرت را بصورت ساده و پنیری به شما آموزش خواهم داد.

طرز تهیه کراکت ذرت ساده و پنیری (Surollitos de Maize) فست فود بدون گلوتن
%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%AA-%D8%B0%D8%B1%D8%AA.jpg

زمان آماده شدن: 25 دقیقه

زمان پخت : 5 دقیقه

تعداد: 30-20 تکه کروکت (بر حسب اندازه دلخواه شما)

مواد تشکیل دهنده کراکت ذرت
  • 1 و ¼ پیمانه آرد ذرت یا 285 گرم
  • 1 قاشق چایخوری نمک یا کمتر
  • 2-4 قاشق غذاخوری شکر دانه درشت
  • 1 قاشق غذاخوری کره
  • 2 پیمانه آب
  • 2 پیمانه روغن (برای سرخ کردن)
  • 1 پیمانه پنیر چدار (برای کراکت پنیری)
دستورالعمل تهیه کراکت ذرت ساده و پنیری
  1. در یک ماهیتابه متوسط روی حرارت، آب، کره، شکر و نمک را مخلوط کنید و اجازه دهید تا بجوشد.
  2. دما را کاهش دهید و یک پیمانه آرد ذرت را اضافه کرده و با یک همزن دستی خوب مخلوط کنید. با استفاده از یک قاشق، باقیمانده آرد ذرت را افزوده تا زمانی که خوب منسجم شود. خمیر باید خیلی ضخیم و به اندازه‌ای خشک باشد که بتوانید براحتی با دست آن را بردارید. در صورت نیاز دوباره آرد ذرت اضافه کنید.
  3. به مدت 3 تا 5 دقیقه به همزدن ادامه دهید یا تا زمانی که یک توپ نرم تشکیل شود. از روی حرارت برداشته و پنیر را به آن افزوده و خوب بهم بزنید تا خمیر یکدست شود.
  4. قبل از اینکه به آن دست بزنید، اجازه دهید کمی خنک شود. اگر خمیر خشک است، کمی آب گرم به آن اضافه کنید. اگر خمیر به انگشتان دست می‌چسبد، آرد ذرت بیشتری اضافه کنید (کمی چسبناک خوب است). خمیر باید نرم و مرطوب باشد همچون خمیر بازی.
  5. یک قاشق غذاخوری از خمیر را برداشته و بین انگشتانتان ورز دهید تا زمانی که مرطوب است. آن را به شکل یک استوانه در حدود ½ اینچ عرض و 3 اینچ طول درآورید. باقیمانده خمیر را نیز به همین ترتیب درست کنید. در صورت دلخواه می‌توانید به جای یک قاشق دو یا سه قاشق برای هر کراکت استفاده کنید اما کراکتهای کوچک، ظاهری زیباتر و شبیه پفک خواهند داشت.
  6. روغن را در ماهیتابه گرم کرده تا به حرات 350 درجه فارنهایت برسد. کراکتهای ذرت را حدود 3 تا 4 دقیقه یا تا زمانی که به رنگ زرد پررنگ یا قهوه‌ای طلایی در بیایند، سرخ کنید. پس از سرخ کردن آنها را روی حوله کاغذی گذاشته تا روغن اضافی آنها گرفته شود. گرم میل کنید.
نکته : می‌توانید در عوض شکل میله‌ای، آنها را به صورت گرد در بیاورید.

این نام توسط نویسنده انتخاب شده به دلیل اینکه با نان ذرت سرخ شده معمول اشتباه گرفته نشود و اسم واقعی آن همان Surollitos de Maize یا نان ذرت سرخ شده پورتوریکو است.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
پودینگ برنج سوری با عرق بهار نارنج و پودینگ برنج خاورمیانه، دسر بدون گلوتن

%D9%BE%D9%88%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%B9%D8%B7%D8%B1-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AC-Copy.jpg

پودینگ برنج سوری یک صبحانه خوشمزه و مقوی برای کودکان و همه اعضای خانواده است. البته نه تنها یک صبحانه سالم است بلکه به نظر من به دلیل اینکه حاوی شیر است شما را به سوی مصرف شیر ترغیب می‌کند. پودینگ برنج سوری همانطور که از نامش بر می‌آید از غذاهای کشور سوریه است و با پودینگ برنج آمریکایی متفاوت است. این پودینگ حاوی میوه‌های خشک نیست و در عوض به آن عرق بهار نارنج اضافه می شود که یک طعم و مزه خاورمیانه‌ای به آن می‌دهد. روی پودینگ با پسته تزئین می‌شود. اجازه بدهید بگویم که پودینگ برنج سوری با نوع ترکی متفاوت است و بدون تخم مرغ است. ضمن اینکه عرق بهار نارنج هم در نوع ترکی استفاده نمی‌شود. اولین بار که من این نوع پودینگ را درست کردم، مزه آن را بسیار دلپذیر یافتم بنابراین بارها و بارها آن را درست کردم. شما همچنین می‌توانید پودینگ برنج را به عنوان یک عصرانه خوشمزه و یا دسر پس از غذا برای مهمانی‌ها استفاده کنید. من در ادامه در مورد پودینگ برنج خاورمیانه که پودینگ برنج سوری هم نوعی از آن است با شما صحبت خواهم کرد. دستور پودینگ برنج خاورمیانه کمی سخت‌تر از نوع سوری است. اما پر ادویه و خوشمزه است. من نوع سوری آن را به دلیل کمتر وقت گیر بودن و داشتن مواد تشکیل دهنده کمتر ترجیح می‌دهم اما اگر می‌خواهید برای درست کردن پودینگ برنج وقت بگذارید می‌توانید نوع خاورمیانه‌ای را امتحان کنید.
%D9%BE%D9%88%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87.jpg


طرز تهیه پودینگ برنج سوری با عرق بهار نارنج
تعداد وعده : 5 نفر

مواد لازم
  • 5 پیمانه شیر
  • 1 پیمانه برنج خوش عطر
  • 1 پیمانه شکر
  • 5 قاشق غذاخوری عرق بهار نارنج
  • پودر پسته به میزان دلخواه
دستورالعمل تهیه پودینگ برنج سوری با عرق بهار نارنج
%D9%BE%D9%88%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C.jpg

  1. برنج را با آب سرد چندین بار بشوئید تا در نهایت آب آن شفاف شود.
  2. در یک قابلمه شیر و شکر و برنج را با همدیگر مخلوط کنید. آنها روی حرارت متوسط رو به پایین گرم کنید و مرتب به هم بزنید به مدت 20 دقیقه.
  3. آب بهار نارنج را به آن اضافه کنید و برای یک دقیقه دیگر بهم بزنید. از روی حرارت بردارید و درون ظرف سرو بریزید. برای چند ساعت در یخچال قرار دهید، سپس روی آن را با پودر پسته تزئین کنید.
    %D9%BE%D9%88%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AC-Copy.jpg

پودینگ برنج خاورمیانه

%D9%BE%D9%88%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC-%D8%AE%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87.jpg

در خاورمیانه پودینگ برنج بسته به جایی که شما می‌روید، دارای چندین دستورالعمل با طعم دهنده‌های مختلف است. طعم دهنده‌هایی از نوع گلاب همانند پودینگ برنج ایرانی و یا عرق بهار نارنج مثل پودینگ برنج سوری در آنها بکار می‌رود. طعم بعضی نیز متکی به نوع ادویه بکار رفته در آنها است، ادویه‌هایی همچون دارچین، جوز، میخک یا حتی هل. آنچه که شما به عنوان تزئین پودینگ برنج می‌توانید بکار ببرید متفاوت است. اما پایه همه این پودینگ‌ها یکی است: برنج و شیر (یا ترکیبی از شیر و خامه) و شکر.

طرز تهیه پودینگ برنج خاورمیانه
مواد لازم برای 4 تا 6 نفر
  • 2 پیمانه شیر
  • 1 پیمانه شیر خامه‌ای (یا خامه سنگین)
  • 2 قاشق چایخوری اسانس وانیل
  • 2 استیک چوب دارچین
  • 6 عدد میخک
  • 1 پیمانه برنج دانه متوسط
  • 3 قاشق غذاخوری شکر
  • ½ پیمانه آب یا بیشتر در صورت نیاز
  • 1/3 پیمانه شیر تغلیظ شده
  • 2 قاشق غذاخوری کره در دمای اتاق
  • پودر دارچین برای رویه
  • عسل
  • پسته خرد شده و گردو
دستورالعمل تهیه پودینگ برنج خاورمیانه
شیر، دارچین، میخک و شیر خامه‌ای یا خامه را در یک قابلمه متوسط روی گاز بگذارید. روی دمای بالا گرم کنید و با دقت نگاه کنید. فقط قبل از اینکه شیر بجوشد از روی گاز بردارید. اجازه دهید که کاملا خنک شود و برای چند ساعتی در یخچال بماند یا شب تا صبح تا طعم آن افزایش یابد و غلیظ شود (اگر وقت ندارید، مرحله یخچال را کنار بگذارید و دستورات بعدی را دنبال کنید).
%D9%85%D8%AE%D9%84%D9%88%D8%B7-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%B4%DB%8C%D8%B1-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86.jpg


شیر را از یخچال در آورید و چند دقیقه در دمای اتاق قرار دهید. برنج، شکر و آب را به آن اضافه کنید. مخلوط را به حد جوش برسانید، سپس برای 30 تا 40 دقیقه بجوشانید، بطور مرتب بهم بزنید. همین که برنج پخته شد، هم زدن منظم را ادامه دهید. ترکیب برنج خشک خواهد شد، بنابراین کمی آب اضافه کنید. نهایتا 2 قاشق غذاخوری را به یکباره اضافه کنید تا به پختن آن کمک کند. به هم زدن ادامه دهید و آب را به میزان نیاز اضافه کنید تا زمانی که برنج کاملا بپزد. ترکیب باید آبدار باشد، برنج باید پخته باشد اما هنوز کمی حالت دانه‌ای باقی بماند.
%D9%BE%D9%88%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC-%D8%AE%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87-3.jpg


از روی گاز بردارید و کره و شیر تغلیظ شده را به آن بیفزایید.
%D9%BE%D9%88%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC-%D8%AE%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87-4.jpg


با دقت چوبهای دارچین و میخکها را بردارید، سپس به کاسه کوچک سرو انتقال دهید یا سه شیشه دهان گشاد. در این لحظه شما می‌توانید در آنها را بگذارید و در یخچال قرار دهید تا برای سرو کردن آماده شوند. وقتی آماده شدند، کمی شیر تغلیظ شده به هر کدام از کاسه‌های پودینگ برنج اضافه کنید. مقداری در مایکروفر گرم کنید. سپس روی آنها را مقداری پودر دارچین، عسل و گردو و پسته خرد شده بریزید و بصورت گرم یا در دمای اتاق نوش جان کنید.
%D9%BE%D9%88%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC-%D8%AE%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C.jpg


نکته: اگر وقت دارید می‌توانید شیر و دارچین و میخک را به همراه اسانس وانیل آماده کنید و از شب قبل در یخچال بگذارید. این ترفند موجب افزایش طعم و عطر آن بر اثر وجود میخک و دارچین می‌شود.

این دستور یک دستور عربی یا به نوعی پودینگ برنج معطر است که غذاهای آنها پر ادویه و با طعم قوی ست. من با توجه به ذائقه ایرانی تعداد میخک را زیاد می‌دانم، بنابراین توصیه می‌کنم از ابتدا تعداد میخک را کمتر بگیرید، اگر احساس کردید طعم آن چندان قوی نیست می‌توانید دفعه بعد از همان تعداد میخک گفته شده در دستور استفاده کنید.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
آشپزی در ماشین ظرفشویی ؛ زندگی به سبک ایده‌های سبز

%D8%B8%D8%B1%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%B8%D8%B1%D9%81%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C.jpg

شما می‌دانید که اخیرا یک خانم ایتالیایی کتابی با عنوان آشپزی در ماشین ظرفشویی منتشر کرده و چندین نوع غذا که به این شیوه پخته می‌شود را آموزش داده است. این کتاب هم اکنون در سایت آمازون موجود است و اتفاقا از طرف خریداران حسابی مورد لطف قرار گرفته است.

خب از آنجایی که من دوست دارم این روش غیر معمول را امتحان کنم و همچنین دوست دارم که یک زندگی سبز با بهره‌گیری بهینه از انرژی داشته باشم سعی کردم آن را امتحان کنم.

بنابراین من با در نظر داشتن این موضوع سعی کردم که پیش از ناهار که موعد ظرف شستن من بود، از این فرصت عالی استفاده کنم و این روش جدید آشپزی را امتحان کنم. من یک فیله ماهی را انتخاب کردم و برای اولین بار تصمیم به آشپزی در ماشین ظرفشویی گرفتم.

ماهی برای آشپزی در ماشین ظرفشویی بسیار عالی است. اغلب افراد مبتدی در شیوه آشپزی در ماشین ظرفشویی با استفاده از ماهی که در فویل آلومینیوم پیچیده شده و در بخش بدون شوینده ماشین، این کار را امتحان کردند. آشپزی در ماشین ظرفشویی بدون شوینده به نظر نمی‌آید که گزینه مناسبی باشد و در کل من در اولین تلاش خود شکست خوردم.

من تصمیم گرفتم همه را در داخل یک شیشه با درب کاملا بسته بگذارم. شیشه‌ای که من استفاده کردم یک واشر لاستیکی با یک درب محکم و پلمپ داشت به نظر شما این کافی نیست؟
%D8%B8%D8%B1%D9%81-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%B8%D8%B1%D9%81%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C.jpg


اولین بار من سعی کردم که ماهی بخارپز را با کره، سیر و گیاهان معطر درست کنم. در این تصویر شما می‌توانید ببیند که من چگونه سیر را خرد کردم و همراه با مقداری لیمو آویشن و نمک روی ماهی ریختم. من کره را چند تکه کردم و پس از رول کردن ماهی در شیشه، در درون ماهی قرار دادم.
%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%87-%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D9%87.jpg


همه چیز انجام شده بود و من آماده بودم تا ظرفهای کثیف خود را درون ظرفشویی بریزم. هنگامی که شیشه را در جای خود قرار دادم، چرخه شستشو را شروع کردم. و نیمه‌های زمان شستشو از توی شیشه به ظرف خودم نگاه کردم. من شک داشتم که اینکار ممکن باشد.

نه تنها ماهی هنوز خام به نظر می‌رسید، بلکه کره هم هنوز ذوب نشده بود. علاوه بر این مقداری آب هم در ته شیشه جمع شده بود. من با خودم فکر کردم که نکند قرار است ناهار ماهی خام و شوینده بخورم. اَه
%D8%B8%D8%B1%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%B8%D8%B1%D9%81%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C.jpg


من حدس می‌زدم که در ماشین ظرفشویی من بیشتر حرارت به سمت پایین می‌رود. هر چند وقتی که کار تمام شد دیدم حداقل اینکه کره ذوب شده است. با این حال در مورد ماهی و آب همراه آن مطمئن نبودم.
%D9%BE%D8%AE%D8%AA-%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%B8%D8%B1%D9%81%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C.jpg


پس از نگاهی دقیق‌تر متوجه شدم که ماهی من بدون هیچ مایع شوینده‌ای در حال پخت کامل است. شاید این شیشه کاملا کیپ و به دور از هوا باشد.

موقع بیرون آمدن چطور بود؟
خب من خوشحالم که این سوال را پرسیدید چون واقعا، واقعا و واقعا عالی بود. من معمولا برای درست کردن ماهی از ماهیتابه استفاده می‌کنم و آن را خیلی خوب سرخ می‌کنم. من طعم ماهی سرخ شده را دوست دارم اما این روش گاهی اوقات در مورد بعضی از ماهی‌ها منجر به تهیه یک ماهی خشک و ترد می‌شود.

اما با روش آشپزی در ماشین ظرفشویی ماهی بسیار لطیف، آبدار و خوش طعم است.

از آنجایی که من برای پختن آن را رول کرده بودم، نتوانستم ماهی را به صورت یک تکه سالم خارج کنم و بنابراین خرد شد و ظاهر زیبایی برای عکس گرفتن نداشت اما در عوض بسیار خوشمزه و معطر بود طوری که من بخش زیادی از ماهی را همانجا توی شیشه خوردم.

خب وقتی می‌توانم با این روش هم در مصرف انرژی صرفه جویی کنم و هم مجبور نیستم که به آشپزخانه بروم و پای گاز بایستم چرا از این روش استفاده نکنم.

آیا بعدا دوباره این روش را امتحان می‌کنم؟
%D8%B8%D8%B1%D9%88%D9%81-%D8%A8%D9%88%D8%B1%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%84%DB%8C-%D8%B1%D9%88%DA%A9%D9%88.jpg

قطعا! این روش سرگرم کننده و بی دردسر بود و منجر به یک ناهار خوشمزه شد. من فکر می‌کنم که بهتر است مواد غذایی دیگری را هم امتحان کنم.

تنها اشکال این روش این است که شما باید زمان دقیق را بدانید. در عین حال که مجبور نیستید ساعت‌ها پای اجاق گاز بایستید باید برنامه ریزی کنید و غذا را با زمان کافی برای ماشین ظرفشویی خود آماده کنید. در مورد من این یعنی که من حدود یک ساعت و نیم منتظر غذا هستم.

بهرحال وقتی که من از قبل برنامه ریزی کنم متوجه می‌شوم که این روش باعث صرفه جویی در زمان و انرژی است.

این روش آغاز راهی است برای استفاده مناسب از وسایل خانه و بهره‌گیری بهینه از انرژی در خانه. من در روزهای آینده دستورات بیشتری برای شما از این روش خواهم گذاشت از جمله انواع سبزیجات و غذاهای دریایی.
%D9%BE%D8%AE%D8%AA-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%B8%D8%B1%D9%81%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C.jpg


چند نکته در مورد روش آشپزی در ماشین ظرفشویی
این روش نوعی بخارپز کردن در زمان طولانی و با حرارت پایین است. بنابراین ارزش غذایی مواد به میزان بیشتری نسبت به روشهای دیگر حفظ می‌شود.

برای انجام این نوع آشپزی چندین روش وجود دارد مثل استفاده از ورقهای آلومینیوم، ظروف در دار و استفاده از کیسه پلاستیکی مخصوص آشپزی مثل تصویر زیر.
%D9%BE%D8%AE%D8%AA-%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%B8%D8%B1%D9%81%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5.jpg


این روش بیشتر در مور غذاهای دریایی انجام می‌شود چون گوشت ماهی و میگو لطیف هستند و به راحتی بخارپز می‌شوند، در مورد گوشت مرغ و سایر مواد باید به شیوه آزمون و خطا عمل کرد اما یک راهنمایی لازم برای شما اینکه سعی کنید بیشتر مواد شما در کناره ظرف باشد و موادی را که راحت پخته می‌شوند در وسط ظرف بگذارید مثل دستور بالا که کره و گیاهان معطر در قسمت وسط قرار گرفت. از فشرده کردن مواد خود داری کنید.
%D8%B8%D8%B1%D9%81-%D8%AD%D8%A8%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D9%88%D8%B1%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%84%DB%8C-%D8%B1%D9%88%DA%A9%D9%88.jpg


ظرف مورد استفاده در این روش باید از نوع کاملا در بسته باشد که هیچگونه هوایی وارد آن نشود، شما که نمی‌خواهید غذای شما بوی قرمه سبزی مانده در ته ظرف کثیف را بدهد. من از یک نوع ظرف در بسته واشر دار استفاده می‌کنم که از نوع خیلی خوب است. چند مارک معتبر در فروشگاه‌های معتبر ایرانی وجود دارد که برای خریداری عالی هستند. شخصا یک ظرف حبوبات مارک بورمیولی روکو (Bormioli Rocco) که هم کیفیت ساخت خوب و هم قیمت مناسبی دارد، پیشنهاد می‌کنم. اگر یک ظرف شیشه‌ای با درب کاملا پلمپ دارید، همان کافی ست و نیازی نیست که هزینه اضافی بپردازید.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
سوپ کدو تنبل ساده؛ غلیظ، خامه‌ای و سرشار از مواد مغذی

%D8%B3%D9%88%D9%BE-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AA%D9%86%D8%A8%D9%84-950x1445.jpg

فصل پاییز موسم انواع میوه‌های خوش رنگ، انواع دم نوش و سوپهای داغ و خوشمزه است. به به! سوپ کدو تنبل هم درست موقعی که مردم آن سوی دنیا در حال برگزاری جشن هالووین هستند و کدو تنبل‌ها را تزئین می‌کنند یک نوستالژی هیجان انگیز از پاییز را در این سوی دنیا به معرض نمایش می‌گذارد. خب من می‌دانم که عده زیادی از شما از کدو به خصوص از نوع تنبل و یا حلوایی اصلا خوشتان نمی‌آید، نگران نباشید من هم تا سال گذشته مثل شما بودم تا اینکه بالاخره یک روز با پای کدو آشنا شدم، سپس کیک کدو و نان کدو و…. همه چیزهای خوشمزه‌ای که با آنها درست می‌شود. باورتان می‌شود من که اصلا علاقه‌ای به کدو نداشتم حالا یکی از طرفداران سرسخت کدو هستم!! یک داستان راجع به یکی از کدوهایم برای شما تعریف کنم: یک روز یک کدوی حلوایی زیبا خریدم و بلافاصله یک اسم برای آن انتخاب کردم، من او را کیدو نامیدم یعنی کوچولو! خب من هر روز برای درست کردن آن برنامه می‌ریختم ولی واقعیت این بود که هرگز دوست نداشتم دوست خوبم را بپزم و بخورم و در نهایت خراب شد و آن را دور انداختم. دور انداختن یک دوست خیلی دردناک است، بنابراین به شما توصیه می‌کنم پیش از آنکه کدویی خراب شود، آن را تبدیل به یک سوپ کدو تنبل خوشمزه کنید یا شاید هم یک نان کدوی زیبا و یا یک کیک داغ و عالی. فعلا صبر کنید این آغاز راه ما با کدوها است، بقیه چیزها را روزهای بعد به شما یاد خواهم داد.
%D8%B3%D9%88%D9%BE-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AA%D9%86%D8%A8%D9%841.jpg


یک نکته باید به شما بگویم اسم این سوپ پاییزی، سوپ کدو تنبل است نه سوپ کدو حلوایی. کدو تنبل و کدو حلوایی دو گونه متفاوت از کدو هستند. کدو تنبل همان کدوی هالووین است که بیضی شکل و به رنگ نارنجی تیره است، کدوی حلوایی یا اسکواش بیشتر شبیه گلابی است و قسمت پایین‌ آن پهن‌تر از قسمت بالای کدو است. فکر کنم توضیح کافی بود اما عکس آنها را هم برای شما می‌گذارم.
%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AA%D9%86%D8%A8%D9%84-%D9%88-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AD%D9%84%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C.png


برای درست کردن سوپ کدو تنبل ابتدا باید کدو‌ها را در فر بگذارید و برشته کنید. تنها بخش وقت گیر همین آماده کردن کدو برای پوره است. سوپ کدو تنبل تنها با 7 ماده تشکیل دهنده درست می‌شود که احتمالا شما آنها را در اختیار دارید، اگر هم نداشته باشید من جایگزین‌ها را به شما خواهم گفت.

روی سوپ کدو تنبل مقداری کلم کیل و کنجد به عنوان تزئین قرار داده شده، این ترکیب آن را مغذی‌تر کرده و ظاهری زیبا به آن می‌دهد. این سوپ؛ گرم، راحت، غلیظ، کدویی، شیرین، معطر، ساده خوشمزه و سالم است. همچنین کاملا انتخابی است! اگر شما یک ماده را نداشتید می‌توانید معادل آن را جایگزین کنید. این سوپ یک ناهار یا شام سبک را درست می‌کند و احتمالا اگر در کنار حمص و سالاد باشد، عالی می‌شود.
%D8%B3%D9%88%D9%BE-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AA%D9%86%D8%A8%D9%842.jpg


طرز تهیه سوپ کدو تنبل ساده
نوع غذا: مخصوص گیاهخواران، بدون گلوتن

مواد لازم برای تهیه سوپ کدو تنبل
سوپ

  • 2 عدد سوپ کدو تنبل (تقریبا 2 و 1/4 پیمانه یا 450 گرم پوره کدو)
  • 2 عدد موسیر (اگر موسیر ندارید پیاز استفاده کنید)
  • 3 حبه سیر خرد شده
  • 2 پیمانه (480 میلی لیتر) آب سبزیجات پخته
  • 1 پیمانه (240 میلی لیتر) شیر نارگیل (یا یک شیر غیر لبنی دیگر البته مزه با نوع شیر متفاوت است)
  • 2 قاشق غذاخوری شیره افرا یا نکتار آگاوه (یا عسل در صورتی که گیاهخوار مطلق نیستید)
  • 1/4 قاشق چاخوری از هر کدام از مواد؛ نمک دریا، فلفل سیاه، دارچین، جوز هندی
مواد لازم برای تزئین سوپ (اختیاری)
  • 1 پیمانه کلم کیل خرد شده (67 گرم)
  • 1 حبه بزرگ سیر
  • 2 قاشق غذاخوری کنجد خام (بو نداده)
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون (15 میلی لیتر)
  • کمی نمک
دستورالعمل تهیه سوپ کدو تنبل ساده
فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت (176 درجه سانتی‌گراد) گرم کنید. سطح یک سینی فر را برای تمیزی با کاغذ روغنی بپوشانید.

از یک چاقوی بسیار تیز برای بریدن کدو استفاده کنید. من از چاقوی تیز سانتوکو که مخصوص برش سبزیجات است استفاده می‌کنم. هر کدو را به دو نیم کرده، با استفاده از یک قاشق تیز همه دانه‌های کدو و رشته‌های اطراف آن را خارج کنید.
%DA%A9%D8%AF%D9%88%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B1.jpg


بخش داخلی هر تکه را مقداری روغن زیتون بمالید و آنها را از بخش نرم داخلی روی کاغذ داخل سینی فر قرار دهید. آنها را به مدت 40 تا 45 در فر بپزید تا زمانی که به راحتی بتوانید پوست آنها را بکنید. آنها را از فر بردارید و به مدت 10 دقیقه اجازه دهید تا خنک شوند، سپس پوست آنها را بکنید و کدو را کنار بگذارید.
%DA%A9%D8%AF%D9%88%DB%8C-%D9%BE%D8%AE%D8%AA%D9%87.jpg


یک قابلمه سوپ را روی گاز گذاشته و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون، سیر و موسیر را به آن اضافه کنید. به مدت 2 تا 3 دقیقه یا تا زمانی که قهوه‌ای و نرم شوند، آنها را تفت دهید. شعله گاز را پایین بیاورید تا نسوزد. مواد باقیمانده از جمله کدو تنبل، دارچین، جوز هندی، فلفل سیاه و نمک را به آن اضافه کنید و به هم بزنید. آب سبزیجات پخته را به آن اضافه کنید. مخلوط را حرارت دهید تا بجوشد، سپس گرما را کاهش دهید به مدت 15 دقیقه بجوشانید تا طعمها در هم مخلوط شوند.

شیر نارگیل و عسل را به مواد درون قابلمه اضافه کنید. سوپ را از روی گاز برداشته، مواد را به مخلوط کن اضافه کنید تا پوره شوند یا از یک سوپ ساز استفاده کنید. اگر از مخلوط کنید استفاده می‌کنید یک حوله کاغذی را قبل از مخلوط کردن روی در آن قرار دهید تا از هر گونه ریختن مواد به بیرون جلوگیری کنید. من ترجیح می‌دهم از مخلوط کن پارچی استفاده کنم چون در اینصورت مخلوط غلیظ‌تر و خامه‌ای‌تر می‌شود.
%D8%B3%D9%88%D9%BE-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%DA%AF%D8%A7%D8%B2.jpg


اگر می خواهید سوپ را گرم سرو کنید، آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه گرم کنید. در این موقع آن را بچشید اگر می‌خواهید ادویه بیشتری داشته باشد، به آن اضافه کنید، اگر می‌خواهید طعم شیرین‌تری داشته باشد به آن عسل و در صورتی که می‌خواهید خامه‌ای تر باشد به آن شیر نارگیل بیشتری اضافه کنید.

تهیه مواد رویی سوپ کدو تنبل: در یک ماهیتابه کوچک روی حرارت متوسط، کنجد را به مدت 2 تا 3 دقیقه گرم کنید، مرتب به هم بزنید تا زمانی که کمی قهوه‌ای طلایی شوند. مراقب باشید چون آنها به سرعت می‌سوزند. از ماهیتابه بردارید و کنار بگذارید.
%D8%AA%D9%81%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86-%DA%A9%D9%86%D8%AC%D8%AF-%D9%88-%DA%A9%DB%8C%D9%84.jpg
%D8%B3%D9%88%D9%BE-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AA%D9%86%D8%A8%D9%84-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%87.jpg


تا هنوز ماهیتابه داغ است، روغن زیتون و سیر را اضافه کنید و تفت دهید تا قهوه‌ای طلایی شوند، حدود 2 دقیقه. کیل را اضافه کرده و خوب بهم بزنید، سپس کمی نمک اضافه کنید و رروی آن را بگذارید تا بخارپز شود. برای چند دقیقه دیگر آن را بپزید تا زمانی که کیل نرم شود، سپس کنجدها را به کیل اضافه کنید. بهم بزنید و برای تزئین کنار بگذارید.
%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%AA%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D9%88%D9%BE-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AA%D9%86%D8%A8%D9%84.jpg


این سوپ پاییزی برای 3 تا 4 نفر است آن را در کاسه‌های جداگانه به تعداد افراد بریزید. اجازه دهید سوپ کمی خنک شود، سپس کیل و کنجد را روی آن بگذارید. باقیمانده سوپ را سرد کرده و به مدت 4 روز در یخچال یا 3 ماه در فریزز نگه دارید. قبلا در بخش یخ میوه‌ای به شما یاد دادم که چگونه سوپ را در کمترین فضای ممکن در فریزر جای دهید.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
طرز تهیه کباب ران مرغ در فر با سس لیمو و خردل

%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%B3-%D9%84%DB%8C%D9%85%D9%88-%D9%88-%D8%AE%D8%B1%D8%AF%D9%84.jpg

کباب ران مرغ در فر که به صورت خوابانده شده در سس ترکیبی سیر، لیمو و خردل است، بسیار عالی و آسان پخته می‌شود. مواد تشکیل دهنده ساده هستند و خیلی خوب با هم جور در می‌آیند. آیا تا بحال سعی کرده‌اید که سس خردل را روی مرغ امتحان کنید؟

این ماریناد لیمویی است و خیلی تازه. وقتی در حال درست کردن و بهم زدن آن هستید، بوی خوش آن را احساس کنید و لذت ببرید. خانه شما بوی کاملا شگفت انگیز مرغ کباب شده می‌دهد و شما حتی قبل از اینکه آن را از توی فر در بیاورید از آن تعریف خواهید کرد.

راز کباب ران مرغ خوشمزه و عالی به مدت طولانی خواباندن در سس است. هر چقدر طولانی‌تر، بهتر (حداقل 6 ساعت و ایده‌آل یک شب تا صبح). مرغ لطیف، آبدار و خوش طعم خواهد شد.
%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B1.jpg


مواد لازم برای تهیه کباب ران مرغ در فر
2 کیلو ران مرغ

1/4 پیمانه روغن زیتون (ما روغن زیتون سبک استفاده کردیم نه روغن زیتون بکر)

4 حبه سیر، له شده یا ریز خرد شده

4 قاشق غذاخوری جعفری تازه ریز خرد شده

3 قاشق غذاخوری آب لیمو از یک عدد لیمو تازه بزرگ

2 قاشق غذاخوری سس خردل

1 قاشق غذاخوری نمک (ما از نمک دریا استفاده کردیم)

1/2 قاشق غذاخوری فلفل سیاه
%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B1.jpg


چگونه کباب ران مرغ در فر با سیر و خردل درست کنیم
  1. در یک کاسه کوچک، همه مواد تشکیل دهنده سس ران مرغ را ترکیب کنید و مخلوط کنید یا با همزن دستی خوب بهم بزنید تا زمانی که خوب با هم ترکیب شوند.
    %D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D8%B3-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B1.jpg
  2. ران‌های مرغ را به کاسه همزن انتقال دهید یا در یک کیسه زیپ لاک بزرگ بریزید. سس ماریناد را روی مرغ ریخته و با دست‌تان مرغ را به سس آغشته کنید، مقداری از سس را برای ایجاد طعم بیشتر زیر پوست مرغ فرو کنید. با پلاستیک روی کاسه را بپوشانید و 6 ساعت یا یک شب تا صبح مرغ را با سس بگذارید بماند.
    %D8%A2%D8%BA%D8%B4%D8%AA%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%B3.jpg
  3. فر را تا 400 درجه فارنهایت گرم کنید و یک سینی فر را به همراه فویل یا ورق سیلیکاتی مخصوص سینی فر بپوشانید. ران مرغ را از سمت پوست روی سینی بگذارید و مرغ را در حالی که فر گرم می‌شود در آشپزخانه گذاشته تا به دمای اتاق برسد، روی مرغها را با مقداری سس بیشتر رو مال کنید. مرغ را در 400 درجه فارنهایت در وسط فر برای مدت 25 دقیقه بپزید تا بخش زیرین ران مرغ پخته شود، سپس مرغها را برگردانید تا روی دیگر آن هم به مدت 25 دقیقه دیگر پخته شود. برای اینکه پوست آنها تردتر شود، به مدت 1 تا 3 دقیقه روی حرارت زیاد بگذارید یا تا زمانی که پوست ران مرغ قهوه‌ای شود.
    %D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B1.jpg
برای ایجاد طعم بیشتر، مرغ را بلافاصله پس از اینکه از فر خارج کردید و در حالی که در سینی فر قرار دارد با سس لیمویی آغشته کنید و با جعفری تازه خرد شده تزئین کرده و سرو کنید.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
کاپ کیک کدو با رویه پنیری خامه‌ای، بهترین کاپ کیک پاییزی

%DA%A9%D8%A7%D9%BE-%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D8%AF%D9%88.jpg

دستور کاپ کیک کدو گوهری در میان دستورهای شیرینی‌ها و کاپ کیک است که این مورد هم جزو بهترین آنهاست. درست کردن آنها همیشه راحت است و می‌توانند مهمانی شما را زیباتر کنند. این کاپ کیکها نرم و لطیف هستند و خیلی راحت در دهان شما آب می‌شوند.

رویه پنیر خامه‌ای آن ساده است. این رویه تقریبا مزه کرم مارشمالو می‌دهد. شما خیلی راحت 4 ماده تشکیل دهنده را در کاسه همزن می‌ریزید و آنها را با همدیگر بهم می‌زنید. این رویه خامه‌ای زیباست و چندان هم شیرین نیست.

این کاپ کیکها به خوبی در یخچال عمل می‌آیند و در سرما یا دمای اتاق طعم دلپذیری دارند بنابراین شما می‌توانید آنها را تا 3 روز در یخچال نگه دارید و سپس مستقیما پس از خارج کردن از یخچال آنها را مصرف کنید. این کاپ کیکها در این چند روز کاملا نرم و رویه آنها نیز خیلی لطیف باقی می‌ماند.

طرز تهیه کاپ کیک کدو با رویه خامه‌ای
مواد لازم برای کاپ کیک کدو
%DA%A9%D8%A7%D9%BE-%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D8%AF%D9%881.jpg

2 پیمانه (250 گرم) آرد همه کاره

1 و 1/2 پیمانه (300 گرم) شکر دانه درشت

2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

1 قاشق چایخوری جوش شیرین

2 قاشق چایخوری پودر دارچین

3 تخم مرغ بزرگ دمای اتاق

1 پیمانه روغن زیتون یا روغن گیاهی

1 شیشه یا 425 گرم پوره کدو

مواد لازم برای رویه خامه‌ای
%DA%A9%D8%A7%D9%BE-%DA%A9%DB%8C%DA%A92.jpg

1 و 1/2 بسته پنیر خامه‌ای در دمای اتاق

3/4 پیمانه (12 قاشق غذاخوری) کره در دمای اتاق

2 پیمانه (250 گرم) شکر پودر شده

1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل

وسایل مورد نیاز
قالب 24 تایی کاپ کیک

اسکوپ خامه

قالب کاغذی کاپ کیک نارنجی رنگ

ترافل رنگی ریز

آب نبات کدویی

ماسوره ستاره‌ای

قیف خامه‌ای بزرگ

دستورالعمل تهیه کاپ کیک کدو
%DA%A9%D8%A7%D9%BE-%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D8%AF%D9%88-5.jpg

  1. فر را با دمای 350 درجه فارنهایت روشن کنید. قالب 24 تایی کاپ کیک را کاغذ بگذارید.
  2. در یک کاسه متوسط، مواد خشک را ترکیب کنید: 2 پیمانه آرد، 1 و 1/2 پیمانه شکر دانه درشت، 2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر، 1 قاشق چایخوری جوش شیرین و 2 قاشق چایخوری دارچین.
  3. در یک کاسه با اندازه متوسط، مواد تر را با هم مخلوط کنید: 425 گرم پوره کدو، 1 پیمانه روغن، 3 عدد تخم مرغ بزرگ. این مواد را بهم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند و تمامی روغن به خوبی در آن مخلوط شود و هیچ بخش قابل مشاهده‌ای در آن دیده نشود.
  4. مواد خشک و مرطوب را با هم خوب بهم بزنید تا کاملا لطیف شوند. مواد کاپ کیک را به طور مساوی در 24 بخش قالب بریزید، حدود 2/3 هر قالب پر شود. در 350 درجه سانتی گراد به مدت 20 تا 22 دقیقه بپزید یا تا زمانی که اگر یک خلال دندان را در مرکز آن فرو کنید تمیز بیرون آید. کاپ کیکها را پس از خارج کردن به مدت 10 دقیقه روی توری شیرینی پزی بگذارید تا خنک شوند و به دمای اتاق برسند.
طرز تهیه رویه خامه‌ای کاپ کیک کدو
%DA%A9%D8%A7%D9%BE-%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D8%AF%D9%883.jpg

  1. همه مواد خامه‌ای را در کاسه مخلوط کن بریزید. روی سرعت متوسط رو به پایین خوب بهم بزنید تا شکر در آن به طور کامل ترکیب شود. در صورت نیاز با اسپاتول مواد را از کناره‌های کاسه به پایین آن برانید. آن را در قیف خامه بزرگ با ماسوره ستاره‌ای بزرگ بریزید و روی کاپ کیک بریزید. آن را در یخچال بگذارید تا آماده سرو شود.
نکات آشپزی
%DA%A9%D8%A7%D9%BE-%DA%A9%DB%8C%DA%A9-4.jpg

برای اندازه گیری دقیق آرد (بدون پیمانه آشپزی) آرد را درون یک پیمانه اندازه گیری معمولی با قاشق ریخته و سطح آن را صاف کنید.

برای تزئین روی خامه از ترافلهای رنگی ریز و گرد استفاده کنید. سعی کنید از رنگهای زرد و نارنجی برای ایجاد یک طرح پاییزی استفاده کنید.

این کاپ کیک به هیچ عنوان مزه کدو نخواهد داد چون کدو مزه خاصی ندارد و فقط بی مزه است اما کاپ کیک کدو خوشمزه و زیباست ضمن اینکه رنگ نارنجی کدو را نیز دارد.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
طرز تهیه باقلوای فنجانی یا مینی باقلوا با خمیر فیلوی آماده

%D8%A8%D8%A7%D9%82%D9%84%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C.jpg

این مینی باقلواها یا باقلوای فنجانی مزه‌ای همچون باقلوای سنتی معمول می‌دهد اما خیلی ساده‌تر است. مینی خمیر فیلو برای این شیرینی از یک برند خاص به صورت آماده تهیه شده است و مینی خمیرها از پیش پخته شده هستند اما شما می‌توانید آن را در خانه با خمیر فیلو بزرگ آماده کنید.

باقلواهای فنجانی از لحاظ طعم و ظاهر واقعا رویایی هستند آنها حاوی مخلوطی از پسته و گردو هستند. شما می‌توانید مخلوط خودتان را با ترکیبی متفاوت از انواع مغزهای خوراکی همچون گردو، بادام، بادام زمینی و هر نوع آجیلی که دوست دارید درست کنید و در این مورد انتخاب با شماست. شربت باقلوای فنجانی با عسل و لیمو درست شده که باقلوا را نرم و لطیف و خوشمزه می‌کند و نمی‌توان در برابر آن مقاومت کرد.

شما می‌توانید آن را به مدت 2 هفته در دمای اتاق و یا در یخچال نگهداری کنید. در ادامه با هم طرز تهیه باقلوا را به این روش خاص مرور می کنیم.

%D8%A8%D8%A7%D9%82%D9%84%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C6.jpg


طرز تهیه باقلوای فنجانی
مواد لازم برای مینی باقلوا
1/2 پیمانه شکر گرانولا

1 قاشق غذاخوری آبلیمو ترش (از نصف یک لیمو)

1/3 پیمانه آب

1/4 پیمانه عسل

2 بسته مینی فیلو

2 پیمانه مغزهای خوراکی (من از یک و نیم پیمانه گردو و یک و نصف پیمانه پسته نمکی استفاده کردم)

1/2 قاشق چایخوری دارچین

3 قاشق غذاخوری کره ذوب شده

شکلات ذوب شده برای تزئین (اختیاری)
%D8%A8%D8%A7%D9%82%D9%84%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C1.jpg


دستورالعمل تهیه باقلوای فنجانی
فر را تا 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتی گراد) گرم کنید.

  1. در یک ماهیتابه گود مخصوص سس، مواد شکر را با هم مخلوط کنید که عبارتند از: 1/2 پیمانه شکر، 1 قاشق غذاخوری آب لیموترش، 1/3 پیمانه آب و 1/4 پیمانه عسل. آن را با شعله متوسط به بالا به دمای جوش برسانید، بهم بزنید تا شکر حل شود سپس دما را به شعله کم کاهش دهید و در جوش پایین نگه دارید به مدت 4 دقیقه و در این مدت اصلا هم نزنید. شربت را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شود در همین حال باقلوا را نیز آماده کنید.
    %D8%A8%D8%A7%D9%82%D9%84%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C2.jpg
  2. در غذاساز، 2 پیمانه گردو و پسته را با هم مخلوط کنید تا خرد شوند، حواستاهن باشد که خیلی ریز و پودر نشوند و قطعات درشت در میان قطعات ریز مخلوط باشد تا ظاهر زیبایی داشته باشد. مغزهای خوراکی را به یک کاسه متوسط انتقال داده و یک قاشق چایخوری دارچین را به آنها اضافه کنید و بهم بزنید. 3 قاشق غذاخوری کره را در مواد ریخته و مخلوط کنید تا همه آنها با هم ترکیب شوند.
    %D8%A8%D8%A7%D9%82%D9%84%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C3.jpg
  3. 30 خمیر مینی فیلو را روی یک سینی فر به صورت مرتب و با فاصله بگذارید و مخلوط را به طور مساوی بین فنجانها تقسیم کنید (حدود 2 قاشق چایخوری در هر فنجان)، روی آنها را با انگشت فشار دهید. به مدت 10 در حرارت 350 درجه فارنهایت بپزید.
    %D8%A8%D8%A7%D9%82%D9%84%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C4.jpg
  4. وقتی باقلوای فنجانی پخته شد، فورا شربت را با قاشق روی مغزهای خوراکی بریزید، یک قاشق چایخوری به هر یک اضافه کنید تا شربت جذب شود، سپس دوباره افزودن شربت را با ریختن 1/2 قاشق چایخوری تکرار کنید تا زمانی که شربت تمام شود. اجازه دهید تا در دمای اتاق به مدت 6 ساعت یا یک شب تا صبح بماند تا طعم بگیرد و نانهای فنجانی آن نرم شوند.
    %D8%A8%D8%A7%D9%82%D9%84%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C5.jpg
در صورت دلخواه روی آن را با شکلات تزئین کرده و سرو نمایید. اگر شکلات ذوب شده را روی آن بریزید و سپس آن را در یخچال بگذارید، لایه شکلات روی آن بسته شده و حالت بهتری می‌گیرد و برای سرو کردن راحت‌تر است.

نگهداری باقلوای فنجانی
باقلوا را در دمای اتاق به مدت 2 هفته می‌توان نگهداشت. می‌توانید از خود بسته بندی خمیر آماده برای بسته بندی فنجانهای باقلوا استفاده کرد.

فریز کردن باقلوا: باقلوای فنجانی را در یک ظرف در دار گذاشته و یا در یک ظرف گذاشته و روی آن را پلاستیک بگیرید. درب ظرف را به صورت کامل بسته و یا در صورت استفاده از پلاستیک با نوار چسب آن را محکم کنید و ظرف را به مدت 3 ماه در فریزر نگه دارید. قبل از استفاده مجدد، آن را در دمای اتاق گذاشته تا به تدریج ذوب شود، مزه آن درست مثل روز اول خواهد بود.
%D8%A8%D8%A7%D9%82%D9%84%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C7.jpg


نکات آشپزی
این مینی باقلوا با خمیر فیلوی فنجانی از پیش پخته آماده شده است. مرحله پیش پخت خمیر یکی از مراحلی است که برای تهیه بعضی از پای‌ها و شیرینی‌های خاص استفاده می‌شود که ابتدا خمیر در فر پخته شده و آماده می‌شود و سپس مواد روی آن ریخته می‌شود، در این مورد خاص یعنی مینی باقلوا شما می‌توانید از قالب تارت برای شکل دهی به خمیر استفاده کنید به این ترتیب که قالبهای تارت را کمی چرب کرده و خمیر را به صورت 3 لایه در قالب تارت گذاشته و سپس یک لایه کاغذ مخصوص تارت را در آن بگذارید و سپس مقداری شن و ماسه را روی کاغذ بریزید تا خمیر ثابت شده و شکل بگیرد، سپس آن را در فر بپزید تا مقداری پخته شود. برای پیش پخت خمیر پای از روشی مشابه این روش استفاده می‌شود که البته به سادگی روش گفته شده نیست که در روزهای آتی در ابتدای شروع مباحث مربوط به انواع پای به شما آموزش خواهم داد.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
دسرهای پاییزی: موس کدو تنبل با تزئین خامه و دارچین و طعم پای کدو

%D9%85%D9%88%D8%B3-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AA%D9%86%D8%A8%D9%841.jpg

این فنجانهای موس کدو تنبل مزه و بافت عالی پای کدوی نرم شده را دارند. این موسها خیلی لطیف و پفی هستند و دقیقا طعم ادویه کدو را می‌دهند. روی آنها یک لایه خامه کم شیرین لطیف قرار گرفته و مقداری دارچین هم روی خامه برای تزئین زیباتر پاشیده شده است.

درست کردن موس کدو تنبل بسیار آسان است و یک دسر عالی و کامل برای عصرهای پاییزی است. با مواد داده شده در این دستور شما 16 فنجان موس کدو خواهید داشت اما می‌توانید آنها را در فنجانهای کوچکتر بریزید تا 32 فنجان موس کدو برای مهمانی‌های شلوغ آخر هفته داشته باشید.

موس کدو تنبل
مواد لازم برای موس کدو تنبل
2 پک ژلاتین ساده و بدون طعم (14 گرم)

1 پیمانه شیر از هر نوعی که دوست دارید

1 پیمانه شکر دانه درشت

400 گرم پوره کدو تنبل

1 قاشق چایخوری ادویه پای کدو*

450 گرم خامه ترش

450 گرم خامه زده شده

پودر دارچین برای تزئین

%D9%85%D9%88%D8%B3-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AA%D9%86%D8%A8%D9%842.jpg


مواد لازم برای تزئین خامه‌ای موس
1 پیمانه خامه قنادی

2 قاشق غذاخوری پودر شکر

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
%D9%85%D9%88%D8%B3-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AA%D9%86%D8%A8%D9%843.jpg


طرز تهیه موس کدو تنبل
  1. در یک قابلمه کوچک سوپ یا ماهیتابه مخصوص سس، دو پک پودر ژلاتین را با 1 پیمانه شیر مخلوط کنید. روی حرارت متوسط بگذارید و بهم بزنید تا زمانی که گرم شود و ژلاتین در آن حل شود سپس آن را از روی حرارت برداشته و به مدت 15 دقیقه اجازه دهید تا خنک شود (هرگز نباید اجازه دهید بجوشد).
    %D9%85%D9%88%D8%B3-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AA%D9%86%D8%A8%D9%844.jpg
  2. در یک کاسه بزرگ یا کاسه همزن ثابت، روی سرعت متوسط، 1 پیمانه شکر، خامه ترش، پوره کدو و 1 قاشق چایخوری ادویه پای کدو را با هم مخلوط کرده و تا زمانی که یکدست شود با همزن بهم بزنید. برای اینکار از همزن ویسک آن استفاده کنید. خامه شیرین زده شده را اضافه کرده و روی سرعت متوسط بهم بزنید فقط تا حدی که یکدست شود، در صورت نیاز مواد کناره‌های کاسه را به سمت پایین برانید.
    %D9%85%D9%88%D8%B3-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AA%D9%86%D8%A8%D9%845.jpg
  3. در عین حال که با همزن دستی هم می‌زنید، شیر گرم را به آرامی به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود، سپس فورا آن را بین فنجانهای سرو تقسیم کنید یا در یک ظرف شیشه‌ای مستطیل 11×13 اینچ ریخته و روی آن را صاف کنید. حداقل 4 ساعت در یخچال بگذارید یا یک شب تا صبح تا موس به خوبی آماده شود.
    %D9%85%D9%88%D8%B3-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AA%D9%86%D8%A8%D9%846.jpg
طرز تهیه خامه برای تزئین موس کدو
  1. با یک همزن برقی، 1 پیمانه خامه زده شده را با شکر پودر شده روی سرعت بالا در حدود 2 دقیقه بهم بزنید یا تا زمانی که غلیظ شود. یک قاشق چایخوری عصاره وانیل را به آن اضافه کنید و بهم بزنید فقط در حدی که با آن مخلوط و یکدست شود. در حدی بهم نزنید که حالت کره مانند به خود بگیرد. خامه زده شده را در قیف بریزید و هنگام سرو روی فنجانهای موس بریزید و روی آن گرد دارچین بپاشید.
    %D9%85%D9%88%D8%B3-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AA%D9%86%D8%A8%D9%847.jpg
نکات آشپزی
خامه را فقط هنگام سرو کردن درست کنید تا طعم و ظاهر آن حفظ شود. در این دستور از دو نوع خامه استفاده شده، خامه زده شده سنگین و خامه قنادی که برای تزئین استفاده می‌شود در واقع تنها فرق آنها این است که خامه زده شده به صورت کاملا سرد در فروشگاه‌ها موجود است و برای این دستور در یخچال قرار داده شده تا حرارت آن افزایش یابد.
%D9%85%D9%88%D8%B3-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AA%D9%86%D8%A8%D9%848.jpg


*ادویه پای کدو: ادویه پای کدو که برای درست کردن اغلب شیرینی‌های ساخته شده با کدو استفاده می‌شود متشکل از مواد زیر است.

3 قاشق غذاخوری پودر دارچین

1 قاشق چایخوری پودر جوز هندی

1/2 قاشق چایخوری پودر میخک

2 قاشق چایخوری پودر زنجبیل

1 قاشق چایخوری پودر فلفل شیرین یا فلفل بهار

همه این ادویه‌ها را با هم مخلوط کرده و در یک ظرف در دار بریزید و دور از نور و رطوبت در دمای اتاق به مدت 6 ماه نگهداری کنید.
%D8%A7%D8%AF%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%AF%D9%88.jpg


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
پودر چغندر قند برای کاربری‌های مختلف از تغذیه و آشپزی تا رنگرزی

%D9%BE%D9%88%D8%AF%D8%B1-%DA%86%D8%BA%D9%86%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D9%86%D8%AF1.jpg

پودر چغندر در سالهای اخیر به دلایل مختلف محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بسیاری از مردم از آن به عنوان یک مکمل برای کاهش فشار خون استفاده می‌کنند یا برای افزایش انرژی و کمک به سم زدایی بدن. سایرین از آن به عنوان یک شیرین کننده طبیعی استفاده می‌کنند در عین حال که از فواید تغذیه‌ای آن بهره می‌گیرند. با این حال در میان جوامع طبیعت گرا، بخاطر رنگ زیبای آن محبوب شده است.

شما نه تنها می‌توانید از آن عنوان یک رنگ غذای طبیعی استفاده کنید، بلکه می‌توانید آن را به یک پودر بسیار ریز تبدیل کنید که می‌توان از این پودر در لوازم آرایشی طبیعی استفاده کرد.

چند سال پیش من می‌خواستم این کار را انجام دهم. من به دنبال یک پودر قرمز طبیعی با پودر میوه می‌گشتم اما در هیچ فروشگاه محلی پیدا نشد. یکبار از آب لبو برای ساخت یک کرم استفاده کردم که نتیجه آن شد که آب کرم با رنگ آن جدا شد و بالای بخش روغنی ایستاد و کل فرمت کرم خراب شد. خب اگر بخواهم آن را آنلاین بخرم در این صورت باید هزینه زیادی بدهم بهر حال من مجبور شدم آن را بخرم.

مشکل این بود که نمونه خریداری شده به هنگام آسیاب کردن ریز نمی‌شد بنابراین من تصمیم گرفتم که خودم آن را بسازم. خب من فکر کردم حالا که از بعضی میوه‌ها مثل نارگیل آرد درست کردم از همین شیوه برای درست کردن پودر چغندر هم استفاده کنم. این روش برای شما ارزانتر است و نتیجه کار هم راضی کننده‌تر است.

درست کردن پودر چغندر قند مزایای دیگری نیز دارد. شما می‌توانید از نوع ارگانیک آن استفاده کنید و دقیقا می‌دانید که چه چیزی را استفاده کرده‌اید. همچنین شما می‌توانید چغندر قند را که بیشتر به رنگ صورتی تمایل دارد خشک کنید و هر وقت که نیاز داشتید آنها را پودر کنید. پودر چغندر در معرض هوا به رنگ قهوه‌ای در می‌آید به خصوص اگر هوا مرطوب باشد. وقتی که پودر چغندر را در یک ظرف کاملا بسته که هوا وارد آن نمی‌شود نگه دارید می‌توانید آن را به مدت طولانی نگه دارید اما اگر مثلا هر چند هفته یکبار به آن نیاز دارید، همیشه از پودر چغندر تازه آسیاب شده استفاده کنید.

طرز تهیه پودر چغندر یا پودر لبو
مواد لازم
1 عدد چغندر قند تنها چیزی است که شما نیاز دارید

طرز تهیه پودر چغندر برای تهیه رنگ غذای طبیعی
  1. چغندر قند را شسته، پوست بکنید و آنها را خیلی نازک ورقه کنید. شما می‌توانید از یک رنده حلقه کن بسیار تیز یا از بخش حلقه کن دستگاه غذاساز استفاده کنید. اگر هیچکدام از آنها را ندارید از یک چاقوی بسیار تیز با برش عمودی سریع استفاده کنید یا یک چاقوی دندانه دار نو که آنها را بصورت ورقه‌های بسیار نازک درآورید.
    %D9%BE%D9%88%D8%AF%D8%B1-%DA%86%D8%BA%D9%86%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D9%86%D8%AF3.jpg
  2. برشهای چغندر را در دستگاه خشک کن روی حرات کم بگذارید یا آنها را روی یک توری و در معرض آفتاب بگذارید تا خشک شوند و البته توجه کنید که جایی دور از حشرات باشند.
    %D9%BE%D9%88%D8%AF%D8%B1-%DA%86%D8%BA%D9%86%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D9%86%D8%AF4.jpg
  3. حالا شما می‌توانید چغندر خشک شده را بخورید یا اینکه آنها را برای روزهای بعد ذخیره کنید. چیپس چغندر قند می‌تواند یکی از میان وعده‌های سالم عصرگاهی شما باشد.
    %D9%BE%D9%88%D8%AF%D8%B1-%DA%86%D8%BA%D9%86%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D9%86%D8%AF5.jpg
  4. وقتی نیاز به پودر چغندر دارید یک مقدار از چیپس چغندر را برداشته و به صورت خیلی ریز در دستگاه آسیاب یا غذا ساز پودر کنید. البته من آسیاب را ترجیح می‌دهم چون در این صورت یک پودر ریز و یکدست را به شما می‌دهد.
    %D9%BE%D9%88%D8%AF%D8%B1-%DA%86%D8%BA%D9%86%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D9%86%D8%AF6.jpg
  5. اگر پودر شدن زمان زیادی می‌گیرد و به اندازه دلخواه شما ریز نمی‌شود من بهترین کاری که می‌کنم این است که آن را با یک آسیاب قهوه، پودر می‌کنم این آسیاب کردن شما باید تا زمانی طول بکشد که پودر کاملا درب آسیاب را بپوشاند و رنگ دلخواه صورتی شما به دست آید. وقتی که پودر چغندر روی در جمع شد آن را با یک برس تمیز به آرامی بردارید. پودری که شما برای لوازم آرایشی استفاده می‌کنید باید بسیار ریز باشد.
    %D9%BE%D9%88%D8%AF%D8%B1-%DA%86%D8%BA%D9%86%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D9%86%D8%AF7.jpg
  6. پودر چغندر را در یک ظرف در دار که هوا وارد آن نمی‌شود، نگه دارید من از ظروف در دار با واشر پلاستیکی مارک بورمیولی روکو که قبلا هم در قسمت آشپزی در ماشین ظرفشویی به آن اشاره کرده بودم استفاده می‌کنم.
    %D9%BE%D9%88%D8%AF%D8%B1-%DA%86%D8%BA%D9%86%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D9%86%D8%AF2.jpg
خب پودر چغندر قند استفاده‌های بسیاری دارد از جمله به عنوان یک رنگ غذای طبیعی، استفاده در لوازم آرایشی، رنگ کردن پارچه و لباس و حتی استفاده از آن برای نقاشی کودکان که در اینصورت شما خیالتان راحت خواهد بود که کودکان شما در معرض مواد شیمیایی مضر قرار نمی‌گیرند. من در روزهای آینده انواع رنگ غذای طبیعی و انواع رنگهای مورد استفاده در لوازم آرایشی را به شما یاد خواهم داد.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
طرز تهیه قارچ شکم پر در فر، بدون روغن و بدون گلوتن


%D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86-%D8%B4%DA%A9%D9%85-%D9%BE%D8%B19.jpg

قارچ شکم پر با گوشت چرخ کرده پر شده و رویه خامه‌ای و مغز آبدار دارد. این قارچها طعم عالی دارند و به عنوان یک پیش غذای خوشمزه برای روزهای تعطیل آخر هفته و در کنار مهمانها خوب هستند. ما عاشق قارچهای گرد و درشت هستیم. یکی از تجربیات خوشمزه من با قارچ، درست کردن کباب قارچ هنگام گردش در خارج شهر در یک روز زیبای بهاری بود آن کباب آنقدر خوشمزه بود که من فکر کردم که بهتر است همه آن را جایگزین کباب گوشت کنند.

قارچ شکم پر در فر
مواد لازم برای تهیه قارچ شکم پر با گوشت چرخ کرده
قارچ گرد درشت 1 کیلو

گوشت چرخ کرده 0/5 کیلو

پنیر خامه‌ای 100 گرم، تکه تکه شده

1 حبه سیر ریز شده

2 قاشق غذاخوری پیازچه خرد شده به علاوه مقداری برای تزئین

2 قاشق غذاخوری جعفری تازه

1/4 پیمانه پنیر پارمزان

1/4 پیمانه خرده نان (در صورت حساسیت به گلوتن آن را حذف کنید)
%D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86-%D8%B4%DA%A9%D9%85-%D9%BE%D8%B1-3.jpg


طرز تهیه قارچ شکم پر
  1. قارچها را بشویید و با حوله کاغذی رطوبت آن را بگیرید. ساقه قارچ را بردارید و بخشهای داخلی قارچ را از آن خارج کنید. مراقب باشید که قاشقتان را به داخل قسمت گردی قارچ نزنید و باعث ترک آن نشوید. سینی فر را کفی گذاشته و یا در صورت نداشتن کفی کاغذ روغنی مخصوص فر بگذارید. بخش کلاهک قارچها را کف سینی فر بچینید به طوری که بخش خالی شده آن رو به بیرون باشد.
    %D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86-%D8%B4%DA%A9%D9%85-%D9%BE%D8%B1-4.jpg
  2. در یک ماهیتابه بزرگ روی حرارت متوسط گاز، گوشت چرخ کرده را تفت دهید تا زمانی که قهوه‌ای شود، آن را با کف گیر مرتب بهم بزنید تا اجزا آن بهم نچسبد. اگر آن را خوب بهم نزنید بهم چسبیده و قطعات درشت تشکیل می‌دهد و به اصطلاح لخته لخته می‌شود. شما باید از یک ماهیتابه نچسب استفاده کنید چون ما به گوشت روغن اضافه نمی‌کنیم. ما میخواهیم از روغن موجود در گوشت چرخ کرده برای سرخ کردن آن استفاده کنیم. از یک کاغذ روغنی برای برداشتن روغن اضافی از روی گوشتهای داخل ماهیتابه استفاده کنید. برای اینکار از یک انبر آشپزی برای نگه داشتن کاغذ استفاده کنید، شما که نمی‌خواهید دستتان بسوزد.
    %D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86-%D8%B4%DA%A9%D9%85-%D9%BE%D8%B1-5.jpg
  3. دما را کمی پایین بیاورید و 1 حبه سیر ریز شده و 2 قاشق غذاخوری پیازچه را به گوشت اضافه کنید و حدود 1 دقیقه بهم بزنید تا بوی پیاز در بیاید. پنیر ******* تکه تکه شده را به آن اضافه کنید و تا زمانی که ذوب شود آن را بهم بزنید اگر کاملا نرم نشد هم مشکلی نیست.
  4. %D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86-%D8%B4%DA%A9%D9%85-%D9%BE%D8%B1-6.jpg
  5. ماهیتابه را از روی گاز بردارید، خرده نان را به آن افزوده و خوب بهم بزنید، 1/4 پنیر پارمزان و 2 قاشق غذاخوری جعفری را هم به آن اضافه کنید.
    %D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86-%D8%B4%DA%A9%D9%85-%D9%BE%D8%B1-7.jpg
  6. مواد درون ماهیتابه را به صورت مساوی داخل کلاهک قارچ بریزید سپس بدون اینکه روی سینی فر را بگذارید آنها را در مرکز فر و با دمای 400 درجه فارنهایت قرار دهید حدود 15 دقیقه یا تا زمانی که قارچها نرم شده و رویه آنها قهوه‌ای طلایی شود. قارچها را از داخل سینی خارج کرده در ظرف سرو بگذارید و با کمی جعفری تازه و پیازچه تزئین کنید. نوش جان!!
    %D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86-%D8%B4%DA%A9%D9%85-%D9%BE%D8%B1-8.jpg
نکات آشپزی در مورد قارچ شکم پر
برای تهیه مواد داخلی آن از یک ماهیتابه نچسب استفاده کنید و گوشت را بدون روغن تفت دهید.

در صورتی که بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن دارید، خرده نان را از مواد میانی حذف کنید، این مواد به حد کافی قوام و چسبندگی دارند.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
طرز تهیه بهترین سس سیراچا تخمیری بدون شکر افزوده


%D8%B3%D8%B3-%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D8%A7%DA%86%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D9%85%DB%8C%D8%B1%DB%8C.jpg

سس سیراچا یکی از سسهای مشهور برای آشپزی است. احتمالا شما در بعضی از دستورها با این سس مواجه شده‌اید. سس سیراچا در واقع یک سس تند تایلندی است که برای طبخ انواع غذاها به خصوص گوشت و مرغ مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع تجاری این سس حاوی مقداری شکر، مواد نگهدارنده و سایر موادی است که چندان دلخواه شما نیست اما ما در مجله قرمز به دنبال حذف بسیاری از مواد ناسالم در انواع مواد غذایی هستیم. من اغلب سعی می‌کنم تا آنجایی که می‌توانم شکر را از دستورهایی که نیازی به آن نیست حذف کنم بنابراین سس سیراچای خانگی ما فاقد شکر خواهد بود.

جالب است بدانید که شرکت هوی فونگ (Huy Fong) در عرض یک سال 20 میلیون سس سیراچا را به فروش رساند. سسهای این شرکت طعم دلپذیری دارند و در واقع شیوه خاص درست کردن این سس باعث پرفروش شدن آن شده است. راز سس سیراچای این شرکت همان تخمیر سس بوده است. سس تخمیری مزه متفاوت و دلپذیری دارد. ما هم دستور سس سیراچا تخمیری را برای شما گذاشتیم با بتوانید بهترین سس سیراچا را داشته باشید.

این سس با فلفل چیلی تازه، سیر، فلفل دلمه‌ای، سرکه و نمک درست شده و به مدت 7 روز تکنیک تخمیر روی آن انجام شده است که آن را به یک غذای پروبیوتیک تبدیل کرده است. پس از 7 روز که عمل تخمیر در آن انجام شد سایر مواد به آن اضافه شده است. مرحله تخمیر را حتما انجام دهید این کار طعم عالی به سس شما اضافه خواهد کرد و سس سیراچای شما تا مدت طولانی‌تری قابل نگهداری است.

سس سیراچا خانگی تخمیر شده
مواد لازم قبل از تخمیر
  • 450 گرم فلفل قرمز چیلی
  • 1 عدد فلفل دلمه‌ای متوسط (120 گرم)
  • 6 حبه سیر
  • 1/3 پیمانه سرکه سیب یا سرکه نارگیل (80 میلی لیتر)
  • 1 و 1/2 قاشق چایخوری نمک
مواد پس از تخمیر
  • 2 قاشق غذاخوری سس ماهی
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر
  • 10 تا 15 قطره استویا مایع (اختیاری)
طرز تهیه سس سیراچا تخمیری
  1. شما می‌توانید از هر نوع فلفل چیلی بر حسب میزان تندی که می‌خواهید استفاده کنید فقط حتما از فلفل چیلی قرمز استفاده کنید. من از چیلی هالوپینو (ملایم)، چیلی سرانو (ملایم) و چیلی تایلندی (تند) استفاده کردم.
    %D8%B3%D8%B3-%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D8%A7%DA%86%D8%A7.jpg
  2. قبل از اینکه شروع به کار بکنید حتما دستکش بهداشتی بپوشید چون در غیر اینصورت تا چندین ساعت دست شما دچار سوزش خواهد شد.
فلفل چیلی و فلفل دلمه‌ای را بشویید. آنها را برش بزنید و سر و دم و دانه‌های آنها را خارج کنید. سیر را پوست گرفته و به قطعات درشت خرد کنید. فلفل چیلی، فلفل دلمه‌ای قرمز، سیر، سرکه و نمک را در غذاساز بریزید و بگذارید تا به شکل پوره در بیایند.
%D8%B3%D8%B3-%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D8%A7%DA%86%D8%A72.jpg


  1. سس را در یک شیشه دهان گشاد و بزرگ ترشی بریزید. روی آن را با یک تکه پارچه تنظیف چند لایه بپوشانید و با یک تکه نخ یا کش پلاستیکی آن را روی در شیشه بسته و محکم کنید. شیشه را به مدت 4 تا 7 روز در یک مکان تاریک و خنک مثل کابینت بگذارید. مقداری حباب روی سس تشکیل می‌شود و ظاهری پفدار به خود می‌گیرد. شما می‌توانید 4 روز آن را نگه دارید تا مزه آن به دست آید و اما اگر دنبال به دست آوردن سس سیراچای تخمیری هستید بهتر است که آن را به مدت 7 روز بگذارید بماند تا تخمیر شود. پس از این 7 روز کار انجام شده است. سس را در یک غذاساز بریزید و روغن زیتون، سس ماهی و شیرین کننده (اگر می‌خواهید استفاده کنید) به آن اضافه کنید.
    %D8%B3%D8%B3-%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D8%A7%DA%86%D8%A73.jpg
  2. اجازه دهید تا مواد در مخلوط کن به خوبی با هم ترکیب شوند. مواد را در یک صافی بریزید تا آب آن خارج شود. صافی را روی یک ظرف بگذارید و اجازه دهید تا آب آن به آرامی خارج شود.
    %D8%B3%D8%B3-%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D8%A7%DA%86%D8%A74.jpg
  3. سس سیراچا غلیظ شده را در یک ظرف شیشه‌ای در دار و محکم که هوا وارد آن نمی‌شود بریزید. من همان ظرفهای شیشه‌ای بورمیولی روکو را که دارای واشر هستند و هیچگونه هوایی وارد آن نمی‌شود، پیشنهاد می‌کنم. سس را در یخچال به مدت 4 ماه نگهداری کنید.
    %D8%B3%D8%B3-%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D8%A7%DA%86%D8%A75.jpg
  4. آب چیلی باقیمانده را در شیشه‌های دهان گشاد کوچک که درب محکمی داشته باشند بریزید، دریخچال نگهداری کنید و مثل سس تاباسکو از آن استفاده کنید.
    %D8%B3%D8%B3-%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D8%A7%DA%86%D8%A76.jpg
نکاتی در مورد سس سیراچا تخمیری
سس سیراچا sriracha گاهی اوقات سس سریراچا تلفظ می‌شود که البته این اشتباه است و تلفظ درست آن همان سیراچا است.

این سس قرمز رنگ است بنابراین برای درست کردن آن باید فقط و فقط از فلفل قرمز استفاده کنید حتی فلفل دلمه‌ای شما نیز باید قرمز باشد.

طعم اصلی و تایلندی آن بسیار تند است و قبلا نیز به شما گفته‌ام که راز کاهش وزن مردم تایلند خوردن غذاهای تند است اما شما می‌توانید بنابر خواست و میل خود از فلفل قرمز رنگ با تندی کمتر مثل چیلی سرانو یا هالوپینو استفاده کنید. در کشور ما فلفل تندی که بصورت رایج وجود دارد نوعی فلفل چیلی به نام birds eye است این نوع فلفل هم جزو فلفهای تند محسوب می‌شود. در زیر مقیاس تندی فلفل به صورت اینفوگرافی آمده است.
%D9%85%D9%82%DB%8C%D8%A7%D8%B3-%D8%AA%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%81%D9%84%D9%81%D9%84.jpg


برحسب مقیاس تندی هر فلفلی که دارای بیشترین میزان کپسایسین باشد تندتر بوده و در رده‌های بالا قرار می‌گیرد. مثلا طبق مقیاس تندی فلفل میزان تندی فلفل دلمه‌ای صفر است چون این فلفل بدون کپسایسین و یا دارای حداقل بوده و مزه کاملا شیرینی دارد.
منبع: مجله قرمز
 
بالا