برگزیده های پرشین تولز

دستور غذای گوشت چیلی- غذای بین الملل

bahramn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
5
recipe-image-legacy-id--1001451_6.jpg
در این پست به آموزش یک غذای مخلوط فرنگی می‌پردازیم که در زمان تقریبی یک ساعت آماده شده و بسیار جذاب و لذیذ است. این مقدار موادی که گفته خواهد شد برای سرو 4 نفر است بنابراین اگر مقدار بیشتری نیاز داشتید نسبت به افراد بر موادتان بیافزایید.
مواد لازم:
1 قاشق غذاخوری روغن
1 پیاز بزرگ
1 فلفل قرمز
2 بوته سیر، پوست کنده
1 قاشق چای خوری پودر تند چیلی (یا 1 قاشق غذاخوری اگر تندتر دوست دارید)
1 قاشق چای‌خوری پاپریکا
1 قاشق سوپ‌خوری زیره سبز
گوشت گاو 500 گرم
400 گرم گوجه فرنگی خرد شده
½ قاشق چای‌خوری مرزنجوش خشک شده
1 قاشق چای‌خوری شکر
2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
410 گرم لوبیای قرمز
برنج دانه بلند پخته شده، برای سرو
خامه ترش برای سرو
طرز تهیه:
1- سبزیجات را آماده کنید. پیاز را به مکعب‌های کوچک خرد کنید. بهترین روش این است که آن را بشویید سپس به نصف تقسیم کرده و ساقه را خارج کنید و هر نیم را به مکعب‌های درشت تبدیل کنید. یک عدد فلفل قرمز را از درازا به دو قسمت تقسیم کنید. دانه‌ها را خارج کنید و آن را ریز ریز کنید. دو بوته سیر را پوست بکنید.
2- ماهیتابه را روی دمای متوسط گذاشته و کار پختن را شروع کنید، روغن را اضافه کرده و آن را برای 1-2 دقیقه تا گرم و سپس پیاز را به آن اضافه کنید و درپوش را به مدت 5 دقیقه بگذارید تا آرام بپزد و شفاف و نرم شود. سیر، فلفل قرمز، یک قاشق چای‌خوری پودر فلفل چیلی تند، یک قاشق چای‌خوری پاپریکا و یک قاشق چای‌خوری زیره سبز به آنها اضافه کنید. برای 5 دقیقه دیگر خوب هم بزنید.
3- 500 گرم گوشت گاو را به ماهیتابه اضافه کنید و حرارت را بالا ببرید و با قاشق مواد را هم بزنید. مخلوط شروع به جلز و ولز می‌کند وقتی گوشت به آن اضافه می‌شود. برای 5 دقیقه مواد را هم بزنید تا یکنواخت و صورتی شود. مطمئن شوید حرارت به حدی است که گوشت سرخ شود، زیرا ما نمی‌خواهیم مواد تبدیل به خورشت شود.
4- عدد گوجه خرد شده را اضافه کنید. 1/2 قاشق چای‌خوری مرزنجوش خشک و یک قاشق چای‌خوری شکر و کمی فلفل و نمک را در مخلوط بریزید. در آخر دو قاشق رب گوجه به موادتان اضافه کنید.
5- به آرامی بگذارید مواد بجوشد. هم بزنید و سپس حرارت را کم کرده و برای 20 دقیقه صبر کنید. شما باید مرتبا آن را هم بزنید تا مطمئن شوید سس مواد خشک نمی‌شود. اگر کمی نگرانید به آن مقداری آب اضافه کنید اما در نهایت باید مخلوط سنگین، مرطوب و آبدار باشد.
6- لوبیا قرمز را شسته و آبکشی کنید. و بعد آن را به ماهیتابه بریزید. دوباره مواد را به جوش برسانید و بگذارید به مدت 10 دقیقه حباب درست کند. مقداری آب اضافه کنید اگر خشک بنظر رسید. حرارت را خاموش کنید و برای 10 دقیقه قبل از سرو صبر کنید.
7- همراه برنج و خامه‌ی ترش سرو کنید.
 
بالا